model, prototip kreativnejše, produktivnejše In družbeno relevantnejše oblike sodobnega muzejske dela. Je generator znanja, informacij, koordinator akcij ter kreator nove pustne podobe naših krajev. Na strokoven in komunikativen način želimo opozarjati in vplivati na nestrokovne odločitve, ki iz naše bogate dediščine ustvarjajo ceneni "kič". ANKETA O STANJU VIDEO DOKUMENTACIJE V SLOVENSKIH ETNOLOŠKIH USTANOVAH NAŠKO KRIŽNAR Konec marca 1992 smo poslali etnološkim ustanovam anketo o stanju video dokumentacije (VD). Do konca maja je odgovorilo 22 naših kolegov. Trije od njih so vrnili prazno vprašalnico, češ, da ne izvajajo dejavnosti, ki nas zanima, niti nimajo opreme, po kateri sprašujemo. Od teh treh je Delavski muzej Ravne še najbolj prizadeven, saj nas obvešča o amaterskih filmih Kino kluba Prevalje, ki bi jih muzej rad pridobil kot začetek svojega filmskega arhiva. Obširen odgovor imamo tudi iz Avdiovizualnega laboratorija 2RC SAZU, ki opravlja službo video dokumentacije za Inštitut za slovensko narodopisje, vendar bom dejavnost te ustanove opisal v posebnem poglavju. Ugodna tehnična opremljenost in razmeroma bogata proizvodnja video dokumentacije v Avdiovizualnem laboratoriju bi namreč porušila sliko povprečnega stanja, ki nas v tem trenutku najbolj zanima. V naslednjem poglavju bom torej upošteval odgovore 18 ustanov. OPREMA V slovenskih etnoloških ustanovah se nahaja naslednja tehnična oprema za Izdelavo in uporabo video dokumentacije: Projektor 16 mm....................4 kom. Projektor 8 mm.....................1 kom. Projektor S8.......................2 kom. Filmska kamera 16 mm .................2 kom. Filmska kamera S8...................2 kom. Video projektor.....................1 kom. Specialni veliki ekran..................1 kom. Video rekorder VCR...................1 kom. 100 Video rekorder VHS...................20 kom. (5 ustanov Ima po dva) TV sprejemnik......................16 kom. {3 ustanove imajo po dva) Kamkorder S VHS ...................3 kom. Kamkorder V 8.....................i kom. Kamkorder Hi9.....................2 kom. Poseben prostor za predvajanje video dokumentacije ima 5 ustanov s skupaj 280 sedeži. OCENA STANJA GLEDE NA TEHNIČNO OPREMLJENOST i. Naprave za predvajanje ima 14 ustanov: Dolenjski muzej, Gorenjski muzej, Goriški muzej, Loški muzej, Mestni muzej Idrija, Mestni muzej Ljubljana, Muzej novejše zgodovine Celje, Muzeji radovljiške občine, Pokrajinski muzej Ptuj, Pomorski muzej Piran, Posavski muzej Brežice, Revirski muzej Trbovlje, Slovenski etnografski muzej, Republiški zavod za varstvo naravne in kulturne dediščine, M. Prostore za predvajanje ima 5 ustanov s skupaj 280 sedeži, ena ustanova pa pravkar pripravlja tak prostor: Dolenjski muzej (50 sedežev), Gorenjski muzej (30), Loški muzej (50), Mestni muzej LJubljana (50), Oddelek za etnologijo Filozofske fakultete (skupna video predavalnica na Filozofski fakulteti 100 sedežev). Video predavalnica na FF je opremljena z video projektorjem, Loški muzej ima posebni veliki ekran, drugi pa imajo navadne televizorje. III. Snemalne naprave ima 6 ustanov: Belokranjski muzej Metlika, Oddelek za etnologijo FF, Pokrajinski muzej Ptuj, Posavski muzej Brežice, Slovenski etnografski muzej in Republiški