#16 vzgoja iz« obraževanjt Dr. Ada Holcar Brunauer, Zavod Republike Slovenije za šolstvo Urška Margan PREGLED DEJAVNOSTI ZAVODA RS ZA ŠOLSTVO NA TEMO FORMATIVNEGA SPREMLJANJA V ZADNJIH TREH LETIH • Revija Vzgoja in izobraževanje, 5-6/2014 Jeseni 2014 smo formativnemu spremljanju posvetili dvojno številko revije Vzgoja in izobraževanje, ki je izšla ob koncu mednarodnega projekta Podpora učiteljem pri učinkovitem uvajanju formativnega spremljanja. Revijo smo posvetili spoznanjem, izkušnjam in rezultatom projekta ter v njej objavili številne članke učiteljev in strokovnjakov s tega področja. Pri objavi člankov so sodelovali tudi učitelji iz mednarodnih projektov EUFolio in Inovativnapedagogika 1:1, ki so znotraj projektnih dejavnosti iskali ustvarjalne rešitve uporabe eListovni-ka pri poučevanju in v podporo učenju različnih predmetov. • Učiteljev glas kot priloga revije Vzgoja in izobraževanje, 5-6/2014 Učiteljev glas je kot priloga revije Vzgoja in izobraževanje prvič izšel leta 2014. V njem smo objavili številne primere pouka, ki učinkovito podpirajo učenje, s poudarkom na izkušnjah, pridobljenih z vpeljevanjem in razvijanjem formativnega spremljanja. • Mednarodni projekt ATS 2020 -Assessment of Transversal Skills, 2015-2018 Temeljni namen projekta ATS 2020 je uvajati sodobne pristope k spodbujanju razvoja učenja ter k spremljanju in vrednotenju transverzalnih veščin. V projektu bodo sodelujoči učitelji raziskali možne odgovore na krovni vprašanji: Kako naj z uporabo različnih orodij IKT (in razvojnega e-listovnika) formativno spremljam in vrednotim razvoj nekaterih transverzalnih veščin svojih učencev? in Kako naj učence opolnomočim za načrtovanje, spremljanje in vrednotenje lastnega napredka v teh veščinah?. • Srečanja študijskih skupin, 2017 V času jesenskih študijskih skupin smo se pri vseh predmetih in področjih na osnovnih in srednjih šolah ter vrtcih že tretje leto posvetili formativnemu spremljanju, tokrat s poudarkom na spremljanju vsakega posameznega učenca. • Razvojna naloga Formativno spremljanje/ preverjanje, 2016-2017 Da bi delo na tem področju še bolj poglobili, smo oblikovali razvojno-raziskovalni projekt Formativno spremljanje/preverjanje in k sodelovanju povabili strokovne delavce vrtcev ter učitelje osnovnih, glasbenih in srednjih šol. Tako smo jim dali priložnost, da svoje znanje, ki ga že imajo na tem področju, še nadgradijo in izpopolnijo ter s tem obogatijo svojo pedagoško prakso. • Mednarodni projekt Glas učenca - most do učenja (angl. »Student Voice - the BRIDGE to Learning«), 2016-2019 V projektu Glas učenca s pomočjo formativnega spremljanja razvijamo različne modele partnerskega sodelovanja učitelja z učenci, ki spodbujajo dejavno vlogo učencev v procesu učenja. V projekt je vključenih 16 šol iz petih evropskih držav (Madžarske, Nizozemske, Škotske, Irske in Slovenije). Projekt ne povezuje le učencev in učiteljev, pač pa tudi naša dosedanja in bodoča skupna prizadevanja za izboljšanje kakovosti učenja in poučevanja, za katera se zavzemamo v različnih nalogah/projektih ZRSŠ. • Priročnik Formativno spremljanje v podporo učenju, 2016 Priročnik Formativno spremljanje v podporo učenju vsebuje 7 zvezkov: Zakaj formativno spremljati, Nameni učenja in kriteriji uspešnosti, Dokazi, Povratna informacija, Vprašanja v podporo učenju, Samovrednotenje, vrstniško vrednotenje, Formativno spremljanje v vrtcu. Priročnik je namenjen strokovnim delavcem v vrtcih in učiteljem v osnovnih, glasbenih in srednjih šolah, ki so na začetku poti uvajanja formativne-ga spremljanja v svojo prakso, ter vsem, ki bi želeli izpopolniti svoje znanje na tem področju. • Priročnik Vključujoča šola, 2017 Priročnik Vključujoča šola vsebuje šest zvezkov: Zakaj vključujoča šola, Formativno spremljanje v podporo vsakemu učencu, Šolska klima in vključenost v razred, Socialno in čustveno opismenjevanje za dobro vključenost, Tudi učitelji smo učenci, Vključevanje v vrtcu. Vključujoča šola daje velik pomen spodbudnemu učnemu okolju, v katerem se upoštevajo individualne potrebe vsakega posameznega učenca, razvoj posameznikovih močnih področij ter pridobivanje kakovostnega znanja in kompetenc za uspešno življenje. • Revija Vzgoja in izobraževanje, 5-6/2017 Odločili smo se, da tokratno jesensko številko revije Vzgoja in izobraževanje zopet posvetimo področju formativnega spremljanja, ki prinaša veliko obetavnih in odličnih primerov iz prakse poučevanja, ki še posebej premišljeno podpirajo kakovostno učenje. Formativno spremljanje se je pokazalo kot učinkovito v vrtcih, pri športu, v družboslovju, pri otrocih s posebnimi potrebami in tako naprej. Nameni učenja in kriteriji uspešnosti 5-6 - 2017 - XLVIII