128 Urška Repinc: Konferenca ECHA v Ljubljani mali in veliki odmev Konferenca ECHA v Ljubljani Re: Thinking Giftedness: Giftedness in the Digital Age (Ponovni) razmislek o nadarjenosti v digitalni dobi > Urška Repinc V Ljubljani je od 17. do 20. septembra 2014 potekala 14. konferenca ECHA. ECHA je kratično ime za European Council for High Abilities (Evropski svet za visoke zmožnosti). Gre za konferenco, na kateri svoje prispevke na temo nadarjenosti delijo znanstveniki, strokovnjaki in praktiki s področja nadarjenosti. Konference potekajo vsaki dve leti, predstavniki na tokra- tnem srečanju pa so prišli kar iz 39 držav. Delovni jezik konference je bila angleščina. Predstavitve so vključevale predavanja, delovne sestanke, krajše prispevke in posterje ter delavnice. Na konferenci je uvodoma spregovorila ustanovna predsednica, Britanka Joan Freeman, sicer tudi avtorica knjig in prispevkov s tega področja. ECHA je bila ustanovljena leta 1987 na Nizozemskem in morda je to tudi eden od razlogov, da je bilo tudi na letošnji konferenci največ predstavnikov prav iz Nizozemske. ECHA izdaja pomembne publikacije: High Ability Studies, ECHA news, knjige (npr. Ta- lent: A Lifelong Challenge), izobražuje (možno je pridobiti diplomo ECHA), vodi izobra- ževalne tabore in delavnice. Trenutni predsednik ECHA pa je Madžar Peter Csermely. Organizacija konference je potekala v sodelovanju s Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani in podjetjem MiB, ki ima izkušnje s tega področja, saj je v preteklih letih že organiziralo dve konferenci na temo nadarjenosti; eno na Ptuju (Holistični pogled na nadarjenost, 2008) in eno na Bledu (Socialne in čustvene potrebe nadarjenih in talentiranih, 2010). Tema konference ECHA v Ljubljani je bila (ponovni) razmislek o nadarjenosti v digi- talni dobi. Ambicije ECHA ostajajo nespremenjene: biti vodilni pri povezovanju aktivnosti s pod- ročja dela z nadarjenimi in talentiranimi, vključujoč politike, raziskovalce, učitelje, učence in administracijo. Za prihodnost napovedujejo še več aktivnosti v zvezi s prenosom znanstvenih spoznanj področja v prakso. Prav vprašanje aplikacij progra- mov za nadarjene v kontekstu dogajanj v svetu bo tudi izziv naslednje konference ECHA, ki bo pod naslovom »Talenti v gibanju: Spodbujanje nadarjenih v kontekstu preseljevanj in medkulturnih izmenjav« potekala leta 2016 na Dunaju. Delo z nadarjenimi na šolah zaživi v vsej polnosti, ko se svoje odgovornosti na tem področju zavedo vsi strokovni delavci, med njimi tudi šolski knjižničarji. Tanja Bezić, svetovalka za področje dela z nadarjenimi, v uvodniku k priročniku za delo z nadarje- nimi učenci vidi šolske knjižničarje kot pomembne pri raziskovalnem in projektnem delu na šoli. Na tokratni konferenci je sodelovala z delavnico, katere tema je bila razvoj področja pri nas: »Razvoj kazalnikov kakovosti za izobraževanje nadarjenih in talenti- ranih v Sloveniji«. S področja šolskega knjižničarstva je prispevek »Projektno delo kot obogatitev za nadarjene učence« (Repinc, U., Južnič, P.) predstavila Urška Repinc. Viri in literatura Bezić, T. (ur.) 2006. Odkrivanje nadarjenih učencev in vzgojno-izobraževalno delo z njimi. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. ECHA European Council for High Ability. http://www.echa.info/. European Council for High Ability. International conference 14. 2014. Rethinking giftedness: giftedness in the digital age: programme and abstract book. Ljubljana: Faculty for Education. Re: thinking giftedness: giftedness in the digital age; 14th International ECHA Conference. https:// www.echa2014.info/.