LETO VI. posebna izdaja september 1980 glasilo szdl občine logatec Na podlagi 38., 137 in 138 člena Zakona o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planiranju SR Slovenije (Uradni list SRS, št. 1/80) in 132 člena Statuta občine Logatec (Uradni list SRS, št 3/78) ter z namenom opredelitve svojih materialnih in drugih obveznosti in ukrepov za realizacijo nalog skupnega pomena v obdobju 1981 - 1985 sklenejo - Skupščina občine Loaatec - Izvršni svet, - Organizacije združenega dela, Temeljne organizacije združenega dela in druge samoupravne organizacije in skupnosti v občini, - Samoupravne interesne skupnosti gospodarskih in negospodarskih dejavnosti, - Krajevne skupnosti v občini, - Banke, - Medobčinska gospodarska zbornica, - Občinski svet Zveze sindikatov Slovenije; (v nadaljnjem besedilu: udeleženci) DOGOVOR o temeljih družbenega plana občine Logatec za obdobje 1981 - 1985 I, UVODNE DOLOČBE 1. člen Udeleženci tega dogovora opredeljujemo skupne materialne in druge obveznosti ter ukrepe za realizacijo nalog skupnega pomena za nadaljnji razvoj na področju gospodarstva, komunalnih dejavnosti, stanovanjskega gospodarstva, drobnega gospodarstva, urejanja prostora in varstva okolja, turizma in prometu, preskrbe občanov, kadrovske politike, urejanja pogojev življenja občanov in skladnega razvoja krajevnih skupnosti, družbenih dejavnosti ter nadaljnji razvoj splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite. Udeleženci s tem dogovorom 2 člen Udeleženci s tem dogovorom zagotavljamo pogoje in sprejemamo obveznosti za uresničitev temeljnih ciljev nadaljnjega razvoja občine ob doslednem uresničevanju načel celovitega odločanja delavcev v temeljnih organizacijah združenega dela o razporejanju dohodka in čistega dohodka oz o načinu in kraju zadovoljevanja osebnih, skupnih in splošnih potreb glede na kraj bivanja oz dela II. TEMELJNI CILJI RAZVOJA 3. člen S podpisom tega dogovora se udeleženci dogovorimo za naslednje temeljne razvojne cilje v prihodnjem planskem obdobju: - nadaljnji razvoj in poglabljanje socialističnih samoupravnih odnosov ter nadaljnji razvoj samoupravnega družbenega planiranja; - prizadevali si bomo za skladno gospodarsko rast ob doslednem upoštevanju ustalitvenih ukrepov; ~ rast družbenega proizvoda bo temeljila na večji produktivnosti dela in boljšem izkoriščanju proizvodnih kapacitet; - prestrukturiranje gospodarstva mora temeljiti predvsem na razvojno tehnološko intenzivni proizvodnji, ki bo zagotavljala racionalno porabo surovin in energije, omogočala smotrno uporabo prostora in zagotavljala čistost okolja; - vzpodbujali bomo prizadevanja za čim večji izvoz ob istočasnem zmanjševanju uvoza; - kmetijstvu in kmetijski proizvodnji bomo omogočali še hitrejši razvoj ter sprejemali ustrezne ukrepe za intenzivnejše pridelovanje hrane; ~ v ta namen bomo dolgoročno zavarovali čim več kmetijskih in gozdnih zemljišč zlasti na strnjenih površinah, ki omogočajo intenzivno kmetijsko in gozdno proizvodnjo; - pospeševali bomo razvoj terciarnega sektorja, zlasti si bomo prizadevali za izboljšanje ponudbe na področju trgovine, gostinstva in turizma ter storitvenih dejavnosti; - krepili bomo vlogo krajevnih skupnosti; - razvijali in krepili bomo vse dejavnike na področju splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite; III. TEMELJNI RAZVOJNI KRITERIJI 4. člen Udeleženci dogovora bomo pri usmerjanju razvoja v naslednjem obdobju upoštevati naslednje razvojne usmeritve in kriterije: - razvijali industrijo, ki temelji na visoki stopnji avtomatizacije, - razvijali industrijo, ki je trajneje usmerjena v izvoz, ob doseganju pozitivnih rezultatov poslovanja; - razvijali industrijo, ki temelji na domačih surovinah in njihovem racionalnem izkoriščanju ob relativno majhni porabi energije; - razvijali industrijo, ki omogoča razvoj predvsem na podlagi rasti produktivnosti in racionalizacije zaposlovanja; - namensko opredeliti rabo prostora za učinkovit in hiter ter stabilen družbenoekonomski razvoj; - varovali vsa kmetijska zemljišča, ki so primerna za obdelavo še zlasti pa strnjene kommppplekse, če omogočajo intenzivno kmetijsko ali gozdno proizvodnjo; - nadaljevali s pospešenimi vlaganji v naprave za varstvo okolja ter sprejeli ustrezne ukrepe za zaščito okolja, zaščito tal, zraka, rastlinskega in živalskega sveta pred škodljivimi vplivi; - nadaljevali s prizadevanji za varstvo naravne in kulturne dediščine; Poleg teh bomo udeleženci upoštevali še kriterije za prestrukturiranje gospodarstva, ki nas obvezujejo v Dogovoru o temeljih družbenega plana SRS 1981-1985 IV USTVARJANJE IN RAZPOREJANJE DOHODKA 5. člen Udeleženci dogovora se obvezujemo, da bomo za doseganje učinkovitejšega gospodarjenja uveljavljali kvalitetne dejavnike razvoja in si prizadevali da bo: 1. omogočena rast celotnega prihodka in dohodka To bo doseženo s hitrejšim prilagajanjem proizvodnje zahtevam domačega in tujega trga glede obsega in vrste proizvodov in storitev, ter 2. povečana učinkovitost družbenih sredstev: - z združevanjem sredstev v temeljnih organizacijah združenega dela materialne proizvodnje, zlasti v reprodukcijsko povezanih celotah, za Lo&afike NOVICE pridobivanje večjega dohodka z udeležbo v skupnem dohodku; - z uresničevanjem svobodne menjave dela zato, da bi se večala produktivnost skupnega druženega dela 6. člen Udeleženci dogovora bomo skrbeli za izboljšanje učinkovitosti gospodarjenja s sredstvi, za popolnejšo uporabo proizvajalnih in drugih delovnih zmogljivosti, za prihranke pri surovinah, energiji in reprodukcijskem materialu, za izboljševanje organizacije dela, večanje uporabe znanja in tehnologije, za uvajanje racionalnih rešitev, tako da bodo porabljena sredstva (brez amortizacije) naraščala počasneje od rasti celotnega prihodka 7 člen Delavci v TOZD si bomo prizadevali, da bomo realno vrednotili osnovna sredstva in se zavzemali za takšne predpisane amortizacijske stopnje, ki bodo omogočale delavcem v TOZD realno zamenjavo ekonomsko in tehnološko zastarelih osnovnih sredstev 8 člen Pri razporejanju dohodka si bomo prizadevali da bodo sredstva smotrno porabljena Pri zagotavljanju sredstev za druge skupne in splošne potrebe bomo uporabniki in izvajalci skrbeli za realizacijo dogovorjenih programov, zlasti za obseg, vrsto in kakovost storitev Analizirali bomo prispevke, ki jih dajejo negospodarske dejavnosti k povečanju družbene produktivnosti dela Prizadevali si bomo, da bodo ta sredstva rasla počasneje kot dohodek, kar bo omogočalo hitrejšo rast čistega dohodka od dohodka 9 člen Pri razporejanju čistega dohodka bomo upoštevali zlasti: - višino ustvarjenega dohodka in pogoje njegovega pridobivanja, - prispevek živega dela pri ustvarjanju dohodka, - učinkovitost upravljanja in gospodarjenja s sredstvi razširjene reprodukcije, - družbeno dogovorjeno raven materialne in socialne varnosti delavcev Pri tem moramo delavci uresničevati takšna razmerja v razporejanju čistega dohodka, da bodo naraščala sredstva za osebne dohodke, za zadovoljevanje skupnih potreb in splošnih družbenih potreb za najmanj 10 % počasneje od rasti dohodka Pred odločitvijo o dokončni razporeditvi čistega dohodka na sredstva za osebne dohodke, skupno porabo, za razširitev materialne osnove dela in rezerve morajo delavci v temeljnih organizacijah združenega dela zagotoviti pokritje obveznosti, za katere so se dogovorili s samoupravnimi sporazumi z drugimi organizacijami združenega dela glede združevanja dela in sredstev, obveznosti iz dogovorov temeljnih družbenih planov družbenopolitičnih skupnosti in obveznosti, nastale s pogodbami, o posojilih oziroma z drugimi obveznostmi Udeleženci si bomo prizadevali, da bo v okviru rasti življenjskega standarda hitreje naraščal družbeni kot pa osebni standard. 