M1ADI OB KRKI glasilo pionirskega odreda in mladinskega ak tiva gorjanskega bataljona osnovne šole grm novo mesto leto VII.1977-78 UVODNE BS3EDE S strahom smo izdali glasilo tega solslioga leta. Sc sprašujete sa.uaj? Edino je v letu 1970, 1~aialu bo generacija osnih razredov odšla in glasilo bo znova izhajalo v prihodnjem solshem lotu. Toliko bolj nas skrbi, kor se, pred' vsem osmi razredi niste najbolje odzvali sodelovanju. Pohvale vredni ste učenci nižjih razredov. Izgloda., da ostali niste navdušeni nad sodelovanjem v glasilu. Nemara pa vas. bran j,o veseli, le odločili so niste, da bi nam dali svojo izdelke. Upamo, da boste kljub temu segli po glasilu in se seznanili z “bodočimi mladimi pisatelji." Vsi, ki ste. vneto pisali, no bodite jezni, če vaši prispevki niso objavljeni. Vedeti morate, da je nase delo zelo odgovorno. Izbrati smo morali najboljše tekste in tiste, ki so odgovarjali okvirnim temam# Še tako nam glasilo izzveni preveč šolsko, morda tu in tam razvlečeno. Toda na napakah se učimo* Zato sodelujte z nami še prihodnje loto. Naj bo glasilo delo vseh nas in sato spomin na naše mlado ustvarjanje* Irena G-r ah e k Irvtcrvju s to vari sem ravnat' el j oa OHPtMITI IKOILimO UGLJD 03IT0VNE SOLE G??J5 -Tovariš ravnatelj, la: de o se počutite pri opravljanju nove delovne dolžnosti? -Delovno mesto ravnatelja je precej zahtevno. Predvsem zaradi širine delovnih opravil ter odgovornosti do šole hot celote. daradi doseženih uspehov na vseh področjih dela si je osnovna šola Grm pridobila v preteklih letih velik ugled, ne le v občinskem, temveč tudi v republiškem nerilu. Prav to dejstvo pa obvezuje vse delavce na -ioli, da žrtvujejo tudi precej svojega, prostega Časa, da bi težko pridobljen ugled ohranili. -S katerimi problemi se najpogosteje srečujemo na naši šoli? -Nasa šola jo bila zgrajena iz samoprispevka občanov leta. 1971. Po vel javnih normativih naj bi imela najv č 730 učencev. Toliko učencev je tudi obiskovalo šolo v prvem šolskem letu. Iz tega je moč sklepati, da je danes, ko ima šola ze 1027 učencev, najbolj prisoten prostorski problem. V letih, ko smo povečevali število oddelkov, smo vse primerne prostore spreminjali v učilnico. Tako bi sedaj nujno potrebovali pionirsko sobo in vsaj še eno telovadnico. Povečati bi morali tudi kuhinjo in jedilnico, dobiti sobo za šolsko televizijo tor večje število večnamenskih prostolorv, predvsem za samostojno učenje, dopolnilni pouk in interesne dejavnosti. :rJ.co gl:;dal;o nr. na:i učni unpeh? -Co bi •••odili učni uupcli na n.*-.si ioli po tistih uccncih, Izi nadaljujo.io šolanje na srednjih uolah in po u:;pchih, hi jih do s o.ga jo, bi bili lahko zadovoljni«, O nasprotnem pa -overi dejstvo, d ' imamo preveč tistih uconcov, ki razreda no iz-delo,jo. lem učencem bo potrebno v prihodnje posvetiti ie posobno krb tor poiskati take obliko doln in pomoči, da. bo ;tovilo ne ; livnih kar najmanj ie. -Kako pa ste zadovoljni z našo izven-iol ‘ko dejavno tjo? -O njih bi lahko povedal precej pohvalne -'-t,. 7 sodiiiih Istih dol . iols jo bilo do -.e s enih voliko is j ..'min. uspo.hov na raznih področjih, knr je zasluga prizadevnih mentorjev in uc • -ncov. V 34 krotkih, ki delujejo na soli, jo vključenih preko 3000 uconcov. deknteri uu nci delajo torej v ved d javnostih, zal pa je tudi precej t klinih, ki ne sodelujejo nikjer, čeprav .so sposobni. Kritizirati morem tudi o- nos nekaterih učencev do rasnih akcij, s .katerimi dvigamo ugled na ',i joli. -i? kline srovosti prodvidovate za naslednjo solirlro loto? -Za. eolsko leto 1378/70 bo na j lomombns jši prehod na colo-dnevno osnovno solo z v 'orni oddelki od 1. do 4. r azreda. 3 tem v zvezi smo se lotili izdelavo programa za reževa i. j o prostorske a pr obl o la ter problema prehrano za. vsaj 300 o ob. -ali im ao dovolj učiteljev? -Ha razredni stopnii n . :i ne primanjkuj o ud it el j ov, primanjkuje pa, najin jili na predmetni stopnji. ..ujno bi potrebovali dva učitelja za telesno vs o jo in o.'.o.pa za likovno vzpojo. -koli1:o pa bomo lab. .:o pro jeli uconcov na lejnjo eolsko leto? -v-a novo dolako loto je vpin anih n . n ko iolo kar 173 novincev, nprejmoao p ji'.'. leJiko največ 3-22. Kan z ostalimi otroki, jc problem v en n o v v monta. Ocitn.o je, d . r;o ve o aole pronatrpa.no in. bi ao d no ; potrebovali v ovca m atu novo osnovno dol o. Solnki ol:oli.i o-n ovne :o3.o krm bi ailo treba n nanj d ti tor uevnce iz n t .rih. aorjoek prousvacriti na o ."».ov?.© delo Katja :up -.aa. -Cnj i vi o o ob-io elito ■ ■ ?.ael o "nje nolrko leto on ir o- •a, na kon.oc lc>;o jn jopa, dol .okopa lota? -Prizadevamo si za odobritev prodre. ..a za pridobitev notranjih in zunanji!', pro. torov, ;:i- -o nujn.o potrebni za uspemo delo viole. zka kon.oc solukepa lota dolin, da bi dole. do-^o--la uimboljoi udni u pob. ter ne po done ne ..'.on uspehu uvrstila mod boljše dole v občini. Ucencom 0. rozroda, ki n n zrpudcajo in odhajajo v življenje, pa nolim veliko u pobov in. prijetnih spominov na leta, ki •mo jih pro .j.veli na broiu. -5- :c .:vju 3 Tovju-JBisnuiKOVO, po Zbrala som vos po^io in potrkala na vrata kabineta, kilo ii je kar malo nerodno, kajti prvič naj M intervjujala. ' ljub te.iu som kar hitro macola: 'oliko lot ste te mo ..torica PO?” "Pet let. Eno loto som bila mentorica na. Štajerskem, na zelo oddaljeni soli Sveti katon, sedaj Gornji Leskovec pod Pohorjem, l’o jo poč od Senovega kaJci dve uri, Hat o sem bila mentorica še eno loto na bljični Katji kupona in sedaj sem tretje leto na. tej, to je grmski osnovni šoli." "Zakaj delate s pionirji, oziroma zakaj sto sprejeli ravno to delo? Vas veseli?” "Predvsem om morala, nekdo je moral. 5 a Katji k. up ona je prišla vrsta ravno na. meno, Grmu me je predlagala tovarišica Jerebova, v Gornjem Leskovcu pa sem bila "nova" tovarišica in sem morala sprejeti, Sicer pa mo to delo veseli, rada. d lam s pionirji, čeprav sem se sprva nekoliko bala," Po c?veh vprašanji mo je minila vsa trema. 