URN_NBN_SI_DOC-FSRZE99H

Iz muzejskega dela 351 Dostopnost muzejskega učnega okolja za slepe in slabovidne Accessibility of the museum educational environment for the blind and visually impaired UDK 069.016:376.3 Prejeto: 18. 8. 2007 Uvod Tudi muzeji so pomembna izobraževalna institucija za človekov razvoj, saj je muzej po definiciji » nepridobitna, stalna institucija v službi družbe in njenega razvoja ter odprta za javnost, ki zaradi raziskovanja, izobraževanja in razvedrila, pridobiva, varuje, raziskuje, posreduje informacije ter razstavlja materialne dokaze o ljudeh in njihovem okolju «. 1 Velik izziv pa muzejem vsekakor predstavlja vprašanje, kako svoje učno okolje narediti dosto- pno tudi tistim, katerih vsakdanji način življenja in dojemanja sveta okoli sebe se razli- kuje od »običajnih« muzejskih obiskovalcev. 2 Izguba vida postaja čedalje bolj pogost pojav tudi v gospodarsko in socialno razvi- tih državah. Podatki Svetovne zdravstvene organizacije iz leta 2002 3 namreč kažejo na zmanjšanje števila prebivalcev, ki so slepi ali slabovidni zaradi nalezljivih bolezni ter po- rast slepote in slabovidnosti zaradi daljše življenjske dobe. Z vidika enakih možnosti so muzeji dolžni zagotoviti dostopnost svoje dejavnosti, ki jo opravljajo kot javno službo, tudi osebam z različnimi oblikami invalidnosti. 4 Ome- 1 ICOM Definition of a Museum. URL: http://icom.museum/definition.html (citirano 12. 8. 2007). 2 Prispevek je nastal na podlagi raziskovalne naloge v okviru vaj iz etnološke muzeologije na Od- delku za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofske fakultete v Ljubljani, pod mentorstvom dr. Jožeta Hudalesa. Za veliko dragocenih informacij, napotkov in posredovanj kontaktnih po- datkov, se zahvaljujem tudi Tomažu Wraberju, predsedniku slepih in slabovidnih intelektualcev v Zvezi društev slepih in slabovidnih Slovenije. 3 Magnitude and causes of visual impairment. URL: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/ fs282/en (citirano 12.8.2007). 4 Analiza dostopnosti muzejev otrokom in invalidom: rezultati in komentar. 2006. Ljubljana: Mi- nistrstvo za kulturo, Sektor za kulturne pravice manjšin in razvoj kulturne raznolikosti, 15 str. Izvleček Muzejsko izobraževanje mora biti enakovre- dno zagotovljeno vsem muzejskim obiskoval- cem. Prispevek se posebej osredotoča na ciljno skupino slepih in slabovidnih obisko- valcev. Na kratko so predstavljene dosedanje raziskave o dostopnosti muzejev ter muzejske razstave, prilagojene slepim in slabovidnim. Abstract Educational activities at museums must be equally accessible to all museum visitors. The contribution focuses particularly on the target group of the blind and visually im- paired. There is a short resume of existing studies on the accessibility of museums and museum exhibitions adapted to the blind and visually impaired.

RkJQdWJsaXNoZXIy