>tm iiespeMeraf f [i^rlDoi a. Iz Bcograda se poroča, da se bo okrožnim inspektoratora, ustanovljenim na ozemlju bivše Srbije, ki je prideljeno bodisi dunavski, bodisi drinski, bodisl zetski banovini priznala precejšnja pristojnost za rcševanje poslov. To je potrebno radi velike oddaljenosti teh krajev od središč banovin: od Novega sada, Sarajeva in Cetinja. Potrebno pa tudi zatcgadelj, da se vsi upravni posli vršijo bolj naglo in bolj skladno s krajevnimi razmerami. Istotako se obljublja okrožnim inspektoratom savske banovine, ki ima svoj sedež v Zagr&bu, obsežncjša pristojnost. Kar se tiCe mariborskega okrožnega inspoktorata, smo že večkrat poudarili, kako potrebno je, da se mu d.odeli ve5ji delokrog. Ozcmlje neUdanjp rnariborske cblasti je obsežr^. ^—i-'-'" med kraji na periferiji (ob mejah) ln med Ljubljano toliko, da bi potovanj« ljudi s teh krajev na središče banovine povzročalo prevelike stroške ln zahtevalo veliko časa. Položaj Maribora oti državni meji zahteva ne samo večjo pozornost policijske oblasti, marveč naglo reševanje upravnih poslov v obče. Vse to, in ziasti še tudi narodna izpostavljenost Maribora, ki bi a popolno koncentracijo bansko uprave v LjubIjani izgubil veliko število nai-odnega uradništva, priporoCa in zahteva izgraditev mariborskega okrožnega inspektorata. Označenim razlogom je tehnost razširjena s tein, da je Maribor tudi s prenehanjem samouprave prcnehal biti gedež oblastnc-7-a odbora in njegovih ¦VbscSnih urndov. Ka.i bo Maribor S tem Izgubil, se bo kmalu pokazalo. Ker je banovinska uprava prevzela posle oblastne samouprave, je tern več razlogov za to, da naj se izgradi okrožni inspektorat v Mariboru z obsežnim delokrogom iz državno-upravnega in nekdanjega samoupravnega področja. Bila bi tudi čudna slika preseljevanja, ako bi vsi uradni oddelki z uradnlki vred, bodisi državnimi bodisi nekdanjimi samoupravnimi, morali odpotovati iz Maiifcora. Nova ureditev državne uprave t teifiu iifliaijor jie sili. Ravno nasprotno daje člen 22. zakgil^ 0 Łazi.YU in raz- delitvi kraljevine na upravna področja z dne 3. oktobra 1929 možnost za ustanovitev in zgraditev okrožnega inspektorata v Mariboru s prav obsežniin delokrogom. Ta delokrog naj bi obsegal različne in številne posle s področja državne In nekdanje oblastne samouprave. Mislimo, da so vsi razlogi za to, nobenega nujnega razloga pa ni proti. Kdor bi hotel preprečiti uporabo člena 22. navedenega zakona na Maribor in njegov okrožni inspektorat, bi to tudi moral zragovarjati.