OBRAZLOŽITEV Predlog odloka o proračunu občine Ljubljana Vič Rudnik za leto 1988 je sestavljen na podlagi predloga Dogovora o oblikova-nju in razporejanju sredstev splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana za leto 1988. Sredstva za zadovoljevanje splošnih druž-benih potreb v občinah in mestu Ljubljana za leto 1988 so oblikovana v višini 90% ugotovljene rasti dohodka v gospodar-stvu SR Slovenije leta 1987. Obseg sredstev se bo v posameznih obračunskih obdobjih usklajeval z doseženo rastjo dohodka gospodarstva v SR Sloveniji. Skupni prihodkiobčinskegaproračunaznašajo 10.133.917.000 Dovoljena poraba: zaobčino 5.894.041.000 za mesto 3.699.124.000 9.593.165.000 Lastni prihodki upravnth organov 198.000.000 Takse na promet parklarjev in kopitarjev 51.900.000 Prihodki nad dogovorjeno porabo 290.852.000 Kot je iz pregleda razvidno, so v znesku dogovorjene porabe za občinski proračun zajeta tudi sredstva za priznavalnine udeležen-cem NOV v znesku din 268.279.000 din, kajti niti zvezni interven-cijski zakon niti republiški dogovor teh sredstev ne izvzemajo iz limita, kot je bilo to v letu 1986 in 1987. Sredstva za uveljavljanje temeljnih pravic borcev, vojnih invalidov in družin padlih borcev so vpredlogu proračuna za leto 1988 predvidena vznesku, kotga je izračunal za vse občine v SR Sloveniji Republiški komite za borce in vojaške invalide. Vsem proračunskim uporabnikom smo v predlogu proračuna za leto 1988 predvideli sredstva za osebne dohodke z 80%-no rastjo, za materialne stroške pa z 90%-no rastjo na zagotovljena proračunska sredstva leta 1987. Sredstva nad dovorjeno porabo v višini din 290.852.000 bo Služba družbenega knjigovodstva na podlagi 4. člena odloka o proračunu ob vsakokratni praznitvi prihodkov odvajala prora-čunu občine Ljubljana Moste Polje. PREDLOG PREDLAGATELJA Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik je na 81. seji dne 20. 1. 1988 obravnaval osnutek odloka o spremembi odloka o odškodnini zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda in sklenil, da ga posreduje delegatom skupščine občine v obrav-navo in sprejem. , IZVRŠNISVET OSNUTEK Na podlagi petega odstavka 15. člena zakona o kmetijskih zemljiščih - prečiščeno besedilo (Uradni list SRS, štev. 17/86), 1. člena dogovora o skupnih osnovah in merilih za določitev odškodnine zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zem-Ijišča ali gozda (Uradni list SRS, št. 5/82 in 7/85) in 79. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 13/86) je Skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik na seji zbora združenega dela in na seji zbora krajevnih skupnosti dne........spre- jela ODLOK o spremembi odloka o odškodnini zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda • 1. člen Spremeni se 5. člen odloka o odškodnini zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda (Uradni list SRS, št. 43/82) in se glasi: "5. člen Odškodnina se določi v znesku za kvadratni meter zemljišča ob upoštevanju lege in kakovosti kmetijskega zemljišča in gozda ter znaša: - 3.670 din od njiv, vrtov, sadovnjakov in travnikov I. katastr-skega razreda - 3.303 din od njiv, vrtov, sadovnjakov in travnikov II. katastr-skega razreda - 2.936 din od njiv, vrtov, sadovnjakov in travnikov III. katastr-skega razreda - 1.101 din od njiv, vrtov, sadovnjakov in travnikov IV. katastr-skega razreda barjanskih travnikov I. in II. katastrskega razreda - 550 din od njiv, vrtov, sadovnjakov in travnikov V. in VI. katastrskega razreda, barjanskih travnikov III. in IV. katastrskega razreda, pašnikov in gozda I. do VI. katastrskega razreda - 367 din od travnikov VII. in VIII. katastrskega razreda in pašnikov ter gozda VII. in VIII. katastrskega razreda.« VARIANTA »5. člen Odškodnina se določi v znesku za kvadratni meter zemljišča ob upoštevanju lege in kakovosti kmetijskega zemljišča in gozda ter znaša: - 4.400 din od njiv, vrtov, sadovnjakov in travnikov I. katastr-skega razreda - 3.960 din od njiv, vrtov, sadovnjakov in travnikov II. katastr-skega razreda - 3.520 din od njiv, vrtov, sadovnjakov in travnikov III. katastr-skega razreda - 1.101 din od njiv, vrtov, sadovnjakov in travnikov IV. katastr-skega razreda barjanskih travnikov I. in II. katastrskega razreda - 550 din od njiv, vrtov, sadovnjakov in travnikov V. in VI. katastrskega razreda, barjanskih travnikov III. in IV. katastrskega razreda, pašnikov in gozda I. do VI. katastrskega razreda - 367 din od travnikov VII. in VIII. katastrskega razreda in pašnikov ter gozda VII. in VIII. katastrskega razreda.