Severina junij - avgust 95 št. 16 Uporabite ga s polzilom Flubrikantom -cupite ga v ekarn ali v sex shopul. Varni so samo lubrikanti izdelani na vodni osnovi. Razna sredstva, kot so otroško olje, vazelin, olivno olje, maslo, kreme kot Nivea, milo, šampon... niso uporabna, ker vsebujejo olje, ki razjeda kondom - to pa poveča možnost okužbe z virusom V angleščini so si omislili izraz in the closet, ki pomeni biti skrit (dobesedno v omari), torej zaprt pred drugimi, prikrit drugim očem, skrit za javnost. Pripadniki in pripadnice homoseksualne populacije, ki so in the closet, se skrivajo oziroma skrivajo svojo spolno usmerjenost pred drugimi. Iz tega sledi govorjenje o coming outu, se pravi, da prideš ven, se razkriješ, daš videti svojo drugačnost ostalim - torej razkritje pred starši, pred prijatelji, pred sodelavci ali celo pred vso okolico, pred javnostjo. To skritost bi z malce zlobe lahko imenovali tudi življenje v klozetu (sekretu) - kar v skrajni konsekvenci tudi je. Priložena fotografija sicer lahko ilustrira neke spolne obsesije ali posebno vzburljive spolne izkušnje, obenem pa najbolj dosledno slika prav življenje v klozetu: biti povsem skrit, da prav nihče ne zve za tvojo spolno usmerjenost, niti spolni partner ne. Moška homoseksualna želja je zreducirana na moški spolni organ in potešena prav z njim, brez obraza, kaj šele človeka. Biti v klozetu pomeni zreducirati svojo homoseksualnost na goli seks z moškim spolovilom, brez moškega telesa, brez besed, brez čustev, brez sanj in načrtov... V naši deželi se zdi, da živi v bolj ali manj zaprtem klozetu več kot 90% homoseksualno usmerjenih. Stopnje klozeta so namreč različne, gotovo pa boste težko našli koga, ki se vsaj včasih ne potaji, ustraši, ki ni vsaj včasih presran. Samo za tistega, ki morda zgolj enkrat na leto pomisli na to, da bi kdo pomislil na to, da je on homič, ali da bi kdo izvedel ipd. bi težko rekel, da živi v klozetu. Takemu lastna homoseksualnost ni več problem, s svojo usmerjenostjo se ne obremenjuje - ima pa seveda vse ostale probleme (z ljubeznijo, seksom...), tako kot vsi ljudje. Gotovo je, da na ta način prihrani ogromno energije in da se izogne številnim stresom. Velika večina homoseksualcev pa se žal s svojim problemom skrivanja srečuje vsak dan - bolje rečeno, vsak dan si zadaja to težavno nalogo (včasih je morda prijetna in zabavna, največkrat pa prav boleča in bolestna). Kaj torej počno ljudje iz klozeta (zlasti geji oziroma moški, kajti ti so še bolj presrani, ker je tudi družbena represija bila navadno do njih vselej večja)? 1. Najbolj skriti bodo svojo homoseksualnost stlačili v svoje sanje in fantazije. Verjetno se poročijo in gnjavijo svoje žene in otroke. Druge homoseksualce sovražijo ali celo javno napadajo. 2. Malo manj ortodoksni kiozetarji se bodo omejili na sekretno dejavnost (glej sliko), izživljali se bodo samo neopaženi - torej skozi luknjice, v raznih dark roomih in v nočni temi grmičevja. Drugače pa bodo seveda zgledni možje - morda bodo kdaj tudi skočili čez plot z žensko, namreč da bi prepričali sebe in druge. 3. Tretji so že pogumnejši: ti si upajo na luč (njihova mesta so parki, plaže in savne - seveda povsem nevtralne), pa tudi upajo si spregovoriti (pokličejo seks telefon). 4. Četrti bodo s pripadnikom svoje vrste izmenjali par besed, morda šli celo na kavo, povedali svoje ime, včasih si bodo privoščili oglas v nevtralnem časopisu, ali izlet v kak gej lokal v tujini (pa ne blizu slovenske meje). 5. Potem pa že imamo one, ki se kdaj pojavijo na sceni. Teh je ostalo že kar malo od vseh homoseksualcev. Njihova pestrost je neizmerna. Kdo vam bo povedal svoje izmišljeno ime, spet drugi vam bo dovolil, da ga pokličete. Nekdo bo svetoval, naj najprej pokliče ženska (za kamuflažo pred starši). Kako novo ljubezen boste lahko obiskali samo v spremstvu kake neizrazite in nesumljive (morda lezbične) prijateljice. Morda vam bo (se pravi moškemu) celo izpovedoval svojo ljubezen po telefonu - s tem, da vas bo ves čas nagovarjal kot žensko. Kdo drug vas bo zatajil pred prijatelji aH pred sodelavci. Če se zaljubite v klozetarja, nikar ne hodite k njemu v službo - ali bo doživel živčni zlom ali pa vas ne bo poznal (v najboljšem primeru bo kaj zašuštral pri delu). Prav tako nevarno je oditi z njim v nočno življenje - ki je seveda večinoma straight ostali obiskovalci pa so prav tako kiozetarji. Lahko se vam zgodi, da vas bo pustil samega, ali bo osvajal ženske, morda pa vas bo celo prepričal, da mora kako celo osvojiti (vsaj do izhodnih vrat lokala). Ob tovrstnih primerkih bodite pripravljeni na celo vrsto poniževalnih situacij. Od tega, da mu bo neprijetno hoditi z vami po cesti, do tega, da