KATOLJSK CERKVEN LIST. ^Danica" izhaja vsak petek na celi poli, in velja po pošti za eelo leto 4 *rl. 60 kr.. za pol leta 2 . aprila zjutraj ob 7, ko se je zvonenje zaslišalo, vso zasluženo čast skazati ter so pri oknih in na tergu jih pozdravljali, se od njih poslovljevali in se tako očituo zahvaljevali za vse po njih prejete milosti Božje. In to se je ponavljalo, ko so se gg. misijonarji peljali skozi Kandijo in Žabjo vas. Zato se sme reči: Odhod gg. misijonarjev je bil častitljiv in očiten dokaz, kako da so si ti očetje v malo dnevih vsa serca pridobili. In pisalec teh verstic zakliče konečno večkrat ponavljane besede: Srečno hodite in delajte tako dolgo, da se zopet zdravi in terdni z Bogom povernete med nas k ponavljanju sv. misijona. Iz Gorenjskega, 7. majnika. — (Obiskovanje tretjega reda na Dovjem. Novi križev pot v Ratečah.) — Draga Danica! Ni še dolgo tega, kar si o ljudskem misijonu v Kranjski gori poročala, in že ti imam sporočiti dve drugi veseli uovici iz naše doline. — V god najdenja sv. križa ie bila posebna slovesnost v farni cerkvi na Dovjem (Dolgem), kjer obstoji od lanske jeseni posebna skupščina tretjega reda za celo dolino. Ta dau namreč so prišli preč. predstojnik tretjega reda Pater Jožef Bizavičar, iz ljubljanskega samostana, imenovano skupščino obiskat in pregledat. K tej slovesnosti so se zbrali ne le udie tretjega reda, ampak tudi druzega pobožnega ljudstva prišlo je bilo mnogo. — V nagovoru so prečast. oče vizitator veselje razodeli, da je ta skupščina, če tudi še tako mlada, pa vender že tako številna (čez 100 udov) in so še k obil-nišemu pristopu vabili, posebno mladino obojega spola; dokazovali so, da pas in šnapulir sv. Frančiška ni sramota, ampak velika čast za vsakega kristjana, naj je v stanu, v kterem koli. In res, te besede niso bile brez sadu. Še tisti dau je pristopilo 12 novih udov, še več pa se jih pripravlja. Drugi dan, v god sv. Florijana, pa je bil vesel dan za Rateško faro. Imenovani častiti Pater so namreč blagoslovili in postavili dva križeva pota; novega v farni cerkvi sv. Duha, starega pa v podružnici sv. Tomaža. Stregla sta jim pri tem sv. opravilu gg. župnik Ažman iz Dovjega in kaplan Bernik iz Kranjske gore. Domači gosp. župnik so se le dopoldanske slovesnosti v farni cerkvi vdeleževali; popoldanskega opravila pri podružnici pa se zaradi starosti niso vdeležili. — Veršilo se je vse v najlepšem redu in veselje se je kazalo na vsakem obrazu. — Obe cerkvi ste bili skerbno osnaženi in v uajlepši opravi. Mnogi mlaji so stali ob cesti in po ulicah, koder ;e šla procesija s križevim potom. O prihodu in odhodu duhovščine in pri vsih cerkvenih opravilih se je priterkavalo in mogočni strel iz možnarjev je povikševal nenavadno slovesnost. Ljudstva je bilo polna cerkev, ne samo iz domače fare. kjer imajo ta aan zaobljubljen praznik, ampak tudi od drugod jih je mnogo prišlo. Posebno ginljivo je bilo tudi to, da jih je veliko čez 100 pristopilo k Božji mizi, in da so s tako častjo vnanje duhovne sprejeli. Ker je obred blagoslova in postavljanja sv. križevega pota povsod zelo enak, ga ne bom na drobuo popisoval, samo iz govora preč. g. patra naj zapišem nektere stavke. — Prav primerno je preč. g. govornik svojo razlago pripel na god sv. Florijana in je potem v primeri z naravnim ognjem govoril o trojnem ognju, namreč o ognju v vicah. v peklu, in o ognju grešnih strasti. Pokazal je pa tudi, kako se pervi in zadnji ogeni naj bolje in naj hitreje pogasi; namreč s premišljevanjem Kristusovega terpljenja na sv. križevem potu, in z večkratnim prejemanjem ss. zakramentov. Na sv. križevem potu se namreč prevzetni od