93 Šolska knjižnica, ljubljana, 25 (2016), 3/4, 93-94 Andreja Urbanec Projekt Naša mala knjižnica kot dodatna motivacija za spodbujanje branja točki. Potrdilo z eno točko izda ravnatelj na podlagi oddanega poročila o opravljenem delu, potrdilo za dve točki pa izda JAK na podlagi opravljenega dela v zvezi z omenjenim projek- tom. Pogoji za pridobitev ene ali dveh točk so navedeni v sporočilu Javne agencije za knjigo in objavljeni na njeni spletni strani, zato jih ne bom podrobneje navajala. Pojasnila pa bom, kako sem v lanskem letu nadgradila projekt v tolikšni meri, da sem imela priznani dve točki. Najprej smo s sedmošolci izpeljali obisk Mestne knjižnice Kranj, pod okrilje katere so- dimo. Vsakoletni obisk in aktivnosti, povezane s tem, so utečena praksa (dogovor s splošno knjižnico, določitev termina, organizacija pre- voza). Za to mi je bila priznana ena točka. Kaj pa je veljalo za drugo točko? Knjiga je že nekaj let obvezna za domače branje v sedmem razredu. Knjiga je tudi vključena v seznam bralne značke za delavce šole, ki jo na šoli imenujemo Pehar za knjigoljube. Po izvedeni dejavnosti z učenci vedno opravimo evalvacijo, vendar jo moramo v prihodnje še bolj razširiti, da bo zajemala ne samo dejavnosti, vezane na splošno knjižnico, ampak tudi druge dodatne dejavnosti. O projektu RSK vedno pripravim članek tudi za spletno stran šole, vendar bo v članku treba v prihodnje pisati tudi o vsebinski nadgradnji projekta. Ker je bilo v šolskem letu 2015–2016 prvič možno pridobiti točke, sem imela zelo malo stvari dokumentiranih, fotografiranih. V letoš- njem letu bolj sistematično in dosledno zbiram dokazila, da konec leta ne bo težav vse te doku- mente pripeti k poročilu o opravljenem delu. Na tem področju ostaja še nekaj možnih aktiv- nosti. Na šolah, kjer izdajajo šolska glasila, lah- ko prispevek o projektu vključijo med novice, na šolskem radiu lahko pripravijo kratko repor- tažo, na panojih po hodnikih lahko oblikujejo tematsko razstavo. Na temo izbrane knjige se lahko izvede ure KIZ-a. Če šola organizira medgeneracijska druženja s starejšimi, je knjiga vsekakor lahko vključena tudi v tako dejavnost. O projektu bi morali v šolah več govoriti, da bi bil bolj prepoznaven in priznan kot pozitivna spodbuda za branje kakovostne literature. Ne samo da je neki postranski projekt, ki se do- takne le sedmošolcev in nekaterih strokovnih delavcev šole. Nekatere šole izpeljejo projekt v nekaj urah in ga beležijo kot ure slovenskega jezika, nekateri pa ga razširijo na cel kulturni dan. Možnosti so, od vsakega posameznika pa je odvisno, kako široko se bo angažiral in nadgra- dil projekt. Na Osnovni šoli Orehek Kranj smo že drugo šolsko leto vključeni v mednarodni projekt Naša mala knjižnica, ki poteka pod okriljem KUD Sodobnost International. Izvaja se kot interesna dejavnost za učence od 2. do 5. razreda. Že prvo leto je bil interes za krožek večji od naših pričakovanj. Učenke so bile vse leto zelo inovativne, ustvarjalne in polne novih idej. Prek Ustvarjalnika smo spoznali pet novih knjig, jih prebrali, se o njim pogovarjali in izvajali razne aktivnosti. Učenke so s pomočjo mentorice izdelale kar dve ročni lutki po knjižni predlogi – Junačka Travčka in Groznovilco. Junaček Travček je 94 andreja Urbanec: Projekt n aša mala knjižnica kot dofatna motivacija za spodbujanje branja bil poslan v izmenjavo na OŠ Starše, od koder pa smo prejeli njihovega knjižnega junaka, ki je potem potoval od učen- ke do učenke in doživljal razne dogo- divščine. Ob koncu leta smo si lutke zopet zamenjali, tako da ima naš Junaček Travček zdaj v knjižnici vidno mesto. Poleg izmenjave smo sodelovali v detek- tivski nalogi, vendar pot do rešitev naloge ni bila lahka. Prebrati smo morali 25 knjig, da smo našli odgovore na tri zastavljena vprašanja. Pridno delo pri interesni dejavnosti je bilo nagrajeno z obiskom presenečenja. Dekleta je obiskala slovenska pisateljica in urednica KUD Sodobnost International, Jana Bauer. Z njimi je izpeljala delavnico kreativnega pisanja. Učenke so se naučile, kako po korakih napisati zani- mivo zgodbo, kako zelo natančno identificirati glavnega junaka, kako mu pripisati določene lastnosti in ga postaviti v dogajanje. Začele so nastajati zelo različne zgodbe, ki so jih učenke nadaljevale doma. Na koncu delavnice so imele možnost kupiti knjige, poseben pečat pa so knjigam dala oseb- na posvetila. Druženje v delavnici je minilo zelo hitro, vtisi pa so ostali. Ena bolj odmevnih »naj stvari pri NMK« je bila čajanka, ki smo jo priredile po prebrani knjigi Groznovilca v hudi hosti. Sproščena ura je bila namenjena klepetu ob dobrem čaju in slastnih piškotih. S projektom nadaljujemo tudi letos. Nekatere aktivnosti bomo zamenjali, nekatere bomo nadgradili. Zopet bomo spoznali nove knjižne junake, nove dogodivščine in naša domišlji- ja se bo razvijala v nove razsežnosti. Učenci so projekt sprejeli za svojega, pri krožku se počutijo zelo dobro, saj prek kakovostnih knjig nadgrajujejo prebrano literaturo v nove dimenzije. MAlI IN VelIKI ODMeV