zavod za varstvo naravne in kulturne dediščine. Iz omenjenih podatkov lahko sklepamo, da je največ zanimanja za predvajanje VD. Manjše zanimanje za lastno produkcijo se odraža tudi v odgovorih na vprašanje, ali nameravajo ustanove v kratkem namestiti posebnega delavca za izdelavo VD, Samo en odgovor je pozitiven (Pokrajinski muzej Ptuj), 13 odgovorov je negativnih, drugi ne odgovarjajo na to vprašanje. Snemanje Izvajajo večinoma kustosi sami (7) ali zaposleni fotografi (3). Za snemanje najemajo nekateri tudi zunanje sodelavce amaterje (1) ali profesionalce (4). Slovenske etnološke ustanove nimajo montažnih zmogljivosti. Na dveh mestih si pomagajo z dvema rekorderjema. Izjema je AVL kot servis Inštituta za slovensko narodopisje, ki bo podrobneje opisan ob koncu sestavka. 100 Medtem ko je reprodukcijska oprema omejena izključno na sistem VHS, so snemalne naprave razdeljene med sistema VHS in V8 oz. Hi8, Slovenski etnologi posedujejo 3 VHS kamkorderje Blaupunkt CR-2000 S, en Sonyjev kamkorder V8 in dva kamkorderja v formatu Hi8 znamke Sony. Ob taki razpršenosti sistemov bi navidez težko našli neko logiko. Za reprodukcijo prevladuje format VHS. Male kamere VB služijo za snemanje na terenu, potem pa se gradivo za predvajanje prepisuje na VHS format. Na ta način se original ohrani nedotaknjen, video kasete V8 pa rabijo zelo malo prostora za hrambo. V zvezi z bodočo tehnično usmeritvijo etnoloških ustanov bi kazalo na skupnem srečanju pretehtati dosedanje Izkušnje In predlagati tisto usmeritev, ki seje najbolje obnesla v praksi in ki odpira možnost razvoja na področju video dokumentacije. Namen naše ankete je bil prav začetek izmenjave izkušenj na tem področju. NAMEN UPORABE Največ ustanov izdeluje VD za arhiv. Na razstavah prikazujejo VD v 10 ustanovah, za študij pri konkretnih raziskovalnih nalogah 6 ustanov, za predavanja 4, in za pedagoške namene 1 ustanova, V dveh primerih uporabljajo VO v druge, nedefinirane namene. Zbirke VD imajo vpisne knjige v 6 primerih, kartoteko v 4, možnost izposoje v 4 in dosje v 1 primeru. Pregledno registriranje VD je torej še na začetku. To je razvidno tudi iz poslanih podatkov o videografskih enotah, kjer se vidi, da enote niso popisane v skladu z uveljavljeno prakso. Največ uporablja video dokumentacijo etnologija (7), sledijo kulturna zgodovina, zgodovina in pedagoški oddelek (3), dokumentacija varnostnih posegov na spomenikih (1) in naravovarstvo {1}. Pri izdelavi VD sodelujeta s producenti zunaj hiše dve ustanovi, dve pa občasno sodelujeta s TV Slovenijo. Večina ustanov (17) predvideva v bodočnosti več VD pri svojem delu. Načrtujejo nakup ali dopolnitev opreme v bližnji bodočnosti (9) in posebnega delavca (1). Prav posebej razveseljiv je odgovor na vprašanje, ali bi se udeležili specializiranega tečaja o izdelavi In uporabi VD pri etnološkem delu. Prišlo je 15 pritrdilnih odgovorov. Tudi ti odgovori, podobno kot pri vprašanju tehnične usmeritve, narekujejo sklicanje tematskega društvenega sestanka. SPLOŠNA OCENA Ne glede na to, da vse institucije niso odgovorile na anketo, lahko iz ocene dobljenih Podatkov ugotovimo, da so naše etnološke ustanove močno podhranjene s tehnično opremo za pridobivanje in študij vizualne dokumentacije. Zlasti to velja