Jezusa pod križem sklonjenega uči ponižnosti; lakomni gasi svojo dobičkaželjnost, ko gleda Jezusa vse obleke in tolažbe oropanega; nečistnik gasi svoje meseno poželenje, ko vidi Jezusa vsega raztepenega, ranjenega in na križ pribitega; požrešnik in pijanec gasi tu svojo nezmer-nost, ker vidi Jezusa toliko žejo terpeti in kako ga z žolčem in jesihom napajajo; sovražniki tu lahko pogase svojo jezo, sovraštvo, ko slišijo, kako Jezus za svoje sovražnike na križu moli. Enako se pa ogenj v vicah tudi posebno a sv. križevim potom lahko gasi. Po nauku sv. Cerkve namreč odpustke tudi dušam v vicah lahko v prid darujemo. In ker pri križevem potu, ako se ga pobožno iu s skesanim sercem vdeležimo, popolne odpustke dobimo, se te pobožnosti posebno duše v vicah vesele, ker jih je ravno s temi odpustki veliko iz vic rešenih! Bog daj, da bi se bile ginljive besede preč. P. Jožefa pričujočim globoko v serce vtisnile in da bi oba postavljena ss. križeva pota obilno duhovnega sadu rodila pri sedanjem in pri prihodnjih rodovih! Novi križev pot je bil naročen pri Heindelnu na Dunaju. Slikarija je izpeljana po Fiirihovih podobah na platno prav živo in častitljivo Tudi okviri in olepšava je primerna cerkvi in vse v pravi velikosti, tako da se ta križev pot vsakemu na pervi pogled prikupi. Tudi cena za lepo delo ni previsoka. Pri tem križevem potu pa je še posebnega spomina vredno, da ga je ena sama, v Ratečah rojena dobrotnica na svoje stroške omislila io darovala. Naj ji Bog tolik dar obilno poverne, posebno z dušnim blagrom, kterega si pač sama tudi naj bolj želi! Pri kosilu 80 bili razun duhovnov še darovalka sv. križevega pota. oba ključarja in še nek odličen Ratečan. Solil iu prijetno je delal kosilo domači gosp. župnik s svojo prirojeno šaljivostjo in z mnogimi spomini in prigodki svojega, že blizo 86 let dolgega življenja. Zato so vsi pričujoči navdušeno priterdili napit-nici: da bi ljubi Bog domačemu župniku, ki je naj starejši delujoči duhovni pastir ljubljanske škofije, in ki že 45 let Rateško faro neutrujeno opravlja, dodelil še to čast in srečo, da bi še petdesetletnico svojega delovanja v Ratečah obhajal, predno ga Bog pokliče na zasluženo plačilo! Iz Selc, 5. majnika. (Poslovljevanje gosp. župnika.) Slavno vredništvo! Prosimo nekoliKo prostora v Danici, da naznanimo svojo žalost in dolžno zahvalo po odhodu našega bivšega župnika in duhovuega očeta preč. gosp. Vincenca Majerja; t^ej to že Človeško serce želi, ako je žalostno ali veselo, da tudi drugi ž njim čutijo. To pa toliko bolj, Ker ni bilo človeka v fari, da bi ne bil z žalnatja slišal novice, da se bojo naš duhovni oče od nas ločili. Se celo take, ki niso bili naj lepšega življenja. je pretresel dan ločitve, ker tudi taki so se spominjali na opomine in očetovske njih svaritve. Bela nedelja je bila torej za nas Selške farmane dan žalosti, ker smo slišali zadnji njih govor. Še nam -done besede njih zadnje pridige „oo svetih ran Jezusovih" in kako naj svoje življenje vravnamo, da nam bojo zadnjo uro te rane v tolažbo in zveličanje, ne pa v pogubo in obup. Ob koncu so se s prav kratkimi, pa s silno gin-ljivimi besedami poslovili, ter so nas še opomnili, da naj tako živimo, da se bomo v nebesih skupno veselili, in v ta namen naj se v molitvah eden druzega spominjamo. Povem, da je bila cerkev silno natlačena in da tudi v očesih odrašenih mož so se vidile obilne solze. Da smo jih ljubili in spoštovali, naj pričajo te solze o slovesu. Ni namen teh verstic, da bi na drobno popisoval njih dobrote, dušne ali telesne, ki so jih v teku 28 let in 7 mescev nam skazovali, bodi si posameznim ali celim vasem; zlasti ker oni sami so se deržali besedi Jezusovih: kar desnica da, naj zato ne vč levica. Tudi ne bom popisoval, koliko dela, skerbi, potov in truda so imeli v tako hriboviti in obširni fari, ki šteje blizo 4000 duš. To pričajo njih dela, pričajo novi zvonovi farne cerkve in podružnice sv. Tomaža, pričajo vse sedmere predelane in popravljene podružnice naše fare, in novo zidana cerkvica Marije Device na visokem, že skoraj planinskem svetu — na Pertovču 1. 