Oznaka poročila: ARRS-RPROG-ZP-2015/68 HŠ&llI ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROGRAMA (za obdobje 1. 1. 2009 - 31. 12. 2014) A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROGRAMU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem programu Šifra programa P5-0136 Naslov programa Politološke raziskave Political Science Research Vodja programa 3703 Danica Fink Hafner Obseg raziskovalnih ur (vključno s povečanjem financiranja v letu 2014) 24268 Cenovni razred C Trajanje programa 01.2009 - 12.2014 Izvajalci raziskovalnega programa (javne raziskovalne organizacije - JRO in/ali RO s koncesijo) 582 Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 5 DRUŽBOSLOVJE 5.06 Politične vede Družbenoekonomski cilj 11. Družbenopolitični sistemi, strukture in procesi Raziskovalno področje po šifrantu FOS 5 Družbene vede 5.06 Politične vede B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROGRAMA 2.Povzetek raziskovalnega programa1 SLO Program se osredotoča na aktualne teoretske razprave in prakse demokracije. Raziskovanje je usmerjeno na vzajemna razmerja med: a) spreminjajočo se anatomijo nacionalnih ustanov, igralcev in javnopolitičnih procesov pod vplivom globalizacijskih (še posebej evropeizacijskih) procesov in b) spreminjajočimi se nadnacionalnimi ustanovami, igralci in javnopolitičnimi procesi pod vplivom vložkov z nacionalnih ravni. V tem kontekstu je teoretsko tekmovanje med intergovernmentalizmom in supranacionalizmom izzvano z empirično razkritimi pojavi experimentalistične demokracije (še posebej v okviru političnega sistema EU). Program ne vključuje le preučevanje »manjkajočih členov«, temveč kombinira več različnih pristopov: »od zgoraj navzdol«, »od spodaj navzgor« in deloma tudi raziskovanje na horizontalni transnacionalni ravni (predvsem na ravni EU). Teoretski okvir raziskovanja je zasnovan ob upoštevanju treh zornih kotov: politične ustanove (polity), javne politike (policy) in politika (politics). V opisanem okviru so podrobneje raziskovani naslednji vidiki: razmerja med večinsko in kosnenzualno demokracijo (vključno z volilnim inženirstvom in oblikovanjem vladnih koalicij); razmerja med izvršno in parlamentarno oblastjo v okoliščinah oblikovanja politik EU; rastoča transnacionalizacija nacionalnih birokracij (javnih uprav) - transnacionalizacija državnih segmentov; položaj uradnikov srednjega ranga v razmerju do politično imenovanih v procesih oblikovanja in izvajanja javnih politik EU; politične (political) in javnopolitične (policy) posledice 'mehkega prava' EU - soft law in značilnosti vzajemnega vplivanja mikro, meso in makro ravni demokracije (politične stranke, interesne skupine, družbena gibanja, državljani). Raziskovanje je teoretično in empirično. Pri slednjem so uporabljene tako kvantitativne kot kvalitativno zasnovane raziskovalne metode. Primerjalno raziskovanje (longitudinalno in mednarodno-primerjalno) je tesno vpeto v bogato mednarodno dejavnost članov programske skupine. Ker se osredotočamo na raziskovanje institucij, procesov in agensov so uporabljeni naslednji pristopi: (neo)institutionalizem, (neo) neofunkcionalizem, behaviourizem in pristope analize politik (policy analysis). Raziskovalne metode in tehnike vključujejo: družboslovni intervju, javnomnenjsko raziskovanje, meta analizo obstoječih mednarodnih javnomnenjskih podatkovnih baz (zlasti ISSP-Citizenship module, European social science survey data) in analizo vsebine. Dopolnili so se stari in oblikovali nekateri novi elektronski arhivi dokumentov in podatkovnih baz, ki omogočajo mednarodno primerjalno in longitudinalno raziskovanje tudi v prihodnje. Med dodatnimi metodami stalnega komuniciranja z zainteresiranimi javnostmi v raziskovalnem procesu se izvajajo sestanki deležnikov in organizirano obveščanje zainteresiranih javnosti, vladnih in nevladnih igralcev tako v procesu raziskovanja kot pri sporočanju raziskovalnih rezultatov. ANG The programme focuses on current theoretical debates and practices of democracy. The research includes the interrelationship between: a) the changing anatomy of national institutions, actors and policy processes affected by globalisation processes (especially Europeanisation) and b) the changing supranational institutions, actors and policy processes due to inputs coming from the national level. In this context, the intergovernmentalism vs. supranationalism competing theories on democracy are challenged by empirically revealed experimentalist democracy (especially within the European Union's [EU] political system). Unlike the usual research streams, the research programme not only includes the 'missing links' in research, but also combines several research approaches: top-down, bottom-up and partly horizontal-transnational (primarily EU) level research. Three perspectives are built into the theoretical framework of the programme in the context of the last wave of globalisation: policy, polity and politics. In that framework, the following aspects are studied in detail: the relationship between majoritarian and consensual democracy (electoral engineering; government formation/coalition-building); the relationship between the executive and legislatures in EU policy-making; the growing transnationalisation of national bureaucracy (public administration)— transnational state segments; the position of middle-ranked officials relative to political appointees in the process of EU policy-making and implementation and the political and policy consequences of the EU's 'soft law' and characteristics of the interplay of micro-, meso- and macro-level democracy (political parties, interest groups, social movements, citizens). The research is theoretical and empirical. It is based on both qualitative and quantitative methodology. Comparative (international and longitudinal) research is embedded in the research team's rich international collaboration. Since we focus on institutions, processes and agents, the following research approaches are applied: (neo) institutionalism, (neo)neofunctionalism, behaviourism and policy analysis research methods and techniques. Research methods and techniques include: interviews, public opinion surveys, a meta-analysis of international public opinion databases (especially the ISSP-Citizenship module, European social science survey data) and content analyses. Electronic archives of documents and databases for international comparative and longitudinal research encompass some of the research outputs. Additional methods involve continuous forms of communication with stakeholders and interested publics in governmental and non-governmental milieus during the research process as well in the stage of disseminating the research results. 3.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem programu, (vključno s predloženim dopolnjenim programom dela v primeru povečanja financiranja raziskovalnega programa v letu 2014)2 SLO V programskem obdobju 2009-2014 so se člani programske skupine, ob kombinaciji teoretskega in empiričnega raziskovanja osredotočili na naslednje raziskovalne vidike oziroma hipoteze: HIPOTEZA 1. V kontekstu zaznanih TEŽENJ K VEČINSKI DEMOKRACIJI člani programske skupine ugotavljajo, (a) da endogeni dejavniki ne pojasnjujejo stabilnosti koalicijskih vlad v zadostni meri, (b) da so države postsocialističnega okolja v zadnjih letih vpeljale večinske sisteme oz. sisteme z učinki značilnimi za večinske, (c) da politično komuniciranje političnih igralcev poteka dvopolno, se kaže dualizem v pristopih k volilnim kampanjam ter (d) da v tem kontekstu nastaja novi val političnih akterjev. Tuji partnerji: L. Cabada, Metropolitanska univerza Praga; T. Bergman, Södertörn University; W. C. Müller, University of Vienna; G. Ilonszki Corvinus University, HU; S. Ramet, Trondheim University; Alan Renwick, University of Reading. HIPOTEZA 2. V kontekstu PREVLADE IZVRŠNE OBLASTI NAD PARLAMENTARNO je ugotovljeno, (a) da je upravljanje krize privedlo do krepitve izvršnih oblasti, ki se soočajo s krizo legitimnosti, (b) da lahko govorimo o krizi 'input' in o krizi 'output' legitimnosti, (c) da je prevladujoča težnja prioritiziranja ekonomskih tematik ter rastočega strahu pred izgubo suverenosti, (d) da je z vidika koordinacije EU zadev teza o prevladi izvršne oblasti potrjena s šibko in pasivno vlogo DZRS, (e) da pa so vendarle parlamenti najbolj dostopen vir podatkov, vključno z interesnimi skupinami, (f) kar pa ne spremeni dejstva, da parlamenti nimajo moči oblikovanja politik EU niti kanalov vplivanja za interesne skupine, (g) kar se kaže tudi s šibko vlogo interesnih skupin, z oteženim dostopom do EU vsebin in kadrovsko podhranjenostjo. Tuji partnerji: D. Olson, University of North Carolina; W. Patzelt, University of Dresden; H. Rometvedt, Institut of Social Sciences, Stavanger; S. Orlović, Univerza v Beogradu; Hussein Kassim, University of London; Vesselin Dimitrov, LSE; Gavin Barrett in Brigid Laffan, University College Dublin; Göran von Sydow, SIEPS. V povezavi s prvo in drugo hipotezo je programska skupina objavila več znanstvenih člankov, monografij in delov monografij. Znanstveni prispevki so bili med drugim objavljeni v domačih in tujih revijah kot so: Družboslovne razprave, Interest groups & advocacy, Global education review, Citizenship studies, Politics in Central Europe, Časopis za kritiko znanosti, domišljijo in novo antropologijo, The journal of legislative studies, Prispevki za novejšo zgodovino, Politologicky časopis, Teorija in praksa, Akta Fakulty filozoficke Zapadočeske univerzity v Plzni, Europe-Asia studies, Anali Hrvatskog politološkog društva, East European politics