Poslušaj glas vesti fgoratem Zagorji na Hrvatskem stoji samotoa koča, katero si je seiidal uljožen drvar. Zdaj stauuje v tej koei atara vUova s svojim užž od» raslim sinom. V rnalej, tesnej, aizkej in priprostej sobici je odbilo n& starej, lesenoj iiri ravno jedeuajst pred [rfludne, a gospodinja pripravlja kosilo, priprosto kosilo, ksjti danes je včliki petek, najostrejši poat v oelem letn za vsacega pravega kristjaoa. Zdajci se odpr6 vrata, in na pragu se prikaže čvvsi mladenič v lovskej obleki, s puško iu lovsko torbieo v roci. Po vnaujpj podobi je bil zel6 oduren; dolgi lasjč niu so pokrivali čelo io erne oci so mu plainšle kakor živ ogeoj izpod ujoga. rBodi Boga hvala, da si nži se ga ne bil tudi poslu/.il aad pokojnim gozdarjem." 0 da bi mi biJo vsaj mogoče te iztrgati iz rok tega hudohnega in pre-greSnega človeka Andrejca, k&fcri ne pozua v celem letu nobenega pr&zuika, temveč vsak dan opravlja svojn vsakdauje pregrešno rokodelsLvo! — Io ali -.1 poaahii, da je daaes veliki petek? Mar uisi vsaj daaes mogel pasttti puške v niirn?" nNikac ini mati iie govorite takč ati srce, vsaj znate, da uisem več otrok; lovcn je dan iu nof. svetek in petek, vse jednako." MKrš<;atiskemu lovcu ae, Wmveč brezbožnemu lovcu," odvme mu maU -: solzami \ oč4b. ,,in ravno zato ga Bog zajtu.sča, kakor je tudi tebe isapuatil, moj grešoi siu.a nMati, vi lako govorite, ker še vernjete v bodoče življeuje; naj vftffl Wode ta pvaaua vera, nu jai v to oe vfrujem, ter se ue bojun nikakeršnega rievidnoga gospodarja, niti Kogd saiuoga; jaz se bojtiu le tega, da bi jne ue dobil v stojo pest gozdar, katevega vidim, a uevidaega sodaika mi niti inar ni!u nO DezosIiSane bnzboinosti la mpije mati 3 ireso&im glaaom, nali te je kaj tacego. učil tvoj rajnki oče, ali mar jaz, tvoja uesrečua rnati? Gotoro da ue; tiiarveč '>ui zloglasul Audvejec. traa na svojej vesti propatl tvoje cluše. On, ki je v grehib osfvel in se postdral, oii in oobeu drng te je tak<5 pokvaciit il tesno pri srci, da vam tega popisati ne morem. Oči se mi ustavijo na nekej pre-krasnoj ogradi, okoli katere je vrvela velika množica Ijudi. Naposled se je jelo ljudstvo pomikati in sprevod se je začel, li kateremu se je pridružilo Se reč Ijudi, in Sli so skozi velika mestaa vrata via na prosto polje. — Sprevod se pomika na hrib. Ko so bili m.e vsi izvan mesta, ugledam t sredi Ijudstva ubozega čloTeka, pritisnenega pod težo velieega križa, zel6 utrujenega in od vseh strani zasramovanega." nVseinogoiini Bog!" zavpije mati, nto je bU naš odrešenik, Jezus Kristus sam, katerega so peljali iz Jeruzalema na goro KalTarijo." nKo sein ugledal ta meni se približajoči sprevod," nadaljuje sin, nhotel sem pobegoiti, ali — zauiaa! bil sem kakor pribit na zemljo ter se nisem mogel 2 mesta ganiti. — To je naredilo ^ino, ki mi je v glavo ndarilo, ter sem si t sanjah vse živo predstvavljal, kar sem oekdaj bral t sv. evangelji. — Havao pod menoj, kakor da bi se ta žalostna predstava zaradi mene vršila, slekli 80 Jeznsa jd ga jia križ položiJi. — Vsak udnrec Widi?a, s k»-teriin so. Kristusa na križ pribijali, segcl tni je globoko s srcč ler sein tudi jaz Bntil boleCine. Ali straSnejSi od vseh teh lank je bil pogled razpetega. Oči — še nikoli Disera videl tak6 goforefib oči — bile so r mene nprte, kakor da bi mi očitale, da sein tudi jaz kriv tega strašnega Kristusovega trpljenja. — A trinogi, kateri ga 80 tako grozovito lmičili. zrli so e posmehom in zadovoJjnostjo t mene, kakor da l>i mi hoteli reSi: ,,Tfojo voljo izpolnn-jemo!" — Mati, to so bile strašne sanje." „0 moj sin! Bog daje večkrat ijudfSin sanje, da bi jo od greba regil; dobrim in Ukim Ijnd^m, ki imajo iSisto vest, daje ugoden počitck s prijetnimi sanjaini, a hudobne Ijudi Bog tndi v spanji kaznaje in preganja." Matere nili pogledavši nadaljuje Ivao : nKo so povzdignili križ, začelo se je noro trpljenje za meiic. Ok in te?.ko ?.aj6čanje ustrašijo \>bogo ieno, tla vstane in se trese kakor giba na vodi. Neka firna siutaja so poiasti njeue duše. rO Bog ! uionia je luojega siua zadela ta krogla," hila jej je prva misel ter pohiti proti {nieni kraji, od koder je sližala ječanje. Komaj je nekoliko korakov storila, ngledala je človeka, ki je s težkimi koraki skozi gosto grmovje proti ujej atopal. Vznemirjeno sroA jej je silno bilo in poprejžoja slutnja se je še bolj polasti, da se je v obližji nesreSa prigodila. — Hitro stopa dalje. Koraki se jej bolj in bolj približujejo, in zdajci stopi iz goščave Itan ooaeč na ramab svojega tovžriša Andvejca. stavega. grešnika, ki so je ves bled in prepadeii čvrsto držal okoli vratu niočnega inladtni(5a. rMati, idite hitro v vas po ilubovna, a jaz bočem v tem ranjencu ob-vezati rano." PrestraSena žona je takrtj videla, kaj sa je dagodilo, ker tacega dogodka se je yedno bala. Niti besedice ue izpregovorivži liilela je po duhovnega gospoda. Ivau položf svojega starega tovariša na zemljo, položivži suknjo pod njega. Nu, naj povemo, kaj se je zgodilo. (Jozdar jima je priSel na sled, 65 ravno ko sta hotala zjutraj ubitega jelena oa varncjši kraj odnesti. Baztha-eni Andrejec sa takoj posluži svojega orožja, ali U pot bres Tsega uspeluv liozdar, ae brineč se za nikogar, sproži puško fanjt ter ga smitno rani. Da-si je gozdar saru bil, in Ivauova pnžka dobro nabita, veader ai Ivan mislil f tem Irenotku na nič druzega nego na to, kako bi svojega starega tovariža spravil v varno zavetje in mu, ako mogoSc, pomagal. Ker sta na take do-goilke Ijila veiluo pripravljeua. zato sU ime/a r priprari rse potrebfle strari za obvezovanje ran. in Ivau je bil zdaj raaoceluik. nCudiš se temu, kaj ne, Ivau," reče Audiejec, rda želim duhovnegft goapoda V Ali življeuje moje je na konci, to jaz dobro uutim." Irao je ve3 osupel stal in posluSaL rKadar človeka življenje zapnšča, zapnšfiajo ga tudi zmOte in strasti," nadaljuje staruc, ,a i smrti je resnica; zato pa želim popraviti, kar še pc praviti raorem. ,,Pusti take sanjariju zdaj na strau," tolažil ga je Ivan, rter glždi rajše na to, da si i nepotrebnim natezanjem duha šo bolj ne pokvariš STOJeg* zdrayja." nJaz ne ozdraviai nikoli več, ter želini samo to, da bi mi bila vest zdrava, želim, da bi rssj jedno dobro deJo storil v svojem Srijenji, in da bi mi bil večni sodnik milostiv." Osupneu ga je gledal Iran neVoliko easa, potem ga je vpvašal: ,,Maf (i verujež v nenmrjoSnost Sioveške duse in na večno življenje ?" ,,Verujem," odvrne mn Andrejee s ponosom in z nekacim vzvišenim glasoui, nverujein vse, cidkar mi je krogla zadala smrtno vano. Ali veS, kaj roe najboij prepri&ije o neumrjočnosti človeške duSe ? Moja vest! Ali maf raisliš, ako bi duša ne bila nemnrjoča, da bi se uii kesali svojih greb-07 id hiulobnih del ? Naša vest je oua teana zveza. katera se od uas nikoli 110 loOi, niti v vefinosti oe; pa uaj bi tudi spala. kakor moja. ves čas našega živjjenja, prebiidjtj se- mora, abo poprej ne, vsaj ob L^asu nale smrti, kadar jirehajamo iz tega življeuja v ve^nost. Takrat najbolje čutiino, kako se boji -lopiti na 6ni svet zaradi težkega bremena našib grehov. Moji grchi me bolj pekii in mučijo nego skelefa rana na mojem telesu !" Ivau nehol^ sklene roki iu nagae težko glavo na prsi. ,,Ne žalaj po meni, mladi prijateij moj! Ti imai! Se dosti časa preiireti, in ravno ta najina lofitev je zaSetek tvoje srače in trojega duSaega blago-sianja. — Ali da to dosežeS, treba je, da voruješ vae to, kar ti t tem zadojem treiiotkn svcjega življeuja povem. — Jeden je vsemogočni Bog, katerega pra-viCna roka me je danes zidela, msne nevernika, kateri seni njegov sveti dan daues takč grdc oskrnnil; ali trdno upam, da me bode sodil po svojej ve-likcj milosti, ker acm preprifan, da si je ravno mene izbral, da tvojo odpadlo in propadlo duSo ?.opet k njenm pripeljem. ln jaz to tudi stoiim s tem, da U' opozarjam na fafiga, katerega sem jaz še aedavno tajil." Ivan je vedno bolj poaluSal. V prsih ga je nekaj tižčalo, ter ni mogel niti besediee izpregovoriti. nDeset svojih življenj bi rad dal za (mo jedno sanio, katero sem v svoj;>j mJadosti uoiSJ; kakor vroSa žrjavica, kakor strnpena kača muH me vest za to hudodolatvo zdaj v posledajih trenotkih mojega življenja. nDaj 56 Edaj odgovor," kliCe mi vest, ker na