PRISPEVEK NAŠEGA OBČANA CIRILA STANIČA Ali in kako Ižansko cesto?! V zadnjem obdobju je izšlo več člankov, ki obravnavajo probleme okoli razširitve Ižanske ce-sle, ki postaja ob nadaljni poselitvi barja in vasi pod Krimom in Mokercem vedno bolj važna pro-metna povezava. Ne glede na gradnjo letališča je razširitev seda-nje Ižanske ceste ali pa gradnja povsem nove Ižanske ceste vedno bolj potrebna. Pri presoji, ali je bolje graditi povsem novo Ižansko cesto in prepustiti sedanjo samo za lokalne potrebe, za pešce in kolesarje ter zarastočo kmetijsko meha-nizacijo, se v celoti strinjam s tistimi, ki predlaga-jo gradnjo neke povsem nove Ižanske ceste. V presojo predlagam novo traso, ki bi potekala od Karlovškega mostu, preko podjetja »Hoje« Tesarstvo mimo Kanu kluba in Livade po črni cesti vikendašev ob Ljubljanici pod mostom avto-ceste preko Ljubljanice, z novim mostom preko Išce in dalje mimo cerkve od Zidarjevem parku mimo Kozlarjeve gošče in letališča do predlagane obvoznice Iga in dalje na regionalno cesto Podpe-č-Ig-Škofljica v smeri Iškega Vintgarja in Ra-kitne. Mi ne smemo zavajati prebivalstva ob Ižanski cesti, da je razširitev sedanje ceste zelo lahek postopek s tem, da samo zasujemo obstoječe od-prte jarke ob cesti o pepelom iz Toplarne, ampak moramo pojasniti vsem, da je treba pri razširitvi sedanje ceste izvršiti naslednja dela: Sporazum s prebivalci obeh strani ceste, ali pa leve ali desne strani Ižanske ceste, v katero smer se bo cesta razširila, ker se potrebuje za razširitev ceste: a) za razširitev sedanjega vozišča vsaj 3 m; b) za enostranski hodnik za pešce 2 m; c) za obojestransko enosmerno kolesarsko pot 4 m; d) za promet kmetijske mehanizacije 5 m; e) za dvoje zelenic z drevesi 4 m; f) za bankine ob odprtih jarkih vsaj 1 m; g) za enostranski ali celo obojestranski odprti jarek za poplavne vode vsaj 6 m; ali skupaj za dokončno razširitev sedanje ceste vsaj cca 25 m. Ob tej presoji je res vprašljivo, ali je bolje vložiti sredstva za razširitev sedanje Ižanske ceste enostransko ali obojestransko za cca 25 m, ali je smotrnejše zgraditi povsem novo samo cesto za avtomobilski proraet s širino vozišča 7-8 m z obo-jestransko bankino 2 m in za nasip nad sedanjimi travniki cca 2 m, ali skupaj cca 12 m. Ne prezrimo dejstva, da bomo morali ob razši-ritvi sedanje Ižanske ceste zgraditi takoj še kanali-zacijo za fekalne odpadke vse od Karlovške ceste do odcepne ceste v Hauptmance, ker je do tja Ižanska cesta obojestransko pozidana in je treba od vseh hiš odvesti fekalije. Izvršiti je treba tudi vsaj enostranski odprti jarek za odvod meteorne vode. Dopolniti se mora celotno vodovodno na-peljavo, ali napeljati tudi povsem novo plinsko napeljavo, urediti je treba elektro napeljavo, jav-no razsvetljavo, telefon, zelenice, nasade, nove mostičke k stanovalcem, vsaj ob eni strani ceste itd., odkupiti svet za razširitev in še znatno boga-tejšo opremo ceste, kakor je pa sedaj. Ker je Skupnost za ceste Ljubljana prebivalcem ob Ižanski cesti že obljubila, da bo ona plačala projekte za razširitev sedanje Ižanske ceste, po-tem je pravilno, da se istočasno izvrši še študija za povsem novo cesto,ki bo tako obogatila Ljubljan-sko barje in rešila prebivalce ob sedanji Ižanski cesti bojazni, da bo treba za sedaj predlagano razširitev odstopiti obojestransko ali enostransko vse predvrtove za razširitev. Zato je pravilno, da se sedanjo Ižansko cesto pusti za lokalni promet, za kolesarje in pešce ter avtobus in kmetijske stroje, ves ostali, predvsem tranzitni avtomobilski promet naj se takoj prenese na novo Ižansko cesto. To bi bilo za vse najbolj primerno. Nikakor ne soglašam z novo traso Ižanske ce-ste, ki nam pripelje še ižanski promet v smer Kardeljeve in dalje na Titovo cesto, ki tega pro-meta ne more prevzeti brez predora, ker je že in še bo s tramvajem še bolj obremenjena. Pravilno je, da Kardeljevo cesto od avtoceste dalje preu-smerimo tudi proti Lipam, Tomišlju in Podpeči, da tako povežemo večino Ljubljanskega barja na avtocesto z mostom v Lipah, ker je sedanji prik-ljuček na Peruzzijevi cesti za barje odmaknjen in pomanjkljiv.