3 tovarišico sva so pogovarjali sproščeno in prijetno. "Povejte kaj o dolu in uspehih$ ali ste zadovoljni?" * oje delo je precej zahtevno. Kor pa rada delam z učenci, niti ni t dav. Z uspehi pa je takole: ti niso odvisni od mene , temveč od pionirjev somih in od drugih monterjev, kajti jaz predvsem usmerjan delo. ; "Ali se srečujete tudi s kakimi te mnami? 3 katerimi?" "Kot sem ze povedala, večjih težav ni . Zatakne sc le pri-akcijah, ki so obvozno z a colo .šolo. 'Čudi samoprispevke si jo treba "priboriti". Za delovne akcije pa* ni problemov, kalo tono jo pri zbiranju papirja, kajti učenci 7. in 3. razredov toga dola ne vzamejo ravnic. Pri očišdov 1''.ih at-cijak pa je udeležba kar dobra, 50 odstotna, seveda pa sodelujejo predvsem mlaj A, 3eveda pa jo uspeh vsako akcije —6— o d vi ne:.), od razrednikov in r ■.zrodnih prodoodnikov. "Ali pionirji dobro opravljajo :,vojo dol .nost?” c' bro.!! "Ali sa srečujejo pionirji tudi ‘ :rur-i d pionirji ali z dr ur-;i nii •• j o 1 am ? " ‘Ida, tudi z dru ini šol ani. :o pa t: t, iin d.r jo . :nkdno • 'racatije li vocje tckomovrnjo. or-nuli r:no oe na Lisci, na 'Z Lipane id oven t okno vanju, na oportnin. nr jan jih, na pio-nirnhih konf orencaJ::., lutkovnih • -.rc Jan jih itd. Voc jo’to iko n-:..Iteti, kajti stikov je izredno veliko. Pri ton p oo najdejo t o'/; .vi co pri prenočevanju pionirjev iz oddal jenih krajev oli drupih ropuhlik oh :;.'d:e.i tekmovanju. Pri nekaterih pionir jih. 'o ni tosava, orno; jo p . jo. Lokat or i star- ii no pusto, coo, kaj hi rjo do s ten obremenjevali, drurim so no da, kor o proloni... .ljub tenu pr no bila doni ej v«a prenočišča pravočasno zbrana in tudi dovolj jih jo Pilo volno. Kljub malin problemom jo. troha na 'c pionirje pohvaliti. “ "Ali rito s pionirji nodelov li na v.-eh JPI?" "Ja.PoovBod ono opravili tudi vse n Ion;o. kljub temu urno dobili lalo naprad." "hazl.o it o aan, prosim, n • men teli ineri " "lijihov n.anon je prodvno.-:i obujanje tradicij AOh, polen topa pa no vključene v te i r okupinske znanstvene r i .vc, zbiralne koije, litoras ni prispevki, čuvanje okolja itd. Z JPI ne niri splošno učenčevo ob-, or jo, ikre pa navajajo pionirje na kolektivno delo." "h :..d aii so va ;i načrti z -l priho'nost?" " 'Jen še utrujena, zato ni . .lin, da bi mentorstvo sprejele tovarišice mlnjš od ne ne. Vovlar pa hi jim z vo nljom po-na-n- la in sodelovala, kjer bo potrebno." Zahvalila en se ji za porover, is katorora smo zvedeli mno-r:o z ni nivo st i. Lrho.ro, JjuIc , 7. c -7- TCviisio,; SLI J. ;P(j:.';VICEV,. HI J,; PS.IPOVLDOV ,LA. . . Popoldne oedim za pisalno m?so in pisem domačo nalogo, loma 3 c a’-ram, da bo ura 17? 1co 'bova. s prijateljico odšli iranas'bibi. Sada bi slišala ne.Laj zanimivosti o nastanku in razvoju tega -športa odnaše mentorice tov. Slijopcie-viceve. l,.'7daj so je uveljavila gininastika?” :!divanastila se je pojavila z uvedbo Sokola, potem ko no na Cešlcem zaceli ustanavljati šole za lepo gibanje. 'l’o jo bilo lota le61. že lest lot pozneje pa je bilo tudi v "Tovom mestu ustanovljeno telovadno društvo S o kol. 0? <5 ni bila prava piimaastika, ampak bolj grobo oblikovana telovadba. Pozneje no se uvel jovile še druge zvrsti gimnastike, ki jih mladina pozna. Te so : športna gimnastika, moderna ritmična gimnastika, gimnastika ob glasbi z majhnimi orodji kot so : trakovi, žoge, obroči, kiji, kolebnice.. .in .gimnastika za pridobivanje telesne kondicije tekmovalcev,” navdušeno pripovedu je tovarišica Sl jijepčoviceva. "Kdaj ste -se vi odločili za ta poklic?" :i od vojno ni bilo možnosti za šolanje. Ko som končala četrti razred, smo vsi skupaj odšli na osvobojeno ozemlje, kjer som dokončala še pet razredov. V prvih letih po vojni jo bj.lo ustanovi j eno no :olsko društvo Partizan v '"oven mestu. Tovariš, profesor .Dobovšek nas je vključil v redno de lo, ki je bilo p. vozano s srednjo solo v Ljubljani, pripoveduje mentorica, "nastopila sova na zletu, ki so bili prej pogosti in juro zidni. 1948. lota suo vadili za sokolski zlot v Pragi, ko da so opisati,” se smo je od -reče tovarišica, "kako lep ob jutek imaš, cev tujini predstavljaš svojo drža vo. ka repuhli 'kem prvenstvu sem zasedla 2. mesto, vajo pa so bile manj zahtevno in la ,je, tako da večjega uspeha ni bilo uo ,1:o doseči,iJ od ovarja tovarišica. - Ali vas veseli delo s ml.'.dimi ^olovadkani?®' "Vselcakor! Že sam poAlic mi "• '.ro';:o.io veselje do dela. E temu pripomore tudi vztrajnost deVJLot pri urah. gimnastike. Us pešnost na eaa dola izpričuje trikratno prvo mesto na repu! 1 iškem prvenstvu, :: z nasmehom pripoveduje tovarišica. "Ali jo v:, .-o delo z mladini to-,ko, naporno?" "Včasih je tudi fizično te .ko, kor so n-šotora dekleta precej tos ja in manj sprotna, jih je treba dvigovati in jim po in/ati, da. vsaj delno ob vi .d s j o prvino. Sicer pa.. .vsako de lo jo lopo, de 'vi. opravljaš z vesoljem, in de si si ga sam izbral,” pravi mentorica. "Kateri so bili znani po'; nosniki in vr: te?51 "Uovo mesto je bilo zastopano dobro v vseh športih. Preteki je veliko let od tokrat, zato se por; .seznikov ne spominjam, ved dobro. Prvi je 11 Leon Stakel j, kot z c ve ,, pa 'Iliča. Kožman in dr url.." "Ali je bilo tlkrat za. telovadbo ■ osti zoni.a nje.?-"Da, veliko jih jo bilo pri Sokolu. Zavzemali so sc za Simbol j šo uvrstitev. Učili -m.o se predvsem za nastope na .ka-demijah, pror l vab. in na zlotih bratstva in onotnooti." "Ali so takrat telovadili tudi moški?" "Pilo jo kora j vod modrih .kakor žensk. Vzrok, da noskih ved ne najde io na bradi j j. ali kje drugje, lahko najdemo," pripoveduje tovarišica. "Prej je bila samo- telovadnica, danes pa si se vsak posameznik lahko nabavi katerikoli športni rekvizit." "ta kakšnih orodjih ste vadili nekod?" "Kor jo bila novomeška gimnazija poškodovana, smo vadili v šoli Katja kupona. Orodja so bila zelo slaba. Imeli smo moško bradljo, odrivno desko in nekaj starih, usnjenih blazin." Vsg, kar mi je povedal- tovarišica, ms jo tako zanimalo, da M najraje se ostala in poslušala, a kaj, ko me jo cas preganjal, pa tudi vprašanj nisem imela veš. \ Sonja Nemanič 6.d Intervju s tov. Darinko GO DODIČ L JUG II''0 LUPO SLVDNSKO D D S KDO Prerivam se skozi .