1869. Kaj bi pa rekel o dušnih dobrotah, kakor v spo-vednici; koliko zbeganih grešnikov je tukaj mir zadobilo in bilo na pravo pot napeljanih, to je Bogu znano. Kako koristni so nam bili njih govori, bodisi svarilni ali tolažilni, iz domačega življenja na kmetih posnemani zgledi, to vedo njih poslušalci, iu mislim, da niso brez sadu ostali. To pa je še bolj znano večnemu Sodniku in kot upamo terdno. njih plačniku! So pa tudi nas kot svoje ovčice ljubili. To priča njih 281etno pastirstvo v naši fari; le telesne razmere, zlasti težavne pota hribovite fare niso bile več za njih hojo, in skerb, da bi zarad starosti in slabih potov, zlasti po zimi, ne mogli svojih dolžnost spolnovati, to jih je tako rekoč primoralo si manj težavne fare poiskati. Kako so nas ljubili, priča tudi njih sserb. da smo tako hitro in tako dobrega naslednika dobili, da bi tako težavna fara ne bila brez pravega pastirja. V torek po Beli nedelji so zadnjikrat sv. mašo opravili, z novim gosp. fajmoštrom vred, eden pri oltarji sv. Petra za zahvalo, drugi pri sv. Lorencu za pomoč. Dopoldne so še posamezne po vasi obiskovali in slovo jemali, akoravno poprej niso uiudar brez poklica v nobeno hišo hodili, in so še dajali potrebne tolažila iu nauke. Popoldne so se jeli ljudje zbirati na pokopališi, da še enkrat vidijo svojega duhovnega očeta ua tem svetu. Naj bolj giuljivo je bilo viditi. ko se je šolska mladina poslovljala in že v vozu sedečim se jim je v imenu vsih še ena učenka zahvaljevala za njih trud, jih prosila, naj odpustijo, ako so bili kdaj kaj razžaljeni itd. Nobeno oko ni ostalo suho. ko so preč. gospod nedolžni šolski mladini še iz voza roke podajali, zvonovi pa žalostno z zvonikov peli, ter jih od farne cerkve iu podružnic spremljali nekteri občinski odborniki z županom in ključarji , kakor tudi čč. gg. duhovna pomočnika, imenito njihov prijatelj od mladih nog čast. g. Janez Sušnik, naš novi fajmošter. Spremili so jih do zadnje vasi naše fare. Pri mostu pod vasjo na Praprotnem jim Š3 zadnjič roke podajo, govore še uektere pomenljive besede, in odpeljejo se proti Loki; spremstvo pa se verne žalostno proti domu. Tolažba za nas Selčaue ie to, da smo po zgubi tako ljubljenega gospoda župnika dobili tako vrednega naslednika, ki so že več let pri nas kot kaplan pasti-rovali in so jim vse farne zadeve dobro znane. Novemu častitemu gospod očetu tedaj se zaupno izročimo; za poprejšnjim pa kličemo: Bog Vas ohrani zdrave in srečne še mnogo let! Spominjajte se nas, mi pa se bomo Vas! Iz Gorice. (Poročilo o družbi sr. Vincenca Pari j. za L 1886.) (Dalje) Konferenca sv. Ignacija in sv. Vida, s slovenskim poslovnim jezikom, je prevzela skerb a) za uboge in bolne omenjenih dveh župnij, in b) za r£tu-dentovsko kuhinjo." a) Skerb za uboge. Ta družbin oddelek štel je leta 1886 deset delavnih udov, tri dopisujoče ude in več dobrotnikov. Podpora se je delila in sicer večinom po nakaznicah začetkom 1886. leta 19 družinam, in pričetkom 1887. leta pa 20 družinam. Konferenca je imela svoje tedeuske seje vsak petek v prostorih „Vincentišča". Za uboge se je leta 1886 prejelo: ostanek 1. januvarja 1886 ......gld. 101.98 po verhovnem svetu......... 