« 2. člen Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o spre-membi odloka o odškodnini zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda (Uradni list SRS, št. 37/87). 3. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SR Slovenije. Številka: 465-4/88 Datum: . , PREDSEDNIK SOB UUBLJANA VIČ-RUDNIK PETERVRHUNC OBRAZLOZITEV Pravna podlaga za sprejem odloka Na podlagi petega odstavka 15. člena zakona o kmetijskih zemljiščih - prečiščeno besedilo (Uradni list SRS, št. 17/86) občinska skupščina predpiše z odlokom odškodnino zaradi spre-membe namembnosti kmetijskih zemljišč in gozda. Osnove in merila za določitev te odškodnine so občine sprejele z dogovorom o skupnih osnovah in merilih za določitev odškod-nine zaradi spremembe namembnostl kmetijskega zemljišča ali gozda (Uradni list SRS, št. 5/82 in 7/85). Najmanjši znesek odškodnine in njegovo valorlzacljo določa z odlokom Izvršni svet Skupščine SR Slovenije. Ocena stanja in vzroki za sprejem odloka Na podlagi namenske razmejitve površin, ki jo je izdelal Zavod za družbeno planiranje mesta Ljubljane za plansko obdobje 1981-85 je bilo razvrščeno med trajna kmetijska zemljišča 25% in med druga kmetijska zemljišča 14% površin v občini. Od trajnih kmetijskih površln je zemljišč prve in druge kategorije 4,9% vseh površin v občinl. Ta podatek jasno kaže, da je potrebno varovati najboljša kmetijska zemljišča, če želimo ohranitl sedanji obseg kmetijske proizvodnje. Vsako preusmerjanje kmetijske proizvod-njenaslabšazemljiščain usposabljanjetehzemljlšč je vezanona ogromna družbena in zasebna vlaganja v melioracije. Proizvodnja na slabših zemljiščih z višjimi proizvodnimi stroški zmanjšuje ekonomičnost kmetijske proizvodnje. Glede pomanjkanja najkvalitetnejših obdelovalnih kmetijskih zemljišč v SR Sloveniji je odnos 1:10 med odškodninami za najslabša in najkakovostnejša kmetijska zemljišča. V letu 1987 je bilo plačano za spremembo namembnosti kmetij-skega zemljlšča in gozda Kmetijski zemljiški skupnosti občine 92.517.606 din. Sredstva so bila v celoti vložena v izboljšavo kmetijskih zemljišč. Kmetijska zemljiška skupnost občine je v letu 1987 vložila v izboljšavo zemljišč 154.984.869 din. V Uradnem listu SRS štev. 48/87 z dne 30/12-1987 je objavljen odlok o valorizaciji najmanjšega zneska odškodnine zaradi spre-membe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda ter dela odškodnine, ki se odvaja Zvezi vodnih skupnosti Slovenije. Naj-manjšl znesek odškodnine je povišan od 204 din na 367 din in del odškodnine, ki se odvaja Zvezi vodnih skupnosti od 102 din na 183 din. Valorizaclja najnižjega zneska odškodnine nalaga predloženo sprembmo občinskega odloka. Vsebina odloka Odškodnina zaradi spremembe namembnosti zemljišč se plača od površlne zemljišča, ki po zazidalnem načrtu pripada objektu oziroma od površine zemljišča.ki je po lokacijskem dovoljenju določena za gradnjo objekta in od površine zemljišča, ki je s tem dovoljenjem določena za redno rabo objekta. Prav tako se plača odškodnino za spremembo namembnosti od kmetijskega zem-Ijišča ali gozda, ki se v nasprotju s predpisi ne uporablja za kmetijsko dejavnost ali gozdno proizvodnjo. Zakon o kmetijskih zemljiščih določa gradnje, za katere se ne plača odškodnine za spremembo namembnosti kmetijskega zemljišča. Odškodnina, ki jo z odlokom predpiše občinska skupščina se določi v znesku za kvadratni meter zemljišča ob upoštevanju lege in kakovosti zemljišča in ne sme biti manjša do 367 din, to je zneska, ki ga je z odlokom določil izvršni svet Skupščine SR Slovenije. Z odnosom med najnižjo odškodnino za najslabša zemljišča in odškodnino za boljša zemljišča se konkretizira poli-tika varovanja najkvalitetnejših kmetijskih obdelovalnih zemljišč ter usmerja gradnja na manj kvalitetna kmetijska zemljišča. Sledeč tej politiki je v varianti predlagana največja možna odškodnlna zaradi spremembe namembnosti zemljišča za naj kvalitetnejša kmetijska zemljišča. Dogovor o skupnih osnovah in merilih za določitev odškodnine zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča ali gozda daje možnost za zaščito najkvali-tetnejših zemljišč z dodatnim 20% povečanjem. Posledica sprejema odloka Obveznost plačevanja odškodnine za spremembo namembno-sti kmetijskega zemljišča ali gozda ostaja/Znesek odškodnine je povečan za 55%, kar je manj kot je rast inflacije v obdobju med določitvijo dosedanje in nove višine odškodnine. Sama višina odškodnine pomeni le manjši delež v vrednosti investiclje, zato se še vedno načrtujejo gradnje tudi na najkvalitetnejših kmetij-skih zemljiščih.