and societies, Annales: anali za istrske in mediteranske študije, Komunikacija i kultura online, Communication, politics & culture, Politički život: časopis za analizu politike, Journal of comparative politics, Electoral studies, Studia Historica Slovenica. Objavljenih je bilo tudi več znanstvenih monografij, med drugim: Sodobni parlamentarizem in proces zakonodajnega odločanja (D.Zajc), Relevantnost tradicij državljanstva (T. Deželan), Nasproti evropskemu federalizmu? (T. Deželan), Challenges of citizenship in higher education: shifting visions, roles and outcomes (T. Deželan in drugi), Civil society in Slovenia (T. deželan in drugi), Civilna družba v Sloveniji (T. Deželan in drugi), Political economy of labour: Canada and Slovenia (B. Ferfila in drugi), Volilni programi in stališča (S. Kustec Lipicer, T. Deželan in drugi), Od volilnih programov do koalicijskih pogodb: analiza politične kongruence (D. Zajc, S. Kustec Lipicer in drugi). HIPOTEZA 3. V kontekstu RASTOČE TRANSNACIONALIZACIJE NACIONALNIH JAVNIH UPRAV ugotavljamo, (a) da je mogoče zaznati močno diseminacijo konceptov 'od zgoraj navzdol' oz. v obliki transferja smernic z mednarodne na nacionalno raven ter diskrepanco med prenešenimi koncepti in njihovim birokratskim udejanjanjem, (b) da je NJM olajšal umešavanje politike v javno upravo, c) da v Sloveniji lahko zasledimo vidike nove javne službe, vendar pa njena implementacija v večjem delu izostane, (c) da se kaže premik od menedžerskih načel k novim načelom dobrega upravljanja, ki so prvenstveno rezultat zunanjih vplivov, (d) da za uspešno in učinkovito uveljavitev slednje primanjkuje resursov, praviloma tudi politične volje, (e) kar izvajanje pogosto preloži v roke javnim uslužbencem, ki zaradi pogostih menjav vlad in reorganizacij ter siceršnjih interesov, to izvedbo osredotočijo na formo administriranja. Tuji partnerji: J-M Eymeri-Douzans, Universite Toulouse; J. Pierre, University of Gothenburg; Marja Keränen, University of Jyvaskyla. HIPOTEZA 4. V kontekstu avtonomije uradnikov srednjega ranga v razmerju do procesov oblikovanja in izvajanja javnih politik EU (primer OMK) se kaže, (a) da kljub visoki stopnji vključenosti slovenskih predstavnikov v te procese, vladni in nevladni akterji ustroj teh procesov zelo slabo poznajo, (b) da je "kakovost" posameznega strokovnjaka v javni upravi ključna za uveljavljanje interesov, (c) da je velik problem netransparentnost praks OMK, saj (d) prihaja do selektivnega vključevanja organizirane civilne družbe, (e) šibkega vpliva le-teh na sprejete odločitve in (f) pomanjkanja predstavniškega nadzora nad temi procesi ter uveljavljanja politične odgovornosti. V tem kontekstu se teza avtonomije potrdi tudi zaradi (g) šibke institucionalizacije sodelovanja v OMK procesih v Sloveniji, (h) šibkega nadzora nad tem sodelovanjem in (i) šibke politične volje po sodelovanju ter (d) preobremenjenosti posameznih vpletenih uradnikov. Tuji partnerji: L. Johannsen in K.H. Pedersen, Aarhus University. V navezavi na tretjo in četrto hipotezo so člani programske skupine svoje znanstvene prispevke objavili v naslednjih revijah: International journal of sport policy, Politologicky časopis, Teorija in praksa, Studia Historica Slovenica, Uprava, Akta Fakulty filozoficke Zapadočeske univerzity v Plzni, Lex localis: revija za lokalno smaoupravo, Revija za kriminalistiko in kriminologijo, Transylvanian review of administrative sciences. Obajvljene so bile tudi naslednje monografije: Matrika ukrepov državnih organov na področju mladinske politike (T. deželan in drugi), The reception of the open method of coordination in Slovenia (D. Lajh in drugi). HIPOTEZA 5. V kontekstu TEŽENJ V PRAKSI ODPRTE METODE KOORDINACIJE - OMK -- bi lahko dejali, (a) da ta oblika vladanja v EU kaže potenciale za spremembo in izboljšanje delovanja javnih politik le v specifičnih okoliščinah kot so npr. ekonomska kriza in oblikovanje nove državnosti (področje zaposlovanja in izobraževalnih politik), (b) da je Slovenija kot država članica EU premalo aktivno vključena v procese OMK v smislu inovacij javnih politik kot tudi spreminjanja procesov odločanja, (c) da je ponekod od prenosa OMK odvisno preživetje civilnodružbenih akterjev ter (d) da je ponekod vidna tudi mimikrija prenosa normativnega okvira in načel na nacionalno raven. Tuji partnerji: B. Lange, Oxford University; N. Alexiandou, Keele University; C. Radaelli, University of Exeter; Caroline de la Porte, University of Southern Denmark. Raziskovalni rezultati povezani s peto hipotezo so bili objavljeni v nalsednjih revijah: Public administration, Kinesiologia Slovenica: scientific journal on sport, Bulgarian journal of science and education policy, Revista romanca de §tiint;e politice, Šport: revija za teoretična in praktična vprašanja športa, Teorija in praksa, Sociologicky časopis, European educational research journal, Journal of comparative politics, Politologicky časopis, Akta Fakulty filozoficke Zapadočeske univerzity v Plzni, European quarterly on political attitudes and mentalities, International journal of sport policy, Šolsko polje: revija za teorijo in raziskave vzgoje in izobraževanja. Objavljene so bile naslednje znanstvene monografije: Feeling European and knowing the European Union in Slovenia's rural areas (D. Lajh in drugi), Učenje evropskih vsebin v podeželskem lokalnem okolju (D. Lajh in drugi), Javnipolitični ukrepi in modeli športne politike v Sloveniji (S. Kustec L ipicer in drugi), Eksperimentalna vladivina na področju zelene politike: slovenske okoljske politike na razpotju (M. Knep, D. Fink-Hafner). HIPOTEZA 6. V kontekstu ZNAČILNOSTI IN VZAJEMNEGA DELOVANJA MIKRO, MESO IN MAKRO RAVNI DEMOKRACIJE ugotavljamo, (a) da se v strankarskem življenju kaže idejni pluralizem strank in njenih nosilcev, (b) da se spreminja strankarski ideološki prostor, šibitev vloge dejavnikov volilne izbire ter aktivacijska vloga pojava novih strankarskih formacij, (c) da so se oblikovale nove stranke, katerih obstoj je determiniran z organizacijskimi viri, javnopolitično umestitvijo ter odzivom etabliranih strank, (d) da se stranke, ki tvorijo jedro slovenskega strankarskega sistema vedejo kot kartelne stranke (tako kot stranke v zahodnoevropskih sistemih) in e) se pod vplivom EU ravni bistveno ne spreminjajo ,(f) podobno se zaradi članstva v EU niso bistveno spremenili vzorci politične participacije v Sloveniji. Tuji partnerji: P. Lewis, Open University; A. Sczerbiak in P. Taggart, University of Sussex; J. Vasiljević, Univerza v Zagrebu; J. Shaw, University of Edinburgh; Kristen Ringdal, NTNU; Sabrina P. Ramet, NTNU; T. Haughton, University of Birmingham. Raziskovalni rezultati so bili objavljeni v znanstvenih člankih v naslednjih revijah: Revista romanca de §tiint;e politice, Communist and Post-Communist Studies, The journal of communist studies and transition politics, Politics in Central Europe, Studia Historica Slovenica, Političke analize, Teorija in praksa, Javnost, Društvena istraživanja, The international journal of manpower, Annales: anali za istrske in mediteranske študije. Aplikativnost raziskovalnih rezultatov je bila zagotovljena z izdelavo znanstvenih zbirk podatkov za nadaljno uporabo raziskovalcem in študentom pri izdelavi doktorskih, magisterskih in diplomskih del seminarskih nalog. Pripravljena so bila učna gradiva za osnovnošolce, dijake in učitelje za poučevanje evropskih vsebin, razvoja kritičnega mišlenja ter državljanskih vsebin. Pripravljene so bile delavnice in strokovna srečanja za vladne in nevladne igralce._ 4.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem programu in zastavljenih raziskovalnih ciljev3 SLO Program je bil v celoti realiziran in raziskovalni cilji so bili v vseh letih programa v celoti doseženi. Zaradi omejitve prostora navajamo COBISS.SI-ID šifre najpomembnejših rezultatov po zgornjih hipotezah (ugotovitve v točki 2) in prioritetnih področjih. - politično, interesno predstavništvo, državljanstvo, civilna družba (HIPOTEZA 1 in 2) znan. članek 32637789, 32648541, 32497501, 31426397, 31802461, 31073373, 30393949, 2906484, 2961524, 29531997, 29632861, 29109853, 28574813, 28332893, 473855, 30188125, 32724829, 33120861 monografija ali del mon. 247736832, 249063168, 254034688, 32567901, 256963328, 256963072, 30259549/ 31833181,32040797,32603997,32604253, 32554077,32001629, 31993437, 31995229, 31995485, 31996253, 31823709, 31882845, 31132253, 30998365, 30341213,30990685, 32083805, 30439005, 29255261, 29827165, 28416605, 28419677, 28420445, 28486237, 29177693, 32769885, 2718807, 32847709 - izvršna veja oblasti, upravljanje v javnem sektorju (HIPOTEZA 3 in 4) znan.članek 31198557, 32515421, 3807944,3808200,1225093, 2660040, 3908014, 30736221, 29110365, 28619357, 4731179, 522239,32998493 monografija ali del mon. 254265088, 258975488/ 31994461, 31995741, 30259293, 30224477, 30224733, 30033501, 29062749,32556637 - oblikovanja in izvajanja politik (EU, nacionalna raven)(HIPOTEZA 5) znan.