KRALJEVINA SRBA, HRVATA I SLOVENACA UPRAVA ZA ZAŠTITU Razred 24 (2) INDUSTRISKE SVOJINE Izdan 1. Marta 1927. PATEMTNi SPIS ŠT. 4140 Dipl. ing. Georg Hayn, Cassel, Nemčija. Kurilna naprava s premogovim prahom. Prijava z dne 21. oktobra 1925. Velja od 1. januarja 1926. Zahtevana prvenstvena pravica z dne 24. oktobra 1924. (Nemčija). Izum se nanaša na kurilne naprave s premogovim prahom, pri katerih se dobavlja zrak, ki je potreben za promik premogovega prahu in za zgorenje, s pomočjo puhala. Ta zrak se je pri dosedanjih kurilnih napravah s premogovim prahom dovajal neposredno k porabnim mestom pri čemur je bilo neizbežnih več odcepkov. V obratu pa se morajo množine zraka v različnih provodili posamič regulirati. Reguliranje zračne množine v enem provodu ima pa za posledico nezaželjeni vzvratni učinek na druge provode Izum ima namen, take vzvratne učinke na enostaven način izklopiti, in sicer se doseže ta namen s tem, da se predvidi skupni sapni kotel za zrak, ki je potreben za promik premogovega prahu in za zgorenje. Na sliki je shematično predočena kot izvedbeni primer predmeta izuma kurilna naprava s premogovim prahom, določena za lokomotive, pri čemur so izpuščeni deli, ki za izum ne prihajajo v poštev, in sicer kaže. sl. 1 podolžni presek skozi tender lokomotive z deli naprave, ki so na njem nameščeni, sl. 2 presek po .2- 2 slike 1, gledan od desne in sl. 3 desni čelni pogled k sliki 1. Na lokomotivnem tenderju je razporejena vodna sprema A in v gotovi razdalji nad njo sprema B za premogov prah, tako da je med obema spremama prosti prostor C. Ta prostor C služi kot sapni kotel. Na zadnjo čelno steno sapnega kotla C je priključena cev E, ki prihaja od puhala D (slika 1) in na sprednjo čelno steno sta priključeni dve cevi F in dve cevi G. Cevi F služita kot provod za promikalni zrak ter se iztekata v cevi H, ki pozneje združita in ki sta priključeni na spremo za premogov prah B. Cevi G vodita zgoritveni zrak. V cevi F kakor tudi v cevi G so vgrajeni drsniki K v svrho regulacije zračne množine. Vsled izjednačevalnega učinkovanja sapnega kotla C ne vpliva reguliranje zračne množine v provodu za promikalni zrak F na tlak v provodu za zgoritveni zrak G in o-bratno. Patentni zahtevi: 1. Kurilna naprava s premogovim prahom, pri kateri se dobavlja zrak, ki je potreban za promik premogovega prahu in za zgorenje, s pomočjo puhala, označena s tem, da je za zrak ki je potreben za promik premogovega prahu in za zgorenje, predviden skupni sapni kotel (C). 2. Za lokomotive namenjena kurilna naprava s premogovim prahom po zahtevu i, označena s tem, da je tvorjen sapni kotel (C) od prostega prostora, ki je predvden na tenderju lokomotive med vodno spremo (A) in spremo za premogov prah (B). Din. 10. i * ojnbr.s t;H i "»i ini: i : : , ; I' -M i ■ : :i:-- 'S . ■ ■ ! ■ nl-lVc: V >S i ' - ^ - , ■ ■ . : ' . ' . sr, . ■ girMns VirnUrv,* W ^ .. : n: 0 - : ; • " ' : ' *!v:>tftBx ininsiF/-! ■ ■■K , • •, ni tJiii:iq ^svov, . . ' ^ ■ i: ; :,L-' ! (A) tnnaKp otibov b'jin aviioino j: • ;;-J ,■ 1 31-, : Oiuai-K IU ■ . ■ ■ . - ■ rfdpsfenfbrof bfOO s.