-jneco v avli, in ko se prerinem do stopnic, stečem v tretje razrede, kjer me že čaka tov, Golobičeva, vodja literarnega krožka nižje skupine. Odideva v kabinet in začneva najin pogovor; "Kdaj in zakaj ste zaceli z dolom z mladimi literati?" "Literarni krožek sem začela voditi v šolskem letu 1976-77, predvsem zaradi ravnateljeve prošnjo, pa. tudi zato, ker ljubim lepo slovensko besedo. Literarni krožek obiskujejo predvsem učenci tretjih razredov." "Kaj delate na svojih sestankih?" "Ua sestankih imamo vaje za bogatenje besednega zaklada, .poslušamo kasete in plošče, člane pa tudi odvračam, od slabe literature. Skupno popravljamo prispevke in rešujemo razne dopolnj enke." "V katerih revijah in časopisih lahko zasledimo članke mladih 1ite ratov?" "Naše prispevke objavljajo; Dolenjski list, Nedeljski dnevnik, Kurirček, Ciciban, naše plašilo Mladi ob Krki ter revija Otrok in družina." "Nameravate še naprej voditi mlade literate?" "Da, dokler bo interes." H at al i j a Pet ako vi c 6. c / / / / / / / / j JiITKlAIMI KROŽEK - višja skupina l i/\ Literarni krožek višje skupine deluje te od začetka šolskega leta. in ima red-Cxs ne sestanke ob torkih. Krožek obiskuje 0 deklet in le dva fanta. V prvem pol- 1 'tju je krožek vodila tov. kestnikova, sedaj pa je delo z njim prevzel tovariš Gutman, medtem ko je mentorstvo glasila prevzela tov. Simčičeva. Konec maja nameravamo izdati prvo številko sol. glasila, v katerem bo sodelovala večina naših elanov. Člani lit. krotka smo sklenili, da bomo pripravili recite! moderne slovenske poezije, ki si ga bodo lahko ogledali vsi učenci in učitelji. :3ic;-:r pa. se člani lit. krožka odzivamo ne rasne natečaje slovenskih. Časopisov in pišemo spise tor pesmi na svobodno temo. P V SKI Z ;Ok-višja skupina Preden jo pevski zbor višje skupine dobil pravo obliko, se je zvrstilo preizkušanje glasov vseli, ki so se tudi lotos odločili za petje. Vsakdo je moral ob tem pomisliti na »trdo delo::. Zakaj? Zato, ker se le z veliko vajami doseže uspeh* In mi jih imamo res redno, tovariš ■auch žrtvuje veliko časa za nas, saj nadomestimo vse odpadlo vaje. Vedno znova utrjujemo naučeno pesmi, so učimo novih in se priprav 1 jamo na nastope, ke smo imeli ob vseh praznikih, saj sol j• Darja bradač orao se trudili za Revijo pevskih zoorov, ki je bila 20. aprila v ITovem mestu. Izmed mnovih zborov smo bili izbrani, da sodelujemo tudi v Zavorju, kar je tudi velika nagrada za nas vse. KROŽEK OZN Na naši soli že tretje leto deluje krožek OZN. Prvo loto ga je vodil tovariš Poredoš; to jo bilo za nas velika novost in navdušeno smo sprejemali njegove razlage. Naslednje leto ga je zamenjala tovarišica Darja Kastelic, letos pa ga vodi Joži Šušteršič, ki je predsednica klubov OZN v novomeški občini. Na tokovanju klubov OZN smo bili med sedmimi udeleženci drugi. Našo ekipo so sestavljali Andrej Stih, Irena Levičar, Nevenka Turk. Se naprej se bomo trudili za cimboj-še uspehe. Irena Grahek 8. a Irena Levičar u. c S FOLKLORNI KlOZNK folklornemu krožku kodi 34 učenčev. Raz- j ! deljeni smo v dve skupini. Krožek vodi tovarišica Olga Golob. Vaje imuno enkrat prirortitvaji, na prireditvah za delovne organizacije s IMV, • -'ovo.trad ter za jJoa.inve.ot. V višji shunini nam primanj-::u.;;c lan';ov, zato ob to j priloš looti po šivam fante is viz jih. r ar. rodov, naj se vključijo v našo vrat e. ■ iajz:o brjavoc 6. a 'T A a o n N I K I /O s ! I > \ 1 Ih it ; / ! li \ A ■ v < ; r i h !• fr,- } i tar kroselc je pričel z delom se v začetka [ šolakoga leta. P rdel j .ni rimo v ved vodov. ! VnaJc vod ima svojcev, vodnika in name at ni-i • ko-, 'as vod ne imenuje oohdnica. Vodi nas i ojca Prali, njena namestnica je Pat asa | Pavlin. Skupaj nas je dvanajst. Ha ses-j tankih, ki jih imamo ob lepem vremenu j tudi zunaj se učimo taborniške pesmi, Morij sejovo abecedo, nv.einc postavljanja ognja \ topografske in. potno znake itd. 'Čudi na ! pohodu smo rili. O hi vrli rimo Lisco. Znan- ; jo pridobi jene pri tabornikih nam bo kori-i stilo vse življenje. barbara bule 7. c h I O L O S K I K P O Z E K Ha na i šoli poleg o -i; lili krožkov deluje tudi biološki, Obi kuje gr. 13' učenčev. Vo li ga tovarišica Zlata JJobov-jek. V z .petku leta smo spre jeli program za loto 1977/73. Izvolili .orno tudi predsednica, tajnika ter blagajnika. Program je zelo pester. .Do soda j "-mo uredili stene as v učilnici za biologijo,, mikroskopirali, gledali filme o naravi ter prebirali knjige z naravo"lovno tematiko. V programu imamo se sprehod v naravo in obisk naravoslovnega muzeja v Ljuoljani. Krožek radi obiskujemo, saj se pri njem veliko koris^110^®- naučimo. je tov. Petričeva. Pred vsakim pohodom ali izletom se sestanemo in domenimo za izlet. ..takrat letno sesoavimo tudi program o celoletnem dolu. .ledno se udeležujemo predavanj planincev. Planinski krožek je kori iten, zdrav in poučen. Ljiljana Luzar 7. b P L A H INSKI KROŽEK -S A . Planinec lahko postano vsak. Dobiti mora planinsko izkaznico in plačati članarino za, tekoče loto. Na drugi strani izkaznice mora biti prilepljena znamkica, na kateri je upodobljen Triglav * in letnica z odtisom pečata planinskega društva Novo mesto. Kentorica krožka Sonja Romanič 6. d , 5 T 11 E L S K I It R OZEK a'udi lotos delaje na narii soli strelski krotek. ?odi ga tov. Joto Šeremet, OR torkih prihaja no. strelsko vaje priblitno 30 učenčev. Na žalost nam m v.i il-:a deklet, saj jih ni niti toliko, da hi sestavili eolsko ekipo. Dobili e,io tudi nove puške. Voi oni .