boste morali prihajati in odhajati od njega karseda skrivaj. Če živite s tako osebo, morda ne boste smeli dvigovati telefona, ali pa se boste morali skriti, ko bo pozvonilo (morda je mama, oče, teta, stric...). Ob manj paranoičnih boste morali razlagati "taščam", da imate dekle, koliko plačujete njihovemu sinčku za stroške itd. O tem, da kaka gej znamenja ne smejo viseti naokoli, ni vredno govoriti. Taki primeri in situacije so vsakomur znani. Seveda tisti najbolj skriti imajo najmanj problemov na področju izgovorov, zgodbic in pretvarjanj. Oni dosti manj skriti, ki si celo upajo v zvezo, so lahko kar naporni s svojo tehnologijo prikrivanja. Slednjič pa lahko rečem, da je vse to onim odkritim (torej manj kot 10%) prihranjeno. Naj vas ne preseneti, če se kdaj vsem tem klozetarjem odtrga. Obremenjeni s svojo skrivaško dejavnostjo bodo naenkrat eksplodirali. Iz ene skrajnosti bodo padli v drugo. Nič hudega sluteči sodelavki bodo nekega dne rekli 'jaz sem peder' (zlasti če bodo pijani) - to bodo seveda drugič takoj zanikali in se opravičevali. Ali pa se bodo skoraj 'dol dali' na javnem mestu. Nekaj jih bo sproščalo svoje frustracije in strahove po gej zbirališčih - ozrite se kdaj po Roza disku in videti boste, česa vsega si ne dovolijo zunaj sten tega diska... Največkrat pa bodo svojo samozavest (ponižano zaradi skrivanja) dvigovali z nenehnim osvajanjem, koketiranjem, flirtanjem, seksualno naravnanim blebetanjem in seveda s kurbanjem. Pa vendar - ni da bi človek obupal. Če kaj iščete, boste iskali po svojih željah in sposobnostih. Kar se tiče klozeta, bo najbolje, da si poiščete partnerja, ki je podobno skrit kot vi. Torej če so vam ljube igrice s telefoni, z namišljenimi puncami itd. boste verjetno lahko našli osebo, ki bo z vami delila podobna nagnjenja (tahko bosta skupaj prala podelane hlače). Če ste bolj za enourno 'ljubezen', prav tako ne boste imeli težav. Malo huje bo, če boste hoteli živeti normalno, če se boste hoteli ob slovesu poljubiti, če boste želeli skupaj živeti. No, pa saj takih tako in tako ni veliko. Torej bo imelo tovrstne probleme bore malo homoseksualcev. Brane Mozetič t6 REVOLVER, revija za kulturna in politična vprašanja (revija s homoerotičnim nabojem). ISSN 1318-2668. Izhaja četrtletno. Cena posamezne številke je 500 SIT. Založnik: ŠKUC, Kersnikova 4, Ljubljana. Odgovorni urednik: Brane Mozetič. Naslov uredništva: Revolver, Kersnikova 4, 61000 Ljubljana, tel.+386.61.1324.089, fax: 329.185. Tehnično urejanje in postavitev: Boštjan Lisec. Tisk: Grafična delavnica ČUK, Postojna. © Revolver, 1995. Vse pravice pridržane. Ponatis celote ali posameznih delov revije je dovoljen samo s pismenim privoljenjem založnika. Pridržujemo si pravico do objave pisem, fotografij ali člankov, prispelih na uredništvo. Mnenja avtorjev v reviji so njihova osebna in ne izražajo vselej stališč uredništva. Objava piscev, fotografov, modelov, reklamerjev ali drugih oseb in organizacij ne izpričuje njihove seksualne usmerjenosti. Prispevki v reviji niso honorirani. Po mnenju Ministrstva za informiranje sodi revija med proizvode, za katere se plačuje 5% davek od prometa proizvodov. To številko je uredila Suzana Tratnik. Roza klub je organizacija, ki skuša pokrivati široko področje homoseksualnosti - tako moške kot ženske. V juniju 1990 so jo ustanovili člani Škucove sekcije Magnus in članice Škucove sekcije LL. Naš naslov je: Roza klub, Kersnikova 4f Ljubljana (IV.nad., soba 404), tel. 061.1324.089 {ob torkih in četrtkih med 12. in 13. uro), fax 061.329.185. Roza disko, K4, Kersnikova 4, vsako nedeljo od 22. do 4. ure (zaprt do konca septembra) Revolver, revija s homoerotičnim nabojem Metelkova - v bivši vojašnici na Metelkovi (hiša Lovci); klubsko vzdušje, nastopi, razstave, pogovori... Magnus klub/Monokel: petek, sobota po 20.00 in nedelja po 16.00 Kontakt - navodila in obrazec v Revolverju Posvet o homoseksualnosti - 23. - 27. avgusta, na Metelkovi in v hotelu Union Magnus - gay sekcija pri ŠKUCu: mesečni časopis Keke(c), izleti... LL - lezbična sekcija pri ŠKUCu: informator Pandora, pogovori, srečanja, izleti, rekreacija; pozanimajte se za termine SOS telefon za ženske in otroke - žrtve nasilja: 061.97.82, 061.441.993 - je prav tako odprt za težave, stiske lezbijk Ženska svetovalnica - Kersnikova 4, tel. 061.1316.169 AIDS FOND - za pomoč seropozitivnim (prispevke nakažite na ŽR ŠKUCa: 50101-678-52011, s pripisom Aids fond. Hvala.) Projekt Plus - za pomoč okuženim, obolelim ter njihovim prijateljem... 