na srctlnjc) l-vropo. Gregor Tome jia govori o gcneracij.skih značiino.stih mladine, predv.sem skozi njihove suhkuluire kot izraz spcciliOno.sii njihovih življenjskih .stilov in kitlturnih prak.s. Velik del zl^ornika obsegajo članki, ki obravnavajo raznolike zgodovinske in einolo.Sko-antropolo.ške teme. Tli gre tako za probleme teoretske narave, kot je vprai5anje zgt)dovinskega rciroaktivizma (Kante) ali pa tnino.sa meil etnologijo in antropologijo (.^mitck), kot z;i pred.stavitev osebnosti in dogajanj iz slovenske zggiji. Zastavi si vprašanje, ali so tudi stari Slovani nekoč poznali tak.šno predstavo o vodi. Dokaze za to skuša najti v ljudskem slovstvu, .šegah, arheoloških najdbah in jeziku, kar zahtcv-a preučevanje tlvch ločenih, a vseeno komplementarnih delov-ljiitiskih predstav o |ioiovanju duše v onostranstvo ter šegah ob smrti. Pt)vczujc ju različen način uporabe vode. V prvem delu se morila skrivajo ostanki prcdkr.ščanskfga mita. v drugem pa .se kažejo drobci .starodavnih pogrebnih obredov. Ker morebitne sledove i.ščc tako v litc"-raturi kot jezikoslovju. u[V)rahlja komparativno mctotlo dela. Delo scsta\ija pet poglavij, Prvo |X)glavje prina.ša gradivo starejše slovanske zgtxlo-vinc. o starih načinih pokopa in .sežiga v ladjah ter s tem povezano mitsko predstavo o deželi mrtvih, katero od tega sveta loči viKla. Navaja mnenja (Kimcnibnej.ših avtorjev, ki so .se ukvarjali s to tematiko (A. Kotljarcvskij, D. Ančun, C. Giemen, S. Trojanovič, Z. Vanii, L Nicderic, D. Trstcnjak. V Čajkanovič, V V Ivanov, V. N. Toporov, K Bczlaj, V. .Modern-dorfcr, G, Krek, O. .Schräder, A, Fisher in B. O. UnlK-gaun). DruHo poglav je je sfsiavljcm» i/. \vC sklopov. v katvrih so /ajda poročila o novejših oclkriljih pokopa v čolnu pri južnih Slovanih. .Sledijo novej.^a cKiriičila o onosiran.stvu. ki .so .ie pred kratkim živela med ljud.stvom ali jiii je moč /aslediti v novejSein etnografskem gradivu, (iri .Slovencih le Se v pesmih in pripo\eilkah. .Vviorica nadaljuje z izhorcmi iz ljud.skeg.1 .slovstva (pripovedke. pe.smi, molitve, zagovori), v kateri je. s (Todrohnej.iSo analizo, moč zasleiliti eksplicitno predstavo o V(K.ll. Zadnji de! poglavja vsebinsko najbolj i/„stopa od ostalih. Govori namreč o ujiorabi vode v recentnih pogrebnih .šegah kot enemu pomembnej.ših elementov, znanega pri \-.seh južnih Slovanih. Uporaba vi)de .se kaže na različne načine; kot pitje med umiranjem, izlivanje v trenutku smrti umiv;inie. |5ost:ivljanje pod mrtveca na p;irah ter kro|v Ijenje ntrtveca, prostora in pogrebnikov. Hri tem ima voda pretivsem lustrativni pomen o/- služi kot sredstvo z;iščite pred nečistim mrtvecem in morebitnim vračanjem le tega, .Mencejeva poudari, da med uporabo voile v šegah ob smrti in prehodu duše čez V(Kk) v svet mrtvih ter domnevnimi si:iro-tlavnimi obredi pokopa oz. .sežiga v čoliui. ni videti večje povez-ive. Veiuiar pa kom-paracij;i raznih ljudskih .šeg in nav;id z vodo. znotraj pogrebnih šeg. implicitno r;izkriva globlji pomen v(Kle k«n ključa do razume-v;inj;i preilstav o prehoilu duš na drugi svet Tretje poglavje ;ivtorica nameni prikazu jezikovnih p;ir.ilel med nekaterimi besetl;imi slov;inskih jezikov, katere bi lahkt) kazale n:i možno povezavo med pojmom vode in smrti. Četrto in peto jioglavje bralce sezn;inj;ita s podatki o lokacijah grobov ob vodi in kopanju vfKliijakov kol zaobljub za umrlega, o čemer je zlasti veliko podatkov iz Hosne in Hercegov ine. Arheološke najdbe .so pokaz-i-le. da so bili grobovi Slovanov pogo.sto locirani ob vodi. bodisi rekah, jezerih ali votl-njakih, kajti smisel vode je bil, omogočiti duši čim hitrejši odhod v deželo mrtvih, hkrati pa je votl;i [Vjmenila prepreko, ki naj bi zaustavila vračanje duš in demonov v svet živih. Avtorica na koncu povvže vse ugotovitve in odgovori na začetku z;i.siavljeno vpni-.š;mje. ali .so .Slovani pred prihodom krščanst- va [joznali mitsko predstavo o prehodu duše v onostranstvo in s tem |x>vezan obred. l'o njeni interpretaciji gre za ;iv tentično slovansko mit.sko predsi;ivo o vodi kol meji med svetom živih in mrtvih, ki naj bi bila .starejša oil izoblikovanja indoevropske jezikovne skupine, saj je raz-širjena i>o vsem svvtu. -ci:ilnih oblik vedenja v org;inizacijah. .\vtorja poudarita, da je namen knjige opozorili n;i prisotnost a.soci;ilnega vetlenj:i v organizacijah in n;ikazaii smernice njihoveg;i reševanja. Prvi uretinik, Jeraltl Greenberg. je predavatelj poslovne etike in upravljanja s človeškimi viri na Univerzi Ohio, čl:in Ameriškega združenja psihologov in član Združenja za organizacijsko vvtienje. Je avtor vx'č kot .stolih strokovnih člankov, v katerih obravnava tematiko organizacijske pravičnosti in vvdenja v t)rganizaciiah ter išče