članek 32114781, 32548957, 2364247, 31818845,1654670, 31520861,30584925, 29621597, 29625437, 30208093, 29110621, 32654173, 31198557, 2712151 monografija ali del mon. 271270144, 270706944, 263710464, 259396608, 32556637, 31063645, 31407965, 31803997, 29189725, 30260061, 30246493, 30247261, 30247517, 30247773, 30248029, 30248285, 30248541, 29700701, 28415837, 28418653, 29062749 - analiza volitev, volilnih kampanj, volilnega obnašanja (HIPOTEZA 1) znan. članek 32438877, 3741896, 31601757, 31181149, 30122333, 30789213, 31903837, 32637789,32995421 monografija ali del mon. 259272704, 264814080, 29826141, 29164637, 32804701 - politične stranke (zgodovina, nacionalne politične stranke, evropska strankarska arena, aktualne razprave) (HIPOTEZA 1 in 6) znan. članek 32489821, 30824285, 28962909, 29034845, 1144965, 33027677 monografija ali del mon. 32308317, 31992925, 31994717, 31994973, 31916381, 31026269, 31026525, 28417885 - stanje politične znanosti v Sloveniji in v svetu (raziskovanje, pedagoška dejavnost, profesionalizacija, izobraževanje in zaposlovanje)(HIPOTEZA 6) znan. članek 31982173, 30079837, 32653917, 32768605, 33121117, 33121885 monografija ali del mon. 29255517, 29550685 KLJUČNE DEJAVNOSTI ZA UPORABNIKE RAZISKAV -- znanstvena zbirka podatkov 32424541, 30899037, 30900829, 30899805, 30900061, 30900317, 30900573 -- učno gradivo za osnovnošolce, dijake in učitelje 31153245, 247080192, 247750912, 32420445, 32030813, 33061981, 32738141, 274523136, 263007488 -- srečanja z deležniki in delavnice za vladne in nevladne igralce 31844957, 31937629 5.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega programa oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine v letu 20144 SLO_ Rebalans proračuna za leto 2012 in sprejetje ZUJF (Zakon o uravnoteženju javnih financ) je imel posledice tudi v letu 2014. Ker so omenjeni ukrepi v letu 2012 prinesli reduciranje materialnih stroškov je bil v letu 2014 ohranjen prehod iz B cenovnega razreda v C cenovni razred. Tako so bila zagotovljena materialna sredstva za izvedbo programa. Ob tem pa so v letu 2014 spremembe v financiranju in upokojitve pomembno prizadele kadrovski potencial programske skupine. Zaradi upokojitve je že leta 2013 ostal brez ur dr. Janko Prunk, v letu 2014 pa še dr. Drago Zajc. Poleg tega v raziskovalni skupini ni bilo možnosti za angažma mladih raziskovalk (Marjetke Rangus in Simone Topolinjak), ki sta uspešno zaključili doktorski študij. Smo pa uspeli v oktobru 2014 na programski skupini zaposliti doktorantko Meto Novak. Kljub temu se programska skupina sooča s problemom ustreznega kadrovskega razvoja._ 6.Najpomembnejši znanstveni rezultati programske skupine5 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 32114781 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Povstopna politizacija nacionalne koordinacije EU zadev ANG Post-accession politicization of national EU policy coordination Opis SLO Ta članek se osredotoča na učinkovanje političnih faktorjev z EU ravni na funkcionalnost nacionalne koordinacije EU zadev. Zaradi posebnosti postkomunističnih držav članic je analiza dinamike sprememb v nacionalnih sistemih koordinacij podvržena trem faktorjem: a) funkcionalnim pritiskom z EU ravni, b) konsolidaciji nacionalnega strankarskega sistema ter c) tradiciji politično-upravnih razmerij. Svetovna ekonomska in finančna kriza se pojavlja kot četrti faktor, ki ima precejšen vpliv na prve tri skozi naraščajočo "neformalno medvladnost", kar prispeva k politizaciji EU zadev. Primer Slovenije opozarja na naraščajočo, čeprav selektivno, politizacijo EU zadev zaradi obojih - nacionalnih dejavnikov in dejavnikov EU ravni. ANG This article focuses on how domestic and EU-level political factors affect the functional aspect of the national coordination of EU affairs. Due to the idiosyncrasies of the post-communist countries which have joined the EU since 2004, an analysis of dynamic changes in the national systems of coordination needs to focus on three factors: (a) functional pressures from the EU; (b) the consolidation of the national party system; and (c) existing traditions of politico-administrative relations. The international economic and financial crisis is considered as a fourth factor that has affected the first three factors through the increase in the EU's 'informal intergovernmentalism', which adds to the politicization of EU matters. The Slovenian case points to an increased, though selective, politicization of EU business due to both national- and EU-level factors. Objavljeno v Royal Institute of Public Administration; Public administration; 2014; Vol. 92, no. 1; str. 39-54; Impact Factor: 1.863;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 0.852; A'': 1;A': 1; WoS: UU, VM; Avtorji / Authors: Fink-Hafner Danica Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 2. COBISS ID 4731179 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Zmogljivost lokalnega razvojnega načrtovanja v Sloveniji: prednosti in slabosti lokalnih trajnostnih strategij razvoja ANG Capacity of local development planning in Slovenia Opis SLO Kljub temu, da je koncept trajnostnega razvoja nastal v mednarodnih forumih in je promoviran predvsem s strani mednarodnih / nadnacionalnih organizacij in društev, je koncept, ki ga predvsem določa lokalna raven. Prednost lokalne ravni v smislu uvajanja načela trajnosti je odkrito določeno z Agendo 21, s čimer se zagotavlja spodbudo za lokalne trajnostne razvojne strategije - Lokalne agende 21. Te skupnosti specifične, dolgoročne vizije trajnostnega sobivanja služijo kot pomembno strateško orodje za premagovanje izzivov, s katerimi se lahko soočijo skupnosti v prihodnosti, medtem ko ohranjajo splošno idejo o prihodnosti. Kot primarni standardizirani artefakti, lokalne strategije trajnostnega razvoja predstavljajo odličen vpogled v sposobnosti posamezne skupnosti za doseganje trajnostne prihodnosti in obravnavo možnih izzivov. V tem prispevku smo analizirali štiri take vizije trajnostne prihodnosti na primeru dveh mest in dveh manjših slovenskih občin, da bi preučili njihove zmogljivosti za razvoj v trajnostne skupnosti. Temelječ na delu George in Kirkpatrick (2006) za ocenjevanje strategij trajnostnega razvoja smo prepoznali uporabne in problematične vidike dokumentov, ki sta jih pripravila oba mesta in obe mestni občini. Analiza je pokazala, da je obdobje tranzicije v Sloveniji zapustilo pomemben vpliv na razvojno načrtovanje in njegove posledice še niso bile v celoti odpravljene. Despite being coined by international forums and promoted chiefly by international/supranational organisations and clubs, sustainable development is a concept that in essence rests on and is largely determined by the local level. The local level's primacy in terms of introducing the ANG principles of sustainability is openly stipulated by Agenda 21, thus providing the impetus for local sustainable development strategies - Local Agenda 21. These community-specific, long-term visions of sustainable co-existence serve as an important strategic tool for overcoming challenges communities may face while maintaining the general idea of the future. As prime standardised artifacts, local sustainable development strategies represent an excellent insight into the capacity of an individual community to achieve a sustainable future and deal with potential challenges. In this paper, we analysed four such visions of a sustainable future for two city and two minor Slovenian municipalities in order to examine their capacity to develop into sustainable communities. By employing George and Kirkpatrick's (2006) framework for assessing sustainable development strategies, we identified useful and problematic aspects of the documents prepared by the city and town municipalities. The analysis showed that the transition period in Slovenia has left a significant impact on development planning and its consequences have yet to be fully resolved. Objavljeno v Inštitut za lokalno samoupravo in javna naročila; Lex localis; 2014; Letn. 12, št. 3; str. 547-573; Impact Factor: 0.600;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 0.852; A': 1; WoS: UU, VM; Avtorji / Authors: Deželan Tomaž, Maksuti Alem, Uršič Matjaž Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 3. COBISS ID 30824285 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Denar, organizacija in država: delna kartelizacija politike političnih strank v Sloveniji ANG Money, organization and the state Opis SLO Podrobna analiza strankarske organiziranosti, strankarskega financiranja in volilnega obnašanja v parlamentu v Sloveniji kaže na delno kartelizacijo slovenskih strank. V skladu s konceptom/tezo o kartelnih strankah so stranke v Sloveniji močno odvisne od države pri njihovem financiranju. Nekatera dejstva kažejo na to, da so stranke uporabile državne vire za omejitev tekmovanja. Vseeno pa obstaja manj dejstev o kartelizaciji strank v smislu strankarske organiziranosti. To nakazuje, da kartelizacijo političnih strank v Sloveniji bolj spodbuja strankarski sistem kot celota, kot pa obnašanje posameznih političnih strank. ANG A detailed analysis of party organization, party funding and voting behaviour in parliament in Slovenia indicates a partial cartelization of Slovene party politics. In line with the cartel thesis, parties in Slovenia are heavily dependent on the state for their finances and there is evidence that parties have used the resources of the state to limit competition. Nonetheless, there is much less evidence of cartelization in terms of party organization indicating more cartelization in the party system as a whole than within individual parties. Objavljeno v Elsevier; Communist and Post-Communist Studies; 2011; Vol. 44, no. 3; str. 199-209; Impact Factor: 0.557;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 0.807; A': 1; WoS: OE, UU; Avtorji / Authors: Krašovec Alenka, Haughton Timothy Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 4. COBISS ID 28574813 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Determinante uspeha tranzicij v demokracijo ANG The determinants of the success of transitions to democracy Opis SLO Članek predstavlja analizo determinant uspeha tranzicij v demokracijo, ki temelji na kvalitativni primerjalni analizi Poljske, Češke, Slovaške, Madžarske, Hrvaške, BiH, Srbije, Črne