3 dom in svet 15 intervju: Laurie Anderson 18 Francis King 20 O.K. girls 22 istospolna partnerstva 2 7 esej 28 ples: Exodos 95 30 lezbijke po sortah 33 branje 34 slike: H.S. Tuke 38 računalniki 40 življenje geja na vasi 44 zdravje: aids 46 plaža & kruzing naslovnica: Jasna Klančišar iSítóKj^^^^^H [ kazalo ] I In memoriam + Franc Krampač Koodideš, kaj ni, kot da si vse spoznal, kaj ni, kot prazno vse... Ko greš v ne-bo, kaj ni, kot zastrmel bi se v praznote sinje nad seboj, kjer vse molči... V brez-kraj naprej se kažejo poti, le sem, nazaj, nobene ni. Nobene! Spomin! "In memoria aeterna eirt iustus, ab audi-tione mala non timebitl" Poslušam Requiem. Je genialni Mozart vedel, kako bo s tem njegovim delom? Vedel? Kaj sploh vemo in kaj pomaga to vedenje? Vedenje spričo ne-znanega, vedenje spričo ne-s-poznatnega? Vendar, Requiem, za kom? Je res že za teboj? "Requiem aeternam dona eis Domine, et lux perpetua..." Nazaj grem, v študentska leta. Prijazen, rahel, tih in bled študent teologije, zagledan v lepo. Skoraj otroško zasanjan, pa spet strastno navdušen, občudujoč in vedno urejen. Take poteze kaže tudi njegova pisava in analiza njegovega zvena glasu. Je vse to sploh važno? Ne, nič ni važno, navsezadnje niti to, da si rojen tedaj in tam, da imaš modre oči, čisto nič. In vendar - navkljub vsem tem nevažnostim smo le vse to, kar se vidi, tisto, kar ni vidno, tisto, kar sanjamo in želimo, kar smo in nismo. Naj bi hoteli ali ne. Šest let si nisva pisala in se ne obiskovala. Tam nekje... je zamrla beseda. Malenkosti. Brezsmiselnosti! Šest let, kakor molk. Le tu in tam sem na kratko komentiral kakšen stavek, ko mi je ta ali oni vpeljal misel nate. Šest let. Sedaj slišim, da je bile hudo vse od tiste usodne ure, ko človeku povedo, da z njegovim zdravjem le ni vse tako, kakor bi moralo biti - kako banalne opredelbe rabimo za opis brezupnega, mejnega, fatalnega. Se s to navidezno brezbrižnostjo tešimo pred gotovo grozo ali pa res pripravljamo na brezbrižnost, da bi lažje prenesli udarec? Se tolažimo ali pa res nočemo sprejeti dejstva, da bo oditi treba - po nujni poti. Da si prisiljen! Bilo je hjdo. Kje se nagrmadi vse to hudo, ko ga ni nikdar čisto nič, že milimeter izven tebe? Le kaj je vse to hudo, ko zanj zadostuje že običajen sum, da z zdravjem ni nekaj v redu. Kaj se dogaja? Kako fatalno vprašanje! Si bil sam? Si samoto terjal - čeprav si vedno rad imel ljudi okoli sebe. Si sedaj -ob koncu želel biti bolj sam kot sicer? Tisti, ki bi Ti morali biti ob strani, smo bili bogve kje, s svojimi mislimi in svojim kar-sibodi. Ti pa sam... So te obiskali tisti, ki si jih gostil in se potrudil, da si jih peljal - ne na avtobus, ampak tolikokrat kar do doma? So prišli? Sam, priznam, čeprav izveden v govorjenju in tolažbi, sem molčal. Nekdo mi je nekaj omenil..., potem sem umolknil. Oprosti, morda le nisem hotel verjeti, da je res. Čakal sem tvojega zvon-kega glasu, da mi naznani, da so se zdravniki zmotili. Nastal je molk in nato, ta moj - monolog. Ne, ne želim, da se bere kot opravičilo. Ne bi bilo prav! Živi, pravijo, preveč govorimo o tistem, kar nikoli ne spoznamo. Kot teolog si natančno vedel, da o smrti ni modro dosti govoriti. Naš skupni učitelj nam je govoril: "Govorite o življenju in prešernosti, skrivnosti in osebnost pustite pri miru: De mor- tuis nil nisi bene". Ti si vendarle umrl. Rojen 26.1.1947 v Lendavi. Celo življenje je tvoj rojstni kraj zaznamoval tvojo govorico, mehko in milo. Tvoje čustvovanje, srce, strast in ravnanje tudi? Kako sta tvoja občutljivost in plahost prišli do izraza v teh letih, ko si vse vedel? Ali kaj ostane od našega občudovanja, lepote, vere tedaj, ko na trdo pristanemo v nekakšen vsiljen boj, kjer se vnaprej ve, da ne bomo zmagali? Ali v to neizprosnost stopa tudi to, da si tolažnik drugim? Tistim vsaj, ki si jim bil pastir od 1984. leta v Dobrovniku. Kakorkoli že, Tvoj boj je dobojevan in ostalo je, kar je ostalo. Merila o vsem tem so bojda večna in Večnost naj sodi o teh mojih vprašanjih. So bila tudi Tvoja ali pa se tisti, ki morate iti, vprašujete in si odgovarjate drugače? France, povej! Molk ostaja in z njim tudi mir - tisti, večni. V tern miru, kot da se spet peljeva v Prek-murje, tako kot tistega deževnega dne. Blato je pršalo in kdo ve, od kod vse je vrela voda, živa, umazano rjava. 