za obe osrednji ustanovi: Oddelek za etnologijo in kulturno antropologijo na Filozofski 100 fakulteti in za Slovenski etnografski muzej. če odštejemo stacionarne videorekorderje in televizorje, ki predstavljajo minimum tehnične opremljenosti, je vse ostalo na stopnji slabo opremljene osnovnošolske učilnice. Naša komunikacija s svetom je s tem bistveno prizadeta. Z obstoječo opremljenostjo ne moremo npr. organizirati niti uspešnega mednarodnega posvetovanja o vizualni dokumentaciji, kaj šele. da bi sami izdelovali kvalitetno dokumentacijo. Zdi se mi, da bi morali pričujoči problematiki posvetiti ustrezno pozornost najprej na društveni ravni, nato pa še na institucionalni. V okviru etnološkega informacijskega sektorja moramo najti prostor za vizualno informacijo v povezavi z računalniško podporo. Ti dve področji sta v našem širšem okolju že metodološko in tehnično povezani. Glede na to, da se je računalništvo v večletni načrtni kampanji dokaj udomačilo v naših etnoloških ustanovah, bi bil zdaj čas, da ustrezno energijo posvetimo sodobni vizualni informaciji kot sestavnemu delu celotnega področja strokovne oz. znanstvene informacije. V Sloveniji verjetno Še dolgo ne bo mogoče ustanoviti aktivnega filmskega arhiva {le-ta bi edini zagotavljal standardizirano ohranjanje slikovne informacije v daljšem Časovnem razdobju), zato moramo tem več pozornosti posvetiti sodobnim tehničnim rešitvam, ki elektronski sliki omogočajo maksimalno manipulativnost in trajnost. FILMOGRAFIJA & VIDEOGRAFIJA V naši anketi je Imelo pomembno mesto vprašanje o filmografiji oz. videografiji. Namen vprašanja je bil, da bi z zbrano filmografijo po ustanovah dobili koristen priročnik, ki bi koristil nam vsem. Na žalost so odgovori (z redkimi izjemami) tako površni, da ni mogoče objaviti prave filmografije. Zato navajam podatke, kot so prispeli. Iz njih bo razvidno število enot vkfeo dokumentacije po ustanovah in Izvor teh enot (domača ali zunanja izdelava). Dolenjski muzej Novo mesto 1 enota (šege) Gorenjski muzej Kranj 3 enote (2 filma, 1 video, vse zunanji izvajalci) - Kmečka naselja in stavbarstvo v Dolini, 1977, Gorenjski muzej, Anka Novak, Naško Križnar, S8 mm, 200m. - Planšarstvo v Bohinju, 1979, DDU, Anka Novak, Naško Križnar, 16 mm, 182m. -Hrana v Šenčurju, 1988, Gorenjski muzej,AVLZRC SAZU, VHS video, 25 min. Goriški muzej Nova Gorica 33 enot (32 filmov, 1 video, vse domača produkcija in izvedba) - Bosanski ovčarji v Vipavski dolini. 1972, Naško Križnar, 8mm, 15m. - Drežnlca, pust, 1973, Naško Križnar, 8mm, 50m. 100 - Pustne šege na treh lokacijah, 1973, Naško Križnar, Bmm, 60m. -Trenta, 1973, Naško Križnar, 8mm, 35m. - Bičevnlkl, 1974, Naško Križnar, 38, I5m. * Gora, 1974, Naško Križnar, S8,120m. - Gora, prikaz dejavnosti, 1974, Naško Križnar, $8, 60m. - Drežnica, pust, 1976, Naško Križnar, Vili Tihelj S8, zvočni. 120m. - Drežnica, 1976, Naško Križnar, S8, 60m. - Blumarji, 1976, Naško Križnar, Vili Tihelj. S8, zvočni, 53m. - Praznik kostanja na Ugu, 1976, Naško Križnar, S8,15m. - Breginj pred rušenjem, 1976, Naško Križnar, S8, 75rn, - Kras, pritrkavanje, 1976, Naško Križnar, S8, zvočni, 43m. - Pustovanje, Banjšice, 1976, Naško Križnar, S8, 30m. - Pustovanje, Črni vrh, 1976, Naško Križnar, S8, 15m. - Pust v Benečiji, 1977, Naško Križnar, S8,15m. - Pirhi v Poljubinju, 1977, Naško Križnar, S8,15m. - Pogreb Ludvika Zorzuta, 1977, Naško Križnar, S8,15m. - Trganje in prešanje terana, 1978, Naško Križnar, S8, 43m. - Pust, Doberdob, 1978, Naško Križnar, S8, 15m. * Lavfarija, 1978, Naško Križnar, $8. 