-.kaj orno krotek s veseljem, .e.j v.mo, dr. jo obramba domovine v e dr. o p o t r e bna. barbara •‘■ulc 7. c R E O I 'X a T O R 3 K I K R O Z E K Vsak petek ob 12.30 imamo sestanek recitatorskega krotka, ki ga vodi tov. Šulnova. Obiskuje ga 12 uoonk. Za delo smo dobro prijeli, kajti nastopov ni malo. 3odelovali smo na Joštih proslavah na naši soli in na o smili proslavah, izven šolo s za IKV, krajevno skupnost, starostnike, kovograd... Zo na prvem sestanku smo izvolili odbor. Žalostno pa jo, da na vaje no hodimo rodno. Želimo, da bi se nam priključil so .kak-ion fant, in ri ■ 'ji vas ie navore j razveseljevali na proslavah. barbara Dule 7. c K O 3 A R K A la naoii soli deluje med drugim tudi košarkaški krožek, ki obiskuje 14 deklet. Med njimi so take, ki so že končale osnovno šolo, pa o vedno redno obiskujejo treninge. Maš vodja je Miha Godnik. Treninge imamo vsak torek zvečer in traja 90 minut. Prvih trideset minut se ogrevamo, ostali eas pa igramo košarko. Ha občinskem tekmovanju smo bile četrte, kar pa ni ravno dober rezultat. H krožku hodimo zato, ker radi igramo košarko, obenem pa nam je prijetno in koristno razvedrilo. letos praznujemo 10 - letnico obstoja veselo šole. Ha naši šoli jo že vsa leta vodi tov. Dularjeva. Imeli smo že republiškega prvaka za tretji razred, letos pa imamo občinskega prvaka za šesti razred Petra ICapša. Ireno. Hitric 7- c V D 3 E L A ,3 0 L /v Helena Janžekovič 7 o c -17- /. ■' ■ s ! ) H' r ! -U •'v v M J ■! t > ' * >■ -1 i ! t ’• ■ ■/ ' - : ■ ■' "N \ -t p(. ''I I _:.1 A,W -I > : ^ 'v\ ■ ni 1 _■ ■ ■ /t a i i * v./'--' if L ■ 1 / VTi P?i ', rySt AA (n , > { . li . .. V Vi , /in V ! M r / 'nOiji / A/i *! r/t v ,/i j i /v vi u/ /r ; 1 M r ' J ( ! I ) ) ~1. 'i i •<: a i * L t { • v.-' .....^ r v j /v,— / 'v / i /i i \ A W\\^XTiO^ L-' t i; i vy • i l-U^ r \ 'T l l n s l / i '"V ...i i A' / , '!,A i JA. t / i / i . V i ) I, , : v ' x- V/ i I i 7 /v n A i i v1 'i ' <; \................../' i i / l ; v i l A •'fi A V _ •• • v j N ; ,yN :/ l i [ ■ / ■ "\ < ! 'i -—^ ; - i. i ■ i' i 1 v 1 n ■v i i' i i C/ \ O J * l • /U — r-' ;I i V..... , vi 0 /A .. i ! ■') ■ \A/ i' id VA J■' J J > 1 v ;)! AA/jN vi/n A f- \ i i i i / 11 mvAivuit. u/n1 //L u-- - /■ n i i ); l/\ Vi mvi.AiOAi iA/iA■ ^'VC/ i /uOAl Aa . i V vi-'n A Cii 1//i ,i Va m i .i ‘U.. v i v v i (mocn A /Unnvt A\A i iA ■ „u. m h''' -v 'A. /, -t- i 4 A r , J J M: /V\ A i-MOlT "Vm'A MO A 'i L vyl IV Oi:1. AJ j n JA A O'J 't* ■: 11 :. CJt aU h'1 tŽ-"n O^A ..{/*./>\a x_i i. O vi .< a/n'd'Jiud "v !< Oton Zapancič je za Prešernovi nas m j ve 5 ji pesnik. Ze ko se \ bila majhna, sem poznala njegovo pe: Mi, sedaj pa ve.n, irako jo živel, kaj in kako jo uslvarjal in kaiere no nje-:ove zbirke. Oton Župančič ne je rodil 23. januarja 1870 na Vinici v boli krajini. Ustvarjal je ze v nladonti. •! ;.'..l jo pe- smi in jih tudi objavljal, '"jo -ovi prijatelji no bili: Orapotin Kette, Ivan Cankar in Josip Kurn- leksendrov. S temi tremi spada v četverico modernistov. Bil jo pesnik, dramatik, esejist in odličen prevajalec.Izdal jo pet pesniških zbirk za odraslo: Gača opojnosti, Gez plan, Samogovori, V Zarje Vidove in Zimzelen pod snopom. Spesnil je tudi 4 zbirke otročkih pesmi: Lahkih no p naokrog, Pisanice, Ciciban in se kaj tor Sto ugank, zapisal je je dramo Veronika Dori eniška in prevedel skoraj vsa dela Williama Shakespeara. Kod vojno je Zupančič ostal doma, kor je bil bolehen in ni mogel v partizane. je vseeno pisal, in to borbeno pesmi, katero so partizani peli in rocitirali na Mitingih, v borbah. njeg ovimi pesmimi se m sc seznanila so selo spodaj. Ze ko sem bila stara dve loti, so mi prebirali njego- ve pesmi. Čeprav jih. nisem razumela, sem jih rada poslušala. So in se sera jih zahtevala. Opomnim se, da sem vedno jokala, kadar so mi jih nehali brati. Ko sem bila malo starejša , nisem se znala brati, a njegovo pesmi sem znala na pamet. Najbolj mi jo bila vse c' njegova zbirka Mehurčki, v njej pa pesem I ozidek 'opitijacek. To pesmico sem ponavljala cele dneve. Ce me je kdo prekinil, sem /■•:J ■ Gvc/ Lr.. -'Jy lT; ■ ;T' ( j'!.'s cenim, ■::or jo ’oiti ametnik umetnost. J l/',GAi je kot sončni zarek, ki posije in zatone. Srečen je tisti, ki je z malim zadovoljen. IJUrjkZjilN: je nujnost, jo duševno, hrana./Ana Pavlin/ UIT. ,lv. .'OST s mi pomeni pol zivljon ja./Katja Bricelj/ UU tCNOST s je splosno ime 'za različne vrste človekovega oblikovanja in izražanja za razne umetnosti(glasba, likovna umetnost, književnost , SREČA: je v tem, koliko znaš. Cimveo boi znal, temveč ja jo tvoja sreča. Sreča se nahaja povsod o :oli nas, le pobrati jo je treba v pravem trenutku, to pa pomeni, Cimveo znanja boš znal vzeti-ulcrntsi svojemu učitelju, temveč ja je tvoja sreča. LJUD ;ZDNs Kaj je to? To je sreča, ki jo skušamo darovati drug drugemu. To je čudovita stvar, zato je vse, kar iz ljubezni-izvira prav tako lopo kot ljubezen sama./Tomaž 'Do bo V'i ek/ UITETkOST: mi pomeni utelešenje človeškega ideala po lepem, plemenitem in humanem. Pomeni ni sreč-o vseli, ljudi in. zmago v loju zoper ovire in težavo, na- -katere naletimo v-življenju. '/it-S tančic/ Ljubezen je- zame sreč?, v zivl jen ju/ Jove, 8.a/ Umetnost mi pomeni .glasba/Marico., 7»b/ Ljubezen je -globolo čustvo, ki se pogosto izrablja v koristoljubne namene./irena, 8. a/ - .Sreča mi pomeni mirno, svobodno živi jenje./Alenka,7.d/ Sreča je nasmejan obraz iji-vesel č 1 o vek. /il enka, 6. d/ Ljubezen je liuda bolezen./Jože,7.b/ Današnji ljudje so tako neuravnovešeni, da se počutijo nesrečne že, če samo enkrat -niso srečni./Vida,0.a/ Ljubezen mi ne pomeni nič, umetnost.p colo življenje. /Karko,7•b/ Zaljubljen je tisti, ki si trikrat na dan pore sobe in dvakrat na dan lase./Davorin,7.b/ Ljubezen mi pom .ni srečo z nekom, ki mi je všeč in. ga imam rad./Robi,6.d/ Samo tiste ljubimo resnično, ki jili ljubimo colo v njihovih slabostih in bedi. Varovati, odpuščati, tolažiti, to je vsa umetnost ljubezni./Vida,8.a/ .Ljubezen-to so oslovska leta, smetana ••■lava in san j ar j en j e. /Suzana, 6. d/ Brez ljubezni ni otrok, brez otrok ni ljubezni. /kar jan, 3. a/. Umetnost je, če obvladaš svojo ženo. /barko,7.b/ Velike umetnine r* stojo samo iz velike radosti ali bolečine./Vida, 8.a/ Ljubezen je,, če neseš punci domov zorbo in ji piš e o sonet e. /Andr e j7 • d/ - o • 5 NAŠI / I ii\/|i urin: i z' ! \ i ,) \!i M ) X X h'' ?! Ul Vi r U“ U! \/i r d: \ | v K v C v V/- C T Nt; E GNILE?” A : UJV.JD DRUTTDO JE SIL BUČO RADOVEDEN, D.T J.S IZ BRLOGA POKOLIL SVOJ SKRČEK. A LOVEC JANEZ SE JE, KOT VSAK PAZLJIV LOVEC, RAVNO TAKRAT OZRL PROTI F AD VEDO VEITU SKRČiCU. T-vKOJ GA J. i OPAZIL IN STEKEL TJA. IIEDVSD JE SLISAL EORAIU:. ZBEŽAL JE IZ BRLOGA. LOVEC GA JR LOVIL DVE URI, A G... NI UJEL. UTRUDIL 3E JE IN ODŠEL DOKOV. V GOZDU J ; BILO SPET VS. , LEPO. Slavko Medle 2. b T H O B E 11 T I C A I N Spet prišla je 1: nam pomlad, lopa in zelena, travica je pisana, t robentica rumena. Trobentica piska in dru.