137.92 v pušico so podali delavni udje .... „ 98.12 po posebnih dobrotnikih.......„ 16.20 izvanredna darila........... 20.— skupno gld. 374.22 izdalo: veljavnic za moko, liž. meso itd. . . . gld. 225.80 za najemnino ubogim........* 28.50 za obleko in hišno pripravo ubogim . . „ 10 50 za odločene namene revnim...... 20.— skupno gld. 284.80 Ce od dohodkov ...........374 22 odštejemo stroške.........„ 284.80 ostane še v tem oddelku gld. 89.42 Predsedništvo izreka v imenu ubogih naših hišnih sirot toplo zahvali* v»im delavnim udom. kaaor tudi prečastitim častnim udom in dobrotnikom. Nič ne osreči bolj nego to. ako človek druge osreči radi Boga. b) Študcutovska kuhinja. V dobri o u goji uase mladiue je slavno prizadevanje na>e delavnosti, ta namen se je obče z veseljem odobril, in razširila se je naša želja med slovenskim razumni-štvom. Skerbeli so za to mnogobrojui dobrotniki, kakor tudi delavni udje, in „Soča". ki je od pervega prlčetka blage te vstanove radovoljno povdarjala nase želje iu prošnje; posebna zahvala ji! V pripomoč pridnim in ubogim učeucem osnovala je uasa konfereuca študentovsko kuhiuio" 1. maja 1885. Leta 1886 je ovi zavod obiskovalo 36—40 dijakov in sicer iz latinskih šol. iz realke in deške vadnice. V lepili iu primeruo vravuanih prostorih, v nunskih ulicah, hiš. št. 8 imajo dijaki svoje zavetišče vsak dau od 10. do .'J. ure. Tu se verši po strogo določenem redu: učeuje, odmor, molitev, jed. V posebnih prostorih si ob enem učenci snažijo čevlje, čedijo obleko itd. Kuhanje, snažeaje sob. kakor tudi jeden del nadzorstva imajo čast. sestre svetega Križa, kterim izreka predništvo za neumorno delovanje iskreno zahvalo! Dobrotniki, kakor kaže poterdilo v „Sočiu, se marljivo oglašajo in bati se ni. da pozebe ova, sedaj še mala in nježna cvetlica. Tudi leta 1886 je slavui dežel u i zbor podal velikodušno podporo „študentovski kuhinji4 iu na ta način na novo pripoznal potrebo in korist te vstanove. Preserčno hvalo visokemu zboru, ki uam je podelil novo gmotno iu ob enem moralno moč! Hvalo izrekamo tudi vsem p. o. blagim dobrotnikom za vso dejansko ljubezen. Zagotavljamo jih, da se dan na dau /a njih časni iu večni blagor iz lejiega števila nedolžnih sere proti uebesom povzdigujejo pobožne molitve. Bog pa podeli blagi in dobrodejni „študentovski kuhinji" svoj blagoslov in mnogo človekoljubnih prijateljev. *) Preserčno hvalo izrekamo Nj. eksc. visokorodn. g. deželnemu glavarju, grofu F r. C o r o n i n i - j u. ki je kuhinji podariti blagovolil zdatna darila razne prikuhe. sočivia, sadja itd. Naj bi bilo visokemu gospodu mnogo posnemovalcev! Po visok. c. k. ministerstvu za poljedelstvo je dobila kuhinja v družbi s ,konviktom'4 prezplačno 20 metrov derv. Jednemu dijaku pa se je na prošnjo preusednistva podelila privatna štipendija 60 gld. Za *) Darovi se pošiljajo za leto 1887 vredništvu ,,Soče" ali p* predsedniku nas»» konference, via del Teatro št. 18. vse te dobrote, za vso to djansko ljubezen našo ponižno in preserčno zahvalo! Leta 1886 smo praznovali v „študentovski kuhinji-praznik sv. Alojzija, dan sv. Miklavža, a tudi Božič se je vsled pripomoči nekaterih visokočastitih dobrotnic pri naši mladini oglasil. Pri taki priliki so se po nagovorih in po molitvi v posebno okinčanih prostorih razdelili med mladino učni pripomočki, knjige, oblačila itd. in podaia se je boljša jed. Veselje je bilo veliko. Na dan sv. Alojzija imeli smo tudi slovesno sveto mašo v cerkvici M. D. brez madeža spočete. Nekaterim dijakom se je preskerbela nova ali j>a stara obleka, drugim se ie pripomoglo v poplačo sta-novnine itd. Razvidno je, da ta „konferenca s slovenskim poslovnim