10 člen Občinski sindikalni svet bo skupaj z udeleženci nadaljeval z vsakoletno akcijo »Zaključni računi« ter usmerjal obravnavo rezultatov gospodarjenja in vzpodbujal delavce, da bodo sprejemali ukrepe, s katerimi bodo uveljavljali družbeno dogovorjena razmerja pri ustvarjanju in razporejanju dohodka. V ZAPOSLOVANJE IN KADRI 11 člen V občini Logatec si bomo prizadevali še nadalje za zmanjševanje stopnje rasti zaposlovanja. To pomeni, da bo stopnja rasti zaposlovanja največ 1,8 % letno Tudi v naslednjem srednjeročnem obdobju še ne bomo dosegli skladnosti med strukturnimi potrebami združenega dela ter izobrazbeno strukturo lastnega demografskega priliva. Zato bo določen problem še vedno predstavljal velik odliv iz občine, ki ga bomo poskušali čimbolj omejiti in zajeziti Udeleženci se dogovorimo, da se bomo o potrebah po kadrih letno vsklajevali v občinski Skupnosti za zaposlovanje, tako o številu potrebnih delavcev, kot tudi o strukturi potrebnih delavcev. Udeleženci, ki bomo zaposlovali nove delavce, bomo le-tem zagotavljali minimalne standarde v skladu s Samoupravnim sporazumom o minimalnih standardih za življenjske in kulturne razmere pri zaposlovanju delavcev na območju naše občine Obvezujemo se, da bomo v skladu z možnostmi zaposlovali viške delovne sile, ki se bodo pojavljali v posameznih temeljnih organizacijah zaradi modernizacije proizvodnje v skladu z dogovorjenim konceptom prestrukturiranja gospodarstva v občini ter v drgih izrednih primerih (elementarne nesreče, ipd.) Dosledno bomo upoštevali sprejeti Družbeni dogovor o osnovah in merilih kadrovske politike v občini Logatec, ki je sestavni del tega dogovora VI KMETIJSTVO Nosilci: Kmetijska zadruga Logatec Kmetijsko gozdarska zadruga Sora Žiri Kmetijsko zemljiška skupnost IS SO Logatec 12 člen Osnovni nosilci razvoja kmetijstva v občini se zavezujemo, da bomo do leta 1985 zagotovili 2-3 % rast kmetijske proizvodnje tako, da bo 1985 leta proizvedeno pitanega goveda - 845 t mleka - 1 394.000 I Udeleženci dogovora sprejemamo za realizacijo navedene proizvodnje naslednje naloge in ukrepe: - Kmetijski zadrugi kot nosilki kmetijske proizvodnje bosta z uvajanjem sodobnih agrotehničnih, ekonomskih in drugih ukrepov organizirali kmetijsko proizvodnjo na osnovi združevanja sredstev, zemlje in dela; - nadaljevali z usmerjanjem kmetij v usmerjeno tržno proizvodnjo na podlagi urejenih dohodkovnih odnosov v reproceloti. Leta 1985 bi naj bilo 236 usmerjenih kmetij in 7 kmetij usmerjenih v kmečki turizem, - intenzivirati pridelovanje osnovne krme (sena in silaže); - povečati mlečno proizvodnjo in mlečnost po kravi; - povečano prirejo pitanega goveda zagotoviti s povečanim staležem živine, z boljšim prirastom na katasterski dohodek in z večjo povprečno težo ob klanju; - hribovskim kmetijam zagotoviti ugodnejše pogoje gospodarjenja z ugodnejšimi krediti in regresi iz sredstev sklada za pospeševanje kmetijstva, Kmetijsko zemljiška skupnost bo na področju zemljiške politike in pospeševanja ter usmerjanja kmetijstva: - odkupila vsa kmetijska zemljišča, ki bodo dana v promet ter jih vključevala v organizirano kmetijsko proizvodnjo, - zboljševala kmetijska zemljišča z agro in hidromelioracijami, urejanjem vodotokov in drugimi ukrepi; - oblikovala in urejala večje zemljiške komplekse; - skrbela za zaščito zemljišč pred nesmotrno pozidavo; - z denarnimi sredstvi v obliki regresov pospeševala obnovo gospodarskih objektov, uvedbo pašnokošne tehnologije, uvedbo ugodnejših kreditnih pogojev in organizirala izobraževanje kmečke mladine in odraslih; - z regresi stimulirala proizvodnjo z neugodnimi ekonomskimi pogoji. 13 člen Za uresničitev navedenih nalog bo vloženo v kmetijstvo v 000 din lastnih sredstev 77.050 sredstev HKS 10 974 sredstev banke 35598 sredstev KZRS 2.634 občinski proračun 1 200 14 člen Zagotavljali bomo izvajanje vseh nalog, ki jih občina sprejema z dogovorom o temeljih družbenega plana SRS Udeleženci se bomo vključili v skupno samoupravno interesno skupnost za pospeševanje agroživilstva na ravni regije VII GOZDARSTVO Gospodarjenje z gozdovi Nosilci: Gozdno gospodarstvo Ljubljana TOK Logatec, TOZD Gozdarstvo Logatec, KZ Logatec, KGZ »SORA« Žiri, Ljubljanske mlekarne, SIS za gozdarstvo in IS SO Logatec. 15 člen Gozdovi zavzemajo 58 % vseh površin na območju občine Logatec oziroma 10.021 ha. Podpisniki se zavezujemo, da bomo gospodarili v skladu z gozdnogospodarskimi načrti tako, da bodo gozdovi izpolnjevali tudi varovalno in socialno rekreativno vlogo. - Ob predvidenem 4 % porastu sečenj v razdobju 1981-85 kar je v skladu s proizvodno zmogljivostjo gozdov se bo blagovna proizvodnja do leta 1985 povečala za 8%; - Gozdna gojitvena dela s poudarkom na negi gozdov bodo izvršena na 360 ha; - Do leta 1985 bo zgrajenih in obnovljenih 18 km gozdnih cest v investicijski vrednosti 10 300 000 din Istočasno je treba posvetiti pozornost gradnji in vzdrževanju gozdnih vlak; - Z lesno predelovalno industrijo bodo podpisniki združili 20 % sredstev za nabavo in postavitev lupilnega stroja ob žagi KLA Logatec; - Podpisniki bodo vsklajevali svoje programe z lovskimi organizacijami v cilju ohranitve naravnega ravnotežja. VIII INDUSTRIJA 16 Člen V usmerjenem razvoju industrije naše občine bomo dajali prednost investicijskim naložbam, ki bodo temeljile na sovlaganju sredstev in pomenile prednost za industrijo, ki svojo proizvodnjo usmerja v izvoz z najugodnejšim razmerjem uporabe domačih surovin in ne onesnažuje okolja Poleg že obstoječih izvoznih organizacij (KLI - TOZD Drobno pohištvo, Konfekcija, KLI - TOZD Žaga) se bo v izvoz usmerjalo tudi KLI - TOZD Stavbno pohištvo in KLI - TOZD ESO Industrija kot temeljna panoga občinskega gospodarstva ostaja še nadalje v razvijanju lasne industrije, proizvodnje in predelave kartonskega papirja, tekstilne industrije in gradbeništva. Nadaljevali bomo z razvojem kovinske industrije, ki bo poleg proizvodnje iz programa strojegradnje (zaposlovanje visoko-kvalificiranega kadra) izvajala tudi avtomatizirano proizvodnjo kovinoplastike. Pri tekstilni industriji bo možna delna preusmeritev v drugo akumulativnejšo dejavnost Lesna Industrija (KLI, KZ) 17 člen Lesna industrija ima tradicijo, potrebne kadre, večji del surovine se pridobiva doma in v proizvodnem procesu ne onesnažuje okolja. Razliko surovin si bo lesna industrija zagotovila z dolgoročnimi dohodkovnimi odnosi s proizvajalci surovin oz. polizdelkov. Energijo si bo še nadalje zagotavljala iz lastnih virov, razen dela električne energije, višek toplotne energije pa bo možno porabiti tudi za ogrevanje stanovanjskih naselij Proizvodni program bomo preusmerili na kvalitetnejše in tehnološke zahtevnejše proizvode Vse organizacije lesne industrije bodo še v naprej usmerjene v izvoz Kmetijska zadruga bo kvaliteten žagan les odstopala KLI-ju za finalne proizvode, iz lesa slabše kvalitete pa bodo izdelovali palete Industrija kartonskega papirja (Valkarton) 18. člen Industrija papirja je mlada veja občinskega gospodarstva z dobro proizvodno in prodajno osnovo. Surovino za svojo proizvodnjo si zagotavlja od proizvajalcev celuloze na osnovi sprejetih sporazumov Osnovne proizvodnje (kartonski papir) organizacija ne bo večala. Povečal se bo obseg finalne prizvodnje (kartonska embalaža) z uvajanjem novih proizvodnih kapacitet, z minimalnim povečanjem števila zaposlenih. Tekstilna industrija (Konfekcija) 19 člen Tekstilna industrija se bo usmerila na izdelavo zahtevnejših konfekcijskih izdelkov za izvoz in domače tržišče Tekstilna industrija ne bo širila obsega proizvodnje, preusmerila pa bo proizvodni program na maloserijsko proizvodnjo V primeru zaostrovanja ekonomskih pogojev na tržišču, bo del neakumulativne proizvodnje preusmerila v akumulativnejšo proizvodno dejavnost ob sodelovanju zunanjih organizacij Gradbena industrija (Gradnik) 20. člen Industrija je mlada, razvija se iz komunalne in gradbene dejavnosti Pomemben dejavnik razvoja gradbene industrije bo v naprej pridobivanje flradbene surovine (proizvodnja peska) kot pomemben element v Proizvodnji gradbenih elementov Gradbena industrija se bo poleg flfadbene dejavnosti usmerjala v proizvodnjo betonskih gradbenih elementov Z ozirom na perspektivo razvoja te industrije, jo bomo uvrstili v prioriteto razvoja občinskega gospodarstva. Kovinska Industrija (ESO - KLI) 21 člen ESO KLI načrtuje obsežnejši razvoj industrijske proizvodnje strojne opreme v letu 1983 z izgradnjo novih kapcitet Zagotoviti si mora ustrezne kadre in sredstva za nove naložbe Glede na omejene možnosti nadaljnjega širjenja lesne industrije opredeljujemo razvoj kovinske dejavnosti kot prednostno panogo. Ostale industrijske dejavnosti 22. člen Obutvena industrija se bo razvijala v Rovtah V ta namen bo zgrajen Proizvodni obrat Alpine IX. TRGOVINA IN PRESKRBA Nosilci: Mercator TOZD Dolomiti KZ Logatec in KGZ Sora Žiri PETROL Lljubljana Vse KS IS SO