'Poglej, koliko življenja,' si dejal. S smehom sem dejal: "Koliko umazanije.' Zasmejala sva se oba -blagor živim. Tudi sedaj prši dež. Junijski, obetaven in moj Mozart nadaljuje: "Rex gloriae, iibera animas omni um fidelium defunetorum de poenis interni, et de profundo lacu..." [ dom in svet ] foto: Frenk Fidler Severina, foto: Jasna Klančišar foto: Jasna Klančišar izvedbi ene izmed Katic. Po burnem apav-zu zadovoljnega občinstva si seveda obetamo nadaljnjih Mirčevih nastopov, prav takih ali še boljših in bolj zabavnih. Da gre Roza disko v korak s časom in prireditvami v Ljubljani, dokazuje tudi nastop japonskega multimediainega teatra Dumb Type, ki je gostoval v Ljubljani. S peror-manceom so O.K. Girls, ženski del skupine Dumb Type, razveselile preovsem lez-bičrv del občinstva - in zagotovo tudi nekaj fantičev, ki so prišli v disko prav zaradi rjih. Ker v Sloveniji poteka leto boja proti res-trpnosti, je prav, da se je ta akcija dotaknila tudi Roza diska. V ta namen je nastooila znana hrvaška zvezda Severina i v enour-nem nastopu dokazala svoje izjemne pevske in žurerske kvalitete. Marsikateremu rednemu obiskovalcu, ki ni prišel 'na Se- Mateja Puhar, foto: Frenk Fidler Na ventilih roza diska Letošnja sezona se približuje koncu. Po uspešnih in zanimivih nastopih je treba počasi narediti inventuro. Vsi, ki ste uživali na ventilih, jo morate narediti sami. In če bo bilanca pozitivna, to povejte še svojim prijateljem in jih pripeljite v disko, da skupaj zaključimo sezono plesa in zabave v mavričnih barvah - ali pričnemo ncvo jeseni v čimvečjem številu. Po uspešnem pustnem žuru, c katerem smo že poročali, sta se zgodila še dva va-rie:eja; v enem se je predstavila Elena in nas s svojim nastopom vrnila v prva leta Roza diska. Po Eleni je dodobra razvedril nedeljsko publiko z Josipo Lisac in Alko Vujico Mirč, ki ni le prepeval, ampak >e s pomočjo 'Katic' ustvaril tako ekstravagan-ten kot super komičen nastop. Tako smo lahko ob popularni Alki videli še Terezo ekaj najstrašnejšega, kar mi je lanko rekel. Seveda ga ne bi pustil in sem hotel ta strašni čas preživet z njim. Potem sem skrbel za njega. Bil je zelo pokončen. Imel je dos:i sneman, vstaja je ob šestih z utraj, in dela še štirinajst dni pred svojo smrtjo. Pri tem sem ga zelo občudoval. B I je že sew of Lesbian and Gay Legal issues, 2. 1992. 239-240. 4. Gioj £e: ? Gonsiorek, J.; Weinrich, J. {urednika): Homosexuality: Research Implications for Putac Polkty. Sage Publication 199?, 60-80. * £ r I Newton, D. E.: Homosexual Behavior and Child Molestation: A Review of the Evidence, Adolescence. 13.1978 29-43, 5: Groth, A. N.; Birnbaum, H. Aduit Sexual Orientation and Attraction to Underage Persons. Archives of Sexua! Behavior. 7(3), 1978, 175181 6, Giej Se Patterson, C. J. Children of Lesbian and Gay Parents. Child Development. "63. 1025-1042 Patterson, C. J.: Sexual orientation and human development: An overview. Developmental Psychology, 31(1), 3-11, 1 Ernulf, K. E.; Innala, S. M.: Horr.o*>exueHa maen od; lesbtska kvinnor som foeraeldrar: En sammanfattniq av afctueH forskmng, Nofd»sk Sexologi. 912). 65-74 22 [ humanizem in renesansa ] 23 foto Frenk Fidler 25 foto Revolver 26 v črni "your menstruating heart it ainft bleedin* enough for two' Faith No More ("Midlife crisis" z MC "Angel Dust") ali je je kaj ali nič, že smukneš k naslednjemu srčkastemu lectu. Ker kaj bi premišljevali in ugibali in čudna človeška pota, če imamo že vnaprej, čakaj, eno, dve, tri, štiri tipske sheme lezbijk in jasno je, da nobena od teh ni tista, ki bi te lahko prevzela dlje od cneva ali noči. Vsakdo ima za seboj svoje zgodbe, velja v "devetdesetih, zato raje štejmo "udarce na minuto", preštejmo pretepene, padle, nezaščitene in mrtve, "no "uture", tokrat brez Sex Pistols. Eat mistakes. Ni čudno, da otroci potem tako tavajo sem pa tja. Priporočam Carcass. Ali Killing Joke. Ampak oni so že preveč sentimentalni. Prav feminizirani so že. Raje Carcass. Oni so takšni. Nočejo ugajati. Precej gay. Kriteriji nekdanje radikalnosti so zato tudi dandanes še kako aktualni. Gay kultura ima v Sloveniji daljšo, bogatejšo in uspešnejšo zgodovino kot parlamentarna demo-kracja, še vedno pa nobena od njiju ni sprejeta kot nujna civil(istič)na potrebščina ciljnih populacij. Tako kot predstavlja danes višek državljanske zavesti slecenje šundu, iz česar potem rasteta tukajšnji politični slang in socialna beda, tako velik del gay scne prispe samo do trans, hiper, ultra in cock-tail vamp oarok prepevajoče kulture, iz česar potem sledijo prazna ploščad pred Ljubljanskim gradom maja 1994, popolna ignoranca vsakršnih pravil družabnosti in zakaj pedrom ne streže pe-der. Zakaj slabi polovici prebivalstva v Sloveniji niso všeč homoseksualci. Zakaj slaba polovica državljanov zagovarja geto-cid, se še razume, saj je politični in kulturni spomin usmerjen v vojne vihre izpred petdesetih let, ne pa v civilne čase pred desetletjem. Katere socializacijske aktivnosti branijo delu homoseksualne populacije vstop tudi na druge pozicije gay kulture, ne vem. Mora biti nekaj v zvezi s čemer-nostjo. Ali pa z bibo leze. Karkoli, "...neka dobre vode teku izpod kreveta". Ne pozabite jezikov. Nataša Velikonja beli svet Razlike med "osemdesetimi" in "devetdesetimi' je, da so radikalci iz prvih postali selektorji v drugih. To je lepo. Punk na oblasti? Ah, kje pa. "Dalmatinka, Dalmatin-ka." Rock je bojda mačističen. Punkic pa v Sloveniji tako ali tako ni. Seveda to ni res. Rock ni mačističen in punkice najdeš tudi v deželi tej. Včasih jih poslušam, kako dosledno ničesar nočejo in običajno iz tega pride potem kaj novega. Udobje punka in nasploh subkultur iz "osemdesetih" let je bila točno locirana frontna črta. Udobje 'devetdesetih" je pozaba progresivnosti in spokoj ležerne neumnosti. Od fanzinske predrznosti k tržnemu humanizmu. Zato so gayi in lez-bijke pred leti skupaj poslušali Bronski Beat, danes pa - očeno - Take That oz. vse. Zato je večini njih na 'Metelkovi" grozno, grozno. Na "Metelkovi je večini grozno, grozno in bližina punka, grinda, meta-dona, grafitov, hendikepiranih, Proletariata, Legla Zla in sprešanih pixn ni pravšnja za novo fancy mainstream Absolute držo, ki zahteva neomadeževan svet za novo jaro gospodo. Potem senzibilnost. Ljubezen, pa to. Lju-bav. Celo življenje se tako ali tako postavljamo na glavo samo zaradi nje. Celo življenje zaradi nje trkamo po lesu, po prsih ali po čelu. Izmenično. Ampak vedno te nekam prižene, v nove prostore ali v stare klišeje Odvisno, kaj zapuščaš in kaj pričakuješ. Takšna je lahko osebna zgodba ali izkušnja skupnosti, prav gotovo pa takšna dinamka označuje še eno razliko med obeme desetletjema. V ponujanih kodih življenja so devetdeseta' pravi sprehod skozi galerijo stereotipov, kar je pravzaprav rezultat dogajanj v "osemdesetih'. Utrjevanje novih politik je po celotni vzhodni Evrooi potekalo skozi populistično naravnane vsebine, ki so lahko v kratkem ob-dobjj potegnile k sebi široke množice. Realni potomci liberalistično obarvanega "slovenskega sindroma" iz "osemdesetih" so zato tisti SS-krožki, ki nastopajo skorajda v vsaki oddaji Studio City. Kdo ve, kdaj je ladja razumnikov tod potonila. In kje je ostala ljubezen. Pakt med različnimi vrstami populizmov se v tem stoletju nikdar ni dobro izšel. Evropska kultura enostavno ne prenese masov-nosti: zgleda, kot da v trenutkih poenotenih standardov izbire poči po vseh šivih modrosti. Če je spogledovanje s klišeji nekaj fascinirajočega za tisto generacijo, ki danes v njih legitimizira nove življenjske stile, pa takšno izenačevanje kriterijev vsekakor ne bo ponudilo dovolj privlačne osnove za prihajajoče, ki še opazujejo svet in stopajo vanj skozi svoj osebni kulturni profil. Navduševanje nad pin-up ikonami ni ekskluzivna značilnost gay scene niti poseben socializacijski izhod gay senzibilnosti, temveč se povsem sklada s tistimi paketi seksualnih označevalcev, ki v "devetdesetih" zelo hitro prekrivajo celotno kulturo individualizma. Gay življenje še vedno ni institucionalizirano in vstop vanj še vedno zavisi od želj posameznika. Ne samo seksualnih, pripovedujejo gay manifesti. Večina jih takšen individualizem okusa ohrani in nima potrebe po parodiji, saj ga drugi, s seksualnimi konvencijami podprt pol ne obremenjuje. Strategije gay zabave bi temu najbrž morale slediti. Denimo talk show z Angelco. To bi bil huronski žur za ves svet. Ampak seksualno "yuppievstvo" je v Sloveniji tako priljubljeno. Ker postmodema je prišla tudi semkaj. To se lepo vidi predvsem v osrednjem televizijskem dnevniku. Enkrat, Picasso, bravo Slovenija, bravo Slovenija, drugič, goljufija, prevaranti, Slovenija blamaža, barabe, fuck you. O istem. Ampak vseeno pojdite v Cankarjev dom, original, ponaredek, kakšna je razlika. Vzorčna postmodema in samo še neofa-šisti v Italiji prikimajo, pa smo v Evropi. Evo. "akisto z ljubeznijo. Predno ugotoviš. 21 [ P^s ] filmu, ki ga še nisem videl. Pa kaj, tudi na 1 g o s s i p" turnejo po londonskih gay barih, kamor me je poslal, če b hotel kaj izvedeti o njegovem odnosu z Nigelom Charnoc-kom, ne bom šel. OK, Nigel je hotel postati solist, hotel je postati slaven In je odšel. Sicer pa predstava " i"''lllllilllllllMIMIIM "Dead Dreams of Monochrome Men", v kateri sta plesala še oba. že dolgo ne živi več. Pravzaprav škoda. Posneta je glasba za nosilce zvoka, narejen film za video, sam pa se je podal na pot novih iskanj. In spoznan]. Vedno so druga in drugačna, brez smisla bi bilo zatekati se k natančno istim Sam tudi pleše ne več. Že sedem let. Če bo še kdaj, ne ve, to vprašanje ostaja odprto. Vsaka predstava je zanj vedno znova terapija, vedno znova katarza. In če si hoče pri tem širiti informacije, mora na poiskanje vedno znova novih kreativnih soustvarjalcev, katerih čustveni in gibalni material potem, vedno bolj kot urednik in vedno man) kot re-žiser, postavi na oder. Tokrat v pred-stavi "Stopi Ahil". Idejo zanjo je