P A S I O N I N V S M E R T Nashiga Gospuda Iesusa Christusa,  is vseh shtirih Euangelistou v en sonetni krancel sloshil Matej Krevs 10 PASIJONSKI DONESKI 2015 10 I. Martra Christusova se je pričela. Zrečena je obsodba nevesela. Ven bo treba stopiti, na pot, brez apostolov in učencev, na rame si zadati hlod, težak sto centov. Na to strmo goro se povzpeti v štirinajstih slikah. In tam, za pokoro vseh, trpeti in umreti. Ah, ti bridkust velika! 11 Matej Krevs PESEMSKI KRIŽEV POT II. Ah, ti bridkust velika, glej, že nosi Kristus sam svoj križ, brez pomočnikov, iz ust nobena mu beseda žala ne privre, le žalost, beda zastruplja mu srce. In z vsakim je korakom bolj težak ta les, kot da vsa zemlja stala bi mu na ramah, res trda je ta krvava tlaka tega nashiga krala. 12 PASIJONSKI DONESKI 2015 10 III. T ega nashiga krala, ki zdajci se pod križem prvič zgrudi, ki že, utrujen od kravala, na ustnicah okuša svoj krvavi pot, nihče od Judov ne poskuša odrešiti spon; vsak le kriči nanj in ga psuje, pljuva ga in zasmehuje; a med to množico je nekaj teh, ki vedo resnico, da zdaj se kri preliva edinega Bozhiga sina. 13 Matej Krevs PESEMSKI KRIŽEV POT IV.  Edinega Bozhiga sina na poti sreča bleda mati. Neznosna je tišina, ki sili jo molčati, ker rada zakričala bi, a ve, da sin njen zlati se mora darovati za vse ljudi. Da ji usoda dana je: prestati toliko gorja, ker Bog jo je izbral izmed vseh žena, in da je sina daroval, je narvechja Bozhja gnada. 14 PASIJONSKI DONESKI 2015 10 V. Je narvechja Bozhja gnada tudi ta nemilost, to trpljenje, ta nasilnost, ti udarci, kri in rana? Je. Blagor njemu, ki se muči kakor Simon iz Cirene z njim pod križem, ko vsi upi zdijo se brez teže, ko življenja gnus prevlada in razpase se bridkost, saj po smrti kot nagrada mu zasije zarje večne ena neizgruntana milost. 15 Matej Krevs PESEMSKI KRIŽEV POT VI. Ena neizgruntana milost je ta bridki križev pot, je preizkušnja, boj je, most, ki, ves svetal, vodi tja v svod neba, čez brezna brezdanja, kjer sije pekla bolečina trajna. Na poti tej, kakor skrivnost, stoji Veronika in beli potni prt poda mu za obličje, polno ran. Svoj lik trpeči vtisne vanj, v kterem kazhe se ponizhnost. 16 PASIJONSKI DONESKI 2015 10 VII.  V kterih kazhe se ponizhnost, tiste bo Gospod povišal. Le navidezna brezbrižnost seva zdaj z neba višav nanj, ki je že v drugo pal pod križem, ki, ves zverižen, leži na tleh, umazan in krvav. Tako kdaj človek obleži; od udarcev podlih strt in slep si na tihem zaželi, da prišla bi ponj že Smrt, a nad njim je luč, je gnada, pa lubezen, vera, nada. 17 Matej Krevs PESEMSKI KRIŽEV POT VIII. Pa lubezen, vera, nada, glej, to troje nam ostane. K ženam, ki so tamkaj stale in solzile se od jada, Krist obrne se znenada in spregovori takole: »Ne nad mano, le nad sabo, jokajte se, hčere Božje, in nad svojimi otroki, kajti, kakor pišejo preroki, blagor vsem nerodovitnim, kadar tisti čas napoči!« Tako jim Jezus up budi, a tudi trosht, de smerti ni. 18 PASIJONSKI DONESKI 2015 10 IX. A tudi trosht, de bomo vsi odrešeni od spon trpljenja in v luči večnega življenja deležni rajske radosti, – če vsak zadal si bo svoj križ, kakor Krist, na svoje rame in šel skoz stiske in težave po strmi poti v Paradiž. O človek, kadar obležiš od viharjev zlih spodrezan, spomni se takrat, da tudi On je trikrat pal pod križ, da bi s tem bil ti odvezan sojih grehov hudih. 19 Matej Krevs PESEMSKI KRIŽEV POT X. Sojih grehov hudih bo odrešen vsak kristjan, saj se Kristus tretji dan je od mrtvih zbudil. A še prej je bil izdan, mučen od vojščakov krutih, slečen in zasramovan od ljudi brezčutnih. Zato slecimo tudi mi naših grehov cunje stare, da ne pademo v skušnjave. Saj če bomo čistih misli, bomo s tem pri Bogu v čislih inu smerti resheni. 20 PASIJONSKI DONESKI 2015 10 XI.  Inu smerti resheni bodo narodi Evrope, Azije, Amerike, afriške celine vroče; kar nas duš po svetu blodi, je obsojeno na večnost, a le kdor za Kristom hodi, upati sme v rajsko srečo. To besede so resnice evangelija, ki držijo, kot pribit je z žeblji bil zveličar sam; a dojeti nam jih možno je le skozi martro Bozhjo. 21 Matej Krevs PESEMSKI KRIŽEV POT XII.  Jeno skus ta martra Bozhja smejo duše v rajski vrt, ker sam Bog je skusil smrt. Tistikrat se je stemnilo, kakor da je sončni mrk, zemljo streslo je z vso silo, grob premnog je bil odprt. In pretrgalo na dvoje se je v templju zagrinjalo, vse, kar tam ljudi bilo je, se je v hipu razbežalo; le Marija, mati uboga, s svojim sinom je ostala, odreshena vechniga ogna. 22 PASIJONSKI DONESKI 2015 10 XIII. Odresheni vechniga ogna ti pač ne bodo, ki so stali križem rok in se smejali, ko se je vršila groza Kristusovega trpljenja, čeprav usmiljenost Njegova je brezmejna. A nek Žid, bogat ostudno, Jožef iz Arimateje, ki zaprosil je pogumno, da se sname truplo s križa in Mariji izroči ga, bo kljub bogatiji hudi najdel v raji platz per Bugi. 23 Matej Krevs PESEMSKI KRIŽEV POT XIV. Najdli v raji platz per Bugi bodo dobri in pravični, tam v nebesih zasijali soncu slični. Tako vsaj piše v Svetem pismu, pa tudi to, da je Jezus Kristus pokopan bil v tuji grob, vsekan v skalo, kamor je Pilat postavil stražo. S tem se je končala zgodba o trpljenju našega Gospoda, ta prebridka, kruta in surova martra Christusova. Matej Krevs, 14. postaja, perorisba, 2014 25 Matej Krevs PESEMSKI KRIŽEV POT Magistrale Martra Christusova, ah, ti bridkust velika tega nashiga krala, edinega Bozhiga sina, je narvechja Bozhja gnada, ena neizgruntana milost, v kteri kazhe se ponizhnost, pa lubezen, vera, nada, a tudi trosht, de bomo vsi sojih grehov hudih inu smerti resheni jeno skus ta martra Bozhja odresheni vechniga ogna najdli v raji platz per Bugi.