^e budi, a sama skoraj še spi. fSe zvonček jezi in na bregu zvoni. "Sem davilo z e vstal, o, se nisem bahal." Andrej Petakovic 3. c ¥id G E E 0 Z V 0 N C E K xh K R K I Sonce je zarilo za temne, sive oblake. Ha zemljo je padel mrak, zavit v vosto meglo. Stojim na bregu Krke. Pred menoj se v mesečini svetlika voda. V njej je sedaj življenje čisto mirno. Nobena ribica se ne požene iz vode, nobena račka se ne vozi po vodni gladini. Le iz daljave je prihaja nek čoln. Zelo težko je razločiti človeka., saj se nad vodo podi gosta megla. Pripelje se k bregu in priveze čoln. Odhiti domov, v toplo stanovanje. Ha bregovih Krke stoje hiše. V njih. sc prižigajo in ugašajo luči. Ljudje hodijo iz ene sobo v drugo. Ponekod je tema, drugod jo vse osvetljeno. Ge gledaš vso to neskončno luč ob bregu, se ti zamegli pred očmi. Za hip po- stanejo oči slepe, nevidne. Tu in tam se se kdo vrača s sprehoda po Radovem lo;pa. Po mostu pridrvi kaljen avto. Drevesa tiho sumijo v svoji samoti. V Krki se potapljajo njihove srene e. Vse 'je tako, kot da ne hi bilo nikogar na tem; svetu. Mesec se sprehaja po nebu in sveti ljudem, ki potujejo po svetu. Zjutraj nas bo seveda zapustil. Talar at bo na nebu zasijalo toplo sonce in obudilo bo rastline in živali. Na zemlji bo spet vse živahno. Toda to veselje bo zvečer spet ugasnilo v mračni temi. r Suzana Doblehar 7. d , |P I 0 N I 1 J I: Mi smo mladi pionirji, V soli radi se učimo, vsak po svoje kavalirji. se igramo in lovimo. Zvečer utrujeni saspimo. Damjana Brinovec 3. b 0 L POTOKU GOZD JR PRIJETNO ŠUMEL. OB POTOKU JE BILO VSE ZELENO. ITEKNG1 DNE SE JE NA BLIŽNJEM DREVESU NL SELILA SLAVČKOVA SAMICA. T,. KO. LEPO JE PELA, DA JE PRIVABILA VSE MEŠČANE. TI 30 BILI PAZLJIVI. VSE, KAR SO NAREDILI, 30 POSPRAVILI. TODA RJIEEn DNE JE PRIŠEL NA TISTO MESTO TONE PACEK IN STRESEL GNEZDO NA TLA. JAJČECA 30 SE RAZBILA, SL AVGIGA PA JE ODLETELA . PnCKC SE JE ZDEL TA KRAJ IMENITEN, ZATO GA JE UNIČEVAL DMJ ZA DNEH. TAKO JE NA VS 'JEM ICOIIČIČU. NE DONIŠ VEČ I/IRITEGA KOTIČKA. MAMA UT OCE STA KAZNOVALA POHEDNKZA IN SPAMETOViL SE JE. Miran Starič 2.1 P O M L A D Pomlad, je tu vue se Nudi, sonce se z neba smeji. Veter pilia, dež rosi, travica pa zeleni. Hodim k potoku na travnik, v ":ozd, tam rožice tr^am, hval^žen sem ost. T at j ana Ko s e c, 3 • d PRIŠLA JE PO K L A D Pomlad je najiepsi letni cas. Narava se jo prebudila iz zimskega spanca. Preberite, kakšna jo pomlad' v okolici naso hiše. Pred nekaj dnevi sem opazila majhna zelena stebelca, ki so pokukala iz zemlje. ''Le .kaj bo to?" sem pomislila. Kmalu se je videlo. To so bili majhni tulipani. Iz dneva v dan so bili lepši. Kmalu so zaceli tudi cveteti. Eni rumeno, dru”:i rdeče, tret ji oransno. "It „ko so lepi!" sem vzkliknila, "kaj,ce bi jih imela v vazi?" "Fe, kar na vrtu naj ostanejo. Škoda M jih bilo potrgati. Prehitro bi umrli," sem razmišljala. • A poglej, tu so se vijolice in rumene trobentice. Kakor barvna preproda. Opojni vonj vijolic sc siri daleč naokoli. Tudi narcise odpirajo svoje cvetove. Za hišo cvete sadno drevje: hruške, jabolka, slive. Drevje je veliko in staro, zato jo tudi cvetov veliko. Ka vejah so kot snežinke beli cvetovi. "To bo veliko sadja pri sosedovih," con ugotovila. Tudi pri nas je nekaj cvetov, toda ne toliko kot pri sosedovih. Maše drevje je še premlado. Tudi travnike je prebudila pomlad. Trava, ki je bila z čez zimo rjava, je sedaj ozelenela. Drevje v gozdu bo kmalu dobilo liste. Nad soz.dom ne bodo več kraljevale smreke in se bohotile s svojo temno zeleno obleko. Pozimi jo bil gozd pust, ni bilo cvetic, samo suho listje je šumelo pod nogami, bedaj pa na vsakem korsku šop trobentic, tu in tam tudi vijolice. Ce pogledaš šo malo po tleh, vidiš pridne mravlje, ki neutrudno tekajo sem in tja. Mogoče lahko vidiš celo vevorico, kako skače sem in tja. Vse to bi bilo lopo, če nam ne bi nagajalo aprilsko vreme. V soboto jo snežilo. Kdo bi ni mi lil, da. bo padal sneg sredi pomladi. Prekril jc cvetje. IT a sadnem drevju se je težko razločilo, kaj so boli cvetovi in kaj snežinke. Sneg je prekril tudi travnik, vendar ne za dolgo. V nedeljo zjutraj snega ni bilo vcc. Za' njim so ostale le luže in blato, ki ga je povsod dovolj. Darja Kavšek 6. a -BI IM3LA Si. MO iMiilGA 0T20KA, ŠIVALA IN HODILA NA SFl/JHOD. (Andre ja) -BI BODILA V JLUZBO, PRALA IN PLATLA.(Barbara) -BI RODIL OTROKA IN OB.-S IL PARILO. (Zoran) -BI PAKBL PALAČINKE IN PUSTIL OTROKE ZUNAJ DO VECERA30 din -da smo za kurjavo porabili 411. 638> 55 din; -da zdravstveno varstvo izvaja Zdravstovni dom Novo mesto, ki opravi vsako loto sistematski pregled vseh učenčev; -da rokometni krožek pole.." mentorja vodi tudi naša učenka Nevenka Turk; -da je letošnji najiiitrejši pionir Slovenijo Igor Sega; -da se je na republiško prvenstvo Vesele šole uvrstil učenec 6.a razreda Peter Kapo Suzana Zevnik, 7. b AVFKDfPTt IZ SOLSk/N ’KLOPI Pri zemljepisu jo bil nek ucenec vprašan, kdo so prebivalci Italije. Neka učenka mu.je prišepnila; "Noja teta Pavli, stric Stane, bratranca Lojzek in Stefan in stara mama Claudi ja." ( Saša Sepec ) Govorile vaje pri angleščini. Tovarišica praviš "Hitro končaj, Zvone! Marico ze komaj čaka, da bo povedal svo j e govorne! " "Ja, ja, koma. j z e čakam!" se smeje Marko. Tovarišica roče Janezku:" Janez, stopnjuj pridevnik "bolan". Janezek stopnjuje: "šolan. Hudo bolan. Mrtev!" Mojca Petretie,5.d Pri pouku angleškega jezika tovarišica reče Jožetu: "Jože, naštej tri samostalnike, ki se začenjajo s črko "t". Jože pa, ki ni znal odgovoriti na vprašanje, se je odre zal: "Katere pa?". (Šepec Saša, 6, a) EH, TA SOLA, SE ODIIOH JE KUKA... Ko zvonec šestič zazvoni, se gruča v avlo zapodi; ko se do polovice umiri, pogovor vsem se razcveti. Učenci .kroži jo po avli , J! kot jetniki v kazenskem-prostoru, ne sedi sem, ne sedi tja, le hodi mirno, kot v arestu. Pa se kdo 'utrujen na radiator nasloni, že dežurni prfoks k njemu