30m. - Izdelovanje grabelj, 1979, Naško Križnar, S8, 60m. - Stari vlak na Goriški postaji in na solkanskem mostu 1979. Naško Križnar, S8, 20m. - Prvomajska proslava, 1979, Naško Križnar, S8, zvočni 30m. - Zbijanje pirhov v Mirnu, 1980, Naško Križnar, S8, zvočni in nemi, 20m. - Pritrkavanje Velika noč. 1980, Naško Križnar, S8, zvočni, lOm. - Oris stanovanjskih načinov v Novi Gorici, 1980, Naško Križnar, VCR video, 90min. - Tekmovanje v pritrkavanju, 1980, Naško Križnar, S8, zvočni in nemi, 45m. * Prisotnost In odsotnost oseb in predmetov, 1981, Naško Križnar, S8, zvočni, 95m. - Drežnica, pust, 1981, Naško Križnar, S8, nemi in zvočni, 75m. Mestni muzej Idrija 7 enot (1 film, 6 video. 2 zunanja izvedba, 5 lastna produkcija in izvedba) -Cerkno 1896-1986, 1986, S8. - Izdelava maske, 1986, VHS video. - Obnova kfavž na Belci, 1990, VHS. - Sanacija Franje po zasutju s plazom, 1990, VHS. - Obnova gradu. - Selitev in obnova rudniških strojev. - Obnova idrijske kamšti. Muzej novejše zgodovine Celje 37 enot (vse video, vse zunanji producenti in Izvajalci) - Študentsko naseije, 1990, Oddelek za etnologijo FF, Študentska video delavnica, Nadja Valentinčlč, VHS, 50 min. - Mesto ob Savinji, 1987, RTV Zagreb. - Portret knežjega mesta, 1992. 100 - Comet Zreče, Železarna štore, Gorenje. (3 kom.) - Novi muzeji in nove muzejske postavitve, posnetki razstav (11 kom.) - Volitve 90, Plebiscit, Vojna v SLO...posnetki TV Slovenija (21 kom.) Oddelek za etnologijo Filozofske fakultete Ljubljana 11 enot (5 filmov, 6 video, lastna produkcija in izvedba, od tega 4 študentski video filmi) - Pust na Banjški planoti, Janez Bogataj, 8rnm, č.b., 30m. - Promet In transport na Notranjskem, Janez Bogataj, 8mm, č.b., 40m, - Dekani-Marezige, 1970, Janez Bogataj, 8mm, č.b.,50m. - Seminarium etnologicum Orava, 1970, Janez Bogataj, 8mm, č.b., 50m. - Galjevica, 1981, Mojca Ravnik, Naško Križnar, S8, zvočni, 180m. - Prodajalci Mladine, 1988, (Študentski video) Nadja Vaientinčič, VHS, 47 min. - študentsko naselje, 1990, (študentski video) Nadja Vaientinčič, VHS, 50 min. - Mogoče in nemogoče v raziskovanju ljudi in vina, 1990, Aleš GaČnik, VHS. - Šranga na Viru pri Domžalah, 1991, (študentski video) Bernarda Potočnik, VHS, 24 min. -šranga žentnuv Bruhanji vasi, 1991 (študentski video). Polona Šega, VHS. 17min. Pokrajinski muzej Ptuj 8 enot (video, vse lastna produkcija in izvedba) - Študentski interdisciplinarni raziskovalni tabor, Vino'89, VHS, 18 ur, - Interdisciplinarni raziskovalni tabor Vino Ptuj, VHS, 25 ur, - Tematika "Vino". VHS, 35 ur. - Etnološki simpozij, VHS, 5 ur. - Pust, VHS, 6 ur. - Etnologija splošno (sejmi...), VHS, 24 ur. - Muzeologija, VHS, 60 ur. -Privatni zbiralci, VHS, 15 ur. Pomorski muzej Piran 9 enot (2 filma, 7 video, 3 lastna produkcija in tuja izvedba, 6 zunanja produkcija in izvedba) - Bela žetev, Zagreb film 1968, Krsto Škanata, 35mm, zvočni, 38Qm. - Morske soline, Zagreb film 1959, Krsto Škanata. 