Logatec 23 člen Podpisniki se obvezujemo, da bomo v smislu sprejetih ciljev in kriterijev: - zagotavljali preskrbo prebivalstva z artikli osnovne preskrbe v vseh, tudi manjših krajevnih skupnostih; - podvzeli ukrepe in aktivnosti, ki bodo omogočali razvijanje dohodkovnih odnosov in povezovanje med proizvodnjo, predelavo in potrošnjo; - razvijali kvalitetnejšo trgovsko mrežo z izgradnjo skladiščnih in prodajnih prostorov na območju Logatca, KS Hotedršica in KS Rovte; - posodobili poslovne prostore v KS Naklo, Tabor, Rovte in Laze in težili k izgradnji dodatnih skladiščnih prostorov: - združevali sredstva za izgradnjo skladiščnih kapacite za zagotovitev občinskih blagovnih rezerv; - zgradili bencinsko črpalko v KS Rovte; - kvalitetneje zadovoljevali potrošnike s pestrejšim asortimanom blaga široke potrošnje; - zagotovili potrebne rezerve živil in drugega blaga v smislu republiškega zakona o rezervah in normativih v vojni in v ta namen združevali sredstva za realizacijo sprejetih programov; - pri zadovoljevanju potreb občanov bomo okrepili vlogo potrošniških svetov X GOSTINSTVO IN TURIZEM Nosilci: Petrol TOZD Motel Lom SAP-TOZD Gostinstvo Logatec Turistično društvo Logatec KZ Logatec in KGZ Sora Žiri Kmetijska zemljiška skupnost Logatec Sklad za pospeševanje kmetijstva IS SO Logatec Združenje obrtnikov Logatec 24 člen Na osnovi smernic razvoja občine in dolgoročnih ciljev razvoja bomo upoštevali naslednje cilje in kriterije: - izgradnja dodatnih prenočitvenih kapacitet za 100 ležišč in povečanjem restavracijskih prostorov na 350 sedežev v motelu Lom; - adaptacija restavracijskih prostorov v penzionu KRPAN v Logatcu; - z ustreznejšo davčno politiko težiti k razvoju gostinskih obratov na območju občine in dvigniti ponudbo na kvalitetnejši nivo; - povečati sodelovanje vseh dejavnikov zainteresiranih za večjo turistično ponudbo in vzpostaviti določene kooperacijske odnose; - pripraviti urbanistično dokumentacijo za prostorsko opredelitev površin, namenjenih za turizem in rekreacijo; - pospeševati razvoj kmečkega turizma v občini (najmanj 7 kmetij); - popestiriti in izboljšati turistično ponudbo, da bi se gostje odločali za daljše bivanje v Logatcu; - ob upoštevanju medobčinskega dogovora o skupnih temeljih plana bomo sodelovali pri zagotavljanju pogojev za razvoj rekreacijsko-turistične dejavnosti na področju KS Rovte; - pospeševali bomo združevanje dela in sredstev za uresničevanje skupnih razvojnih programov XI. DROBNO GOSPODARSTVO Nosilci Združenje obrtnikov Logatec IS SO Logatec Samoupravna stanovanjska skupnost Logatec Banke KS Slovanija-avto 25. člen Podpisniki se obvezujemo, da bomo v smislu sprejetih ciljev in kriterijev: - urbanističnih planih in zazidalnih načrtih upoštevali potrebe po poslovnih prostorih za razvoj storitvenih dejavnosti in obrtnih con, - s selektivno davčno politiko pospeševali razvoj storitvene obrti, posebno še tistih dejavnosti, ki so pomembne za SLO; - s prožnejšo politiko odobravanja cen storitvenih dejavnosti krepili njihovo akumulativno sposobnost; - z bančnimi krediti omogočali stanovanjskim skupnostim gradnjo poslovnih prostorov za deficitarne dejavnosi (osebne storitve, servisne dejavnosti) pod pogoji, ki so določeni za gradnjo stanovanjskih površin (te prostore naj bi stanovanjska skupnost dajala v najem enotam drobnega gospodarstva in občanom za opravljanje navedenih dejavnosti za najemnino, ki ustreza stanarini za stanovanjske prostore); - podpirali prioritetno obravnavo financiranja razvojnih programov s področja deficitarnih dejavnosti s strani bank, ki naj bi v ta namen oblikovale posebno kreditno linijo; - pospeševali kooperacijo z OZD; - za družbeno in obrtno dejavnost bo zgrajen obrat DO Slovenija-avto. XII. PROMET IN ZVEZE Cestno gospodarstvo Nosilci: Komunalno cestna skupnost Logatec Gradnik KS Republiška skupnost za ceste IS SO Logatec 26 člen Poleg normalnega vzdrževanja in zimske službe v KS Naklo: - posodobitev pasu za počasni promet v naselju Logatec ob cesti 1/10 (Od PM do pokopališča v KS Tabor); - asfaltiranje v naselju Logatec (13000 m') - Naklo, Klanec, Jamnica, Vodovodna, Čevica, Vilharjeva, Partizanska, Kraigherjeva, Pavšičeva, Titova, prostor pred Skrijem in šolo, pri Muscu, Potoška, Brod, pešpot v industrijsko cono; v KS Trate: - rekonstrukcija in posodobitev vozišča na cesti Židank-Trate 3 km; v KS Tabor - posodobitev in usposobitev ceste v Žibrše za avtobusni promet od peskokopa Smolevc mimo pregrade do ceste Židank-Trate 6 km; v KS Tabor: - posodobitev in usposobitev ceste v Žibrše za avtobusni promet od peskokopa Smolevc mimo pregrade do ceste Židank-Trate 6 km; v KS Rovte: - rekonstrukcija cest Rovte-Popit in Rovte-Podpesk; v KS Hotedrsica: - asfaltiranje cest v naselju; v KS Laze: - rekonstrukcija poti Laze-Jakovica; v KS Vrh: - asfaltiranje ceste; Poleg navedenega je potrebno izdelati in vzdrževati kataster cest za vse kategorizirane, nekategorizirane in lokalne ceste v občini Logatec Republiška skupnost za ceste bo rekonstruirala regionalno cesto Logatec-Žiri, odsek Rovte - meja z občino Škofja Loka in cesto Logatec-Rakek, odsek Laze - meja z občino Cerknica ter usposobila magistralno cesto 1/10, predvsem skozi naselje Logatec V cilju razbremenitve cest težkega tovora, si bomo prizadevali preusmeriti del le-tega na železnico. PTT zveze Nosilci: Območna SIS za PTT promet PTT TOZD Vrhnika KS 27. člen Na področju PTT zvez bomo nosilci: - povečali kapaciteto KATC na 2.000 priključkov in razširili PTT omrežje v KS Naklo in KS Tabor; - nadaljevali z razširitvijo PTT omrežja v KS Hotedrčica, KS Rovte, KS Laze, KS Trate in KS Vrh in izvedli 1.000 novih prikljčkov; - uresničili zahtevo v smislu obrambnih potreb, da se vsa naselja povežejo s potrebnim številom priključkov na PTT mrežo; - zgradili 20 telefonskih govorilnic v KS na območju občine; - zgradili poštne poslovne prostore v KS Rovte; - izpolnili sistem prenosnih VF sistemov. XIII. KOMUNALNO IN STANOVANJSKO GOSPODARSTVO, UREJANJE PROSTORA IN VARSTVO OKOLJA Komunalno gospodarstvo Nosilci: Komunalno cestna skupnost Samoupravna stanovanjska skupnost IS SO Logatec Gradnik KS 28. člen Podpisniki se obvezujejo, da bodo upoštevali sprejete cilje kot kriterije pri izvajanju nalog: - pridobivanje, urejanje in oddajanje stavbnih zemljišč za družbeno gradnjo stanovanj v KS Naklo: Grapovčnik 30 000 m2 v KS Hotedrsica: južno od naselja 2.000 m2 - za usmerjeno stanovanjsko individualno graditev v KS Naklo: Martinji hrib 30 000 mJ v KS Naklo: ob Rovtarski cesti 9.000 mJ v KS Tabor: Grintovec 30.000 m3 v KS Rovte: Naselje Rovte 18 000 mJ v KS Laze: severno od naselja 6000 m' - za industrijsko gradnjo v KS Rovte: na Brdu 10.000 mJ skupaj: 147 000 m1 Vodovodno omrežje Nosilci: Komunalno cestna skupnost Območno vodna skupnost Gradnik KS 29. člen - KS Naklo in Tabor Izgradnja primarnega vodovoda, črpališče in rezervoarja ter izgradnja cevovodov - KS Rovte Izgradnja črpališča, rezervoarja s povezavo in izgradnja oz. obnovitev cevovodov V KS Naklo, Tabor, Hotedrsica in Rovte pravno in fizično zaščititi širša oz ožja območja vodnih virov ter zaščititi vse važnejše izvire na območju občine. Kanalizacija Nosilci: Komunalno cestna skupnost Gradnik KS Naklo, Tabor 30 člen Izgradnja cevovodov in črpališč v KS Naklo in Tabor ter vključitev čistilne naprave pri Jački. Elektrogospodarstvo Nosilci: Območna SIS za elektrogospodarstvo DES- Ljubljana-okolica Komunalno cestna skupnost KS 31 člen Na področju elektrogospodarstva bomo v KS Naklo, KS Tabor in KS Hotedrsica zgostili mrežo transformatorskih postaj tako, da bo nizkonapetostna oskrba odjemalcev z električno energijo dobra. Pokopališča Nosilci: Komunalno cestna skupnost Gradnik KS 32 člen Redno vzdrževanje vseh pokopališč v občini KS Naklo - izgradnja mrliške veže, ureditev dostopov in priprave za razširitev pokopališča; KS Rovte - Ureditev in razširitev pokopališča, KS Hotedrsica - Ureditev pokopališča; Ravnanje z odpadki Nosilci Komunalno cestna skupnost DO in TOZD IS SO Logatec Gradnik 33. člen KS Naklo in Tabor - ureditev deponije za smeti in druge odpadke pod Ostrim vrhom - pripraviti rezervno lokacijo za deponijo v KS Tabor (Tonceva ravan) - v vseh KS sanirati »divja« odlagališča - organizirati in pripraviti pogoje za sortiranje odpadnih snovi z namenom vračanja v proizvodnjo v obliki surovin Stanovanjsko gospodarstvo Nosilci: Samoupravna stanovanjska skupnost DO in TOZD IS SO Logatec 34 člen Podpisniki se zavezujejo, da bodo upoštevali naslednje cilje: - razvijanje družbeno usmerjene gradnje družbenih stanovanj, - zagotovitev racionalne izrabe zemljišč in racionalne gradnje stanovanj, - kritje potreb po stanovanjih na podlagi bodočih gibanj prebivalstva, - uveljavljanje prehoda na ekonomske stanarine, - zagotavljanje gradnje solidarnostnih stanovanj, - zagotavljanje možnosti začasnih bivališč v primeru naravne ali druge nesreče, - pospeševanje zadružne gradnje, - razmeščanje poselitve glede na razvoj naselij v občini, - izboljšanje bivalnega okolja, LogaAke 5 - pri poseganju v prostor bomo čuvali kvalitetna kmetijska zemljišča v največji možni meri. Zgradili bomo: V KS Naklo družbenih stanovanj 140 - v površini 7560 m2 etažnih stanovanj 15 - v površini 4650 m2 in individualnih hiš 165 - v površini 16500 m' Gradnja bo možna za Narodnim domom, ob Rovatarski cesti, na Martinjhribu, za Arjem. V KS Hotedršica družbena stanovanja 10 - v površini 540 m2 individualnih hiš 20 - v površini 2000 m2 V KS Tabor individualna gradnja (prostor bo opredeljen v prostorskem planu občine) 50 - s površino 5000 m2 V KS Rovte individualna gradnja 30 - s površino 3000 m2 V KS Laze individualna gradnja 10 - s površino 1000 m2 na severnem delu naselja Naloge na področju urejanja prostora In varstva okolja 35. člen 1 Na podlagi ocenjenih razvojnih možnosti bomo podpisniki za izvajanje dolgoročne prostorske in zemljiške politike, ki naj zagotavlja enakomeren razvoj vseh naselij v občini upoštevali skladno s smernicami razvoja naslednje cilje razvoja: - Krepitev obrambne sposobnosti vseh naselij in posamičnih kmetij, - Varovanje in smotrno izkoriščanje vseh naravnih virov, kmetijskih in gozdnih zemljišč, - Pospeševanje izenačevanja družbenega standarda med krajevnimi skupnostmi, - Komunalna, prometna in energetska infrastruktura bo grajena tako, da bo v najmanjši meri negativno vplivala na krajino, kmetijska zemljišča, gozdove ali stanovanjska območja. Upoštevali bomo racionalnost pri rabi prostora in organizaciji dejavnosti v prostoru ter pri urejanju in graditvi naselij upoštevaje kriterije, ki zagotavljajo humane, kulturne in zdrave razmere v naseljih. 2 Za urejanje centralnega naselja Logatec bodo na podlagi urbanističnega načrta za celotno naselje izdelani zazidalni, ureditveni in drugi podrobni načrti, kjer bodo opredeljene vse dejavnosti v prostoru. - Za urejanje odprtega prostora - krajine in kmečkih naselij bodo pričeli z izdelavo krajinskih načrtov za območja naselij Hotedršica Rovte Laze Grčarevec Kalce Ravnik - Krajinski načrti bodo izdelani tudi za območje sekundarnih bivališč (vikend območja) ter izdelana študija za uporabo teh objektov kot začasnih bivališč v primeru nesreč Območja In objekti naravne dediščine Nosilci: IS SO Logatec 36. člen S posebnim predpisom bomo zavarovali območja: - območja kraških podolij (Planinsko polje), - območja jam in brezen (Gradišnica, Najdena Jama, Koliševke, Lenarček) Za potrebe družbenega sistema informiranja in urejanja prostora bo občina skupaj s SR Slovenijo s skupnim programom geodetskih del zagotovila minimalni standard obveznih skupnih evidenc Zagotovljena bo naslednja kategorija geodetskih del: reambulacija TTN, ciklično aerosnemanje digitalnega modela reliefa, zemljiškega katastra s Preglednimi katastrskimi načrti, komasacij zemljišč, digitalizacije ROTE in EHIŠ, register stavb in pregled komunalnih naprav. Z dodatnim občinskim planom geodetskih del pa se zagotavlja izvedba naslednjih del: izdelava kart publikacijskih meril, vzdrževanje registra stavb, vzdrževanje TTN 1, izdelava zbirnega katastra komunalnih naprav in vzdrževanje, izpopolnjevanje zemljiškega katastra, obnova temeljnih Geodetskih točk ter reševanje vlog in zahtevkov strank. . 2a izvedbo navedenih nalog bodo sredstva zagotovljena v proračunu in 'n'eresnih skupnostih (stanovanjska, KCS, KZS), razdelitev sredstev po Posameznih nalogah pa bo opredeljena v posebnem samoupravnem sPorazumu o uresničevanju planov geodetske službe na območju občine Logatec za srednjeročno obdobje 1981-1985. XIV. DRUŽBENE DEJAVNOSTI 137. člen Na področju družbenih dejavnosti bomo posvetili posebno pozornost kvaliteti izvajanja programov in ne toliko širjenju obsega nalog. Sredstva za izvajanje nalog SIS bomo delavci in občani zagotavljali s Prispevkom iz osebnega dohodka, dohodka in samoprispevka. Cene storitvam v obdobju 1981-1985 ne smejo naraščati hitreje kot bi smele na podlagi stroškovne strukture, dogovorjene s samoupravnimi sPorazumi o temeljih planov SIS Planirani del sredstev za osebne dohodke 'dajalcev in planirani del za osebne prejemke iz naslova socialnih pravic bodo SIS povečevale skladno z rastjo nominalnih osebnih dohodkov na zaposlenega v SRS za razdobje oktober preteklega leta - oktober tekočega leta. Za ostale elemente v ceni zajamčenega programa bodo SIS povečevale sredstva z rastjo cen na drobno v obdobju oktober preteklega leta -oktober tekočega leta. Prednost bomo dali tistim družbenim dejavnostim, ki v večji meri vplivajo na pogoje nadaljne rasti produktivnosti dela in omogočajo večjo socialno varnost 38. člen Podpisniki se obvezujemo, da del dohodka, ki se združuje v samoupravnih interesnih skupnostih družbene dejavnosti s prispevki na osnovi dohodka, ne bo presegel % dohodka, del dohodka, ki se združuje na osnovi osebnih dohodkov, pa ne bo presegel % mase osebnih dohodkov, ugotovljenih po domicilnem principu. - da se bodo ob zaključnih računih SIS dosledno ugotavljala in poračunavala vsa sredsva, ki bi ostala po izvršitvi dogovorjenih programov, določenih s samoupravnim sporazumom. Zdravstvo Nosilci: Občinska zdravstvena skupnost Organizacije združenega dela NZD - TOZD Zdravstvo Logatec 39. člen Kot prednostne naloge bomo zagotavljali: - vsem uporabnikom zdravstvenega varstva zdravstvene storitve, ki so določene z Zakonom o zdravstvenem varstvu oz.podrobneje opredeljene v samoupravnem sporazumu o temeljih planov občinske zdravstvene skupnosti za obdobje 1981-1985; - zdravstveno varstvo aktivnega prebivalstva s poudarkom na preventivni dejavnosti in zmanjšanju bolezenskih izostankov; - nadaljno krepitev zdravstvenega varstva borcev NOV; - večanje kvalitete dela na področju medicine dela, splošne medicine ter splošnega in mladinskega zobozdravstva; - zdravstveno vzgojo prebivalstva; - posebno pozornost starostnikom; - zdravstveno dejavnost za potrebe splošnega ljudskega odpora, družbene samozaščite ter v izrednih razmerah. Za doseganje ustreznih pogojev dela za izvedbo navedenih nalog bomo združili sredstva za izgradnjo prizidka k obstoječemu zdravstvenemu domu. Izobraževanje Nosilci: SIS za izobraževanje Osnovna šola »8. talcev« Osnovna šola »Edvarda Kardelja« 40. člen Temeljni družbeni cilj vzgoje in izobraževanja je razvijanje svobodne ustvarjalne samostojne in celovite osebnosti socialistične družbe. V procesu podružabljanja vzgoje in izobraževanja se bodo morale šole še naprej tesno povezovati s svojim okoljem. 