dobil, ko je Newson (levo) v predstavi of Men ležal v bolnišnici in so ga tam, kot zakleto, vseskozi obiskovale samo ženske. Njemu pa se ie ravno zaradi tega utrnilo vpra-, . a»,« - šanje o moškem in moškosti. In odgovor nanj - no ja, eden izmed možnih -kajti vsak moški ima svojo "peto", preko katere nosi nasko "normalne moške podobe". Angleški pub (ali slovenska gostilna) je prav gotovo pravšnje mesto za vzualizacijo tega odgovora. Svojega, kajti kot se nekateri ob kozarcih piva smejijo in drugi jočejo, lahko te pivske, izrazito moške družbe, homoseksualca izmed sebe izbr-cajo, spet druge pa ga povzdignejo v supermana. Pred-stsva je mestoma dajala vtis improvizacije, a samo na prvi pogled in premišljeno, da bi čimbolj poudarila ležerno in površinsko pubovsko vzdušje. Svoj vrh pa je dosegla z edinim odmikom v romantiko, v nežnem in čustvenem, bolečem in trpečem pas de deux na vrvi, na katero se vsak moški lahko povzpne izključno s pomočjo supermana. Blestela sta Juan in Liam, ki sta se po končani tiskovki v SMG brez prepričevanja postavila pred objektiv fotoaparata. Ko je New-son za to predstavo iskal potencialne nastopajoče, se je večina heteroseksualnih plesalcev od'ekla sodelovanju, ker bi se morali na odru sleči. Zanimivo, gayev to (nikoli) ni motilo. Normalna moška podoba? To, da se Newson ni pustil fotografirati, pa je že "normalna podoba" zvezdnika, ki pa sploh ni izrazito "moška" in zato ne sodi v kontekst te predstave. Ali pač? V teatru Jozsefa Nagyja ni žensk. Ena je sicer bila, a mrtva. Tudi v svetu Lloyda Newsona jih ni. Ena je sicer bila, a le v podobi plastičie lutke. Tud FRANCISCO CAMACHO je bil v tem pogledu (o)sam(ljen). Ena |e sicer bila, a le v naslovu predstave: Naša gospa Cvetna. Menda je naslov edino, kar naj bi ga drjžilo z Genetom. Sam sem prepričan, da ni čisto tako. Ko je v izzivalnem preoblačilnem ritualu izvedel transformacijo iz moškega v žensko, bi dolga bela obleka lahko postala tudi njegov mrtvaški prt. Niso zaman pognale rožice iz nje Ko rastopaš na odru sam, moraš imeti vse nitke v svojih rokah. In res jih je imel. Kot da bi plesal izključno z rokami Vsemu nežnemu, krhkemu, skoraj omedlevajočemu, so se prsti spreminjali v žive, prozorne, skoraj nevidne nitke Spravil se je sam s seboj. In z Bogom. Ne, z Devico Marijo Gregorijanska korala, ki sta spremljala njegove vizije n občutja, sta namreč nosila naslov O Virgo Splendens in Maria Matrem Virginen. In za protiutež še trubadurska pesem El Comte Arnau. To sem moral povedati prijatelju, ki mi je še dodatno osmislil večer. Zdaj lahko zaploska - kot je obljubil! Na odru je bil Camacho fantovski, ves krhek, skoraj deški, na plesnem podiju Roza diska pa je kasneje izpadel kot tipičen portugalski mačo. Kljub temu ni bil enako enak drugim. Niti ni bil enak drugim manj enakim. Bil je povsem drugačen. Do drugega, drugačnega, skratka naslednjega Exodosa! Gusti Leben [ Ples ] /odnik v svet lez-bijk: za mlade lezbijke, ki se prvič soočajo s to pisano sceno; za malo man) mlade, ki so že vedo, kako se stvarem streže; za vse, ki o takšnih stvareh sploh ne razmišljajo (blagor jim!); za samske, ki iščejo ali pa za tiste v parih, ki bodo iskale čez nekaj let... in za vse ostale -kratek in jedrnat opis tipov iezbijk, na katere lahko naletite. POGLOBLJENA Študira (najmanj 8 do 10 let), veliko bere, kadar ne bere, razmišlja. Ne govori o vsakdanjih stvarehf torej v družbi več ali manj molči, njena prisotnost je vznemirljiva (če hočete, neopazna). V medčloveških odnosih si prizadeva za zaupanje, ki omogoča odkrite pogovore na osebni ravni. Vsi njeni ljubezenski odnosi so zasnovani na, bojda, neomajni čustveni stalnosti. Pri iskanju partnerke jo vodi potreba po "pristnih odnosih" in "graditvi večne veze" (ki jo po določenem času prične z drugo žensko, ampak to je že druga tema...). Spolnost zanjo vsekakor ni najpomembnejša stvar na svetu; bistvena je nenehna in tekoča izmenjava mnenj s partnerko. Značilnosti: Hrani ne pripisuje kakega posebnega pomena, tudi zabavi in diskotekam ne, primanjkuje ji smisla za humor (kako tudi ne, saj se ukvarja samo z resnimi zadevami); njeno življenje je polno problemov in filozofskih dilem, s katerimi se vsakdanje težavice drugih ne morejo primerjati. Michelle Pfeiffer, 1991 Foto: Herb Ritts Kako pristopiti k poglobljeni? Bodite pozorne na detajle, kajti ti so najpomembnejši: nikoli ne zamudite "pravega trenutka", ne prinesite ji napačnega darila, ne zamujajte na zmenke! Bodite previdne, ko se šalite (glej zgoraj}. Lezbijke pO sortah Skratka, nenehno bodite na preži in ne odpirajte usta v tri dni. Poglobljena si namreč zapomni prav vse, še posebej malenkosti, ki vam jih kasneje prav