URN_NBN_SI_DOC-GGKILHNX

PO V E Z O V A N JE JAV N E PIONIRSKE KNJIŽNICE S ŠOLSKIMI KNJIŽNICAMI Marina Muzica Javna pionirska knjižnica si prizadeva, da bi vključila v svoje de­ lovanje čimveč m ladih (po standardih 50% ). Z ato se m ora sistematič­ no odpirati tudi k drugim tipom vzgojno-izobraževalnih ustanov za m ladino, pri čem er je pom em bno, da svoje delo s temi tudi smiselno usklajuje. V prispevku bo govor o nekajletnih, natančneje od 1980 do vklj čno 1984. leta, delovnih izkušnjah koprske pionirske knjižnice na tem področju. S šolsko knjižnico se povezuje pionirska knjižnica tako, da na te­ m elju vzgojno-izobraževalnih program ov izvaja specifične oblike siste­ m atične knjižnične in knjižne vzgoje učencev. Po predhodnem najavljanju in ob upoštevanju m orebitnih želja pri sestavi program ov, so nas v teh letih obiskale številne organizirane skupine, v sprem stvu knjižničarjev ali učiteljev. D elo s takim i organiziranim i skupinskimi obiski obsega: a) knjižnično vzgojo, ki pom eni postopno vzgojo učenca v sam stojnega uporabnika knjižnice z vsemi knjižničnimi pomagali. Torej je nam en te vzgoje usposobitev aktivnih uporabnikov knjižnice. Učence 1. in 2. razredov seznanim o z osnovnimi pravili za obiskovalce knjižni­ ce, s postopkom pri izposoji knjig in jim razkažem o tisti del knjižnega fonda, ki je prim eren njihovi starostni stopnji. 3. razredom predstavi­ m o knjigo. Pri tem opozorim o učence na avtorja, ilustratorja knjige in razložim o pojm e leposlovna knjiga in poučna knjiga. 4. razrede sezna­ nim o z nam enom in uporabo A IK in naslovnega kataloga. To poteka hkrati z drugo obliko knjižnične vzgoje, to je »uganka meseca«. Višje razrede seznanim o s tem atskim katalogom za leposlovje in s tem at­ skim katalogom za poučne knjige ter uporabo teh katalogov, kar pote

RkJQdWJsaXNoZXIy