41 člen Občinska izobraževalna skupnost Logatec bo zagotavljala: - vsem šoloobveznim otrokom bo v obdobju 1981-1985 zagotovljeno obvezno šolanje najmanj v obsegu, ki ga predpisuje 14 člen Zakona o osnovni šoli, prevozi in oskrba Letno bomo zagotovili 290 589 din za oddelek v oštiovni šoli. - izvajanje programa interesnih dejavnosti; - pogoje in delovanje Glasbene šole - uvajanje podaljšanega bivanja in postopen prehod na celodnevno šolo; - izvajanje programa šole v naravi. Da bomo lahko omogočili izvedbo sprejetega programa, bomo združili sredstva za zgraditev prizidka pri Osnovni šoli »Edvarda Kardelja« v KS Tabor Socialno varstvo Nosilci: Skupnost socialnega varstva Skupnost socialnega skrbstva Skupnost otroškega varstva Stanovanjska skupnost Skupnost za zaposlovanje Skupnost invalidsko pok zavarovanja 42. člen Pri opredeljevanju socialne politike si bomo prizadevali, da bo izhajala iz družbenoekonomskega položaja delavcev in delovnih ljudi, ki si z delom in ustvarjanjem dohodka ter na podlagi delitve osebnih dohodkov zagotavljajo svojo socialno Varnost V te namene bomo: - v skupnosti socialnega varstva usklajevali pogoje za uveljavljanje posameznih socialnih dajatev ter njihovo višino, - posamezne SIS, ki se vključujejo v skupnost socialnega varstva bodo ugotavljale dejansko materialno stanje posameznikov ali družine in učinek dajatev, ki jih prejemajo; - delavcev celovito seznanjali s problemi socialne varnosti, da bodo lahko v skladu z ustvarjenim dohodkom odločali komu gredo kakšne in kolikšne socialne pravice; - v samoupravne planske akte vgradili tudi socialne cilje razvoja, medsebojne pravice in odgovornosti uporabnikov in izvajalcev storitev ter konkretne materialne obveznosti; - poseben poudarek bomo dali tistim nalogam socialnega razvoja, ki lahko največ prispevajo k povečanju družbene produktivnosti dela in povečanju dohodka v OZD materialne proizvodnje; - vse oblike družbene pomoči opredelili tako, da bodo spodbujale k boljšemu delu; - ugotavljali dejanski dohodek občanov iz vseh pridobitnih virov; - odpravljali avtomatizem, ki temelji na dohodkovnih cenzusih; - odločali o socialnih pravicah v okolju, kjer posameznik dela ali družina živi (TOZD, KS), postopke za uveljavljanje teh pravic pa bomo združevali in poenotili v skupnostih socialnega varstva. V skupnosti socialnega varstva bomo evidentirali vse oblike socialnih pomoči, ki so jih deležni posamezniki ali družine. Otroško varstvo Nosilci; SIS otroškega varstva VVZ Kurirček 43. člen Občinska skupnost otroškega varstva Logatec bo po načelih solidarnosti in vzajemnosti zagotavljala pogoje za izvajanje pravic v zvezi z varstvom materinstva in socialne varnosti otrok ter uresničevala dogovorjeni obseg vzgoje in varstva predšolskih otrok. V okviru zagotovljenega programa bomo izvajali predvsem naslednje naloge: - vzgojo in varstvo predšolskih otrok - izvedbo programa male šole za otroke pred vstopom v prvi razred osnovne šole, - zagotavljali sredstva za minimalni obseg denarnih pomoči, za subvencioniranje oskrbnin, za letovanje predšolskih otrok; - organizirali varstvo predšolskih otrok v varstvenih družinah; Da bi se približali cilju, da bi zajeli v organizirano varstvo 50 % otrok, se udeleženci dogovora obvezujemo, da bomo združili sredstva za izgradnjo vrtca v KS Tabor in KS Rovte. Socialno skrbstvo Nosilci: Skupnost socialnega skrbstva 44 člen Občinska skupnost socialnega skrbstva bo zagotavljala: - nadaljevanje in dopolnjevanje temeljne naloge socialnega skrbstva opredeljene z zakoni in drugimi predpisi, zlasti naloge v zvezi z izvajanjem določb zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih (zakonsko svetovanje, skrbstvo, rejništvo, posvojitve, preživnine, ugotavljanje očetovstva itd.) - svetovanje pri urejanju odnosov v družini in širšem okolju - diagnostično, svetovalno in terapevtsko delo z osebnostno in vedenjsko motenimi osebami - razvrščanje in napotitve na usposabljanje otrok in mladoletnikov z motnjami v telesnem in duševnem razvoju - pomoč posameznikom in družinam pri načrtovanju družine, oskrbi in vzgoji otrok - oskrbo in varstvo v tujih družinah, v socialnih zavodih in organizacijah za usposabljanje - pomoč posameznikom in družinam pri preprečevanju in zdravljenju alkoholizma in drugih zasvojenosti - denarne pomoči - sodelovanje pri zagotavljanju pogojev za usposabljanje, delo in organizaciji dela invalidnih oseb pod posebnimi pogoji - sodelovanje pri varstvu in organiziranju pomoči občanom na domu Zaposlovanje Nosilci: SIS za zaposlovanje SIS socialnega varstva 45. člen Občinska skupnost za zaposlovanje Logatec bo izvajala predvsem naslednje naloge: - posredovala bo pri iskanju zaposlitve - zagotavljala pravice iz naslova zavarovanja za primer brezposelnosti - organizirala usposabljanje in zaposlovanje invalidnih oseb - izvajala poklicno informiranje, usmerjanje vpisa in svetovanje učencev v osnovnih šolah ter usmerjeno izobraževanje v skladu s potrebami združenega dela - izvajala svetovanje za študij ob delu in iz dela ter sodelovala pri usmerjanju vpisa v vojaške poklice - izvajala strokovno tehnične naloge na področju štipendiranja - organizirala usposabljanje in zaposlovanje tistim iskalcem zaposlitve, ki jih ni mogoče zaposliti brez priprave na zaposlitev (usposabljanje, prekvalifikacija, priučitev) Raziskovanje 46 člen Izvajanje razvojne politike na vseh področjih gospodarskih in družbenih dejavnosti mora temeljiti na večjem vključevanju znanja in inovacij. Raziskovalno dejavnost bo potrebno vključevati zlasti v tiste procese, ki bodo prispevali k zmanjšanju proizvodnih stroškov, k boljši kvaliteti proizvodov, zmanjšali surovinsko in tehnološko odvisnost ter prispevali k hitrejši rasti družbene produktivnosti dela V ta namen bomo okrepili delovanje Občinske raziskovalne skupnosti predvsem na področju samoupravnega delovanja ter povezovanja z organizacijami združenega dela V vseh delovnih organizacijah bomo vzpodbujali raziskovalno dejavnost ter jo ustrezno nagrajevali Kultura 47 člen Na področju kulturnih dejavnosti bo Občinska kulturna skupnost zagotavljala: - takšno izvajanje kulturne politike, da bodo dane možnosti za množičen in kvaliteten razvoj - pospeševanje razvoja in dejavnosti knjižničarstva - varstvo kulturne dediščine (arhivsko, spomeniško varstveno, muzejsko in likovno dejavnost) - kulturno izmenjavo s pobrateno občino Gacko in zamejskimi Slovenci na Koroškem in v Italiji Združevali bomo sredstva za adaptacije in izgradnjo naslednjih objektov: - rekonstrukcija Narodnega doma v KS Tabor - zgraditev prizidka k Narodnemu domu v KS Naklo (za knjižnico in obnovo odra) - dokončali delo v Kulturnem domu v Hotedršici - obnovili dvorano za kulturne namene v KS Trate - zgradili dom kulture in telesne kulture v KS Rovte (50 % vrednosti) Telesna kultura 48 člen Nadaljnji razvoj na področju telesne kulture bo temeljil: - na večji množičnosti in razvoju tekmovalnega ter v danih pogojih tudi vrhunskega športa; - na razvoju telesne kulture v vseh KS in OZD (zajeti najmanj 40 % občanov); - širjenje dejavnosti šolskih športnih društev; - prizadevanju, da bi vsaka OZD, ki ima več kot 500 zaposlenih imela zaposlenega profesionalnega organizatorja rekreacije; - usklajevanju programov športno-rekreativnih in gostinsko-turističnih investicij; - zagotavljanju sredstev za vzdrževanje že obstoječih telesno-kulturnih objektov; - na poudarjenem širjenju telesnokulturnih dejavnosti, ki imajo velik pomen - pri vseh šolah bomo usposobili športna igrišča Združili bomo sredstva za izgradnjo športno-rekreacijskih objektov: KS Naklo - pripravili zemljišča in dokumentacijo za izgradnjo rekreacijsko-športnih objektov pod Sekirico in zgradili športna igrišča KS Rovte - zgraditev objekta za kulturo in telesno kulturo (50 % sredstev); XV. KRAJEVNE SKUPNOSTI 49 člen Delovni ljudje in občani organizirani v krajevnih skupnostih bodo preko svojih delegatov odločali in soodločali o vprašanjih razvoja in življenja v krajevnih skupnostih 50. člen Na osnovi ustavnih določil bomo delovni ljudje in občani v krajevnih skupnostih odločali o uresničevanju svojih in skupnih interesov predvsem na naslednjih področjih: - urejanje naselij; - upravljanje s stanovanji v družbeni lastnini; - preko potrošniških svetov bomo zagotavljali ustrezno preskrbo; - preko poravnalnih svetov se bomo vključevali v pravosodni sistem; - usklajevali potrebe in interese z vsemi SIS družbenih in gospodarskih dejavnosti ter organizacijami združenega dela s sedežem v KS in OZD s sedežem izven KS v kateri so zaposleni delavci iz KS; - v skupnosti krajevnih skupnosti bomo usklajevali medsebojne potrebe in interese in se dogovarjali za izvedbo prioritetnih nalog; Logaftke 7 Podpisniki bomo zagotavljali materialne temelje samoupravljanja v krajevni skupnosti. 