URN_NBN_SI_DOC-GBP2Z2GG

GRADIVO V SODOBNI MLADINSKI KNJIŽNICI IN KNJIŽNA VZGOJA Tilka Jamnik in Tanja Pogačar, Knjižnica Oton Župančič, Enota Pionirska knjižnica, Ljubljana UDK 027.625(497.12) Povzetek V sodobno m ladinsko knjižnico poleg knjig vsekakor sodi sodobno neknjižno gradivo. N eknjižno gradivo nam povzroča nem alo težav, ena od teh je vredno­ tenje. Vse težje pa postaja tudi vrednotenje knjižnega gradiva, predvsem leposlov­ nega, saj se v zadnjih letih na knjižnem trgu pojavlja vse več trivialne literature. M ladinska knjižnica m ora vzgajati h kvalitetnejšem u gradivu; zastavlja se nam vprašanje, kako to doseči: z nabavo zgolj kvalitetnejšega gradiva ali pa z nabavo vsega gradiva in potem z literarno kritiko in priporočili opozoriti, kaj je kvalitet­ nejše. Najbolj učinkovito pa bi seveda bilo sodelovanje založnikov, literarnih teoretikov, bibliotekarjev ter strokovnjakov z različnih področij (pa je to sploh mogoče?) V Pionirski knjižnici, enoti KOŽ, je študijski oddelek za m ladinsko književnost in knjižničarstvo, ki zbira in posreduje informacije in gradivo za svoje področje ter ima vrsto informacij in gradiva za knjižno in knjižnično vzgojo. Posebej pa želim o poudariti naslednji zbirki: arhiv slovenske originalne in v slovenščino prevedene m ladinske literature za otroke do 15.leta; strokovne literatureo m ladinski književ­ nosti in literarni vzgoji m ladega bralca. UDC 027.625(497.12) Summary The p aper deals first w ith the evaluation of nonbook m aterials in a youth library. The authors think that the evaluation of literary w ritings has becom e com plicated as w ell because there is m ore and m ore trivial literature on the m arket. The youth library has to educate users to read quality literature b u t the question is, how to achieve this aim - either by purchasing only high quality books or by purchasing all and then w ith the help of literary critique directing users to use those of higher literary quality. Pionirska Library has developed the dep artm ent of youth literature and youth librarianship studies. It collects all kinds of inform ation and library m aterials for book and library education. The m ost im portant parts of the collection are the archive of original Slovene (and translated to Slovene)literature for children up to 15 years of age, and the proffesional collection on youth literature and literary education of young readers. JAMNIK, Tilka; Tanja POGAČAR: Library m aterials and library education in a m odern youth Library. Knjižnica, Ljubljana, 39(1995)3,149 -157

RkJQdWJsaXNoZXIy