35mm zvočni, 315m. - Soline včeraj, danes, jutri, 1987, Naško Križnar, Zora Žagar, VHS, 11 min. - Soline, fragmenti, 1986, Naško Križnar, Zora Žagar, VHS, 42 min. - Vita e morte delle saline, 1990, Rino Tagliapietra. -TV oddaja Periskop, l-ll, april 1990. - TV oddaja O solinah na Jadranu, 1990, - Lov na cipije, februar 1992, Iztok Šoba. - Igrani film o Resslu, l-lll, TV Ljubljana. 100 Posavski muzej Brežice 15 enot (1 film, 14 video, 1 zunanja izvedba, 5 oddaj presnetih s TV mreže, 3 enote kupljene, ostalo domača izvedba). Revirski muzej Trbovlje 8 enot (vse video, 3 enote domače izvedbe, 5 enot presnetih s TV mreže). - Posnetki razstav (3 enote) - čebinski kongres (5 enot) Slovenski etnografski muzej Ljubljana 12 enot (3 filmi, 9 video, 7 lastne produkcije in izvedbe, ostalo tuje) - Bloke, zibelka smučanja na Slovenskem, (Bloški smučarji), 1932, Metod Badjura, 35mm, 199m. - Kurentovanje, 35mm. - Soline: Prizori iz piranskih solin, Bjele žetve, Morska solana, razstava "Sečoveljske soline včeraj, danes, jutri", VHS. - Žetev v vasi Selce na Pivki, 1983, Inja Smerdel, Naško Križnar, S8. (Isti film je presnet tudi na VHS video!) - Ovčarji se vračajo, 1989, Inja Smerdel, Naško Križnar, U-matic in VHS, 17 min. - Tina in Neje v Etnografskem muzeju, 1989, TV Ljubljana. - Poslikane panjske končnice, Viba film 1989, Boris Višnovec, 35mm zvočni. - Tečaj v peki božičnika v SEM, 1989. - Ob razstavi panjskih končnic na Dunaju, 1990, TV Slovenija, prispevek v oddaji Osmi dan. - Trgatev na Vinomeru v Bele Krajini, 1991, Hi8 video. - Martinovanje na Vinomeru v Beli Krajini, 1991, Ht8 video. - Miklavževanje v Ljubljani, 1991, Hi8 video. Tržiškl muzej 9 enot (1 film, 8 video, 4 lastna produkcija in tuja izvedba, ostalo tuje). - Šuštarska jesen, 1975, Filmski klub 'Tomo Križnar, 16mm. - Njegovo veličanstvo čevelj, 1990, TV Slovenija, Oddaja Pogledi, VHS. -Tržič, 1990, Boštjan Lazukič, VHS. - Gregorjevo, 1990, Ladislav Srečnik, VHS. - Pust v Tržiču. 1990, Ladislav Srečnik, VHS. -V službi človeka, 1991, Boštjan Lazukič, VHS. * Mozartova cerkvena glasba, 1991, podaril Ignacij Hladnik, VHS. - Gregorjevo, 1991, Avdiovizualni laboratorij ZRC SAZU Naško Križnar, U-matic in VHS, 12 min. -Tekčeve jaslice, 1991,Tržiški muzej, Naško Križnar, U-matic in VHS, 35 min. Republiški zavod za varstvo naravne in kulturne dediščine Ljubljana 4 enote (vse video, domače proizvodnje in Izvedbe) 100 - Dolina reke Učje, 1992, Tomo Vugrin, 2 enoti, Hi8 video. - Rudnik živega srebra Idrija, 1992, Tomo Vugrin, Hi8 video. - Podelitev Steletovih nagrad, 1992, Tomo Vugrin, Hi8 video. AVDIOVIZUALNI LABORATORIJ ZNANSTVENORAZISKOVALNEGA CENTRA SAZU Avdiovizualni laboratorij Znanstvenoraziskovalnega centra SAZU je bil ustanovljen leta 1982, da bi Izdeloval video dokumentacijo za inštitute ZRC. V okviru ZRC SAZU je to samostojen oddelek, ki šteje 4 ljudi. Razdeljen je na loto sekcijo in na video sekcijo. Upravlja ga Svet z akademikom Andrejem O. Župančičem na čelu. Vodja AVL je Naško Križnar. Avdiovizualni laboratorij ZRC SAZU - montažni studio Tehnična oprema Hkrati z nakupom osnovne snemalne tehnike v formatu U-matic standard, leta 1983, je sponzor Emona-Hitachi podaril oddelku osnovno VHS tehniko, v kateri je še danes posnetih največ videotečnih enot. Vzporedno je nastajal montažni studio v formatu U-matic standard. Ob snemalni opremi (video kamera Hitachi Denshi FP 15B, portable recorder Sony VO 4800) je video studio dobil še montažno opremo (playerja VO 5630, VO 5800, editirni recorder VO 5850, montažno konzolo RM 440, vse Sony, video mikser DVM 1000 in generator elektronskih napisov z računalniško podporo). AVL še naprej deluje vformatu VHS oz. SVHS. Vta namen ima kamkorder Biaupunkt CR 2000 S in dva videorekorderja SVHS Biaupunkt RTV 920, brez elektronske 100 montaže. Leta 1991 se Je AVL preusmeril v format Hi8 z nakupom profesionalnega kamkorderja (kamera Sony DXC 327 P in rekorder EW 9000 P). Gradivo na kasetah Hi8 se v montaži s pomočjo piayerja EVO 9800 kopira na U-matic standard editor, Že obstoječi VO 5850. Z ohranitvijo montažne in reprodukcijske linije U-matic smo tako ohranili možnost manipuliranja s tem formatom, v katerem je posneta dobra tretjina celotnega vizualnega fonda AVL Razen omenjene video tehnike ima AVL tudi telekino domače izdelave za kopiranje 8mm, S8 in 16mm filma na vse video formate (VHS, Hi8, U-matic standard). AVL nima svoje filmske ali video predvajalnice. V ta namen se poslužuje skupne Male dvorane ZRC SAZU, ki je opremljena s primerno velikim TV sprejemnikom in video rekorderjem VHS. Dvorana sprejme 50 gledalcev. Arhiv oz. videoteka Video dokumentacija posneta v AVL se uporablja v različne namene: za arhiv, za predavanja, za prezentacije dejavnosti ZRC in za študij ob tekočih nalogah. Osnovni namen izdelave video dokumentacije pa je zbirka video dokumentacije slovenske naravne In kulturne dediščine, ki šteje danes 336 enot različnih tematskih usmeritev Prevladujejo etnološke teme. Med inštituti ZRC se uslug AVL največ poslužujejo: Inštitut za slovensko narodopisje, Inštitut za arheologijo, Biološki inštitut, Paleontološki inštitut in upravi ZRC in SAZU za snemanje kronike obeh ustanov. Iz začetkov delovanja AVL je v Zbirki tudi nekaj filmskih trakov, zlasti Iz časov sodelovanja s TV Ljubljana. Po usmeritvah Sveta AVL izvaja le ta tudi samostojno raziskovalno nalogo z naslovom Predpostavke vizualnih raziskav v etnologiji v okviru tematskega sklopa Avdiovizualne raziskave. Pilmografija & videografija Sestavni del arhiva AVL so tudi filmi bivšega Glasbeno narodopisnega inštituta SAZU in Inštituta za slovensko narodopisje SAZU. Gre za prve slovenske etnološke filme od leta 1956 naprej. Njihov seznam z natančnimi filmografskimi podatki je objavljen v knjigi Slovenski etnološki film - Filmografija 1905-1980 Naška Križnarja (1982), zato jih na tem mestu ne bom ponavljal. Tudi iz arhiva AVL od leta 1982 naprej bom navedel samo tiste filmografske oz. videografske enote, ki so pripravljene za javno predvajanje (zmontirane ali opremljene s komentarjem) in od njih spet tiste, ki so etnološke tematike. - Ustavljanje pusta, 1984, koprodukcija sTV Ljubljana, Naško Križnar, Sergio Ferrari, 16mm, 25 min. - Florjanovanje, 1985, koprodukcija s TV Ljubljana. Naško Križnar, Jože Perko, 16mm, 20 min. - Pustovanje v Ponikvah, 1986, Naško Križnar, VHS, 48 min. 100 - Sečoveljske soline včeraj, danes, jutri, 1987, sodelovanje s Pomorskim muzejem iz Pirana, Zora Žagar, Naško Križnar, VHS, 11 min. - Soline - fragmenti, 1987, Naško Križnar, Zora Žagar, VHS, 42 min, - Dviganje sarkofaga. 