z litanijami hiti. "Kaj se naslanjaš kot stara ženica? Pojdi sprehajat se, hrži Kaj prežvekuješ kot krava samica? Pojdi sprehajat se, brž!" Ne preostane ti drugega, kot da na pot se podaš, ker lahko se zgodi, da ti kakšen spominček prileti! Ta krožiš po avli, ko se ti ze docela trapasto zdi, ko opaziš, da množica proti stopnišču kiti. In se usuje 30 lačni " ar e staliti. proti jedilnici vsakdo hiti, lačna se usta širijo vsem, vsakdo si malice dokre želi. Ko pa se v jedilnici za mizo usedeš, tek ti pobere prav ves, kajti na mizi zagledaš... "Ojej, to hi ne jedel še pes!!!" Na mizi košček črnega kruha leži, na njem se prev tenko namazana pašteta suši, ta rob ti prav udari v oci. .Pa primes skodelico-. skoraj je prazna, z roke ti mastna zdrsi, kava v njej izhlapi. In se zagnusi ti vse, kar na mizi lezi in je, zalostno gledaš, naš o mal i c o ” to! Vstaneš in greš, lačen kot prej, proti WC-ju ■•zaviješ j a litanije ponovno zaslišiš. Se vrneš v arest in krožiš po njem, žalostno sline cediš, ee spomin na dobre jedi obudiš. Pa čakaš, da zvonec zazvoni, a se domisliš, da ti rešitev in sreča več ne sle di. Včasih, nas zvonec reševal je vse, a sedaj nas vodi v težave, t kajti za zvenenjem, ki se ponovi, se ponovno mučimo vsi. PO &&&&&&&!/; b Z A K A J i! k I) I P O S T ALI UČITELJI ker vidim, kako jih zafrkavamo. ker na stara leta ne bi rad ostal brez živcev. bojim se, da ne bi prav ocenjeval. ker bi se utopil v šolskih zvezkih. sam vidim, kaj počnemo z njimi in ne bi rad, da bi drugi ■počeli to z mano. ne bi imel rad "krasnih11 vzdevkov. ker bi prehitro osivel in mi plača ne bi zadoščala za nakup barvnih preparatov. (8. a - zapisala Irena) P O S ji) T IT I C E 1. Kaj je po poklica MIHI IGilN? 2. Katero cvetico ima v stanovanju juliOA ROLE? 3. TITA ROČNIK je velik kot...? Rabara Rale 7. c Besede (luč, ali, era, dum, sir, Ida, kal, Rim) vslavi v razpredelnico, da bo v prvi .koloni navpično prišel priimek slovenskega pisatelja! T R I M S K A G Sem Trimček vesel, na trim bom odšel, tam vadil vsak dan, no bom vec bolan.(Lorene) Sem deček debel na trim bom odšel bom Trimcka prehitel, nagrado prejel.(Robi) (Sasa Sepec) E S L A Bil sem debel, a sem ovenel. Se hodim na trim, da se ved ne zredim.(Vesna) Sem r o s d o b e la, na trim bom hitela. Rom kile zgubila, ne bom se jezila.(Mit ja) E N I G A Danes je žalosten dan, dežuje cez hrib in ravan. Tudi v soli je ta, da ocene letijo z neba, K meni priletela kot ptica, je grda, kljukasta enica. Čeprav sem jo pošteno zasluzila sem se nanjo izredno razjezila. C. Ti, ‘•'V' // ' - ,7 Zato sem sklenila: potrudila se bom in je nikoli voc ne bom dobila. Barbara Bulc 7. c KAJ J ; SMEŠNO? (Helena Janžekovič,7.c) -če nekdo razlaga, da je želva v vodi riba(biolog). -tresenje trebušne predpone(zdravnik). -smešno je, če v sendviču poješ svoje pfste-brez majoneze(kuharica) . -če ne najdeš Zemlje v vesolju(astronavt). -če si vprašan o ribi, pa nimaš pojma-dobis pa 5(učenec). -če mislijo, da jih ne vidiš pri plonkanju(profesor). -če f>c smeješ samemu sebi(Andre jček). -če daš plonk listek za 5 čigumijcv(prijatelj vsili). -če pri gradnji hiše zazidaš samega sebe(arhitekt). lili’ER V JU Z JASNO DOKL •Prav "otovo vsak izmed vas pozna Jasno. Ce no zelo dobro, pa vsaj na videz. In ce ne na videz, pa jo poznaš po njenih velikih uspehih, ki jih je dosegla v .gimnastiki. Da bi to drobno invibcno deklico vsi spoznali, sem se odločila, da vam jo predstavim. Dobili sva se in pogovor je stekel. -Koliko časa se ukvarjaš z gimnastiko in kdo te je navdušil zanjo? "Z "imnastiko sem ne začela ukvarjati pred približno osmimi leti-tocneje leta 1970. Zanjo pa mo je navdušila sestra Maja, ki je takrat ze trenirala, Z Majo som hodila na treninge. Giranastka mi je postala všeč in začela, sem! “ -Gimnastika, kot vsak drug šport, terja mnogo treninga in s ton tudi veliko carja.. Ali si kdaj obupovala nad tolikimi urami treninga? "..le, nad treningom nisem nikoli obupala!" -Koliko ur na dan ali na teden treniraš? "da treninge moram vsak dan razen ob nedeljah. Treniram približno tri ure dnevno." - 11 i zmoreš po treningu rie v .šoli? "Vse šolske obveznosti zmorem, saj se zavedam, da jo šola prva." -?Tam lahko na it o joti tvoje zadnje vodje uspehe? "koji zadnji vodji uspehi so, da sem postala državna članska prvakinja, da sem bila druga na Balkonskih igrah, dobila sem tudi pokal <3. marca..." -Katerega uspeha si bila v svoji karieri n.-jbolj vesela in kateri je terjal največ treninga? "Najbolj vesela sem bila uspeha, ko sem postala državna prvakinja. Najbolj pa sem se pripravljala na Balkanske igre. Tam je bila velika konkurenca, saj so nastopile tudi Romunke in Bolgarke.:! -Slišali belo za tvoj velik uspeh, ko si dobila pokal 8.marca. Povej nam kaj o tem tekmovanju in pripravah nanj! "S tem tekmovanjem se je zadela nova sezona.tekem. Nanj sem se pripravljala se od decembra; nudila sem se tudi nekaj novih elementov. Na samem telono vanju sem naredila napako -padla sem in s tem izgubila pol točke,- -Zaupaj, nam, koliko medalj in pokalov že imaš? Nasmehnila se je, pomislila in povedala, da ima 17 pokalov, lo6 medalj in 3 plakete. -Kaj delaš v prostem času, kadar ne treniraš? 