Predgovor LetošnjadrugaštevilkarevijeManagementvkljuˇ cujeen ˇ clanekvan- glešˇ ciniinštirivslovenšˇ cini,nakoncupaješeprikazuˇ cbenikaMar- ketingmanagementavtorjaGabrijelaDevetaka. ˇ Clanek v anglešˇ cini avtorjev Boštjana Antonˇ ciˇ ca, Barbare Hvaliˇ c Erzetiˇ c,OtmarjaZornainRobertaD.Hisrichaobravnavapovezanost odloˇ citve za nadaljevanje izobraževanja podjetnikov z ravnjo zado- voljstvazizobraževanjem,zzrelostnimipotencialiinpraktiˇ cnimiiz- kušnjami podjetnikov. Empiriˇ cni model je uporabljen na struktur- nem vzorcu udeležencev izobraževanja na podroˇ cjih managementa in podjetništva ter programov praktiˇ cnega usposabljanja. Z linear- nimi in nelinearnimi regresijskimi enaˇ cbami avtorji ugotavljajo, da jenadaljevanještudijapozitivnopovezanozzadovoljstvomzizobra- ževanjem. Posebna pozornost je posveˇ cena obliki funkcijske pove- zanostizapodjetnikevodvisnostiodnjihovihpodjetniškihizkušenj. Zaskupinoudeležencevizobraževanjabrezpodjetniškihizkušenjse ugotavlja rahlo pozitivna linearna povezanost med zadovoljstvom z izobraževanjem in nadaljevanjem izobraževanja. Potencialni podje- tniki,kisovfazivstopanjavpodjetniškeizkušnje,soobˇ cutljivejšipri odloˇ citvah za nadaljevanje izobraževanja v odvisnosti od zadovolj- stva z izobraževanjem. V tem primeru je bila ugotovljena kubiˇ cna oblikafunkcijskepovezanostivobliki ˇ crkeS.Izrezultatovempiriˇ cne analize izhajajo implikacije za napovedovanje gibanja udeležencev izobraževanja in njihovega odloˇ citvenega ravnanja pri povpraševa- nju po znanjih iz managementa, podjetništva in praktiˇ cnega uspo- sabljanja. ˇ Clankuvanglešˇ cinisledijoštirje ˇ clankivslovenšˇ cini.TjašaRedek in Uroš Godnov obravnavata povezanost med kakovostjo vladanja in gospodarskorastjo. Pri temuporabljata zgodovinske izkušnje, te- oretiˇ cna in praktiˇ cna spoznanja v gospodarskem razvoju ter empi- riˇ cneizsledkevdomaˇ ciinzlastitujiliteraturi.Rastinrazvojpodjetij povezujeta s poslovnim okoljem podjetja s poudarkom na pravno- institucionalnem,vladno-regulacijskem,ekonomsko-finanˇ cnem,ka- pitalskem in tržnem okolju drugih proizvodnih dejavnikov ter na trgu proizvodov in storitev podjetja. Po mnenju avtorjev je država kljuˇ cni dejavnik institucionalnega okolja, ki prek kakovosti vlada- nja lahko vpliva na veˇ cjo uˇ cinkovitost z zniževanjem transakcijskih in oportunitetnih stroškov ter s tem vpliva na ekonomsko rast in gospodarskirazvojnekedružbe. V prispevku Armanda Faganela in Franke Piskar so obravnavana management 2 (2): 99–100 99 Predgovor vprašanja standarda iso 9001 v managementu nabave in nabavne verige, zanesljivosti dobaviteljev in zadovoljstva kupcev med podje- tjiscertifikatomvSloveniji.Avtorjaugotavljatapozitivenvplivstan- dardov iso 9001napostopekzaizbirodobaviteljev,naizboljšanoiz- vedbo nabavne funkcije in s tem na uspešnost poslovanja podjetij v celotnem managementunabavneverige. Sistem standardov je po- memben za celotno prodajno-nabavno verigo, saj zaradi poveˇ cane kakovostidobav,veˇ cjeodzivnostidobaviteljev,toˇ cnostiinzanesljivo- sti dobav utrjuje transparentnost poslovanja ter poveˇ cuje zaupanje med kupcem in dobaviteljem, s tem pa vpliva na boljše sodelovanje med podjetji pri iskanju skupnega ekonomskega poslovnega cilja v prodajno-nabavniverigi. DraganKesiˇ cobravnavavprašanjeizzivovglobalizacijevsvetovni farmacevtski industriji, ki je osredotoˇ ceno na vprašanje strateških povezovanj in poudarja vlogo oligopolnih tržnih struktur na svetov- nem farmacevtskemtrgu. Temeljni izzivi managementunaj bi bili v trženjskiinstrateškikomponentikonkurenˇ cnegaposlovanjafarma- cevtskegapodjetja. AljaSulˇ ciˇ cseukvarjazvprašanjemkomunikacijevvirtualniuˇ cil- nici. Uporabnost svetovnega spleta kot sodobne informacijsko-ko- munikacijske tehnologije je veˇ cplastna. Na podroˇ cju izobraževanja jetospletno(online)izobraževanje.Avtoricav ˇ clankupoudarjainte- rakcijski vidik komuniciranja med pedagogom in študenti pri sple- tnem izobraževanju v odnosih, ˇ casu in udobju ter oblikah komuni- kacije. Spletno izobraževanje v virtualni uˇ cilnici nadgrajuje vešˇ cine spletnega komuniciranja in je lahko uspešno dopolnilo klasiˇ cnemu izobraževanju. ŠtefanBojnec,glavniurednik MitjaI.Tavˇ car,odgovorni urednik 100 management · leto 2