rada vrne v obliki zlobnih pripomb na vaš račun. ZAPUŠČENA Lahko je samska ali pa v dvoje. V prvem primeru bi se slišalo nekako takole: 'Jaz sem dobra, sem zvesta, ne delam napak, krive so druge." Če je v vezi, ni prav nič drugače, le da svoj železni repertoar o tuji krivdi ne ponavlja prijateljicam, temveč partnerki. Pripadnice tipa zapuščenih Iezbijk prepoznamo tudi po značilnem obnašanju v treh glavnih fazah čustvenega odnosa: (1) proces zatjubljanja, (2) izvedba odnosa, (3) nujna sinteza obojega. Zapuščena: (1) zaljubi se v vsako napačno partnerko, najraje takrat, ko po enem mesecu spozna, da gre vse narobe, (2) sledijo (morajo!) formalnosti, ki v nekaj dneh omogočijo ozdravitev večne ljubezni in popolno sožitje, (3) po določenem času, nekako dveh letih, jo izvoljenka (tista ničvredna) zapusti. Značilnosti: Ima izjemno sposobnost, da vedno obdolži izvoljenko - med vezo ali potem, ko je med njima že vse končano. Zanjo obstaja le en kriterij delitve sveta na dobre (to je ona in morda še kakšna) in slabe {takšnih je kar 99% Iezbijk), ki ga upošteva pri vzpostavljanju odnosa, najsibo ta globoka simpatija ali pa neizmerno sovraštvo. Kako pristopit/ k zapuščeni? Ne zanima je, kdo ste v resnici; vaša sreča z njo je odvisna zgolj od nje same. Če si prislužite zeleno luč (=dobra)f bo z vami razpravljala, vas sprejela na svojem domu in se morda celo zaljubila v vas. Ce pa se je za vas prižgala rdeča luč (=slaba), ste oplele na celi črti: nikar ne zapeljite v križišče in opustite sleherno upanje na obojestransko simpatijo. Če po kakem naključju živite z njo, se Kar sprijaznite s sveto resnico, da boste vedno ve tiste prve (in najbrže tudi edine) grešnice. Medtem pa uživajte in molite, da se zle sile ločitve nikdar ne zgrnejo nad vami. ZAVEZANA Ne morete je zgrešiti: kadar koli jo srečate, je v vezi. Kamor kol- gre - v kino, na zabavo, na obisk k staršem, v kopalnico - in karkoli počne ali govori o tem, kaj je počela - šla na počitnice, skuhala kavo, si umila zobe, se pogovarjala po telefonu - vse to počne oz. je počela v duetu s svojo partnerko Če se kdaj zgcai, da za krajši čas ostane sama, se zalepi na telefon: vsakih deset minut mora preveriti, če je njena najdražja še med živimi. Značilnosti: Je zvesta. Če pa že skoči čez plot je do sebe izredno stroga in dosledna. V opravičilo bo našla zapletene razlage, s katerimi bo argumentirala pravilnost in jasnost svojih namenov. Kako pristopiti k zavezani? Če jo želite osvojiti, morate poskrbeti za vtis, da hrepenite po življenju v dvoje. Če sta skupaj, pa si le ne domišljajte, da vam posveča ves svoj čas - vaša nenehna prisotnost je prav nič ne ovira pri nadaljnjem "ogledovanju". Če sta le prijateljici, pa bodite pozorne, če gre z vašo izbranko ne Kavico! FATALNA Poglavitno ji je, da se šopiri na odru. O njenem življenju se ve zelo malo. Krožijo govorice (ki jih je sama sprožila) o banketih, luksuznih avtomobilih, nočnih orgijah, visokih številkah osvojenih in zavrženih žensk... Toda za nobeno od naštetih informacij ni otipljivih dokazov. Njen značaj bi lahko bil spočet od nekega božanstva (razvpita mitološka figura pol oder - pot ženska). V resnici se pomeša med rajo le ob petkih in sobotah zvečer (v Roza disko pride ie za pet minut in potem seveda skrivnostno zapusti prizorišče). Če pa jO srečate kak drug dan, je nikar zmotno ne enačite z navadnimi smrtniki - če boste dvakrat pogledale, boste opazile ode- in krdelo oboževalk. Značilnosti: Nagnjenost k samogovorom, presenetljive zmožnosti nakladanja in bluzenja, popolna odsotnost zavedanja, da dolgočasi celo samo sebe, ekscentrično oblačenje, razgibane 30 [ predalčki ] radikalno prepričanje, da ji ni para. Seveda je najlepša, saj je vendarle na odru! Je pa tudi najpametnejša, saj ji je uspelo, da se je zrasla s piedestalom, s katerega je ne more nihče vreči. Najraje se giblje v krogu svojih oboževalk, ki jo morajo častiti po božje In biti, skoraj tako kol ona sama, iz Visoke družbe". Kako pristopit/ k fatalni? Ne pustite se zapeljati sladkim besedam, ki vas vabijo na oder: bila bi le kratkotrajna slava kajti resnično fatalna je lahko samo ona in samo ona edina. DUHOVNA : Je bila in je verjetno še vedno v resnem "analitičnem postopku". Verjame v astrologijo, karmo, karte, ksvin zde, pravzaprav v vse, kar "presega meje". Pogosto pade v mistiko in distanco od materialnega sveta, v katerem pravzaprav živi (ali bolje: ne živi); hodi po samotni poti puščavnikov, privlačijo jo samostani. Želi si potovati v oddaljene in samotne kraje. Njen vsakdan niti ni tako drugačen od vašega, vendar je pri njej, kot pravi, vse prežeto z nekim posebnim duhom. Čustveno življenje je sicer bolj klavrno; zaradi