Leto 1901 201 državni zakonik za kraljevine in dežele, zastopane v državnem zboru. Kos XXVII. — Izdan in razposlan dne 8. junija 1901. Vsebina: Št. 03. Zakon o napravi več železnic ob državnih troških in ustanovitvi gradbenega in investicijskega programa državnoželezniške uprave za Cas do konea leta 1905. G3. Zakon z dne 0. junija 1901. 1. o napravi več železnic ob državnih troških in ustanovitvi gradbenega in investicijskega programa državnoželezniške uprave do konca leta 1905. S pritrditvijo obeh zbornic državnega zbora ukazujem tako: A. Železnice, katere je novo napraviti. Člen I. Vlada se pooblašča, nastopne železnice, ki jih je napraviti za lokomotivne železnice s pravilno raz-tečino, ob državnih troškili izvršiti, namreč: Tursko železnico (Schwarzach — Gastein — Böckstein—Mallnitz—Gorenja Bela—Möllbrücken, eventualno Spittal na Dravi); 2. Karavanško in Bohinjsko železnico s krilom v Beljak in neposrednjim nadaljevanjem do Trsta (Celovec, oziroma Beljak—Jesenice —Bled, Bolonjska Bistrica — Sv. Lucija—Kanal —Gorica — Rifen-borg—St. Daniel—Občina—Trst—Sv. Andrej); 3. železnico odLevovačrez Sambor, Stari Sarn-bor in Turko do gališko-ogrske meje v Uzsok-prelazu v mer proti Nagy-Berezni; 4. Pyrlmsko železnico (Klaus—Windisch-Gar-sten —Spital am Pyrhn—Selzthal); 5. železnico od Rakonic črez Opočno v stik z lokalno železnico Postelberg—Laun, eventualno v Launu; 6. Weehselsko železnico, in to najprej delno progo od Hartberga do Friedberga. Člen II. V členu 1, št. 1 do ti navedene železnice je napraviti za velike železnice, in to železnice v št. 1 in 2 za velike železnice prve vrste, železnice v št. 3 do 6 za velike železnice druge vrste. V členu I, št. 5 in 6 oznamenjene železnice je samo tedaj izvršiti ob državnih troških, ako bi se ne posrečilo do 1. dne oktobra 1901. 1., zgradbo teh železnic zagotoviti z dopustilno podelitvijo na podstavi državnega donosnega poroštva, o čemer bode, ako treba, določal poseben zakon. Člen III. Vladi se naroča delati na to, da se s strani udeleženih kraljevin in dežel, samoupravnih združeb in zasebnih interesentov zagotové primerni prispevki v delovito založbo potrebovanih troškov za železnice, oznamenjene v členu I, še preden se začnč dotična zgradbena dela. (Slovenlsch.) 45 Člen IV. Gradbo v členu I oznamenjenih železnic je kar najprej začeti in izvršiti tako, da bo moči železni1 e Rakonice — Laun (člen I, št. 5) in prvi delni kos Hartberg — Friedberg Wechselske železnice (člen 1, št. 6) v letu 1902., delni kos Schwarzach—Gastein Turske železnice (člen I, št. 1), železnico Levov— Sambor — ogrska meja (člen I, št. 3) in P^rhnsko železnico (člen I, št. 4) v letu 1904, železnico Celovec (Beljak) — Gorica—Trst (člen I, št. 2) v letu 1905. in ostali kos Turske železnice v letu 1908. izročiti javnemu prometu. Člen V. Železniške proge, ki so predmet temu zakonu, bode državna uprara obratovala v svoji upravi. Izvršujoč s tem zakonom zagotovljene gradbe in investicije je prednost dajati domači industriji ter domačim tehnikom in delavcem. O stiku železnice, ki jo je po členu I, št. 3 napraviti od Levova čez Sambor do Uzsok-prelaza na meji, se je dogovoriti s kraljevo ogrsko vlado in vlada se pooblašča enako tudi s tem zvezana obratna in prometna vprašanja uravnati dogovorno. Člen VI. O zvezi s kosom južne železnice Möllbrücken, eventualno Spittal—Beljak ločenih prog državnože-lezniškega omrežja se je z družbo južne železnice po določilih v točki V med državno upravo in imenovano družbo sklenjenega dogovora z dne 9. maja 1898. 