gore in Makedonije ter na hierarhičnem grozdenju. Ključno ugotovitev predstavlja dejstvo, da je moč ugotoviti konfiguracijo nekaterih ključnih faktorjev, ki skupinsko določajo ali kontinuirano ali prekinjeno tranzicijo v demokracijo. ANG The article provides an analysis of the determinants of the success of transitions to democracy based on a combination of qualitative comparative analysis of Poland, the Czech Republic, Slovakia, Hungary, Slovenia, Croatia, Bosnia & Herzegovina, Serbia, Montenegro and Macedonia; and hierarchical clustering. The key finding is that one can reveal configurations of several factors which jointly determine either continuous or disrupted transitions to democracy. Objavljeno v Carfax Publishing for the University of Glasgow; Europe-Asia studies; 2009; Vol. 61, no. 9; str. 1603-1625; Impact Factor: 0.634;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 0.53; A': 1; WoS: BM, GY, UU; Avtorji / Authors: Fink-Hafner Danica, Hafner-Fink Mitja Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 5. COBISS ID 29558877 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Slovenska tranzicija ANG Slovenia's transition Opis SLO Knjiga analizira zgodovino procesov slovenske transformacije od socialističnega samoupravnega politično-ekonomskega sistema do kapitalističnega in demokratično reguliranega v trg usmerjenega sistema. Delo razkriva ekonomski razvoj Slovenije v času njene transformacije, pri čemer je izpostavljena transformacija institucij skozi razvoj korporativizma. Politična in ekonomska integracije Slovenije v evropske integracije je prav tako izpostavljena, pri čemer je vzeta pod drobnogled predvsem postopna strategija javnopolitičnih ukrepov za transormacijo ekonomskega sistema. ANG Slovenia's Transition: From Medieval Roots to the European Union details and analyzes the history of the process of Slovenia's transformation from a socialist, self managed, political-economic system to that of a capitalist, democratically regulated, market system. The book reveals the economic development of Slovenia as it transformed. Bogomil Ferfila explores the transformation of institutions through the development of corporatism. Objavljeno v Lexington Books; 2010; X, 214 Bogomil, Phillips Paul Arthur str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Ferfila Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 7.Najpomembnejši družbeno-ekonomski rezultati programske skupine6 Družbeno-ekonomski dosežek 1. COBISS ID 32513629 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Slovenija ANG Slovenia Opis SLO OPRAVLJENO V VSAKEM LETU PROGRAMA Letopis političnih podatkov (The European Journal of Political Research Political Data Yearbook) dokumentira volilne rezultate, nacionalne referendume, spremembe vlad in institucionalne reforme v vseh državah članicah EU ter v Avstraliji, v Kanadi, na Islandiji, v Izraelu, na Japonskem, v Novi Zelandiji, na Norveškem, v Švici ter v Združenih državah Amerike. Poleg tega priznani politični izvedenci za posamezno državo nudijo komentar na te dogodke ter na pereča vprašanja, ki so bila med letom v državi najbolj aktualna. PERFORMED IN EACH YEAR OF THE PROGRAMME'S LIFE Journal of Political ANG Research Political Data Yearbook documents election results, national referenda, changes in government, and institutional reforms in all of the EU member states, plus Australia, Canada, Iceland, Israel, Japan, New Zealand, Norway, Switzerland, and the United States. In addition, recognized experts on the politics of each country provide commentary on these events, as well as on the principal issues in national politics during the year. Šifra F.30 Strokovna ocena stanja Objavljeno v Wiley-Blackwell; European Journal of political research; 2013; Vol. 52, no. 1; str. 217-222; Impact Factor: 2.152;Srednja vrednost revije / Medium Category Impact Factor: 0.852; WoS: UU; Avtorji / Authors: Fink-Hafner Danica Tipologija 1.04 Strokovni članek 2. COBISS ID 32604253 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Slovenija ANG Slovenia Opis SLO OPRAVLJENO V VSAKEM LETU PROGRAMA Poročila predstavljajo del celovite, primerjalne in večdimenzionalne študije reform političnih procesov v nekdanjih komunističnih državah v Evropi in Evraziji. Ekspertna poročila o demokratičnem razvoju v Sloveniji pokrivajo sedem glavnih kategorij: volilni proces; civilna družba; neodvisnost medijev; nacionalno demokratično upravljanje; lokalno demokratično upravljanje; pravosodni okvir in neodvisnost; korupcija. ANG PERFORMED IN EACH YEAR OF THE PROGRAMME'S LIFE Reports are part of comprehensive, comparative and multidimensional study of political processes' reforms in the former Communist states of Europe and Eurasia. Expert reports about democratic performance in Slovenia cover seven main categories: electoral process; civil society; independent media; national democratic governance; local democratic governance; judicial framework and independence; and corruption. Šifra F.30 Strokovna ocena stanja Objavljeno v Freedom House;Rowman and Littlefield; Nations in transit 2013; 2013; Str. 535-552; Avtorji / Authors: Lajh Damjan Tipologija 1.16 Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji 3. COBISS ID 25431040 Vir: vpis v poročilo Naslov SLO FINK HAFNER, Danica (član uredniškega odbora 2008-). European Journal of political research. ANG FINK HAFNER, Danica (member of the editorial committee 2008-). European Journal of political research. Opis SLO European Journal of Political Research je specializirana za članke, ki artikulirajo teoretske in primerjalne poglede v politološki znanosti in je ena izmed vodilnih revij na svojem področju. Specializira se za članke, ki artikulirajo teoretske in primerjalne poglede v politološki znanosti, tako s kvantitativnimi kot kvalitativnimi pristopi. Revija vključuje todi letopis političnih podatkov (Political Data Yearbook), ki je objavljen kot dvojna številka na koncu vsakega letnika. ANG European Journal of Political Research specialises in articles articulating theoretical and comparative perspectives in political science, and is one of leading journals in the field. It specialises in articles articulating theoretical and comparative perspectives in political science, both quantitative and qualitative approaches. The Journal includes the Political Data Yearbook, 1 published as a double issue at the end of each volume. Šifra F.30 Strokovna ocena stanja Objavljeno v European Journal of political research. Fink-Hafner, Danica (član uredniškega odbora 2008-). Amsterdam: Wiley-Blackwell, 1973-. ISSN 0304-4130. Tipologija 4.00 Sekundarno avtorstvo 4. COBISS ID 33061981 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Čutim Evropo: EU znanje - EU izziv ANG I feel Europe: EU knowledge - EU chalange Opis SLO V okviru aktivnosti za poučevanje evropskih vsebin v osnovnih šolah, ki jih izvajajo člani programske skupine, je nastala didaktična igra z naslovom »Čutim Evropo: EU znanje - EU izziv«. Didaktična igra popelje igralca skozi zgodovino evropskega povezovanja. Na poti se igralci soočijo s preverjanjem svojega znanja o Evropski uniji in njenih državah članicah, reševanjem izzivov in spoznavanjem pomembnih dogodkov, ki so bodisi pospešili bodisi upočasnili evropsko povezovanje. Potovanje se začne v letu 1950, ko je bila predstavljena ideja evropskega povezovanja in zaključi v letu 2014, ob deseti obletnici slovenskega članstva v Evropski uniji. Igra je primerna za uporabo v učnem okolju ali v okviru neformalnih dejavnostih, ki jih izvajajo šole. Predstavlja praktično didaktično orodje za učitelje in s tem zapolnjuje vrzel na področju priročnikov in učbenikov povezanih z Evropsko unijo. ANG As part of activities for teaching European content in elementary schools conducted by members of the program team, we created a didactic board game, entitled 'I feel Europe: EU knowledge —EU challenge'. The didactic board game takes the player through the history of European integration. Along the way, players are faced with challenges and knowledge questions about the EU and its member states, and they learn about important events in the history of European integration. The journey begins in 1950, when the idea of European integration was presented, and it ends in 2014, the tenth anniversary of Slovenian membership in the EU. The board game is suitable for use in the learning environment or in the context of informal activities carried out by the school. It represents a practical teaching tool for teachers and thus fills a gap in the field of manuals and textbooks related to the EU. Šifra F.30 Strokovna ocena stanja Objavljeno v s. n.; 2014; 1 garnitura; Avtorji / Authors: Lajh Damjan, Novak Meta, Štremfel Urška Tipologija 2.05 Drugo učno gradivo 5. COBISS ID 32709981 Vir: COBISS.SI Naslov SLO So evropske volitve sploh kdaj povezane z Evropo? ANG Are European elections ever about Europe? Opis SLO Volitve v Evropski parlament maja 2014 so bile tudi medijsko odmevne. Zanimanje za potek volilne kampanje za evropski parlament in same volitve je izrazil tudi ugledni dnevnik: The Washington Post. Alenka Krašovec skupaj s Timothy Haughtonom v članku odpira vprašanje drugorazrednosti evropskih volitev v odnosu do nacionalnih volitev ter izpostavlja, da je volilna kampanja evropskih volitev v Sloveniji hkrati bila tudi generalka za druge predčasne volitve. Avtorju v članku tako bralcem razkrivata nacionalno politično dogajanje v Sloveniji, ki je evropske volitve še bolj postavilo na stranski tir. Z objavo prispevka v Washington postu pa tudi v Slovenskih medijih (Mladina, COBISS.ID 32709981) se