jezUom" dela in da se s pomočjo Božjo in dobro-voljnih podpirateljev s časom vterdi. Sicer tudi letos še lahko s tužni.u sercem skliknemo: „moogo je še ledine, mnogo še križema-rok" — a preverjeni smo, da se s časom bolj in bolj vdomači zaupanje v naš oddelek, za kar imamo nekako prepričanje vsled dobrega pričetka. Da so nam zvesti vsi naši stari prijatelji in da nam v obiluem številu pristopijo novi, želi in prosi družbeni odbor v imenu vseh ubogih in pomoči potrebnih mladih ljudi. Bog in sreča naša! Pregled dohodkov in stroškov „študentovske ku- hinje14. Dohodki: Ostanek 1. januvarja 1886 ......gld. 90.02 iz pušice delavnih udov........ 49.10 darovi podpirateljev........„ 230.50 tri darovane delnice . . ........ 30.— male vplače nekaterih učencev .... „ 96.80 deželni zbor goriški......... 100.— določeni darovi........... 28.60 skupno gld. 625.02 Stroški: za 5760 porcij..........gld. 345 08 nakup pohištva in kuhinjske oprave . . „ 21.40 šolski pripomočki revnim učencem ... „ 24.60 obleka nekaterim učencem......„ 12.40 dijakom za stanovanje........ 15 — stanovaojeod 1. aprila 1886 do l.maja 1887. „ 86.66 čč. sestram odškodnina od 5 nov. 1885. do 5. maja 1887 ....................„ 60.— učeucem vsled določenih darov .... „ 28.10 mali stroški............ 125 skupno gld. 594.49 Če od dohodkov..........„ 625.02 odštejemo stroške.......... 594.49 ostane še v tem oddelku gld. 30.53 Konferenca sv. Ignacija in sv. Vida imela je tedaj 1. 1886. dohodkov.........gld. 999.24 in stroškov............ 879.29 (Konec nasl.) Rim, z duhovnije presv. Jezusovega Serca, 5. majnika 1887. (Zelo veselo naznanilo.) Res, pravo veselje je za me, ker Vam morem sporočiti novico, da cerkev Jezusovega presv. Serca je dospela do tega, da se sme posvetiti za božjo službo. Gorečim željam dobnh katoličanov bode tako zadosteno iu številno sosednje prebivalstvo bode moglo z vso lahkoto spolnovati svoje verske dolžnosti. Nadjam se. da ta novica bode veselila tudi Vas. ker ste blagovolili ijubeznjivo pripomoči, da se je to delo posrečilo. Posvečevauske slovesnonti se prično 12. tega mesca in bodo terpele do 20ega. Ne bodemo opustili v teh lepih dnevih posebno prositi presveto Serce Jezusovo, da naj Vam s svojim nebeškim blagoslovom obilno po-vrača vašo dobrotno pripomoč. Naša radost pa bo še bolj velika, ako bodete mogli s svojo pričujočočnostjo počastiti to slovesnost. Janez Bosko. De Missis defunctorum. (Konec.) 9. Anniversaria ex aispositione testatorum cautari possuut in duplicibus etiam maioribus (S. R. C. 1. Dec. 1666.), non tamen I. et II. clasis, ueque in Dominicis et festis de praecepto; pariter neque infra octavas Nativitatis, Epiphaniae, Paschatis. Pentecostes et Cor-poris Christi; item nec feria quarta cinerum. uec infra hebdomadam maiorem. nec vigiliis Nativitatis Domini et Pentecostes. Si eiusmodi auniversarium ex (iispositioue testatoris impeditum fuerit, non potest cantari Missa de festo occurrente vel feria privilegiata per applicationem (S. R. C. 22. Dec. 1753). sed anniversarium debet cautari die sub8equente vel antecedente.1) etsi occurrant officia de duplici maiori vel minori non feriato. (S. R. C. 4. Maii 1686.) Si vero contingat, eas transferri ultra octavas privilegiatas. tunc in semiduplicibus tautum locum habere possunt. (S. R. C. 3. Dec. 1701.) Sacerdos obli-gatus ad celebrauda anniversaria fuudata in die obitus, tenetur celebrare Missam de Requiem. (S. R C. 22. Dec. 1753.) Idem dicendum, si agatur de Missis cantatis defunctorum non fundatis, vel fuudatis sine assignatione dierum.