51. člen Krajevne skupnosti bodo odločale v SIS preko svojih delegatov Poglabljali in razvijali bomo delegatska razmerja in zagotavljali koordinacijo dela med krajevnimi skupnostmi in drugimi skupnostmi ter skrbeli za celovitejše in sprotno informiranje 52 člen Za izvedbo programov krajevnih skupnosti bomo zagotavljali sredstva s samoupravnimi sporazumi o financiranju dejavnosti (prispevek delavcev v združenem delu) s programi SIS, sredstvi družbenopolitične skupnosti, z lastno dejavnostjo in samoprispevkom občanov 53. člen Združena sredstva za financiranje nalog v krajevni skupnosti bodo porabljena glede na višino in namen v skladu s samoupravnim sporazumom o skupnih temeljih plana krajevnih skupnosti v občini Logatec XVI LJUDSKA OBRAMBA IN DRUŽBENA SAMOZAŠČITA Teritorialna obramba 54 člen Na podlagi smernic za razvoj SLO in DSZ za naslednje srednjeročno obdobje SO Logatec, sklepov in priporočil Skupščine SRS za uresničevanje zasnove SLO v obdobju 1981-1985 bodo Skupščina občine Logatec, OZD, SIS, delovni ljudje in občani zagotavljali materialne, kadrovske in druge pogoje za: - nadaljnje posodabljanje teritorialne obrambe; - zagotovitev sodobne oborožitve s težiščem na sredstvih za protioklepno in protizračno obrambo ter zadostne količine streliva za minskoeksplozivna sredstva z ustreznimi skladišči in preskrbo za varno hranjenje; - za izvajanje vzgoje, urjenja enot in štaba teritorialne obrambe po prilagojenih učnih načrtih. Obrambne strukture 58 člen Občina, KS, OZD, SIS in delovni ljudje bodo zagotavljali materialne in druge pogoje za: . - pospešeno organiziranost, materialno opremljenost in usposobljenost obrambnih struktur v KS, OZD, SIS in organih DPS ter vodstvih DPO, - nadaljnjo krepitev baznih območij (obnove kmetij, gradnja cest, vodovodov, PTT omrežja itd.): - razvijanje in pospeševanje kmetijske proizvodnje s ciljem čimvečje samooskrbe, - razvijanje in podpiranje storitvenih in obrtnih dejavnosti, ki so pomembne za SLO Rezerve 59 člen Občina, OZD, SIS in občani (gospodinjstva) bodo zagotavljali materialne in druge pogoje za: - oblikovanje skupnih dvomesečnih občinskih stalnih blagovnih rezerv in skladiščnih prostorov; - zagotavljanje materialnih rezerv surovin, repromaterialov v OZD za proizvodnjo v vojni v skladu z obrambnimi načrti; - zagotavljanje 30-dnevnih zalog pri gospodinjstvih; - zagotavljanje najmanj 14-dnevnih zalog v trgovini na drobno in debelo; - zagotavljanje rezerv sanitetnega in veterinarskega materiala in zdravil za 3 mesece Financiranje 60. člen Občina, OZD, SIS in ostali delovni ljudje zagotavljajo sredstva za realizacijo nalog SLO in DSZ - za izvajanje skupnih nalog SLO in DSZ združujejo OZD in delovni ljudje po posebnem samoupravnem sporazumu iz dohodka OZD do stopnje 0,5 % od osnove bruto osebnega dohodka; - naloge, ki jih izvajajo OZD, SIS, s področja SLO in DSZ zagotavljajo sredstva iz lastnih finančnih planov; - za naloge iz področja SLO in DSZ, ki so v pristojnosti DPS se zagotavljajo sredstva iz proračuna občine Za izvajanje programov za skupne naloge s področja SLO in DSZ zbrana sredstva ne smejo presegati 0,5 % narodnega dohodka občine Skupščina občine bo zagotavljala sredstva za delovanje organov za notranje zadeve in sredstva za postopno vključevanje evidenc upravnih organov za notranje zadeve v informacijski sistem Narodna zaščita 55. člen V smislu nadaljnjega procesa podružbljanja SLO in DSZ bo poudarek v: - nadaljnjem organiziranju NZ v vseh strukturah KS in OZD; - zagotovitvi osnovne oborožitve pripadnikov NZ; - usposabljanju vsega prebivalstva za naloge v funkcioniranju NZ Služba obveščanja, javljanja, opazovanja in alarmiranja 56 člen Občina, OZD in delovni ljudje bodo zagotavljali materialne, kadrovske in druge pogoje za: - organizacijo in dopolnitev sistema zvez v vojni in službe OJOA; - za usposabljanje in vzgojo kadrov za zveze in službe OJOA v DPS in KS; ~ za nabavo opreme, oborožitve, za skladiščenje in vzdrževanje opreme, zvez in službe OJOA. XVII KONČNE DOLOČBE 61 člen Udeleženci tega dogovora se obvezujemo, da bomo v svoje samoupravne plane za obdobje 1981-1985 vnesli naloge, ki so opredeljene v tem dogovoru in se nanašajo na konkretne obveznosti posameznega udeleženca 62. člen Udeleženci se dogovorimo, da za tekoče spremljanje izvajanje tega dogovora pooblastimo KOMISIJO ZA DRUŽBENO PLANIRANJE pri SO Logatec Navedena komisija je dolžna o pomembnejših ugotovitvah glede izvajanja dogovora obveščati udeležence. Civilna zaščita 57. člen Občina, KS, OZD, SIS in delovni ljudje bodo zagotavljali materialne, kadrovske in druge pogoje za: ~ nadaljnje organiziranje enot CZ v zaselkih, soseskah, hišnih svetih; - povečanje števila članov CZ od dosedanjih 10% prebivalstva na 16% prebivalstva občine; ~ pospešitev opremljenosti štabov in enot CZ s tehničnimi sredstvi in opremo do najmanj 50 % potrebne opremljenosti; ~ Pospešitev ukrepov RBK zaščite in izvajanja drugih preventivnih ukrepov zaščite in reševanja ob elementarnih in drugih nesrečah; ~ Pospešitev izgradnje zaklonišč za prebivalstvo v skladu s predpisi, stališči in usmeritvami za graditev zaklonišč v SRS in DPS. 63. člen V primeru, ko zaradi objejtivnih razlogov ni možno zagotoviti izvajanja nalog iz tega dogovora, lahko vsak udeleženerlredlaga rooa dololnitev dogovora po enakem postolkuć kot je bil dogovor eprejet. 64. člen K tem dogovoru lahko naknadno pristopijo tudi drugi udeleženci, če v sporazumih o temeljih planov prevzamejo obveznosti, ki izhajajo iz tega dogovora. 65. člen Ta dogovor je sprejet, ko ga sprejme in podpiše večina udeležencev Veljavnost dogovora ugotovi občinska skupščina s svojim sklepom, ki se objavi v Uradnem listu SRS. INVESTICIJE V GOSPODARSTVU V LETIH 1981-1985 V OBČINI LOGATEC v tisoč din Investitor opis investicije predračun- lastna sred.združena krediti dom.krediti iz drugi viri ska vrednost sredstva bank tujine KLI-TOZD Stavbno poh. razširitev in rekonstr. tov. oken 94.578 15.578 7.000 22.000 50.000 KLI-TOZD Drobno poh. vlaganja v posodobitev 44.616 15.616 9.000 20.000 KLI-TOZD Žaga vlaganja v tehnologijo 19.000 11.500 7 500 KLI-TOZD ESO graditev novih zmogljivosti, razširitev. 81.000 31.000 20.000 30.000 rekonstrukcija (+20 000 za obrat. sredststva. KLI-DSSS obrat družbene prehrane in poslovna 42.281 21.281 21.000 zgradba Valkarton rekonstr. in modernizacija kartonskih 270.000 81.000 81.000 108.000 strojev Gradnik separacija peščenih agregatov, 12.000 8.400 3.600 modernizacija delavnic, 5.400 3.780 1 620 moder, strojev in naprav za GO, 15.800 14.900 900 proizvodnja betonskih elem, 12.000 8.400 3.600 dograditev prostorov za tehn. sekt. 2.000 2000 KZ izgradnja zbiralnic mleka 800 160 640 (kmetje-koo- KZ-Hranilnokred. SI. izgradnja hlevov, kmetijski stroji, kmečki turi- 29.000 4.437 1 400 12.025 peranti) 11 138 Slovenija avto zem izgr. posl. prostorov za opravlj. servis, dejav- 35.008 7.400 10.358 17.250 nosti Alpina GG-TOZD Gozdarstvo izgradnja gozdnih cest in lupilni stroj 4.500 GG-Obrat za Kooperacijo izgradnja gozdnih cest in lupilni stroj 5.800 LOM razširitev 80.000 SAP razširitev INVESTICIJE V OBJEKTE DRUŽBENEGA STANDARDA V OBČINI LOGATEC v letih 1981-1985 v tisoč din Dejavnost opis investicije predračunsk lastna združena kreditna skupaj zbrana sred. anuitet) a vrednost sredstva sredstva sredstva (tudi za odpl. Vzgoja in izobraževanje dograditev osn. š. E. Kardelja v KS Tabor 21.000 21.000 10.500 10 500 Zdravstvo izgradnja prizidka k zdravstvenemu domu 40.000 10.000 20.000 10.000 20000 Telesna kultura izgradnja športno rekreacijskih objektov 10.000 5.000 5.000 10.000 sofinanc. izgr. večnamenske dvorane v 2500 1 250 1.250 2.500 KS Rovte Kultura izgr. prizidka v Narodnem domu v KS Naklo 3.000 1.500 1.500 3.000 izgr. knjižnice pri Narodnem domu 5.000 2.500 2.500 5.000 Logatec adaptac. kult doma v KS Tabor 2.000 I.OOOiz KS SRS 1 000 1.000 KS Hotedršica 500 500 50 sofinanciranje izg večnamenske dvorane 2500 1.250 1.250 2.500 v KS Rovte Otroško varstvo izgrad vrtca v KS Rovte 2.000 1.000 1.000 2.000 izgrad. vrtca v KS Tabor 8.000 4.000 4.000 8.000 PREDVIDENE INVESTICIJE V KRAJEVNIH SKUPNOSTIH OBČINE LOGATEC PO VIRIH SREDSTEV v din Krajevna skupnost Sredstva TOZD zahteve Možnosti KCS vzdrževanje zahteve KCS investicije zahteve Vodna skupnost zahteve Možnosti Samoprispevek 1 % zahteve Možnosti NAKLO 2.118.000 500.000 1.500.000 2.500.000 TABOR 1.728.000 KCS 1.900.000 2500.000 2.500.000 HOTEDRŠICA 675.000 < 1.500.000 1 600 000 LAZE - 8 -----cc 600.000 1.500.000 TRATE 300.000 4.000000 2.000000 VRH - 1.500.000 ROVTE - 800.000 SKUPAJ: 4.821000 5.500.000 10.700.000 4.000000 6.000.000 6 000000 14.500.000 Razlika: 679 000 OBRAZLOŽITEV 1. Namen osnutka dogovora o temeljih družbenega plana občine Logatec za obdobje 1981-1985. V skladu s sistemom družbenega planiranja bo dogovor o temeljih družbenega plana občine od 1981-1985 vseboval naloge, ki jih bodo nosilci planiranja predhodno oblikovali v elementih za samoupravno dogovarjanje in sporazumevanje o temeljih plana ter jih uskladili z ustreznimi samoupravnimi sporazumi. Po zakonu o temeljih sistema družbenega planiranja in družbenem planu SRS udeleženci opredelijo svoje materialne in druge obveznosti ter ukrepe za realizacijo nalog skupnega pomena na področju gospodarske infrastrukture, razvoja kadrov, komunalnih dejavnosti, stanovanjskega gospodarstva, družbenih dejavnosti, kmetijstva, preskrbe občanov, drobnega gospodarstva, urejanja prostora in varstva okolja, zemljiške politike, urejanje pogojev življenja občanov in razvoja krajevnih skupnosti 2. Oblikovanje osnutka dogovora Pri oblikovanju osnutka dogovora smo upoštevali smernice za pripravo družbenega plana občine za obdobje 1981-1985, ki jih je sprejela Skupščina občine,, ji jih družbeno politična skupnost sprejema in izhajajo iz Osnutka družbenega dogovora o temeljih plana SRS za obdobje 1981-1985. Obveznosti ki izhajajo iz Osnutka dogovora o skupnih temeljih planov za območje medobčinskega sodelovanja, temelje planov TOZD (kjer so bili dosegljivi v osnutkih) samoupravnega sporazuma o temeljih planov SIS družbenih in gospodarskih dejavnosti ter skupno dogovorjenih izhodišč na Skupnosti krajevnih skupnosti za izvedbo programov krajevnih skupnosti v obdobju 1981-1985. 