izpostavlja aplikativnost politoloških raziskav, natančneje raziskav volitev in volilnega vedenja v okviru Centra za politološke raziskave. Tovrstne tematike so se izkazale za zanimive tudi širšemu krogu bralcev. Z objavami politoloških vsebin na poljuden način se krepi državljansko znanje in interes pri državljanih. Objava v dnevniku The Washington Post pa opozarja na vidnost slovenske politologije in politologov tudi v mednarodnem okolju. ANG Elections for the European Parliament in May 2014 were noted in the media. Interest in the course of the election campaign for the European Parliament and for elections themselves was expressed by The Washington Post. Alenka Krašovec and Timothy Haughtonom's article raises the question of 'second order' of European elections in relation to national elections and pointed out that the election campaign for the European parliament in Slovenia were also a dress rehearsal for the forthcoming parliamentary elections. The authors of the article reveal national political developments in Slovenia, which placed the European elections on the back burner. The publication in The Washington Post as well as in the Slovenian media (Mladina, COBISS.ID 32709981) points out the applicability of political science research, specifically research of elections and electoral behaviour in Centre for Political Science Research. These topics have proved to be interesting to a wider circle of readers. Publication of political science content in layman's terms strengthens civic knowledge and interest of the citizens. Publication in The Washington Post draws attention to the visibility of Slovenian political science and political scientists in the international environment. Šifra F.30 Strokovna ocena stanja Objavljeno v The Washington Post; The Washington post; 2014; Avtorji / Authors: Haughton Timothy, Krašovec Alenka Tipologija 1.05 Poljudni članek 8.Drugi pomembni rezultati programske skupine7 Poleg izvedbe raziskav in diseminacije raziskovalnih rezultatov doma in v tujini so člani programske skupine v obdobju 2009-2014 skrbeli za obširno mednarodno sodelovanje. Sem poleg mednarodnih raziskovalnih projektov, rednih prispevkov na mednarodnih konferencah in organizaciji znanstvenih srečanj z mednarodno udeležbo sodijo tudi gostovanja članov programske skupine na tujih univerzah (Univerzi Jyvaskylla, Zahodnočeški Univerzi v Plznu, Univerza v Zagrebu) ter članstvo D. Fink Hafner v izvršnem odboru vodilne politološke asociacije v Evropi - ECPR. V času trajanja programske skupine je D. Fink Hafner prejela plaketo za posebne zasluge in dosežke pri širjenju ugleda Fakultete za družbene vede v mednarodnem prostoru. A. Kraševec pa je za svoje preteklo delo za področje družboslovnih ved dobila priznanje s strani znanstvenega sveta agencije za raziskovalno dejavnost RS. Člani programske skupine so bili člani v več uredniških svetih/odborih (Družboslovne razprave, Politics in Central Europe, Politička misao, Pregled, Sport & EU review, Zeirschrift fur Vergleichende Politikwissenschaft, European Journal of political research, Teorija in praksa, International Journal of Sport Policy and Politics), v strokovnih organih zunaj institucije Univerze v Ljubljani ter prevzemali svetovalne in ekspertne vloge (D. Fink hafner: European Journal of political research Political Data Yearbook; D. Lajh: Transparency International; T. Deželan: Edinburg University, School of Law). Skrbelo se je za aplikativnost raziskovalnih rezultatov. Raziskovalni rezultati projekta so bili vključeni v pedagoški proces. Pripravilo se je več znanstvenih zbirk podatkov za uporabo drugim raziskovalcem in študentom pri pripravi doktorskih disertacij, magistrskih in diplomskih del. Razvilo se je več učnih gradiv za dijake in učitelje ter organiziralo strokovne posvete z deležniki ter delavnice za vladne in nevladne igralce. 9.Pomen raziskovalnih rezultatov programske skupine8 9.1.Pomen za razvoj znanosti9 SLO_ Izvajanje raziskovalnega programa politološkega raziskovanja je ključno pri razvoju politološke znanosti v Sloveniji in njene vpetosti v glavna politološka področja in tokove politologije v svetovnem merilu. Kakovostno politološko raziskovanje je zajemalo kombinacijo teoretskega dela in bogatega empiričnega raziskovanja, zasnovanega na kvalitativni in kvantitativni metodologiji. Akademsko raziskovanje se je bistveno dopolnjevalo z aplikativnim raziskovanjem in povezovanjem znanstvenega dela s svetom praktičnih pojavov. Kvalitetno politološko raziskovanje v Sloveniji pomeni tudi bogatitev spoznanj empiričnega raziskovanja v specifičnem družbenem ekonomskem, kulturnem in političnem okolju ter s tem prispeva k razvoju sodobnih politoloških teorij. Mednarodno primerjalno raziskovanje je še prav posebej prispevalo k razvoju politoloških teoretskih spoznanj, objavljenih v mednarodno priznanih znanstvenih revijah. Slovenska politologija je prek razmeroma visoke stopnje vključenosti v mednarodne politološke mreže postala vidna v mednarodni politološki skupnosti. To je razvidno iz: • pridobitve treh mednarodnih projektov v času trajanja programske skupine: (Pripravljalne akcije EU na področju športa 2011: Akcija za dobro vladanje mednarodnih športnih organizacij; INTEREURO- Primerjalno raziskovanje interesne politike v Evropi: N5-0014, Primerjalno raziskovanje organizacijskega razvoja nacionalnih interesnih skupin v Evropi: N5-002), • pridobitve petih Evropskih projektov (Razvoj aktivnih državljanov Evrope skozi šolo, Katedra Jean Monnet - Evropski javnopolitični procesi, Kako narediti Evropsko unijo privlačno za učence osnovnih šol: razvoj neformalnih učnih pristopov, Aktivni evropski državljan skozi šolo ter Čutim Evropo: učenje evropskih vsebin v podeželskem okolju) ter • vključenosti v mednarodne mreže (COST ACTION IS0806 Resnični evropski volivec, Manifesto Research on Political representation, The Euromanifesto Project, The Comparative Study of Electoral Systems. ANG_ The research programme is crucial for the development of political science in Slovenia in line with the main political science fields and research streams in today's most developed areas of political science. Quality political science research in Slovenia has included a combination of theory and rich empirical research based on a combination of qualitative and quantitative research. Academic research has been significantly shaped by applied research directly linking academic practice with real-world phenomena. Quality political science research in Slovenia also means enriching the findings of empirical research within specific social, economic, cultural and political environments, thus contributing to the development of political science theory. International comparative research has contributed to the development of political science theory published in internationally recognised academic journals. Slovenian political science has already become visible by achieving important levels of participation in international political science networking. This is evident from: • The acquisition of three international projects during the political science research programme (EU Preparatory Action in the field of sport 2011: Action for Good Governance in International Sports Organisations; N5-0014 INTEREURO—comparative research on interest group politics in Europe; N5-0023, the organizational development of national interests groups in a European comparative perspective ), • the acquisition of five EU projects (Developing Active Citizens of Europe through School, Jean Monnet Chair—European Policy Processes; Making the EU Attractive for Primary School Pupils: Development of Non-formal Learning Approaches; Active Citizens for Europe through School, I Feel Europe: Teaching Europe in Rural Areas) and • participation in international networks (COST ACTION IS0806 'The True European Voter', Manifesto Research on Political Representation; The Euromanifestos Project; The Comparative Study of Electoral Systems). 9.2.Pomen za razvoj Slovenije10 SLO Program Politološke raziskave edini v Sloveniji goji znanja in raziskovanje s področja analize javnih politik kot je monitoring javnih politik in evalvacija vrste sektorskih in čezsektorskih javnih politik. Ta znanja so uporabna za javne institucije države, subdržavne in naddržavne ravni, ter v kontekstu vodenja in pridobivanja projektnega financiranja in njihovih učinkov, saj so evalvacijska znanja temeljni del vsakega zahtevnega nacionalnega kot tudi mednarodnega projekta. V tem kontekstu, kakor tudi v primeru vse bolj pogostih sodelovanj javnih oblasti z gospodarstvom, so znanja, ki jih goji center pomembna tudi za privatni sektor. Povpraševalci rezultatov (v obliki svetovanja, ekspertiz ali prenosa znanja) tako prihajajo iz javnega, zasebnega kot tretjega sektorja. Poleg tega program preučuje politične ustanove, njihovo delovanje, politično kulturo ter civilno družbene politične aktivnosti ter njihovo spreminjanje od razglasitve neodvisnosti in od pridružitve Evropski uniji kar predstavlja unikatnost za vsako državo. Poleg nacionalnih raziskovalnih rezultatov pa programska skupina zaradi vpetosti v mednarodne mreže operira tudi z mednarodno primerljivimi podatki, ki so dragoceni v procesu (pre)oblikovanja institucij v Sloveniji, ko se slovenska družba in njen politični podsistem prilagaja družbenemu, politično kulturnemu in institucionalnemu okolju Evropske unije. V kontekstu evropeizacije slovenske politike so pomembna tudi vprašanja kompetentnega delovanja slovenske politične elite, kadrovske zmogljivosti javne uprave, vključenosti političnih strank in civilne družbe v večnivojski sistem