*) Si autem dies permissae non sufficiant, et testator aut dans stipendium consentiat, celebrari potest Missa diei. vel satius est petere indultum Pontificium, ut in duplici celebrari possit de Requiem (S. R C. 1. Sept. 1708. 3) Missae cantatae de Requiem a defunctis relictae sine praefixione dierum. debeut celebrari dieous a rubrica permissis. (S. R. C. 23. Aug. 1766.) Jure auui-versariorum etiam gaudeut Missae a testatoribus vivis pro certis et determiuatis diebus fundatae. Anuiversaria, quae ex privata tantuin pietate erga mortuos a propinquis requiruutur. cautari non possunt diebus duplicibus et aliis impeditis; quibus diebus sacerdos ad applicationem pro defunctis obligatus. satisfacit dicendo Missam diei curreutis. tS. C. Indulg. 14. Aprilis 1840.) 10. Missae privatae pro delunctis extra diem obitus, tertium. septimum . trigesimum et aniversarium legi ') In anniversario translato vel anticipato Missa potest diei ut in ipso anniversario (S. R. C. 5. Julii 1698.). nec variari debet Oratio: cuius anuiversarium ctc. sed recitanda est prout iacet in Missali. (S. R. C. 4. Maii 1686.) 2) Non licet in die anniversaria obitus Principissac ad Protestantium seetam pertinentis celebrare Missam in levamen defunctorum regiae familiae. (S. R. C. 23. Mart. 1853.) 3) Pro Dioecesibus Tergestina et Justinopolitana. S. R. C. decreto 31. Jul. 1870, concessit: a) ut duobus in singulis hebdomadibus diebus, quamvis festum duplex minus aut etiam inajus occurrat, (eselusis ergo duplicib. I. et II. Cl., itemque festis, de praecepto nec non oetavis, vigiliis et feriis privile-giatis, in quibus nec anniversaria celehrari possunt) cantari valeant Missae de Requiem : b) ut feriis II. II. et IV. post Dominicam IV. Quadragesimae possit in Eclesiis paroehialibus cantari unica Misa solemnis de Requiem, etsi ritus duples occurrat, exclusis utique diebus ut supra. (Vide fol. dioeces. inens. Augusto 1870. pag. 104. 105). tantum possunt iis diebus, quibus, licet legere Missas votivas privatas. ') 11. Missae defunctorum in die obitus, tertio. septimo trigesimo et anniversario unam tantum habent Orationem personis convenientem; in his Missis semper dicitur Prosa: Dies irae. — Ad literatam N. solum nomen, non autem cognoiuen. neque dignitas. neque alia qualitas exprimenda est. — In Orationibus, in quibus littera N. non occurrit. nomeu exprimi nequit. (S. R. C. 7. Aprilis 1832.) 12. Iu Missa quotidiaua defunctorum. quae legitur per annum, tres 3) dicuntur Oratioues in Missali positae et quidem ordine ibi assiguato, licet Missa celebretur pro persona determinata; possunt quidem diei plures Orationes. quam tres, sed curaudum est, ut sint numero impares, et aliquando pro illa Deus veniae largitor impune subrogabitur alia v. g. pro patre, pro matre etc. dummodo ultimo loco dicatur illa Fidelium Deus. (S. R. C. 2. Sept. 1741., 16 Februar 17S1., 27 Aug. 1836., 22. Sept. 1837., 12. Aug. 1854. et 16. Sept. 1865.) Marija s spečim Jezu.šeekom. (Prosto poslvv. Radoslav.• Božji seli plavajoči Tu pod palmami, Čujte. Sinek ljubijoči Moj presladko spi; V°jice lepo deržite Ki nad Njim vise. Sapice utolažite, Da Ga ne zbude. Palme ve krog Betlehema, Kaj šumite zmir? Naj Ga rajski dan objema. Tiho, tiho, mir! O le spavaj. Jezček mali, Dete presladko! Božji in moj Sinek zali, Tiho vse naj bo. — Vtrujeu zate — je jokanja Tužni dol solza! — Tiho, tiho, ne iz spanja Mi dramiti Ga! 'l Praeter unicam Missam de Requiem diebus, quibue Missae privatae de Requiem prohibentur. etiam praesente cada-vere aliae cantari non possunt. (S. R. C. 23. Maii 1846.) -) Io Missis defunctorum, qu*e cum eantu celebrantur, vel eanenda esse omma, quae precationem suffragii respiciant, iuter (juae etiam Sequentia D