3. Podpisniki dogovora Podpisniki naj bi bile vse samoupravne organizacije in skupnosti, OZD s področja gospodarskih in negospodarskih dejavnosti, SIS gospodarskih in družbenih dejavnosti ter krajevne skupnosti v občini Logatec. Od zunanjih pa naj bi bili podpisniki še SIS na ravni regije, banke in Medobčinska gospodarska zbornica. Podpisnik dogovora naj bi bil tudi občinski svet zveze sindikatov. 4. Uvodne določbe I. Opredeljene so temeljne pravice in obveznosti podpisnikov dogovora 5. Temeljni cilji razvoja - II. Opredeljeni so temeljni cilji za prihodnje plansko obdobje (doseči moramo skladno gospodarsko rast ob upoštevanju stabilizacijskih prizadevanj) 6. Temeljni razvojni kriteriji - III. Te povzema iz osnutka dogovora o temeljih družbenega plana SRS in so obveznost družbenopolitičnih skupnosti. Normative, ki so za naše OZD skoraj nespremenljive glede na dejavnost in se nanašajo na Prestrukturiranje na vneseni, ker bodo pred sprejetjem predloga dogovora gotovo nekoliko spremenjeni. 7< Ustvarjanje in razporejanje dohodka - IV. Nadaljni razvoj bo moral temeljiti na kvalitetnih dejavnikih da bo omogočena rast celotnega prihodka in dohodka - (združevanje sredstev, večja učinkovitost gospodarjenja, varčevanje na vseh področjih, raziskovanje, inovacije itd.) Pri delitvi dohodka in čistega dohodka bomo upoštevali, da bodo hitreje nara2čala sredstva za širitev materialne osnove dela in da bodo vse vrste porabe zaostajale najmanj za 10% izpod rasti dohodka in da bo hitreje rastel družbeni kot osebni standard 8- Zaposlovanje In kadri - V. Stopnja zaposlovanja ne sme preseči 1,8 % letno Dosledno bomo ures sevali kadrovsko politiko in zagotavljali zaposlenim minimalne življenjske Pogoje 9' Kmetijstvo - VI. Poudarek je dan na usmerjanje kmetij, na podlagi dohodkovnih odnosov, Povečanjem kmetijske proizvodnje in razvoju pospeševalne službe. Za dosego predlaganih ciljev se bodo morale še bolj kot doslej angažirati obe KZS in Skupnost za pospeševanje kmetijstva Gozdarstvo - VII. Vsi nosilci bodo skrbeli za boljše gospodarjenje z gozdovi (v skladu z 9ozdno gospodarskimi načrti, nega gozdov, gradnja in vzdrževanje gozdnih prometnic, povezovanje z lesno industrijo v občini). 11 Industrija - VIII. Poudarek bomo dajali združevanju dela in sredstev, prednost industriji, k' bo usmerjena v izvoz in uporablja čimveč domačih surovin in rePromaterialov, ki racionalno troši energijo in onesnažuje okolja. Na Področju lesne industrije se bo moral proizvodnji program preusmerjati na kvalitetnejše in tehnološko zahtevnejše proizvode Dokončno moramo Okladiti odnose med KLI-jem in KZ. V Valkartonmu bo usmerjen nadaljnji razvoj na večji finalni proizvodnji ,er zagotavljanju surovinske osnove na osnovi sovlaganj. Konfekcija se bo usmerjala na izdelavo zahtevnejših izdelkov. Za dosego dolgoročnejšega razvoja pa bodo iskali možnosti in se dogovarjali za preusmeritev dela proizvodnih kapacitet. Gradnik bo razvijal gradbene elemente. ESO bo moral izoblikovati proizvodni program na dolgoročnejših osnovah zato naj bi imel v cilju prestrukturiranja prioriteto Na novo bomo razvili obutveno industrijo v KS Rovte. 12. Trgovina in preskrba - IX. Večjo skrb bomo morali dajati za zagotovitev dobre preskrbljenosti občanov. V ta namen bomo posodobili nekatere prodajalne po KS in zgradili primerna skladišča za blagovne rezerve Poživiti moramo delo potrošniških svetov 13. Gostinstvo in turizem - X. Vsi nosilci te dejavnosti v občini bodo morali poleg razširitve in posodobitve gostinskih lokalov, popestriti in izboljšati ponudbo ter kvaliteto uslug Širili bomo rekreacijsko-turistično dejavnost in razvijali kmečki turizem 14. Drobno gospodarstvo - XI. S programom razvoja malega gospodarstva bomo morali konkretno opredeliti na možne ukrepe za hitrejši razvoj te dejavnosti 15. Promet in zveze - XII. Konkretno navedene naloge na področju cestnega gospodarstva se bodo izvajale v okviru komunalno cestne skupnosti in krajevnih skupnosti ter Republiški skupnosti za ceste. Na področju, PTT - zvez bo izvajan program, ki je dogovorjen in vnesen v sporazum o temeljih plana območne PTT skupnosti 16. Komunalno gospodarstvo - XIII. Za realizacijo stanovanjske izgradnje bomo urejali in oddajali stavbna zemljišča po posameznih KS (skupaj 147.000 mJ). Za zaščito vodnih virov bomo zavarovali širša in ožja območja Investirali vodovodno omrežje (Naklo, Tabor, Rovte) Nadaljevali bomo z izgradnjo kanalizacijskih vodov in črpališč ter dali v funkcijo čistilno napravo Zagotovili kvalitetno oskrbo z električno energijo Uredili in razširili pokopališča (Naklo, Hotedršica in Rovte) Uredili deponijo smeti in odpadkov (določitev skupnega odlagališča z Vrhniko) Proučili možnost reciklaže odpadlih surovin Na področju stanovanjske izgradnje bomo dajali poudarek družbeno usmerjeni gradnji družbenih stanovanj ob racionalni rabi prostora Pred sprejetjem predloga dogovora se moramo dogovoriti, koliko sredstev bomo združevali za solidarnostne namene V dogovor vnašamo tudi obveznost glede števila stanovanj, ki naj bi jih zgradili v petletnem obdobju Za smotrno rabo prostora bomo sprejeli urbanistične in zazidalne načrte ter krajinske načrte s prostorskim planom Zavarovali bomo območja in objekte naravne in kulturne dediščine Za potrebe družbeno informacijskega sistema bomo sofinancirali program geodetskih del 17. Družbene dejavnosti - XIV. Bodoči razvoj teh dejavnosti bo moral biti prilagojen dohodkovnim zmožnostim združenega dela. Poudarek moramo dajati na kvaliteto dela Globalne opredelitve razvoja družbenih dejavnosti smo povzeli iz osnutka družbenega dogovora o temeljih plana SRS in osnutkov samoupravnih sporazumov o temeljih planov SIS družbenih dejavnosti v občini Logatec Pred sprejetjem predloga dogovora moramo uskladiti (in jo v dogovor vnesti) zgornjo mejo prispevnih stopenj tako iz dohodka in bruto osebnega dohodka Programi vseh družbenih dejavnosti bodo morali biti prilagojeni možnim sredstvom (možna bo le prerazporeditev glede na dogovorjene prioritete) V dogovor vnašamo obveznost poračunavanja sredstev (izvedba programov po sporazumih in nadzor nad izvršitvijo) Upoštevaje smernice za pripravo družbenega plana občine dajemo prednost kulturi, telesni kulturi in socialnemu skrbstvu Na področju socialnega varstva moramo izvajati naloge usklajevanja in usmerjanja kriterijev socialne politike, evidentirati vse ugodnosti, ki jih prejema posameznik ali njegova družina ter omogočiti, da bodo delavci in občani soodločali o vseh vrstah socialne pomoči. Za nove investicije na področju šolstva, zdravstva, otroškega varstva, kulture in telesne kulture (nekatere so že obveznost iz tekočega samoprispevka) naj bi združevali sredstva iz bruto osebnih dohodkov (s tem bi zajeli tudi tiste občane, ki delajo izven občine Logatec) in 1% samoprispevka delovnih ljudi in občanov. Zagotoviti moramo lastna sredstva za najetje kreditov in vračanje anuitet Ocenjujemo, da bi načrtovane investicije lahko krili iz navedenih virov Seveda pa so pogoj bančna sredstva V kolikor bodo pogoji za pridobivanje kreditov manj ugodni, bomo morali zmanjšati obseg investicij. 