Naša družina in kat. shod. (Resolucije kal. sHoda). O družini in ženskem vprašanju. I. Katoliški shod ugotavlja z obžalovanjem, da je družina resno ogrožena v pogojih gmotnega obstanki in nravnih tcmeljev. Ker je družina življenska in naravna prvina, podlaga in korenina vsej družbi, in ker pomenja propadanje družine — propadanje vse družbe, •ssato: 1. pozivlja poslance, naj potom socijalne zakonodaje skušajo uredili gospodarske razmere, kakršne so potrebne za ustanavljanje in povoljno uspevanje družin; delajo naj na to, da se potom zakonodaje prav posebno zaščiti družina in da se vse zatre, kar nasprotuje življenjskim in nravnim namenom družine; (zaščita zakona po krščanskem pojmovanju, zaščita otrok, rojenih in nerojenih, pobijanje nenravnosti in spolnih kug); 2. pričakuje od avtonomnih in drugm javnih oblastev in zastopslev ter od gospodarskih in strokovnih organizaeij, da pospešujejo blaginjo družin (z družinskimi staiiovanji, z oskrbo življenskih potrebščin); S. naroča se vsem organizacijam, posebno prosvetnim, da usmerijo vse svoje delovanje v prilog družinskem življenju ter dopolnjujejo cerkveno prizadevanje z odgojo iu izobrazbo odrasle mladine po znanstvcnih načelih prave skrbi za zdrav in krepak rod, ki se popolnoma skladajo z versko-nravnimi zahtevami; 4. svetuje razumnikom, da se pri razglabljanju družabnih razmer prav posebno ozirajo na nstroj najbolj naravne in prvinske družbe, ki je družina, in s tega vidika zajemljejo smernice za urejevanje drugih družabnih razmer. II. Katoliški shod istotako z obžalovanjem ugotavlja, da je vsled nezdravih razmer dobršen del ženstva stalno odlegnjen svojemu prvotnemu in naravnemu poklicu in prisiljen v razne pridobitne poklice, kar je v veliko kvar ženstvu in družbi sploh, zato 1. pozdravlja vsakršno1 prizadevanje, ki naj omogoči ženstvu, da se vrne k svojemu naravnemu, ali vsaj sorodnim poklicem; 2. zahteva za ženslvo, ki opravlja nioškim poklicem enakovredno delo, iste go&podarske ia socijalne pravice, kakršnih so deležni moški; 3. sploh pa zahteva za ženstvo popolno enakopravnost rn posebno zakonito varstvo, ki ga potrebuje po svoji naravi. Družina in verska vzgoja. Ker je temelj vsega zasebnega in javnega življenja družina, zato opozarja katoliški shod, da je treba družinškemu življenju posvečati največjo skrb. 1. Življenje po društvih ne sme biti v škodo dru.žinskemu življenju. 2. Pri vseh naših zahtevah po verski šoli se ne sme pozabiti, da je končno največ ležeče na domači vzgoji. 3. Starši naj se dobro zavedajo svojega svetega in resnega poklica; naj ne pozabijo, da je dober vzgled najizdatncjše vzgojno sredstvo. 4. Priporoča sc, da se inladeniči in dekleta, ki nanieravajo stopiti v zakonski stan, o pravem času temeljito pouče o dušni in telesni vzgoji otrok. Svari se pred sklepanjem mešanih zakonov. 5. Da bodo naše družine bolj prešinjene verskega duha in bodo v božjcm varstvu lažje vršile svojo dolžnost, katoliški shod ponovno najtopleje priporoča posvetitev, družin Jezusovemu Srcu: da se bodo diužine v resniri po božjem Srcu posvečale, da bo po njih posvečen ves narod.