1. dogovoriti tako, da se državni upravi daje pravica, prosto ustanavljaje tarife, davši trdno določeno odškodnino ‘(železničnino) ali cele vlake državnih železnic z lastno vlačno silo odpravljati po gori imenovani souporabljani progi južne železnice ali pa po nji odpravljati dajati posamezne vozove za račun državnega obrala. Člen VII. Za železnice, ki jih je napraviti po členu I, se dodeljuje oprostitev kolkov in pristojbin za vse pogodbe, vloge in listine v namen dobave v členu III omenjenih prispevkov, in pa v namen gradbe in oprave oznamenjenih železničnih prog, kakor tudi prenosnine, kar se je nabere pri odkupih in odstopih zemljišč. Enako gre po členu VI z družbo južne železnice sklenjenim dogovorom gledé souporabe južno-železničnega kosa od Möllbrückna ali Spittala do Beljaka oprostitev kolkov in pristojbin. B. Gradbeni in investicijski program državnoželeznične uprave za cas do vštevši 1905. leta. Člen VIII. Priloženi program o razhodkih v skupnem znesku za 48,038.000 K. kateri se podadö v času do končal. 1905. za železnice, ki jih je ob državnih troških napraviti po členu I, dalje za dovršenje državnih železnic, ki se na podstavi zakonitega pooblastila že gradé, potem zaradi udeleževanja pri nabavi glavnice za gradbo zasebnih železnic, slednjič za izvedbo investicij v državnoželezničnem obratu se odobrava in vladi se dovoljujejo po tem programu za leta 1901. do vštevši 1905. spadajoči krediti. Potrebščine, kar se jih nabere v letih po letu 1905. za železnice, oznamenjene v členu I, št. I do 3, je ob svojem času zahtevati ustavnim potoni. V tekoči številki 1 1 tega programa v misel vzeti krediti za udeležbo pri nabavi glavnic za gradbo zasebnih železnic se pa smejo uporabljati samo na podstavi posebnega ustavnega pooblastila, ki se je že dodelilo ali pa naj se izposluje pozneje, eventualno po določilih v členih IX in X zakona z dne 31. decembra 1894. 1. (drž. zak. št. 2 iz 1. 1895.), o železnicah nižjega reda. Člen IX. Za založbo v prilogi ustanovljene potrebščine v najvišem znesku za 487,038.000 K, odbivši dohodke, ki se dosežejo, dalje za refundacijo v letih 1898. do 1900. napredninoma iz blagajničnih imo-vin plačevanih investicijskih polrebščin železničnega ministrstva v znesku za 80,000.000 K, se morejo izdati zadolžnice z zakonom z dne 8. avgusta 1892.1. (drž. zak. št. 131) ustanovljene rente ali zadolžnice z zakonom z dne 26. januarja 1897. 1. (drž. zak. št. 33) ustanovljenega investicijskega dolga v tistem znesku, ki je potreben za nabavo gori imenovane vsote v gotovini. Potemtakem je izdati zadolžnice v potrebovanem znesku in izročiti finančnemu ministrstvu. Člen X. Izkupilo zadolžnic, ki se oddajo po členu IX, se sme uporabljati samo v namene, oznamenjene v členih VIII in IX, in vlada ima dolžnost vsako leto ob enem s predložbo državnega proračuna predložiti izkaz, iz katerega je moči razvideti razsežaj oddaje zadolžnic in pa uporabo njih izkupila v zadnji zavrženi računski dobi. Člen XI. V priloženem gradbenem in investicijskem programu za posamezna leta dovoljeni krediti se smejo uporabljati do dne 31. decembra vsakikrat druzega naslednjega leta. Za račun teh kreditov potrošene razhodke, kakor tudi posamezne dohodke, ki se dosežejo, je v državnem računu izraziti ločene od preudarne uprave. C. Končno določilo. Člen XII. Izvršiti ta zakon, ki zadobi veljavo tisti dan, ko se razglasi, se naroča Mojemu železničnemu ministru in Mojemu finančnemu ministru. Na Dunaju, dne G. junija 1901. 1. Franc Jožef s. r. Koerber s. r. N ittck s. r. Bolmi s. r. Gradbeni in inve- 1 2 3 4 5 â S a> F o t r e b- >cn et XJ O Ozna in e n i 1 o 1901 1902 1903 E- kron Gradim državnih železnic. j 1 Turska železnica: o) Schwarzach—Gastein 300.000 1,400.000 4,000.000 b) Gastein—Möllbrücken, eventualno Spittal ob Dravi 500.000 1,000.000 1,500.000 80.0000 2.400.000 5,500.000 2 Celovec (Beljak)—Gorica—Trst 3,700.000 8,900.000 17,400.000 3 Levov—Sambor—ogrska meja 4,000.000 8,000.000 11,000.000 4 Pyhrnska železnica 500.000 2,300.000 4,000.000 5 Rakonice —Laun 1,000.000 6,000.000 2,000.000 G Hartberg—Friedberg 1,000.000 2,000.000 1,040.000 7 Splet—Aržano 1,700.000 3,000.000 2,000.000 8 Gravosa—Bocche di Cattaro 400.000 672.000 . 