'Maje bi ti odgvorila, kakšen je moj delovni dan. Popoldne imam pouk, po pouku do pol šestih trening, po treningu pa pisen naloge in se učim. Za kaj ved pa ni časa. -.tli imaš pred nastopom ali tekmovanjem tremo? Kako jo premagaš? ^Seveda imam pred vsakim tekmovanjem tremo. Ta se še poveča pred večjimi tekmovanji. Vendar me, ko pridem v telovadnico, trema mine. Spomnim ne dogodka s tekmovanja v Banja Luki. Tik pred tekmovanjem me je tako bolel prst na nogi, da sem bila prepričana, da sploh ne bom mogla teknovati. Ko pa sera prišla v telovadnico, me prst ni več bolel. Vso je bilo verjetno od treme." - Kako se počutiš, ko stopiš na mo. j višjo stopničko in ti ljudje ploskajo? “Tak občutek je vedno prijeten in veselim se tega." - Na .koncu bi te vprašala, če te bomo morda videli na olimpijskih igrah? "lle ven, morda! Letos bo svetovno prvenstvo v Franciji. Iz vsake sodelujoče države bo sodelovalo 6 najboljših telovadk. Ge ne bo Jugoslavija tega tekmovanja udeležila, bora med sodelujočimi prav •gotovo' tudi jaz. Naprej pa je odvisno od uvrstitve - čim "boljša bo, tem večja bo možnost za nastop na olimpijskih, igrah.” Prav gotovo Jasni vsi želimo čim uspešnejše tekmovanje v Franciji. Oe se bo njeno in naše upanje uresničilo, bomo lahko držali pesti za našo Jasno, ko bo te lemo val a na olimpijskih igrah v Moskvi. USODA V P R A S A N I H Šest jih je! Šest ubogih med ubogimi, šest, a vsi se tresejo, vsi trpijo, vsi ječijo! Kar šest, ki kot talci potrti stojijo, ki minute se jim ure zdijo, vsem se oči rosijo. Stojijo nemirni in živčni, odgovarjajo le jeclja.je. "Kaj bo, kaj bo?" gre od ust do ust šepetajo. A nastopi usodna ura., ko ocene izpod prstov letijo, izpod rok mučitelja, ki življenje z užitkom greni. Darja Bradač 8. c I N T E' R V J U S T E E' E T 'J A ' ' "Dober dan, dober dani O^laaam se vam v naši ekskluzivni oddaji Intervju z velikimi med majhnimi. V veliko- čast mi je, da lahko v naši sredini pozdravim in vam predstavim staro}dobro poznano znanko človeškega rodu, nado cenjeno -ostjo, spoštovano 'gospo U...u...u...usulo, ki se je skozi dolga stoletja človeškega obstoja skupaj s človekom vztrajno borila za obstanek svojega rodu. Prosim za aplavz. S svojo vitalnostjo, izredno marljivostjo in prizadevnostjo nam je bila in nam je sedaj svetal zgled najmarljivejšega bitja na svetu. Za gledalce, ki nimajo kV v "coloru" in za vas, drage poslušalke in poslušalce pri radijskih sprejemnikih, naj povem de to, da je naša cenjena gostja oblečena izredno elegantno in po najnovejši modi s v čevljih z izredno tanko in visoko petko, v bluzi, ki v vsakem okolju spreminja barvo in v živo zelenih pumparicah. Torej vse v stilu. Sporočam vam še, da se jo gostja posebno zaradi naše oddaje postrigla na belin, da bi prišla do izraza njena čudovita oblika glave. Na hrbtu ima nahrbtnik roza barve, katere vsebino pa še ne poznamo. -Dovolite mi, prosim, spoštovana, gospa Uš ul a, če nam lahko žrtvujete drobec svojega dragocenega Časa, da bi vam zastavila nekaj vprašanj. Prosim oprostite moji radovednosti. Kaj imate v nahrbtniku? -A, v nahrbtniku? Išhm. Kot vidite sem zelo težko otovorjena. Prosim, če mi lahko pomagate sneti nahrbtnik z - mojih nežnih ramenc. No, v nahrbtniku so gnide. Saj veste, Čemu sluzijo, kajne? -Ne zamerite, o tem res nisem poučena. -Prav. ";ic hudoba. Gnide služijo za okrasek. Noji prijatelji in jaz jiii namreč prilepimo na svetle, rjave ali črne, pa, tudi rdečkaste vrvice. Potem... -Ne jezite se, malo vas bom prekinila, iiada bi naredila, se malo reklame. Katero znamko lepila uporabljate pri tem delu? -Sedaj uporabljamo kar lepilo Karbofiks, kajti raziskave so ugotovile, da je selotejp preslab, povrhu tega pa kvari se naravni videz gnid. -Kakšen je vas delovni dan? -Po prijetnem spancu na mehki koži, ki je najboljša pr* osnovno vicih posebne pasme, me prebudijo moji blesteči zobje, ki me začno pošteno srbeti. Ker sem zelo čista, si jih najprej umijem. Da se se bolj svetijo, uporabljam kar svetlo rdeče iztrebke od bolh, kajti temno rdeči niso uporabni, lakota me kaj hitro prežene na delo. Grizem kožo in. vsa zadovoljna prepevam pesmi 'Oeatlov. Ko so najem, si po napornem delu privoščim sprehod. Na j zanimive j s e je obiskati nos, kajti tam se včasih najde kaka slaščica iz posebnega sluzastega testa. Je pa tak sprehod precej tvegan, kajti če naletiš na prazen nos brez smrklja, te lah ko čudni veter, ki piha v enakih sunkih ven in noter, včasih tudi s hitrostjo 99 us jih boforov, colo odnese. Ob nedeljah obi tičem tudi obrvi. Moram povedati se to, da me je zadnjič moja babica povabila na alpinistično potovanje na vrh nosa, ki pa se je na srečo srečno izteklo... Usula je govorila kar naprej in naprej. .Spoznala sem, da ima kljub svoji velikosti dolg jezik. Zanimivo pa je bilo to, d s me sploh ni gledala v oči, temveč se je kar zazrla v mojo noste lase. Malo sem se žs ustrašila, da je ne bi začeli srbeti zobje. -Ali se pri vasem napornem delu srečujete tudi s problemi? -Ne. Bo sedaj je šlo vse Irol po maslu. Res pa je, da mi j.e oes trin oce -babičine tete povedal,da obstaja, nek Pitroid, ki ubija moj narod. Zelo bi va rada videla, in mu priselila pošteno klofuto. -Gospa Usula, če želite videti Pitroid, sem vam na uslugo. Sve tujem pa vam, d.:, se s Pitroidom ne šalite. Katere glave vam. najbolj dišijo? -Najbolj mi dišijo glave dolgolasih skuštranih pobalinov,hi mora.jo uporabljati poseben šampon, saj se na njihovih poraščenih balin-kuglah najde tudi prah od doma. -Ali imate tudi kaj oboževalcev? -Da vsak dan dobivam veliko pisem. A kor so mi v zavodu za nasvete svetovali, da naj pisem ne odpiram, delom po njihovem nasvetu. -Kakšna prevozna sredstva uporabljate in .kje se najraje nastanite? -Kot sem ze povedala, so najbolj praktični šolarji. Nar.tanim pa sc najraje na glavah, ki so na eni polovici zasajene s. umazanimi lasmi, na drugi polovici pa so lasje ze uveli in jih ni kajti taka površina je zelo prikladna za teraso. -Kako pa ste se pripeljali sem? -Kako si upate to vprašati? Kaj ste pozabili, da ste me sem pripeljali vi? Gospa Usula je tedaj srdito udarila s peto po... in ze je ni bilo več... -Dragi poslušalci, prosim oprostite,oddajo prekinjam, vsak trenutek bom morala spustiti mikrofon iz rok, da se bom lahko popraskala po lasišču,kajti tam ne je naselila naša gostja, ki nam hoče tako nazorno pokazati svoj način življenja... B arb ara B ul c, 7 • c M A G I C N I K V A D Ii A T V kvadrat vpiši številke deset do dvajset tako, da bo vsota v vodoravnih vrstah 100! 'fb rt JI /lk J 8 Mojca Petretič 5. d Pu E B U S I /vt ) -/W 3V1H3 Z - 70- V E 1, I E I 0 R E L 1. poglavje; Ze dolgo smo potovali po. vodah oceana, ko Dem go po približno d ost-urnem spanju prcouelii. Saslrdal sem kridanje in živžav na krovu. K hrupu in trušču jo prispevala do ladijska sirena, ki je aačela nepopisno tuliti.. Hitro sem stekel iz kabine na krov in zgrabil nekega fanta za roko s • 1! lie o ? f-iut, ka j po. x ako kri č i j o ? u ,!Swalo se prib'.! iži .]