Sedmi podjetniški forum Inženirje strojništva rabijo za delo v razvoju in raziskavah, za vodenje tehnoloških procesov in tudi za ko- mercialo svojih proizvodov doma in v tujini. Mladim inženirjem nudijo ugodne pogoje za delo, možnosti za nadaljnje izobraževanje, uvajanje v timsko delo in stimulativno nagraje- vanje. Pravijo, da zanje smer študija ni tako pomembna, pomembno je, da so mladi inženirji inovativni, sa- mostojni in delovni. Podjetje Goodyear Company se je predstavilo kot mednarodna organi- zacija, ki ima svoje enote oziroma podjetja v 80 državah po celem sve- tu. Veliko informacij pa smo dobili tudi od predstavnice podjetja Sava Tires iz Kranja, ki deluje pod okriljem Goodyear Company. Podjetje je v globalnem smislu pre- dstavila predstavnica Katrin Klonek, ki je prav za to prireditev prišla iz Nemïije, iz kraja Hanau, in je zadolžena za interno izobraževanje v celotnem podjetju in za iskanje kadrov povsod po svetu. Prireditve pa se je udeležila tudi Van- da PeÏjak, predstavnica Sava Tires - Goodyear iz Kranja, ki je v tem po- djetju direktorica kadrovske službe. Ga. Katrin Klonek je podala kratko zgodovino podjetja. Prvo je bilo na vrsti podjetje Hella Lux, d. o. o., Slovenija. Predstavil ga je dr. Tomaž JurejevÏiÏ, direktor razvojnega sektorja. Najprej se je na kratko dotaknil zgodovine podjetja. Zaïetek sega daleï nazaj. Podjetje z imenom Saturnus je bilo ustanovlje- no že leta 1924. Prve avtomobilske žaromete so izdelali leta 1949 za kamione za tovarno TAM v Mariboru. Leta 1997 se je podjetje z imenom Saturnus preimenovalo v Hella Lux Slovenija, ker je tega leta nemško podjetje s tem imenom postalo 100- odstotni lastnik podjetja Saturnus. Danes imajo zaposlenih okoli 650 sodelavcev in letno ustvarijo okoli 80 mio. evrov prometa. Najveï proizvajajo svetlobno opremo za motorna vozila, kot so žarometi: s kovinskim reflektorjem, s plastiïnim reflektorjem, avtomobilske svetilke: sprednje, zadnje, zavorne, odsevniki/ katadiopterji in dodatna svetlobna oprema. Najbolj so ponosni na iz- delavo unikatnih in maloserijskih žarometov za avtomobile višjega cenovnega razreda, kot so Maserati, Ferrari in Lamborginy. Njihovi najveïji kupci so: VW Group, GM-Fiat Group, Daimler Chrysler Group, Renault in Toyota. Najveï izvozijo v Nemïijo, Belgijo, Italijo, Švico, V. Britanijo in Španijo. Imajo svojo raziskovalno skupino, v kateri dela 35 raziskovalcev, in svoj fotometriïni laboratorij za meritve lastnosti avtomobilskih žarometov. Ustanovljeno je bilo leta 1898 v Združenih dr- žavah Amerike, leto kasneje so zaïeli s proizvo- dnjo gum in so že leta 1916 po- stali najveïje po- djetje na svetu na tem podroïju. Vse od takrat pa do danes je po- djetje vodilno za proizvodnjovseh vrst gum. Konec prejšnjega sto- letja je Goodyear skupaj s podjetjem Dunlop ustanovil joint venture za skupni nastop na nekaterih trgih. V svojem govoru je predvsem pouda- rila možnost zaposlitve v njihovem podjetju. Podjetje nudi mladim diplo- mantom strojništva dvanajstmeseïno izobraževanje v njihovi interni šoli in nato službo kjer koli na svetu. Seveda v okviru možnosti. Po bese- dah govornice imajo mladi inženirji možnost šestmeseïnega brezplaïne- ga šolanja brez obveznosti. Šele po šestih mesecih se morajo odloïiti, ali bodo podpisali pogodbo in sprejeli njihove pogoje ali pa bodo zapustili šolanje brez obveznosti do podjetja Goodyear. Vanda Peïjak iz podjetja Sava Tires iz Kranja, ki deluje v okviru globalnega podjetja Goodyear, je ravno tako povabila inženirje strojništva iz naše fakultete, da se po konïanju študija zaposlijo pri njih. Tudi v podjetju v Kranju jim nudijo ustrezne pogoje za delo, možnosti napredovanja in izobraževanja ter stimulativno na- grajevanje. Tretje podjetje, ki se je predstavilo, je bil Talum, d. d., iz KidriÏevega. Njihova glavna dejavnost je pridobi- vanje aluminija in nekaterih njegovih zlitin. V zadnjem ïasu pa naïrtujejo tudi aktivnosti v povezavi s tlaïnim litjem aluminija. V tem šolskem letu smo 09. 04. na Fakulteti za strojništvo v Ljubljani organizirali sedmi podjetniški forum. Našim študentom, pro- fesorjem in drugim zaposlenim so se na njem predstavila tri z razliïnih stališï velika podjetja, ki imajo pomembno vlogo pri nas v Sloveniji in v mednarod- nem prostoru. DOGODKI – POROČILA – VESTI 209 Ventil 14 /2008/ 3 Pogovor med udeleženci pred priÏetkom foruma Talum so predstavili Dejan LevaniÏ, Darja Vodušek in Gregor Cvetko. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 1942. Vse od takrat pa do danes so se razvijali, izboljševali proizvodne programe, izboljševali pogoje za okolje, v katerem delajo, in ukinjali dejavnosti, ki so moïno povezane z veliko porabo elektriïne energije in obremenitvijo okolja. Imajo velike naïrte in zato želijo medse sprejeti veï inženirjev strojništva. Do leta 2010 bodo poveïali proizvodnjo aluminija s 152.000 ton na 165.000 ton letno, dodatno bodo zaposlili do 200 ljudi ter še poveïali uspešnost svojega poslovanja. Moïno želijo poveïati izvoz na zahtevna tržišïa, ki prinašajo veïji ostanek dohodka. V sedanjosti in tudi v bodoïe želijo delati predvsem na dveh projektih. Prvi je poveïati pretaljevanje odpa- dnega aluminija in pri tem zmanjšati porabo primarne energije, drugi pa je uvedba proizvodnje tlaïnega litja. Trenutno imajo zaposlenih 1025 sode- lavcev, veliko vlagajo v izobraževanje zaposlenih, osebni dohodki so nad slovenskim povpreïjem, stalno izboljšujejo pogoje dela in veliko vla- gajo v zadovoljstvo zaposlenih. V svoje vrste vabijo mlade inženirje strojništva. Z njimi želijo sodelovati že v ïasu študija. Nudijo jim razvoj- noraziskovalno delo, razne teme za seminarje in diplome ter kasneje zanesljivo zaposlitev. Pravijo, da so odliïen kolektiv, da delajo timsko, da so stimulativno nagrajeni in da vse to nudijo tudi mladim, ki bi se zaposlili pri njih. Prof. dr. Janez Tušek, FS Ljubljana Osmi podjetniški forum Prvi sta bili na vrsti predstavnici pod- jetja Revoz, d. d., iz Novega mesta. Podjetje je predstavila Barbara Kranjc, na individualna vprašanja študentov in drugih udeležencev pa je po predstavitvi v avli v petem nadstropju naše fakultete odgovarjala Marta Pureber. Govornica je najprej namenila nekaj ïasa zgodovini podjetja. Po njenih besedah je bilo podjetje ustanovljeno leta 1955 za popravilo kmetijske mehanizacije. Leta 1959 zaïnejo s proizvodnjo poïitniških prikolic in avtomobilov in podjetje dobi ime IMV – Industrija motornih vozil, Novo mesto. Leta 1972 zaïnejo s proizvodnjo Renaultovih osebnih vozil. Leta 1990 se preimenujejo v Revoz, d. d., in so vedno bolj po- vezani z Renaultom. Prelomno je bilo leto 2007, ko so prviï v svoji zgodovini priïeli izdelovati popolno- ma novo vozilo twingo, in so za vse trge na svetu edini proizvajalec tega tipa vozila v Renaultovi skupini. Trenutno za skupino Renault, ki je tudi 100-odstotni lastnik, poleg nove- ga twinga proizvajajo še renault clio II. Vozila, izdelana v Revozu, po ka- kovosti sodijo v sam vrh Renaultovih vozil. Zagotavljajo, da vse dejavnosti podjetja v Revozu, d. d., temeljijo na spoštovanju okolja in ljudi. Trenutno na leto izdelajo 210.000 vozil, kar pomeni skoraj tisoï na dan. To je najveï v njihovi zgodovini. Od- kar obstajajo, pa so v Novem mestu naredili že 2,500.000 vozil. Njihova najveïja tržišïa so: Francija, Nemïija in Italija. Zaposlenih imajo 2771 delavcev, po- leg tega pa še veï kot 350 najetih. Vsak zaposleni se mora izobraževati, ne glede na njegovo starost in delovno mesto. V zadnjih letih se zaposleni izobražujejo povpreïno 64 ur na leto, in to veïinoma izven rednega delovnega ïasa. V svoje vrste želijo pridobiti univer- zitetne diplomirane inženirje in di- plomirane inženirje strojništva. Od morebitnih kandidatov priïakujejo dovolj talenta za delo v avtomobilski industriji, obïutek za timsko delo, pripadnost podjetju in tudi široko splošno razgledanost. Podjetje nudi novim zaposlenim dodatno izobraževanje doma in v tujini, stimulativno nagrajevanje, timsko delo, možnost napredovanja in prijetno okolje. Drugo podjetje, ki se je predstavilo, je bilo Danfoss Trata, d. o. o., iz Ljubljane. Podjetje sta predstavila mag. Miha BobiÏ, direktor razvoja, in Bojana ZupaniÏ, ki je odgovorna za upravljanje s kadrovskimi viri. Na individualna vprašanja študentov pa je odgovarjala tudi Mateja Panjan. V svoji predstavitvi so se osredotoïili le na zgodovino podjetja Danfoss, na uspehe in trenutno stanje, ki je izjemno ugodno. Vsi, ki smo ne- koliko starejši, pa vemo, da se je v preteklosti to podjetje imenovalo IMP Trata. Pojasnili so, da je bilo podjetje us- tanovljeno na Danskem leta 1933, da se je že takrat ukvarjalo z ogrevan- jem, hlajenjem in regulacijo. Danes je to najveïje dansko podjetje. Imajo 15 podjetij v 8 državah in skupno 2.200 zaposlenih. Podjetje Danfoss Trata obratuje v Ljubljani od leta 1995. So center odliïnosti za elemente za regulacijo Na Fakulteti za strojništvo v Ljubljani smo v sredo, 14. 05., organizirali osmi podjetniški forum. To je bila zadnja takšna prireditev v tem šolskem letu. Tudi na tem sreïanju so se našim študentom in našim pedagoškim ter strokovnim sodelavcem pred- stavila štiri podjetja. 210 Ventil 14 /2008/ 3 DOGODKI – POROČILA – VESTI