Smufiarskt ročaji za prediol-ske otroke te več let niso zgolj sluftajna dejavnost. temveC kar stalna obllka v zimskem Lasu. kot |e na primer za Solarje 5ola v naravt Ma sploano se v tečaje za prediofsko otroke vkljufiuje-jo pradvsem otroci malB Sole. ker menimo. da jeto najprimer-nejda starost, čeprav so neka-tBra druStva zadela prirejati te-Lai« tudi za 6tln in petletne otroke. vendar S6 taka obllka obnese la v prtmeru, da imato drufttva na voljo usposobtjene kadr«. kl ob svojem delu na snegu proučuje, kako in s kaksnlm uspehom se deta na gmuftiSfiu s tako majtinimi otrokl Programi za vsakcxJnevno amufianje ne smejo bitl Sablon-akl. lamvetf prilagojeni starosti in inanju matih WČa|mkov. Za otroke. kf imajo za seboj že veC tečajev in so sposobnl za za-ht«vnej4o vadbo tar obvladajo (ežje terene. moramo izbrati ta- Predšolski otroci na smučeh ko pot. da bo viden napredek Vaditel| mora svoje delo oprav-Ijati z veseljem. bitl kntičen. sa) otrocl s svojem vedanjem in prizadevnostjo pokazejo. to 30 3 Solo smuianja zadovoijnl Va-ditelt n« sme posnemati vrsto. kl ima sposobnejše otroke ali pa jih poskuSati dohiteti v zna-nju amučanja, To je piav goto-vo velika napaka, ker na ta na-ftin no bomo dosegli laželene-ga cilja. ampak bo u$peb vallko manjši, kot te bi Sli svojo pot Dosedanje izkuSnje so poka-zale. da je treba poiskati za te olroke varno in prlmerno smu-4iS4e v bllžinl stalnaga bivali-sLa ali pa poskrbeti, da se do smučiSft pripeljejo z avtobu-som Nepravilno in celo nevar-no je nestrokovno izbirati po-siojanke \n smučlSCa \z ngpre-verjenih priporotil. Prav tako je važno. da tafiaj organiriramo ob dobrih snažnih razmerah, vazna pa je tudi izbira časa za teiaj Čodalje bolj ugotavljamo, da so za !o delo potrebni dobri vaditetji V tečajih. ki jih organi- uspeh na tečajih te tadaj, te so vrste homogene, Na ta način bolje uspevajo dobri amuLar|i in tudi začetnikl. Pri organlzacijsklh pripravah mora sodelovatl ludi oseba, ki strokovno vodi tetaj tn ki )e oci- Poiskati |e treba varno In prfmerno smučlšče, zagotovitl najboljše vadltelje ziramo. je vedno vet otrok. ki niso začeiniki, saj nekaleri smučajo te od svojega četdega all celo tretjega leta datje. Zato tudi sestava vrst, kot je bita do-slej, ko je imeta vzgojiteljica le svoje otroke, ni vei primema. Otroci namreč morajo biti raz-porejeni po znanju. tako kot pri vseh drugih starostmh stop-njah, saj je ugotovljeno, da je govorna za normalen potek ufienja smufianja predSolskih otrok Če tega sodelovanja ni, se lahko zgodi. da je izbira po-slojanke neprimema, pravtako tudi teran za smufanje. Stro-kovni vodja moia sodolovati tu-di pri izbiri vaditeljev Zato bi morali vsi vaditelj! skupnopre-delati ufino snov pred pričet-kom tečaja, da vod|a lahko ocani sposobnosli vaditeljevza posamazne vrste Še vedno se dogaja. da opre-ma ne uatreza, čeprav skrbimo za opremo in obutev mnogo bolj kot pred lett. StarSi se v tem pogledu veikrat na držijo navodil- Cedalje vefi je pnpomb na fievlje - pancerje. ki jih olro-ci zataimki ne bi smeli Imeli za prve korake na snegu. PoSkodbe na tečajih predšol-skih otrok niso Stevilne. vendar 36 dogajajo kljub veiiki skrbi. da do njih ne bi prlslo. Prav (e, da starsa že v naprej opozori-mo, da je poSkodba mozna te prj najlazji va|i, te se otroku smufika prekriia. VpraSanje je tudi uporaba vlBCnice za male tečajnike. Vsekakor je za nadaljevalno &o-lo koristna. vendar je potrebno tudi ob teh vožnjah nenehno opazovati otroke in jih opozar-jati na napake Nepravilno pa je uporabljati vlečnice z name-nom, da bi se otroci fiimveč smufiali, pri tem pa defajo ve-dno iste napake. Kot smo ze omenili, na dose-žemo pravoga uspeha, če so v eni vrsti otroci z razliinimi spo-sobnostmi in znanjem smuLa-nja. Prav tako pa ne bomo do-segli vellko, če bo vrsta preite-vllna za anega vodnika. V ta-kem primeru vadba trpi, otroci so nezadovoljni in od tefiaja rte odnesejo dosli Delo je prljet-no, te v vrsti ni vet kot 8 do 9 olrok. Ker sodelujejo pri tefiajih tudi zunanji sodetavci |e prav. da jlh vzgojiteljce opozorijo na otroke. ki nekoliko zaostajajo za drugimi. bodisi so boi) poia-sm a!i bojeCi ali kaj podobnaga Takim otrokom |e treba posve-tili posebno pozornosl, v posa-meznifi primenh bi bil potreben dodatni vaditelj zaradi njihove varnosli. B. MIHELČIČ