1988, Naško Križnar, Danilo BreŠčak, U-matic, 9 min. - Hrana v Šenčurju - Veiika noč, 1988, sodelovanje z Gorenjskim muzejem, Anka Novak, Naško Križnar, VHS, 25 min. - Ležaja family 87, 1988, koprodukcija z Republičkim zavodom za varstvo spomenika kulture v Zagrebu, U-matic, 26 min, - Miklavževa nje v Ratečah in otepovci v Stari Fužini, 1988 (gradivo iz leta 1985 in 1987), Anka Novak, Naško Križnar, VHS, 16 min. - Orthodox Christmas Badnjak, 1988, Naško Križnar, U-matic, 31 min. -Pesmi Jurija Vodovnika, 1988, Naško Križnar, Igor Cvetko, U-matic, 16min. - Klenkanje. 1989, Naško Križnar, Julijan Strajnar, U-matic, 16 min. - Ovčarji se vračajo, 1989, koprodukcija s SEM, Naško Križnar, fnja Smerdei, U-matic, 17 min. - Praznovanje sv. Antona, 1989, Naško Križnar, U-matic, 24 min. - Pripoved Stane Ležaja, 1989, koprodukcija z Republičkim zavodom za varstvo spomenika kulture Zagreb {gradivo iz leta 1987), Naško Križnar, U-matic, 14 min. - Pripovedovalke na Otlici, 1989, Naško Križnar, U-matic 55 min. -Prvi pomladni dan v Trenti, 1989, naročnik Triglavski narodni park, Naško Križnar, U-matic, 10 min. - Razgovor s Pekom Ležaja, 1989, koprodukcija z Republičkim zavodom za varstvo spomenika kulture Zagreb (gradivo iz leta I987), Naško Križnar, Tomo Vinlčak, U-matic, 13 min. - Razgovor z Rozalijo Ofič, 1989, Naško Križnar, U-matic, 52 min. - Sledovi Perunovega kulta v Makedoniji, 1989, Naško Križnar, Andrej Pleterskl, U-matic, 23 min. -Slike iz Trente, 1989, naročnik; Triglavski narodni park, Naško Križnar, U-matic, 23 min. - Trikraljevsko koledovanje, 1989, sodelovanje z Dolenjskim muzejem, Naško Križnar, Ivica Križ, U-matic, 17 min. - Hrastov list, 1990, naročnik: Pokrajinski muzej Koper, Naško Križnar, U-matic, 36 min. - Pustovanje v Rakitovcu, 1990, Naško Križnar, U-matic, 28 min. - Gregorjevo, 1991, Naško Križnar, Sašo Kuharič, U-matic, 12 min. - Ljudska glasbila, 1991, Julijan Strajnar, Naško Križnar, VHS, 19 min. - Martinovo, 1991, Naško Križnar, U-matic. 12 min. - Pritrkavanje, 1991, Julijan Strajnar, Naško Križnar, VHS, 44 min. - Štefanovo, 1991 (gradivo iz leta 1990), Naško Križnar, VHS, 6 min. - Tekčeve jaslice, 1991, naročnik: Tržiški muzej, Naško Križnar, Sašo Kuharič, U-matic, 35 min. -Trentarski obrazi 3,4,5, naročnik: Triglavski narodni park, U-matic, 17.10,16mln. - Vloga glasbil In godcev. 1991, Julijan Strajnar, Naško Križnar, VHS, 25 min. - Razstava ljudska glasbila In godci, 1992, Naško Križnar U-matic, 4 min. - Predstavitev ZRC SAZU, 1992, (Ob 10 letnici ZRC so predstavljeni nekateri inštituti, med njimi Inštitut za narodopisje), Naško Križnar, U-matic, 55 min. 100 V Zbirki video dokumentacije se nahajajo enote zelo pestre vsebinske usmeritve. Vseh ni mogoče navajati. Naj omenim, da je med njimi veliko zapisov šeg, zlasti pustnih, mnogo razgovorov z informatorji in precej gradiva za portrete znanih znanstvenih in kulturnih delavcev, tudi etnologov, V Zbirki so tudi video kopije številnih dokumentarnih filmov iz TV mreže, kot tudi nekaj originalnih etnoloških filmov tuje proizvodnje in neevropske tematike. Trentar (fototeka glasbeno narodopisnega Inštituta, foto: M. Pegan) 100