18. Krajevne skupnosti - XV. Delovni ljudje in občani bodo v krajevnih skupnostih razreševali celotno problematiko življenja in dela Povezovali se bodo z OZD, SIS družbenih in gospodarskih dejavnosti, usklajevali med KS medsebojne potrebe in interese Podpisniki pa bomo morali zagotavljati sredstva za delovanje krajevnih skupnosti. Za del programov posameznih krajevnih skupnosti naj bi namenjali sredstva zbrana z 1 % samoprispevkom delovnih ljudi in občanov Kot je razvidno iz priložene tabele, bodo sredstva za izvedbo celotnih programov KS zbrane v SIS in v KS (lastna sredstva) 19. Ljudska obramba in družbena samozaščita - XVI. Zagotavljali bomo materialne, kadrovske in druge pogoje za delovanje teritorialne obrambe, narodne zaščite, službe OJOA, civilne zaščite ter vseh obrambnih struktur v OZD, KS in SIS Težišče dela na tem področju bo nadaljnje podružabljanje nalog na področju SLOVDSZ, preskrbo enot z ustrezno opremo in usposabljanje vseh struktur Za potrebe SLOVDSZ bomo združevali sredstva iz dohodka (kot v obdobju 1976-80) Zagotoviti bomo morali obvezne blagovne rezerve (2 mesečne), surovine in repromateriala. 20. Končne določbe - XVII. Obveznosti, ki jih sprejemajo podpisniki, bodo morale biti vnesene v samoupravne plane posameznih nosilcev. Komisija za družbeno planiranje pri skupščini občine naj bi spremljala izvajanje tega dogovora. 21. Iz priloženih tabel so razvidne načrtovane investicije OZD in TOZD s področja gospodarstva, SIS družbenih dejavnosti in krajevnih skupnosti Nekaj podatkov manjka, ker nam kljub zahtevi, niso bili posredovani STALIŠČA IS SO Logatec do izgradnje objektov družbenega standarda s sredstvi, zbranimi s samoprispevkom občanov in delovnih ljudi v občini Logatec v naslednjem srednjeročnem obdobju, v letih 1981-1985 IS SO Logatec je na sejah, zlasti pa na sejah dne 16. 7 1980 in 18. 7. 1980 opredelil in sprejel svoja stališča do izgradnje objektov družbenega standarda s sredstvi, ki bodo zbrana z naslednjim samoprispevkom občanov in delovnih ljudi občine Logatec in sicer v letih 1981 in 1985 Načrt objektov, ki naj bi se gradili iz tega naslova v naslednjem srednjeročnem obdobju, so predložili na osnovi smernic za sestavo plana občine Logatec, posamezne samoupravne interesne skupnosti družbenih dejavnosti, in so investicijsko gradnjo tudi opredelili v svojih osnutkih SS o temeljih plana SIS družbenih dejavnosti za obdobje 1981-1985 Izhajajoč iz ocene višine zbranih sredstev iz bodočega samoprispevka občanov in delovnih ljudi občine Logatec v letih 1981-1985 se je IS SO Logatec opredelil do gradnje naslednjih objektov družbenega standarda (glej priloženo tabelo). IS SO Logatec se je nadalje načelno opredelil, da imajo prednost pri gradnji tisti objekti, ki izhajajo že iz obveznosti gradnje v tem srednjeročnem načrtu (1976-1981) Nadalje meni IS SO Logatec, da imajo prioriteto pri gradnji tudi objekti za potrebe kulture in telesne kulture, saj smo se že v smernicah za pripravo planov dogovorili, da imajo kultura, telesna kultura, socialno skrbstvo prednost pri razvoju v naslednjem srednjeročnem obdobju Izvršni svet smatra, da je program investicij, ki je bil dogovorjen na Skupnosti krajevnih skupnosti in se nanaša na VIR - samoprispevek, sprejemljiv Na ta način bi zagotovili vsaki krajevni skupnosti določena sredstva za izvedbo prioritetnih nalog. Predsednik IS: Peter PETKOVŠEK OSNUTEK Priloga k osnutku družbenega dogovora občine Logatec Izobraževalna skupnost, Skupnost otroškega varstva, Kulturna skupnost, Telesnokultur-na skupnost, Zdravstvena skupnost občine Logatec, Krajevne skupnosti v občini Logatec in SO Logatec objavljajo skupni PROGRAM izgradnje objektov družbenega standarda iz samoprispevka občanov in delovnih ljudi v letih 1981 do 1985 na območju občine Logatec Načrt objektov, ki naj bi jih zgradili po tem programu v naslednjem srednjeročnem obdobju so predložile IS SO Logatec na osnovi izdelanih smernic za sestavo Družbenega plana Skupščine občine Logatec posamezne samoupravne interesne skupnosti družbenih dejavnosti in Krajevne skupnosti s tem, da so investicijsko gradnjo opredelile tudi v Osnutkih svojih Samoupravnih sporazumih o temeljih planov razvoja posamezne SIS in posamezne Krajevne skupnosti za obdobje 1981-1985 Izhajajoč iz ocene možnega priliva sredstev v višini 86.000.000 iz bodočega samoprispevka občanov (2 % iz netto OD) in delovnih ljudi (2 % iz brutto OD v okviru prispevne stopnje za SIS) v občini Logatec v letih 1981-1985 se je Izvršni svet občine Logatec po predhodnih razpravah SIS in Krajevnih skupnostih ter v vodstvih Družbenopolitičnih organizacij opredelil do izgradnje naslednjih objektov družbenega standarda: Objekt 1 Dograditev OŠ Edvarda Kardelja za nižje razrede v KS »Tabor« 2 Dograditev vrtca v KS Rovte 3 Obnova Narodnega doma v KS »Tabor« 4. Izgradnja prizidka k Narodnemu domu v KS »Naklo« - matična knjižnica in rekonstrukcija odra 5. Izgradnja prizidka k obstoječemu zdravstvenemu domu Logatec (delež Logatca v višini 50-tih % predračunske vrednosti) Predračunska vrednost 16 000 000 din 2.500.000 din 3.000.000 din 8.000.000 din 21 600 000 din 6 Dokončanje obnovitvenih del v Kulturnem domu KS Hotedršica 7. Izgradnja športnorekreacijskega centra -1 faza 8 Izgradnja vrtca v KS »Tabor« (za cca 60 otrok) 9 Priprava za gradnjo večnamenske dvorane v KS Rovte 10. Asfaltiranje počasnega pasu ob Tržaški cesti v KS »Naklo« in »Tabor« 11 Rekonstrukcija ceste v makedamski izvedbi skozi Žibrše 12 Popravilo cest ureditev pokopališča in izgradnja pločnika v KS Hotedršica 13. Makadamska izvedba ceste Laze-Jakovica 14 Asfaltiranje ceste Židank-Trate v dolžini 2,5 km 15 Ureditev šole in asfaltiranje cestišča skozi strnjeni del naselja KS Vrh 16. Posodobitev cestišča skozi naselje Rovte in soudeležba pri ureditvi pokopališča 500.000 din 10000000 din 8000000 din 2.000.000 din 5000.000 din 2.000.000 din 1 600.000 din 1 500000 din 2000000 din 1 500000 din 800000 din Ocenjena vrednost vseh investici) = 86000000 din Navedeni program je mogoče realizirati pod pogojem, da zberemo iz naslova - samoprispevka občanov (netto OD po stopnji 2 %) in iz naslova BOD 2 % - delavcev 36000000 din 50000000 din skupaj 86000000 din - OK SZDL LOGATEC - SO LOGATEC - IZOBRAŽEVALNA SKUPNOST LOGATEC - SKUPNOST OTROŠKEGA VARSTVA LOGATEC - KULTURNA SKUPNOST LOGATEC - TELESNOKULTURNA SKUPNOST LOGATEC - ZDRAVSTVENA SKUPNOST LOGATEC - KRAJEVNA SKUPNOST »NAKLO« - KRAJEVNA SKUPNOST »TABOR« - KRAJEVNA SKUPNOST HOTEDRŠICA - KRAJEVNA SKUPNOST ROVTE - KRAJEVNA SKUPNOST LAZE - KRAJEVNA SKUPNOST TRATE KRAJEVNA SKUPNOST VRH Ocena vrednosti investicij in ocena dotoka sredstev je izdelana na osnovi znanih cen v gradbeništvu v mesecu avgustu 1980 in realnega priliva sredstev iz dosedaj veljavnega samoprispevka iz netto OD (2 %) ter ocenjene mase BOD za leto 1980 upoštevajoč 2 % prispevka iz BOD Veljavnost samoprispevka občanov bi morala trajati od 1. 7. 1981 pa do 31 12 1985, medtem ko prispevek delovnih ljudi iz BOD zaposlenih občanov občine Logatec od 1 1 1981 do 31 12. 1985. Z zbranimi sredstvi bo upravljal samoupravni organ, ki bo delegatsko sestavljen s tem da bo trajal mandat delegatov do dokončne izgradnje vseh objektov navedenih v tem programu. Po enega delegata bodo delegirali: Samoupravni organ bo najmanj enkrat letno poročal vsem organizacijam, ki delegirajo vanj delegate predvsem o dotoku sredstev in realizaciji programa Samoupravni organ lahko za izgradnjo posameznega objekta imenuje posebne gradbene odbore, kar se določi v poslovniku Administrativno in finančna dela za samoupravni organ bo opravljala delovna skupnost katero bo le-ta pooblastil Delo samoupravnega organa njegove odgovornosti in pooblastila bodo opredeljena v posebnem poslovniku. Samoupravni organ bo deloval kot posebni organ Skupščine občine Logatec V navedenem osnutku ni opredeljen prioritetni vrstni red gradnje Ta naj se oblikuje v javni razpravi, upoštevajoč dosedanjo gradnjo ter prenesene obveznosti. Logatec. 27 8 1980 OPOMBE IN ZAPISKI: Logaške novice - glasilo SZDL občine Logatec Ureja uredniški odbor Glavni in odgovorni urednik Primož Sark. Številka žiro računa 50110-678-87486 Tisk Šolski center tiska in papirja, Ljubljana Po mnenju sekretariata za informacije SR Slovenije št 421-1 /72 je glasilo oproščeno plačila davka od prometa proizvodov