Iz Ljubljane. ,,I)anica" pravi: ,,Zvedili mno tudi iz ;,Laibacherice", i» 6) Spoštovanje ne pride s stanoin; učitelja bodo Ijudje spoštovali, če je tega vreden. timveč če niu je fajmošter prijatelj in podpora. Pi». 7) Poslušajmo , kaj govori g. dohtar 1. 1852., ko navaja šolsko postava iz šviearskega kantona Aarav. nVersko življenje in delovanje za vsako duhovnijo vravnuje in vodi v pervi versti fajmošter. On mora tudi po svoji moči šolstvo pospeševati, verdevanjc fdisciplino) v šoli podpirati in sploh skerbeti za očitno in domačo izrejo pri mladini. i'is. 8) Kdor tako govori in to terdi, je ali čisto ncveden v šolskih rečeh ; on ne ve, da so v najnovejših časih po vseh deželah ta stran Litve vravnovali nove učilnice za učitelje (Lelircrbildungsanstalten); se ve, da so duhovni naj več vodji ostali; in dalje. kdor to terdi, ne razunid čisto nič od tega. kar se uči po preparandijah , in se mu tudi ne sanja, kar se godi pri šolskih visitacijah, kjer gospod visitator nekaj sam otroke v raznih naukih sprašuje, nekaj tega pa učitelju ukazujc; — ali pa je tako hudoben, da vedoma laže in devlje v zgor kar Pravijo, da bo slabo za šolo, čc ne bu duhovnom v oblasti. Meni se zdi,