•; Nor/ Torku!ki je odvr.il in stekel proti premcu. Počasi nem sc odmajal proti kabini, vzel svojo malo potovalko iu so vrnil na krosu kc Je ladja pris bala, sem so moral prerivati se petnajst minut, ds. som prišel na kopno. Precej som pomislil na dele, Ha j povem, da sem se izučil ze .kovača, kljub temu, da sem imel vse. možnosti za študij. Oče je 'bil živinozdravnik, tako da so mi ni bilo treba bati pomanjkanja. Oče je želel, da bi ga nasledit v njegovem pokiLicu. doda jaz som predolgo občudoval močne nidice našega sosedu kovača, du bi se mogel odreči tej obrti. Pa kaj zato, saj sem tako iLi-.tako znal ..zdraviti nekatere pasmi ci.omaeib. živali, kot naprimor konje, kravo ipd. ioda vrnimo m n: .aj v P'ev.- lorde. s Hodil .-3Qp. po iicstu, a n:* sem nikjer najel dala. Vrnil som so nazaj ha obulo in pomislil že. dp z dolom n‘e bi nič, ko. sem na neki hi.či z n l.cdal napis. :,gosti.Lr.:.a,,>‘ ‘3v. premi sloka sem stopil v' iorjtiiro. ‘h)Sto.lu.Li jo bila polna aima, polpvuBa gostov je žvečilo. tobali in igrala, karve za den ir, največ poker. Ko sem bil je v Evropi, se mi so sanjalo ni., :i!„ bom pri teh ljudeh vidci toliko orožja. Čeprav jetc ril vzhod, sem videl ororžje pri ... vsakem mo;:;u. ' ožjo se kričal : ; le je slo rdiozi udora. Vsi so smrdeli pc uiizkiju, bili co umaza-zi in raztrgani, rasmrsenih las in brad. Kot sem sklepal po kričanju mož, so bili to sami di^ginsi(iskalci zlata). Poznalo se jim je, da se dolgo niso prišli v stik s civilizacijo. Stopal sem torej po tej gostilni in se prerinil do nataka/rja, ki je sedel za pultom. "Hej, master! :! sem ga poklical. "Kaj selite, gospod? Whisky, pivo, vino, mleko, kakao?" "Najprej mi, prosim, povejte, če je to vas bordliingliouse," sem mu odgovoril. "Ge želite, zakaj pa ne," mi jo odvrnil. "Well, zdaj pa mi prosim povejte se to, "sem takoj preusmeril pogovor na svoje interese, "če sprejmete koga na delo?" "Hm, to bi torej radii Kaj pa sploli ste?" me je premeril od nog do glave. "Hja," se mu odgovoril, "sicer sem se izučil za kovača, a no ročem, da se ne bi znal vrteti po tej gostilni kot natakar "WE11, pa poskusimo. Koliko bi pa radi na teden? Svojim trem natakarjem dajem po deset dolarjev na teden." "Dobro, meni kot začetniku dajte pet, če se bom pa obnesel, boste dali pa deset na teden." "K.. .k.. ..kaj pa mislite? Saj ste komaj pri..." "Dobro, dobro, le pomirite se. Toliko boste dali, pa pika. 0 tem ne bom več debatiral z vami. Kje pa bom dobil obleko? Kar takoj bi začel z delom." "Tam za tistimi vrati jel Delali pa ne boste nič drugega kot delili pijačo po bordhinghousu!" Ko sem se preoblačil, je k meni stopil delodajalec im mi zaklical;" Hej, kako pa vam je sploh ime?" "Marcel," sem mu odvrnil. "Kako? Ma. . .Mar. . .Ilir c el? UH, kakšno ime. Saj si bom se jezik polomil! "Le čuvajte ga! Da pa no boste rekli, da si zaradi mojega ime na lomite jezik, me pa kličite kar Mar.!:! Velja?" "No, to se pa Ke lepše slisi!" Resno sem prijel za delo in čez mesec dni sem že dobival po petnajst dolarjev tedensko.Stari je bil izredno zadovoljen z mano. Odlomek iz daljšo povesti! Marcel Milic Nadaljevanje v prihod, st. 7. b 17 G A_ 1 K 1 Zraste cvet, iz nje^a sad. Debel je, ce je razpet, Dolgo ta zori. ozek, ako je zaprt! Ko pa pade spet na tla, konec je vsega. Alenka Mat j asic 6. d I II k E 1 V jj JJ_ ___7! IIUIIO M Sprehajam se po mestu, naenkrat pa se spomnim na tovarno in grem proti njej, da. obiščem delavca. -Dober dan, gospod. Kako pa to, da ne delate? - Malo poči vami. Pa tudi lačen sem. Bi mi rili po sendvič? - Nisem strežnik, oicer pa, kaj pa. najraje jeste? - Sendviče! - Zakaj pa ravno sendviče? - Ker je vso drugo preveč komplicirano! - Kako to mislite, komplicirano? - No, ja, julio moraš j osti 2 žlico, meso moraš razrezati in nositi z vilicami v usta. Ravno ta-co krompir. Sendvič pa lahko jes brez tega. - Kaj pa vas motijo žlice, vilice in nož? - Ja, ha, ha...to terja od. jedca dodaten napor.Pa tudi, kdo bi jih po vsaki jedi pomil in jih pospravil? - Pa menda ne jeste štirikrat na dan sendviče? - Pa, sevoda... - Zakaj pa? - Saj sem vam že povedal, da se mi nič ne ljubi. -Kaj pa potem delate? -Ja, sedim v naslojajaču. No, ja...Pravzaprav, saj se mi se sedeti ne ljubi. -Kaj pa delate po službi? -Stojimipa gledam. Vsake toliko časa se kaj popijem in pojem. -Pa se vam za tako delo ljubi hoditi v službo? -Seveda. Pa se kako zabavno je, Kaj ne veste, da imam višjo plačo kakor sef, ki ima mnogo višjo izobrazbo? -Kako pa to? Saj to se ne bi smelo dogajati! -Pa se. Za tiste besede, ki mi jih šef natrosi ob izplačilu, dobim honorar. -Zakaj pa? -Zakaj? Zato, ker...ja komu pa mislite, da se dandanes še ljubi poslušati ljubega šofa. Sonja N eraanič, 6.d BO D E C A rreZa vam odgovarja..........!!!!!!! Kako najhitreje napišeš spis ali pesem? Pogledari, kaj so napisali sosedi! Kakšne so možnosti, da postaneš Prešeren? Prešerno se smej! Kje lahko predi ješ are špricanja? Ge nameravaš :špricat!, je najbolje, da si v bazenu! Zakaj se špricamo z injekcijami!? To je nov način kopanja po pariški modi. S Žalca j ne smemo sedeti na radiatorja? Zs,radi nevarnosti požara na naših zadnjicah. Zakaj table brišemo od zgoraj navzdol? Si že poskusil v obratni smeri? Ni prepovedano! Kdo pa si ti v resnici? Koža, ki povsod sveti in vsakdo se je boji! Ne bom ti povedal, da sem Janez, kor si tudi ti anonimna! Pa mi res ne bos povedal, Janez??? Koliko časa bomo šc pospravljali okolico šole? dokler jo ne boste nehali smetiti!!! Zaljublejana sem v sedmošolca.,(jaz sem iz 8. razredi, ki me sploh ne opazi. Ko,j naj naredim? Izberi si drugega!!! Zakaj moramo delati v kuhinji? Usmerjati se moramo tudi v gostinstvo!!! V/v - 5- K R I Ž A N K A , . J. , A N K A KRIŽ A N K A K R I Ž A H K A •'j n. ? JZi^C —7 fcG/R B06 hnn ,NtTA \/fW hviO M | -vA- v' K. a S. • eh , Kaz z:A,iM- oa;w a.lo P1 A'.'/.-; Z-L-A V/TCA 9 fc iA7 Konc NT ^-0 .'£. h at : A; * • . /A" 'i' Aj‘\r. j/A '».i !>» c SI. f (• izn: . ^ \0n <5LM' ■A f/s,. i . A\ Uc '-J*' < v- Av " LOV' At: v-a'j tMPLČ-i VsZAk -rje:."/ >, f> / A 'c\ AML;:- Oj • VAilH-l •v .. iMit./t- Al J o A