oblikovanja in izvajanja javnih politik, kjer se je uveljavljanje slovenskih interesov ter interesov slovenskih igralcev izkazalo kot težavno. Organizacija strokovnih posvetov z relevantnimi deležniki iz različnih sektorskih politik in področij je bila pozitivno sprejeta med udeleženci razprav, zato tudi v prihodnje pričakujemo, da se bo v še večji meri izražala potreba po sodelovanju s politološko stroko. V praksi je rezultate programa mogoče predvideti predvsem v raziskovalnih, svetovalnih in pedagoških storitvah. Gradiva raziskovalnih projektov zagotavljajo prenos uporabnih politoloških spoznanj v prakso delovanja političnih ustanov (oblikovanje metodologij za evalvacijo konkretnih politik, Strokovna podlaga za oblikovanje nacionalnega programa za področje mladine: COBISS.SI ID 254265088, Model prenosa javnih politik s kibernetskimi elementi nadzora nad njihovem izvajanjem), v prakso delovanja nedržavnih in državnih deležnikov (Priročniki za podporo delovanja interesnih skupin: COBISS.SI ID 31844957, COBISS.SI ID 31521885) ter v učne procese osnovnih in srednjih šol (Učni pripomočki za učitelje evropskih vsebin v osnovnih šolah: COBISS.SI ID 270706944, COBISS.SI ID 267273728, COBISS.SI ID 32030813, COBISS.SI ID 32420445, COBISS.SI ID 32738141, COBISS.SI ID 33061981, COBISS.SI ID 274523136, COBISS.SI ID 271270144 ter učni pripomočki za pedagoge za razvoj kritičnega učenja, COBISS.SI ID 32603485). Člani programske skupine prevzemajo svetovalne in ekspertne vloge v nacionalnem in mednarodno primerjalnem okviru. Delovanje programske skupine je prispevalo k prepoznavnosti Slovenije v mednarodni javnosti z objavami v tujini, predstavljanjem raziskovalnih ugotovitev v okviru sodelovanja s številnimi tujimi raziskovalnimi organizacijami, udeležbo na mednarodnih znanstvenih konferencah in delavnicah v tujini, organizacijo mednarodnih znanstvenih konferenc, sestankov in delavnic v Sloveniji. Uveljavljanje slovenske politologije v mednarodni politološki skupnosti je bilo doseženo predvsem z večjim objavljanjem v tujini, s strokovnim in znanstvenim delom v mednarodnih projektih ter regionalnih in svetovnih politoloških združenjih. ANG The political science research programme is the only in Slovenia that grows knowledge and research in the field of analysis of public policies and in the monitoring of public policies and evaluation of sectoral and cross-sectoral public policies. This knowledge is useful for public institutions at subnational and supranational levels and in the context of management and retrieval of project financing and their effects, as the evaluation knowledge is a fundamental part of each national as well as international project. In this context, as in the case of increasingly frequent involvement of public authorities with the economy, the knowledge of the centre is also important for the private sector. Clients (in the form of advice, expertise or knowledge transfer) come from the public, private and third sector. In addition, the program examines the political institutions, their functioning, political culture, civil society's effect on political activities and their change since independence and since joining the EU, which represents the uniqueness of each country. In addition to national research results, researchers, due to involvement in an international network, operate with internationally comparable data that are valuable in the process of (re)designing institutions in Slovenia, where Slovenian society and its political subsystem adjust their social, political, cultural and institutional environment to the EU. In the context of the Europeanisation of Slovenian politics, there are also important questions about competent functioning of the Slovenian political elite, staff capacity of public administration, the involvement of political parties and civil society in a multi-level system of policy making and the implementation of public policies, where the enforcement of Slovenian interests and the interests of Slovenian players prove to be difficult. The organization of stakeholder meetings with relevant stakeholders has been well received among the participants. In the future, we expect an even greater expressed need for cooperation with the political science discipline. In practice, the results of the program can be put in practice mainly in research, consulting and educational services. Deliverables of programme group represent a useful transfer of political science knowledge into the practice of political institutions (designing methodologies for the evaluation of specific policies, the technical basis for the creation of a national program for the youth field: COBISS.SI ID 254265088, Model of transferring public policies with cyber elements of control over their implementation), the practice of non-state and state actors (manuals to support the operation of stakeholders: COBISS.SI ID 31844957, COBISS.SI ID 31521885) and in the learning processes of primary and secondary schools (teaching materials for teachers of European content in primary schools: COBISS.SI ID 270706944 , COBISS.SI ID 267273728, COBISS.SI ID 32030813, COBISS.SI ID 32420445, COBISS.SI ID 32738141, COBISS.SI ID 33061981, COBISS.SI ID 274523136 and 271270144 COBISS.SI ID and teaching materials for educators to develop critical Learning COBISS.SI ID 32603485). The members of the programme team undertook an advisory and expert role in the national and international comparative context. The operation of the program group has contributed to the recognition of Slovenia in the international public through publications abroad, presenting research findings in the context of cooperation with many foreign research organisations, participation at international scientific conferences and workshops abroad, organisation of international scientific conferences, meetings and workshops in Slovenia. Enforcement of Slovenian political science in the international political science community has been achieved primarily through increased publishing abroad of professional and scientific work in international projects and in regional and global political science associations. lO.Zaključena mentorstva članov programske skupine pri vzgoji kadrov v obdobju 1.1.2009-31.12.201411 10.1. Diplome12 vrsta usposabljanja število diplom bolonjski program - I. stopnja 160 bolonjski program - II. stopnja 43 univerzitetni (stari) program 108 10.2. Magisterij znanosti in doktorat znanosti13 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. MR 0 Jovan Filipović o 0 □ 0 Urška Grahek o 0 □ 0 Jurij Ferme o 0 □ 27706 Simona Topolinjak o 0 0 30714 Marjetka Rangus o 0 0 0 Elena Nacevska o 0 □ 0 Maja Keržan o 0 □ 32315 Urška Štremfel o 0 □ 0 Igor Ivašković o 0 □ 0 Anamarija Patricija Mast o 0 □ 0 Jerneja Stanišič 0 o □ 0 Dušica Žolger 0 o □ 0 Staša Pernat Lesjak ® o □ 0 Andrej Bratkovič 0 o □ 0 Uršula Jakopin 0 o □ 0 Andreja Banutai 0 o □ 0 Jana Lukan 0 o □ 0 Danijel Vrbec 0 0 □ 0 Brigita Potočnik 0 o □ 0 Nataša Likar 0 o □ 0 Jasna Žaler 0 o □ 0 Luka Žirovec 0 o □ 0 Tina Orel Frank 0 o □ 0 Maja Hostnik 0 o □ 0 Gregor Gomišček 0 o □ 0 Anja Soršak 0 o □ 0 Andreja Okorn 0 o □ 0 Claudia Jerina Mestnik 0 o □ 0 Marko Anžič 0 o □ 0 Matej Tonin 0 o □ 0 Barbara Mikuš 0 o □ 0 Teja Savenc 0 o □ 0 Stanislav Pospeh 0 o □ 0 Mojca Štritof Brus 0 o □ 0 Irena Zagajšek 0 o □ 0 Jovan Blizanovski 0 o □ 0 Barbara Gorski 0 o □ 0 Andreja Moškon 0 o □ 0 Nina Doblekar 0 o □ 0 Maša Kolenbrand 0 o □ 0 Maja Valentan 0 o □ 0 Marko Majce 0 o □ 0 Romana Jenko 0 o □ 0 Vesna Resinovič 0 o □ 0 Gregor Greif 0 o □ 0 Mario Plešej 0 o □ 0 Urška Štremfel 0 o □ 0 Teja Savenc 0 o □ 0 Nataša Bušljeta 0 o □ 0 Simona Berden 0 o □ 0 Katja Lužnik Štanta 0 o □ 0 Maja Belavič 0 o □ 0 Anita Kodre 0 o □ 0 Jožica Velišček ® o □ 0 Nina Roter 0 o □ 0 Grušenka Lah Kragelj 0 o □ 0 Petra Goran o 0 □ Legenda: Mag. - Znanstveni magisterij Dr. - Doktorat znanosti MR - mladi raziskovalec ll.Pretok mladih raziskovalcev - zaposlitev po zaključenem usposabljanju14 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. Zaposlitev 27706 Simona Topolinjak o 0 1 B - Družbene dejavnosti v 30714 Marjetka Rangus o 0 1 A - raziskovalni zavodi v 25453 Tomaž Deželan o 0 1 A - raziskovalni zavodi v Legenda zaposlitev: A - visokošolski in javni raziskovalni zavodi B - gospodarstvo C - javna uprava D - družbene dejavnosti E - tujina F - drugo 12.Vključenost raziskovalcev iz podjetij in gostovanje raziskovalcev, podoktorandov ter študentov iz tujine, daljše od enega meseca, v obdobju 1.1.2009-31.12.2014 Šifra raziskovalca Ime in priimek Sodelovanje v programski skupini Število mesecev 0 Elena Nacevska C - študent - doktorand v 6 0 William Maloney B - uveljavljeni raziskovalec v 1 0 Aaron Hermann C - študent - doktorand v 1 0 Pekka Kettunen B - uveljavljeni raziskovalec v 1 0 Terry Cox B - uveljavljeni raziskovalec v 1 0 Marjeta Šinko C - študent - doktorand v 5 0 Lluis Coromina B - uveljavljeni raziskovalec v 1 0 Karel Höfer C - študent - doktorand v 4 0 Jochen Töpfer B - uveljavljeni raziskovalec v 3 0 Mirko Pejanović B - uveljavljeni raziskovalec v 1 0 Sabrina Petra Ramet B - uveljavljeni raziskovalec v 2 0 Chris Hassenstab C - študent - doktorand v 1 0 Susanne Pickel D - podoktorand v 3 0 Cornell Clayton B - uveljavljeni raziskovalec v 2 0 Carolyne Long B - uveljavljeni raziskovalec v 2 0 Calvin Mouw B - uveljavljeni raziskovalec v 2 0 Debois Kapeluck B - uveljavljeni raziskovalec v 1 0 Ulrich Bruckner B - uveljavljeni raziskovalec v 2 0 John Loxley B - uveljavljeni raziskovalec v 1 Legenda sodelovanja v programski skupini: A - raziskovalec/strokovnjak iz podjetja B - uveljavljeni