PAVEL FLERE: Šolske oblasti. (Narodna Prosveta š t. 60.) Dejstvo, da se je delitev naše države v upravnopolitične oblasti že izvršila in izro5ilo tudi šolsko upravo v posameznih oblastih v roke velikim županom, bi kazalo sicer na to, da je odveč še danes govoriti o posebnih šolskih oblastih. Ako to ipak storimo na tem mestu, je zato, ker hočemo opozoriti na na5e.no stališče, ki ga v tem vprašanju zavzema slovensko učiteljstvo, ter v kratkih potezah očrtati razloge, ki ga silijo k takemu stališču. Zakaj njegovo na5elo je baš iz teh razlogov sposobno, da ga prihvati i ostalo učiteljstvo UJU, ali da o njem vsaj razmišija, razpravlja in izjavlja svoje mišljenje. Prvo, kar je treba povdariti, je, da slovensko učiteljstvo, organizirano v UJU, nikakor ni orientirano v pravcu kakega plemenskega separatizma, marveS se zvesto šteje med pripadnike državnega in narodnega edinstva. A baš to uciteljstvo se izjavlja za nedeljeno Slovenijo v šolsko upravnem oziru. Pri tem ga vodijo 1. kulturne potrebe slovenskega šolstva, 2. administrativni vidiki, 3. zahteva po šolski avtonomiji. Kulturne potrebe. Kulturne potrebe slovenskega šolstva moramo smatrati istovetnim z ob5e narodnimi kulturn