9 Freudentlial—Klein-Mohrau 70.000 . 10 Ostala potrebščina za že obratu izročene državne železnične proge, katerim še ni završen gradbeni račun 2,102.000 540.000 Vsota (stavek 1 — 10) . 15,202.000 33,882.000 42,940.000 1 1 Udeležba pri nabavi glavnice za gradnjo zasebnih železnic in dobitov proge Aš— Kossbaeh 6,280.000 2,800.000 2,800.000 Obrat državnih železnic. 12 Gradba drugih, tretjih in četrtih kolej .... 7,477.000 11,474.000 11,474.000 13 Zvišanje storilnosti posameznih prog in naprav v zagotovilo vlakovnega prometa, industrijskih kolej i. e. . . 5,973.000 2,582.000 2,578.000 Odnos , 13,450.000 14,056.000 14,052.000 sticijski program. 6 7 8 9 10 11 š č i n a d Skupna potrebščina 1901—1905 Oznamenilo a D 1901 1905 posamez vkopaj Xß cd >o O kron Gradim državnih železnic. 3,800.000 2,500.000 12,000.000 Tarska želgznica: a) Schwarzach— Gastein 1 2,000.000 2,500.000 7,500.000 b) Gastein—Müllbrücken, eventualno Spittal ob Dravi 5,800.000 5.000.000 19,500.000 37,300.000 36,300.000 103,600.000 Gelovec (Beljak)—Gorica—Trst 2 9,000.000 2,000.000 34,000.000 Levov—Sambor—ogrska meja 3 4,000.000 1,078.000 11,878.000 Pyhrnska železnica 4 9,000.000 Rakonice—Laun 5 • 4,040.000 Harlberg—Friedberg 6 3,000.000 2,000.000 11,700.000 Splet—Aržano 7 . 1,072.000 Gravosa - Bocche di Gattaro 8 70.000 Freudenthal—Klein-Mohrau 9 . 2,642.000 Ostala potrebščina za že obratu izročene železnične proge, katerim še ni završen gradbeni račun 10 59,100.000 46,378.000 197,502.000 197,502.000 Vsota (stavek 1—10) 2,800.000 2,800.000 17,480.000 17,480.000 Udeležba pri nabavi glavnice zn gradnjo zasebnih železnic in dobitev proge As— Rossbach 11 Obral državnih železnic. 11,474.000 11,474.000 53,373.000 Gradba drugih, tretjih in četrtih kolej 12 2,578.000 2,578.000 16,289.000 Zvišanje storilnosti posameznih prog in naprav v zagotovilo vlakovnega prometa, industrijskih kolej i. e. 13 14,052.000 14,052.000 69,662.000 Teki 1 2 3 4 5 JÖ Potreb- Î Oznamenilo ci 1901 1902 1903 jD o H kron Prenos . 13,450.000 14,056.000 14,052.000 14 Razširba postaj . . . 18,866.000 19,552.000 19,554.000 15 Dopolnilne naprave na spodnji gradbi .... • 2,634.000 2,634.000 16 Dopolnilne naprave na gorenji gradbi .... • 2,410.000 2,408.000 17 Dopolnilno naprave na visoki gradbi .... 3,912.000 2,078.000 2,078.000 18 Električne naprave 5(X).000 500.000 19 Dobava pomožnih strojev, orodja in strojnih oprav delavnic in kurilnic 800.000 990.000 1,550.000 20 Pomnožba in dopolnitev vozovja c. kr. držav- nih železnic 20,362.000 14,706.000 14,706.000 Vsota (stavek 12 — 20) . 57,390.000 56,926.000 57,482.000 Vsota (naslov 1—20) . *) 78,872.000 93,608.000 108,222.000 * I i 1 S N I ! I na podaljšanje pop ameznih kreditov 1 >la 1900, In z druge 6 7 8 9 10 H I š č i n a z 1 Skupna potrebščina 1901—1905 Oznamenilo Tekoča šteivlka 1904 1905 posamez vkupaj k r o n 14,052.000 14,052.000 69,662.000 19,554.000 19,554.000 97,080.000 Razširba postaj 14 2,634.000 2,634.000 10,536.000 Dopolnilne naprave na spodnji gradbi 15 2,408.000 2,408.000 9,634.000 Dopolnilne naprave na gorenji gradbi 16 2,078.000 2,078.000 12,224.000 Dopolnilne naprave na visoki gradbi 17 500.000 500.000 2,000.000 Električne naprave 18 Dobava pomožnih strojev, orodja in strojnih 19 1,550.000 1,550.000 6,440.000 oprav delavnic in kurilnic Pomnožba in dopolnitev vozovja c. kr. držav- 20 14,706.000 • 64,480.000 nih železnic 57,482.000 42,776.000 272,056.000 272,056.000 Vsota (stavek 12 — 20) 119,382.000 91,954.000 • 487,938.000 Vsota (stavek 1—20) strani na pror ačunske stavke v državnem p roračunu za lel o 1901.