dejstva, ker svojega notranjega jaza pač ne moreš raziskovati v dvoje, je obsojena na samoto. Ona temu sicer pravi izbira, možna pa je še alternativna razlaga: zapuščena zaradi izčrpanosti izbranke. Značilnosti: Vsekakor se zdravi (ali pa se sploh ne zeravi) s home-opatskimi metodami, obiskuje tečaj joge, vsaj enkrat v letu skoči v Indijo in ne zamudi nobenega predavanja o duhovnosti, misticizmu ali vzhodnjaških filozofijah. Očitno nima drugih opravkov, razen s sabo, saj lastni jaz ne vključuje nikogar drugega. Nagnjena je k vzvišenosti (oholosti, če hočete). Kako pristopiti k duhovni? Vaša sreča z njo je dobesedno v rokah usode: premiki planetov »z te astrološke hiše v ono, nakopičena karma, prejšnja življenja ali sanje so razlogi in razlage za vajino znanstvo (priskrbite s torej zvezdno karto še pred prvim zmenkom). Nimate veliko možnosti za akcijo; vaše edino orožje je seks. Vendar, ko vas bo polila s hladnim tušem: "Meso je le sredstvo za dosego duha', se morate (prepričljivo!) strinjati. PSEVDO DUHOVNA Lezbijke iz te kategorije imajo z duhovnimi, poleg starostnega razreda (od 35 do 45 let), skupno tudi divjo slo po iskanju "onstran navadnega življenja'. Realizacijo tega vzvišenega iskanja pogosto ovira skrivnostna omejenost vsega iu-zemskega. Torej psevdo duhovna uresničuje "distanco od materialnega sveta" ta. : samo da bi potešil svojo strast. Pa nič. | Sam se nisem hotel postaviti v aktivno vlogo. Če nisem dobil jaz, za«aj i bi on! Tudi mu nisem hotel povedati, da naj bo drugič raje tiho, predne obljublja nebesa. Frajer, da me bo nategnil kot zmaj, da bom kar p s Članarino, imajo usluge serv isa zu tekoče leto brezplačno, ostali priložite 5(K)slt. Da bi bila diskretnost zagotovi jena. je poskrbljeno s sistemom šifer: prijavni poli s šifro dodaš še zalepljeno kuverto s svojim naslovom... šifrirano kuverto s tvojimi pod.iiki bomo odprli šele takrat, ko ti bomo našli primernega partnerja (primerno panncrko). Kaj je prijavna pola ? To je unketni list. ki vsebuje tvoje fizične in druge podatke, obenem pa podatke, kakšno partnerko < kakšnega partnerju» si želiš. To bo omogočilo, da ti najdemo najbolj ustrezno osebo. Pomembno je. da zlasti izpolniš vprašanja s svojimi podatki, pri partnerki (partnerjui pa izpolni le tisi«», kar se ti zdi zelo pomembno, ali piši \steno. Prijavo polo lahko dobiš v Revolverju, osebno ali pismeno na Ro/a klubu. Veliko uspeha pri iskanju svoje polovice... ROZA KLUB - LJUBLJANA - KERSNIKOVA 4 - KONTAKT MOJI PODATKI KAKŠNEGA PARTNERJA SI ŽELIM MOJI POOATKI KAKŠNO PARTNERKO SI ŽELIM □ macho □lemliiilon J mladosten kakSen sem do partnona: spolne želje: _ starost starost. □ vseeno. od do starost starost: □ vseeno. od do vi&na vttnc □ vseeno. od do vAna viöna □ vseeno. od do to>a leía □ vseeno. od do teža teža □ vseeno od do lasje taste. laste lasje 00 Ott oči: oči: bdu brki j vseeno □ da J ne brada brada j vseeno (J da □ ne telo: □ normalno j vitko □ atletsko j zajetno H*>: J normalno □vitko □ atletsko □zajetno Vto □ normalno □vrtfco □ zajetno telo. □ normalno J v*o j zajetno poraslost: Orne □šibka J srednja j močna poraslost: □ nič Jiibka J srednja □ močna izraz □ naraven jmotk izraz J naraven J moštu izraz: □ naraven □ moški izraz J naraven j moški j macho jlerninilen J müdesten j tovariSci U se rad podrejam Osem rad nadrejen kakš« nai bodo partnerje« rteresi:_ «aigfff pomen majo zate spolni odnosi_ drug« posebne že$e:_____ materialna prestabljenosi Q slaba a. katerega kxa|a _ predela SLO_ interesi -i šport kak4no zvezo si želim □ oöCasrw stiki □ skupno življenje «atóen je tvoj odnos do partnerkr J Ii UtoariBd a rada m podrejam j som rada nadrejena spolne želje j dobra J odlična _tujine__na< bo partner j Mtura □ potovala Ll trCrejSa zveza a brez skupnega ž"rfjenia □ kakor bo naneslo kakSn» nai bodo njem interesi: kakšen pomen imajo zale spolni odnosi druge posebno ždje:_ materialna preskrbljenost j štaba iz kaierega kraja_predeta SLO interesi: U Spon □ dobra hipne_ Jkultj'j □ odlična nai lin partnerka □ potovanja kakšno zvezo s zefcm j obiasm sftki j trdnejša zveza a brez kupnega življenja □ skupno življenje j kakor bo naneslo Sil-RA: ŠIFRA: Valila! Prijavni poli dodaj zalepljeno kuverto s svojim imenom, Važno! Prijavni poli dodaj zalepljeno kuverto s svojim imenom, priimkom, naslovom, eventuelno tel.it.. na kuverto napi i i te svojo priimkom, naslovom, eventuelno tel.št., na kuverto napiši le svojo Šifro! šifro. Vse skupaj naslovi na Ro/a klub. Kersnikov« 4,1 juhljjiia. (kon Vse skupaj naslovi na: R«»/a klub. Kersnikova 4. Ljubljana, (kon takt). Inki), METELKOVA - LOVCI PETEK; SOBOTA fJO 2GK), NEDELJA fJO 16w ®§ Ats&t ¿S&K t: . ', M^:'1 .J* j w// '4 mm