obrazložitev Po določbah 110. člena Ustave SR Slovenije usklajujejo delovni Ijudje v republiki, občinah in samoupravnih interesnih skupnostih obveznosti temeljnih organizacij združenega dela, delovnih Ijudi in občanov zaradi izenačevanja pogojev gospodarjenja in sklad-nega razvoja v SR Sloveniji. Na teh osnovah sprejeti dogovori občin o usklajevanju davčne politike v preteklih letih so v mnogočem prispevali, da imamo danes domala popolno usklajenost davčnega instrumentarija med občinami v SR Sloveniji. Odbor udeleženk,v katerem delujejo predstavniki vseh občin v SR Slovenijtje ugodno ocenil doseženo usklajenost in hkrati pri-pravil osnutek podobnega dogovora za leto 1979, pri čemer izhaja predvsem iz dejstva, da ob tem, ko se je zaradi medrepubliških usklajevanj revizija celotne davčne zakonodaje prenesla v prvo polovico prihodnjega leta, ne bi kazalo bistveno spreminjati določil dosedanjega dogovora. Predlagane so naslednje spremembe: — Glede občinskega davka iz osebnega dohodka delavcev naj bi se občinske skupščine dogovorile, da ga bodo praviloma uvedle v višini do 0,5 %; s tem se omogoča občinam, da pri za-devnih odločitvah v večji meri upoštevajo svojo proračunsko situacijo. — Stopnje davka iz obrtne dejavnosti in iz intelektualnih storitev, ki se uporabljajo za obdavčenje posamičnih doseženih do-hodkov, naj bi se delno zvišale. Gre za priložnostne dohodke, dosegane predvsem na podlagi pogodb o delu, in zato ni pri-memo, da podlegajo nižjim dajatvam kot so skupne obremeni-tve osebnih dohodkov iz rednega delovnega razmerja. To še zlasti iz razloga,ker tovrstna izpiačila dosegajo vse večje raz-sežnosti; za letošnje leto ocenjujemo, da bodo dosčgla že eno milijardo dinarjev, kar ustreza okrog 10.000poprečnim oseb-nim dohodkom v SR Sloveniji in se predvsem na področju inte-lektualnih storitev v zadnjih letih povečujejo letno za 40 do 50 %, čeprav gre za dela, ki so po določbah zakona o delovnih razmerjih lahko le začasna oziroma občasna. V okviru predlaganih sprememb pa so dohodki, ki jih dosegajo potujoča zabavišča, preuvrščeni v prvo kategorijo dohodkov s stopnjo 20 %, kar pomeni enako višino obremenitve kot doslej; ob tem je upoštevati, da se stopnja uporablja na celotni doseženi do-hodek torej brez odbitka stroškov in da se praviloma odmerja tudi še prometni davek od prodanih vstopnic. Predlagana je oprostitev davka od dohodkov domače obrti, če gre za ročno deio, kot jo je velik del občin že uvedlo. — Davek iz avtorskih pravic naj bi se zvišal le za tako imenovane komercialne avtorske honorarje. V razpravo o osnutku dogovora o usklajevanju davčne po-litike se vključuje skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik in predlaga naslednje dodatne spremembe v nadaljnje obrav-navanje: — 7. člen točke C) predpisuje davek od osebnega dohodka iz av-torskih pravic po stopnji 20%. Od ostalih avtorskih pravic loči ' komercialne avtorske pravice, ki so naštete v drugem od-stavku iste točke^za katere predlaga povečanje davčne stop-nje od 35 % na 40 %. Predlagamo, da se zavzame stališče, po katerem se vsi priložnostni dohodki ne glede na to ali gre za dohodek od avtorskega dela, intelektualne storitve ali ostalih del obdavči po enotni stopnji 40 %. Smatramo, da ob takšnem določilu avtorsko delo še vedno ne bo povsem izenačeno z ostalimi deli, saj se avtorju davek obračunava od zneska av-torskega honorarja, kateremu se odbijejo 40% zakonsko normirani stroški. Ob splošni 40 % stopnji davka od dohodka od avtorskih pravic pa se določi izjema: Davek po stopnji 20 % se odmerja od dohodka avtorjev, kate-rim opravljanje takšne dejavnosti predstavlja edini in stalni po-klic, torej ki jim je dohodek od avtorskega dela vir dohodka. — Druga sprememba, ki jo predlagamo,se nanaša na ukinitev davka na posest tovornih cestnih in priklopnih ter kombi vozil in davek na pcsest gozdov. Davek na posest tovornih cestnih in priklopnih ter kombi vozil predstavlja edino še obstoječo obliko obdavčitve osnovnih sredstev samostojnih obrtnikov in je s stališča sistemske ure-ditve nevzdržen. Tudi novi republiški zakon predvideva ukini-tev tega davka. Ukinitev davka na posest gozdov pa je pogojena z uveljavitvijo določila zakona o kmetijskih zemljiščih (Uradni list SRS, št. 23/77), ki določa rok avgust 1978 za uskladitev posestnega stanja lastnikov gozdov — nekmetov na obseg največ 0,5ha gozda. Obdavčitev gozda nekmetavtakšnem obsegu pa je si-stemsko neprimerna. V kolikor ukinitev zadnjih dveh davkov ne bi bilo mogoče vpe-Ijati v dogovor kot splošno določilqpa predlagamo oblikovanje takšne formulacije, ki bo dala občinam, ki to želijo, možnost ukiniti navedena davka že v letu 1979. Skupščini občine Ljubljana Vič-Rudnik predlagamo, da predlo-žene osnutke sprememb obravnava in o njih zavzame stališča, katera bomo posredovali odboru udeleženk dogovora v nadaljnje obravnavanje. Ljubljana, 14. 12. 1978 IZVRŠNI SVET