raziskovalec iz tujine C - študent - doktorand iz tujine D - podoktorand iz tujine 13.Vključevanje v raziskovalne programe Evropske unije in v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje v obdobju 1.1.2009-31.12.201415 SLO_ 1. N5-0023 The organizational development of national interests groups in a European comparative perspective (D. Fink Hafner) 2. dACES - Developing Active Citizens of Europe through School, 553272-EPP-1-2014-1-SI-EPPJMO-PROJECTS (T. Deželan) 3. ESF/ERC projekt N5—0014 INTEREURO - Comparative research on interest group politics in Europe (D. Fink Hafner) 4. FP7SIS244301genSET Building Institutional Capacity for Action on Gender Dimension in Science (D. Fink Hafner) 5. FP62002CIT351335CINEF0G0 "Civil Society and New Forms of Governance in Europe the making of European Citizenship" (T. Deželan) 6. FP62002CIT3513416C0NSENT "Wider Europe, Deeper Integration? "Constructing Europe" (D. Fink Hafner) 7. MEUA - Making the EU attractive for primary school pupils: development of non formal learning approaches, 542777LLP120131SIAJMICS (D. Lajh) 8. ACES - Active Citizens of Europe through School, 542835LLP120131SI AJMICS (T. Deželan) 9. EACEA European Policy Processes, 542777LLP120131SIAJMICS, (D. Lajh) 10. EACEA I Feel Europe: Teaching Europe in Rural Areas, 20122806/529150 (D. Lajh) 11. AGGIS Action for Good Governance in international Sports Organizations, EAC20110461 (S. Kustec Lipicer) 12. ESFCOST Action IS0806 "The True European Voter: A Strategy for Analysing the Prospects of European Electoral Democracy that Includes the West, the South and the East of the Continent (S. Kustec Lipicer) 13. BIDK/111200 SLODanska "Profesionalna etika in korupcija" (A. Krašovec) 14. BI-NO/07-09-002 Izzivi demokratične stabilnosti, slovensko-norveški projekt (D. Fink Hafner) 15. BINO/1112007 SLONorveška "Izziv Evrope danes: Norveške in Slovenije" (D. Fink-Hafner) 16. BI-BA/0809024 Vloga nacionalnih parlamentov v procesu evropskih integracij SLOBiH (D. Fink Hafner) 17. BI-HR Vloga nacionalnih parlamentov in političnih strank v procesu evropskih integracij slovenskohrvaški projekt (D. Fink Hafner) 18. J5—2030 Odprta metoda koordinacije: analiza njenih javnopolitičnih (policy) in političnih posledic (D. Fink Hafner) - sodelovanje z Dr. Bettina Lange, Oxford University in Nafsika Alexiandou, University of Keele 19. The National Coordination of EU Policy in the 'New' Member States, koordinator prof. Hussein Kassim, Birkbeck, University of London, odg.nosilka v Sloveniji (D. Fink Hafner) 20. The Impact of EU Enlargement on Central European Party Systems and Electoral Alignments, British Academy Network (A. Krašovec) 21. Strategic Knowledge Cluster: CanadaEurope Transatlantic Dialogue, Carlton University, Ottawa (D. Fink Hafner) 22. 'Parlamentarizacija v srednji in vzhodni Evropi' PostCommunist Parliaments: The Second Decade, David Olson in Gabriiella Ilonszki (D. Zajc) 23. Electoral Reform Network, Alan Renwick, New College, Oxford, (D. Fink Hafner) 24. The Europeanisation of Citizenship in the Successor States of the Former Yugoslavia (CITSEE), Univerza v Edinburgu, ERC (T. Deželan) 25. MARPOR (Manifesto Research on Political Representation); Andrea Volkens, Wissenchaftszentrum Berlin (S. Kustec Lipicer) 26. Euromanifestos Projekt (Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung (MZES), Univerza v Mannheimu (S. Kustec Lipicer) 14.Vključenost v projekte za uporabnike, ki so v obdobju trajanja raziskovalnega programa (1.1.2009-31.12.2014) potekali izven financiranja ARRS16 SLO 1. AD ACTE - AntiDiscrimination Actions Towards Equality of women and men, Center za ženske študije, Zagreb (D. Fink Hafner) 2. Razvoj kritičnega mišljenja o sodobnih družbenih procesih in aktualnih političnih problemih med mladimi, Pogodba o sodelovanju s Pedagoškim inštitutom 105/112013, (D. Fink Hafner) 3. Evalvacija programa "Mladi v akciji" (S. Kustec Lipicer), 8.4.2010 do 28.5.2010 pogodba sklenjena z Uradom za mladino (MŠŠ) 4. The recent developments in EU law and policy and the impacts upon antidoping regimes (S. Kustec Lipicer)(30. 10. 2008 do 30. 10. 2010), pogodba sklenjena s SAZU (SLO) 5. Raziskave »Nations in Transit« za mednarodno organizacijo Freedom House, Slovenia (D. Lajh) 15.Ocena tehnološke zrelosti rezultatov raziskovalnega programa in možnosti za njihovo implementacijo v praksi (točka ni namenjena raziskovalnim programom s področij humanističnih ved)17 SLO V praksi je rezultate programa mogoče predvideti predvsem v raziskovalnih, svetovalnih in pedagoških storitvah. Primeri tovrstne uporabe rezultatov predstavljajo: Izdelava ekspertiz za mednarodne organizacije in nevladne ustanove E.g. Raziskave za mednarodno organizacijo Freedom House, Slovenia (D. Lajh), 2009 - 2014.; Evalvacija programa EU "Mladi v akciji" (S. Kustec Lipicer), 2010.; Citizenship in Slovenia : the regime of a nationalising or a Europeanising state? / Tomaž Deželan. - Edinburgh : University of Edinburgh, School of Law, cop. 2011.; BTI: Slovenia country report / [Alenka Krašovec]. -Gütersloh : Bertelsmann, 2010 - 2014. Svetovanje vladi/ministrstvom in javnim oblastem glede oblikovanja, vsebine, izvajanja, nadziranja in vrednotenja javnih politik Razvoj kritičnega mišljenja o sodobnih družbenih procesih in aktualnih političnih problemih med mladimi, (D. Fink Hafner); Državni ukrepi za športno aktivnost državljanov. Simona Kustec Lipicer. - Ljubljana : Univerza v Ljubljani, 2011.; Javnopolitična orodja vladanja: analiza RIE / Simona Kustec Lipicer. - Ljubljana : Fakulteta za družbene vede.; Matrika ukrepov državnih organov na področju mladinske politike / Tomaž Deželan. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.; ODPRTA metoda koordinacije : the state-of-the art; delavnica za deležnike Danica Fink Hafner. - Ljubljana : Univerza v Ljubljani.; Policy learning and national environmental policy change / Matej Knep, Danica Fink Hafner. - Ljubljana, 2010. Priprava ditaktičnih gradiv za učitelje pri poučevanju evropskih vsebin Čutim Evropo: EU znanje - EU izziv, didaktična igra (D. Lajh, M. Novak in drugi); Približajmo EU učencem OŠ: gradivo za učitelje in predstavnike mladinskih centrov (D. Lajh, S. Kustec Lipicer, M. Novak in drugi); Čutim Evropo: gradivo za učitelje (D. Lajh, D. Fink-Hafner, B. Ferfila, S. Kustec-Lipicer, M. Novak in drugi); Čutim Evropo: tednik učenja evropskih vsebin za šolsko leto 2013/2014 (D. Lajh, M. Novak in drugi); Čutim Evropo: tednik učenja evropskih vsebin za šolsko leto 2014/2015 (M. Novak, D. Lajh in drugi). Prenos znanj in svetovanje inštitutom, think-tankom, interesnim skupinam in nevladnim organizacijam WORKSHOP on Interest Group Research in Central and Eastern Europe, Ljubljana, 12. - 13. April 2013 / research team Danica Fink-Hafner ... [et al.]. - Ljubljana : Fakulteta za družbene vede; AD ACTE - AntiDiscrimination Actions Towards Equality of women and men, Center za ženske študije, Zagreb (D. Fink Hafner); Akcijski načrt : krepitev civilne družbe / Tomaž Deželan ... [et al.]. - Ljubljana : IRSSV, 2010.; NACIONALNI sistem integritete v Sloveniji / [Damjan Lajh ... et al.]. Transparency International Slovenia, 2012.; Vrednotenje javnih politik / Simona Kustec Lipicer. - Ljubljana : Fakulteta za družbene vede, 2009. 16.Ocenite, ali bi doseženi rezultati v okviru programa lahko vodili do ustanovitve spin-off podjetja, kolikšen finančni vložek bi zahteval ta korak ter kakšno infrastrukturo in opremo bi potrebovali možnost ustanovitve spin-off podjetja DA NE potrebni finančni vložek EUR ocena potrebne infrastrukture in opreme18 17.Izjemni dosežek v letu 201419 17.1. Izjemni znanstveni dosežek Capacity of local development planning in Slovenia Kljub temu, da je koncept trajnostnega razvoja promoviran predvsem s strani mednarodnih organizacij, ga določa predvsem lokalna raven. Prednost lokalne ravni v smislu uvajanja načela trajnosti je odkrito določeno z Agendo 21, s čimer se zagotavlja spodbudo za lokalne trajnostne razvojne strategije. V tem prispevku smo analizirali štiri take vizije trajnostne prihodnosti na primeru dveh mest in dveh manjših slovenskih občin, da bi preučili njihove zmogljivosti za razvoj v trajnostne skupnosti. Temelječ na delu George in Kirkpatrick za ocenjevanje strategij trajnostnega razvoja smo prepoznali uporabne in problematične vidike dokumentov, ki sta jih pripravila oba mesta in obe mestni občini. Analiza je pokazala, da je obdobje tranzicije v Sloveniji zapustilo pomemben vpliv na razvojno načrtovanje in njegove posledice še niso bile v celoti odpravljene. 17.2. Izjemni družbeno-ekonomski dosežek Are European elections ever about Europe? Volitve v Evropski parlament maja 2014 so bile tudi medijsko odmevne. Zanimanje za potek volilne kampanje za evropski parlament je izrazil tudi ugledni dnevnik: The Washington Post. A. Krašovec (in T. Haughton) v članku odpira vprašanje drugorazrednosti evropskih volitev v odnosu do nacionalnih volitev ter izpostavlja, da je volilna kampanja evropskih volitev v Sloveniji hkrati bila tudi generalka za nacionalne volitve. Avtorja v članku razkrivata nacionalno politično dogajanje, ki je evropske volitve še bolj postavilo na stranski tir. Z objavo prispevka v Washington Postu se izpostavlja aplikativnost politoloških raziskav in raziskav volitev v okviru centra. Tovrstne tematike so se izkazale za zanimive tudi širšemu krogu bralcev. Z objavami politoloških vsebin na poljuden način se krepi državljansko znanje in interes pri državljanih. Objava v dnevniku The Washington Post opozarja na vidnost slovenske politologije v mednarodnem okolju. C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni; • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja in obdelavo teh podatkov za evidence ARRS; • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v papirnati obliki; • so z vsebino poročila seznanjeni in se strinjajo vsi izvajalci raziskovalnega programa. Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba vodja raziskovalnega programa: matične RO (JRO in/ali RO s in koncesijo): Univerza v Ljubljani, Fakulteta za Danica Fink Hafner družbene vede ZIG Kraj in datum: Ljubljana 12.3.2015 Oznaka poročila: ARRS-RPROG-ZP-2015/68 1 Napišite povzetek raziskovalnega programa v slovenskem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki - približno pol strani, velikost pisave 11) in angleškem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki - približno pol strani, velikost pisave 11). Nazaj 2 Napišite kratko vsebinsko poročilo, v katerem predstavite raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega programa in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. V primeru odobrenega povečanja obsega financiranja raziskovalnega programa v letu 2014 mora poročilo o realizaciji programa dela zajemati predložen program dela ob prijavi in predložen dopolnjen program dela v letu 2014. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikosti pisave 11). Nazaj 3 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa dela raziskovalnega programa, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega programa oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine v zadnjem letu izvajanja raziskovalnega programa, napišite obrazložitev. V primeru, da sprememb ni bilo, navedite: "Ni bilo sprememb.". Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 5 Navedite znanstvene dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru izvajanja raziskovalnega programa. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja programa vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 6 Navedite družbeno-ekonomske dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru izvajanja raziskovalnega programa. Družbeno-ekonomski dosežek iz obdobja izvajanja programa vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbeno-ekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno-ekonomskega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS ID zato ni enoznačen, izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. prehod mlajših sodelavcev v gospodarstvo na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovitev podjetja kot rezultat programa ... - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 7 Navedite rezultate raziskovalnega programa iz obdobja izvajanja programa v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ker se ga v sistemu COBISS ne vodi). Največ 2.000 znakov vključno s presledki (približno 1/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 8 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://www.sicris.si/ za posamezen program, ki je predmet poročanja. Nazaj 9 Največ 4.000 znakov vključno s presledki (približno 2/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 10 Največ 4.000 znakov vključno s presledki (približno 2/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 11 Upoštevajo se le tiste diplome, magisteriji znanosti in doktorati znanosti (zaključene/i v obdobju 1.1.2009-31.12.2014), pri katerih so kot mentorji sodelovali člani programske skupine. Nazaj 12 Vpišite število opravljenih diplom v času izvajanja raziskovalnega programa glede na vrsto usposabljanja. Nazaj 13 Vpišite šifro raziskovalca in/ali ime in priimek osebe, ki je v času izvajanja raziskovalnega programa pridobila naziv magister znanosti in/ali doktor znanosti ter označite doseženo izobrazbo. V primeru, da se je oseba usposabljala po programu Mladi raziskovalci, označite "MR". Nazaj 14 Za mlade raziskovalce, ki ste jih navedli v tabeli 11.2. točke (usposabljanje so uspešno zaključili v obdobju od 1.1.2009 do 31.12.2014), izberite oz. označite, kje so se zaposlili po zaključenem usposabljanju. Nazaj 15 Navedite naslove projektov in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 16 Navedite naslove projektov, ki ne sodijo v okvir financiranja ARRS (npr: industrijski projekti, projekti za druge naročnike, državno upravo, občine idr.) in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 17 Opišite možnosti za uporabo rezultatov v praksi. Opišite izdelke oziroma tehnologijo in potencialne trge oziroma tržne niše, v katere sodijo. Ocenite dodano vrednost izdelkov, katerih osnova je znanje, razvito v okviru programa oziroma dodano vrednost na zaposlenega, če jo je mogoče oceniti (npr. v primerih, ko je rezultat izboljšava obstoječih tehnologij oziroma izdelkov). Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 18 Največ 1.000 znakov vključno s presledki (približno 1/6 strani, velikost pisave 11) Nazaj 19 Navedite en izjemni znanstveni dosežek in/ali en izjemni družbeno-ekonomski dosežek raziskovalnega programa v letu 2014 (največ 1000 znakov, vključno s presledki, velikost pisave 11). Za dosežek pripravite diapozitiv, ki vsebuje sliko ali drugo slikovno gradivo v zvezi z izjemnim dosežkom (velikost pisave najmanj 16, približno pol strani) in opis izjemnega dosežka (velikost pisave 12, približno pol strani). Diapozitiv/-a priložite kot priponko/-i k temu poročilu. Vzorec diapozitiva je objavljen na spletni strani ARRS http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/, predstavitve dosežkov za pretekla leta pa so objavljena na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/analize/dosez/. Nazaj Obrazec: ARRS-RPROG-ZP/2015 v1.00b DD-0A-5C-B6-0F-14-EE-3A-5C-C3-1F-84-BB-5D-71-73-47-C3-88-F1 Priloga 1 VEDA 5 Družbene vede Področje: 5.06 Politične vede Dosežek 1: Are European elections ever about Europe?. The Washington post. Vir:: HAUGHTON, Timothy, KRAŠOVEC, Alenka. Are European elections ever about Europe?. The Washington post. [Online ed.], 23. May 2014. http://www.washingtonpost.com/blogs/monkey-cage/wp/2014/05/23/european-parliamentary-elections-slovenia/. [COBISS.SI-ID 32709981] Volitve v Evropski parlament maja 2014 so bile tudi medijsko odmevne. Zanimanje za potek volilne kampanje za evropski parlament in same volitve je izrazil tudi ugledni dnevnik: The Washington Post. Alenka Krašovec skupaj s Timothy Haughtonom v članku odpira vprašanje drugorazrednosti evropskih volitev v odnosu do nacionalnih volitev ter izpostavlja, da je volilna kampanja evropskih volitev v Sloveniji hkrati bila tudi generalka za druge predčasne volitve. Avtorju v članku tako bralcem razkrivata nacionalno politično dogajanje v Sloveniji, ki je evropske volitve še bolj postavilo na stranski tir. Z objavo prispevka v Washington postu pa tudi v Slovenskih medijih (Mladina, COBISS.ID 32709981) se izpostavlja aplikativnost politoloških raziskav, natančneje raziskav volitev in volilnega vedenja v okviru Centra za politološke raziskave. Tovrstne tematike so se izkazale za zanimive tudi širšemu krogu bralcev. Z objavami politoloških vsebin na poljuden način se krepi državljansko znanje in interes pri državljanih. Objava v dnevniku The Washington Post pa opozarja na vidnost slovenske politologije in politologov tudi v mednarodnem okolju. Raziskovalne ugotovitve in delo Centra za politološke raziskave so se izkazale za zanimive tudi pri širšem krogu bralcev ter opozorile na svojo aplikativno vrednost. Objava v dnevniku The Washington Post opozarja na mednarodno vidnost slovenske politologije in politologov. Priloga 2 VEDA 5 Družbene vede Področje: 5.06 Politične vede Dosežek 1: Capacity of local development planning in Slovenia : strengths and weaknesses of local sustainable development strategies. Vir: DEŽELAN, Tomaž, MAKSUTI, Alem, URŠIČ, Matjaž. Capacity of local development planning in Slovenia : strengths and weaknesses of local sustainable development strategies. Lex localis, ISSN 1581-5374, 2014, letn. 12, št. 3, str. 547573, doi: 10.4335/12.3.547-573(2014). [COBISS.SI-ID4731179]. Kljub temu, da je koncept trajnostnega razvoja nastal v mednarodnih forumih in je promoviran predvsem s strani mednarodnih / nadnacionalnih organizacij in društev, je koncept, ki ga predvsem določa lokalna raven. Prednost lokalne ravni v smislu uvajanja načela trajnosti je odkrito določeno z Agendo 21, s čimer se zagotavlja spodbudo za lokalne trajnostne razvojne strategije - Lokalne agende 21. Te skupnosti specifične, dolgoročne vizije trajnostnega sobivanja služijo kot pomembno strateško orodje za premagovanje izzivov, s katerimi se lahko soočijo skupnosti v prihodnosti, medtem ko ohranjajo splošno idejo o prihodnosti. Kot primarni standardizirani artefakti, lokalne strategije trajnostnega razvoja predstavljajo odličen vpogled v sposobnosti posamezne skupnosti za doseganje trajnostne prihodnosti in obravnavo možnih izzivov. V tem prispevku smo analizirali štiri take vizije trajnostne prihodnosti na primeru dveh mest in dveh manjših slovenskih občin, da bi preučili njihove zmogljivosti za razvoj v trajnostne skupnosti. Temelječ na delu George in Kirkpatrick (2006) za ocenjevanje strategij trajnostnega razvoja smo prepoznali uporabne in problematične vidike dokumentov, ki sta jih pripravila oba mesta in obe mestni občini. Analiza je pokazala, da je obdobje tranzicije v Sloveniji zapustilo pomemben vpliv na razvojno načrtovanje in njegove posledice še niso bile v celoti odpravljene. Koncept trajnostnega razvoja, ki je nastal v mednarodnem okolju, je v prispevku obravnavan na lokalni ravni. Na primeru strategij dveh mest in dveh manjših slovenskih občin se je pokazal še vedno prisoten vpliv obdobja tranzicije na razvojno načrtovanje.