Na cvetno nedeljo. Danes cvetna je nedelja, Idi v cerkev, sinko moj, Butaro na ramo vzemi, Pomaranč na nji je broj; Jabolka na nji še lanska, Poleg sveti oljčni les, Traki rdeči in zeleni So lepo vpleteni vmes. Dete, kadar v cerkvi mašnik Prosil z dvignjeno roko Božjega bo blagoslova, Moli k Bogu ti tako: ..Blagoslovi, Oče mili, Danes otročičev zbor, Da po smrti tjakaj k tebi Pridemo v nebeški dvor!" Taras Vaziljev. Spomladi. Zunaj sneg se taja v solncu. Svet v veselju zopet plava, Ker od nas odhaja zima, Vzbuja vnovič se dobrava. Vrhu strehe zopet ptička Pesem pomladansko čivka; Hlev bi rada zapustila In se past šla naša sivka. Gradiški. Vpričo Boga! 3. Zasluge za nebesa. Misel na pričujočnost božjo pa nas ne varuje samo greha, marveč nas tudi prav močno priganja k dobrim delom in čednostim, vzbuja v nas sveto gorečnost, s katero si nabirajmo zaslug za nebesa. Zakaj v dosego nebeškega kraljestva še ne zadostuje, da bi se varovali le greha, marveč nebesa si moramo, kolikor je v naši moči, tudi zaslužiti z dobrimi deli. Čujte torej, kako zelo nas podpira misel na pričujočnost božjo v tem prizadevanju. Da to laže in bolje razumemo, opazujmo, kako se nabirajo svetne zasluge, kaj najbolj vpliva na točnost in gorečnost v svetni službi. Začni najprej kar sam pri sebi. Ti bi si rad s svojo pridnostjo in modrim vedenjem prislužil lepo izpričevalo in po lepih izpričevalih kdaj dobro službo Pa povej odkritosrčno, kaj te pač najbolj priganja k pridnosti in rednosti? Kaj ne, da najbolj oko učiteljevo. Ako se kdaj učitelj odstranč le za nekaj trenutkov, brž te popusti tvoja modrost. Saj še takrat, ko se učitelj obrnejo v drugo stran, nekateri hitro porabijo to kratko priložnost, da so nemirni in nepazni, še-le oko učiteljevo jih pripravi zopet v red. Doma pa tudi tvoji starši (ali pa gospodinja) radi puščajo nekoliko odprta vrata v ono sobo, kjer se učiš, češ, da bi njih oko hitro pregnalo lenobo, ko bi hotela tudi kaj gledati v tvojo knjigo in pomagati pri izdelavanju tvojih nalog. Ali kadar pride na vrsto pisanje in risanje ali kaj slit nega, kako paziš in se trudiš, da bi vse prav in lepo naredil, ako stoje poleg tebe učitelj ; kadar si sam. pa že nisi več lako natančen. Olej, človeško oko ima toliko moč do tvoje prid-nosti, — kaj pa božje oko, ki povsod vidi, tudi v tvoji duši vse misli in želje? oko tvojega najvišjega Gospoda, tvojega vsemogočnega Stvarnika, v čigar rokah je vsa tvoja sreča ali nesreča? oko tvojega ne-skončno pravičnega Sodnika, ki ti bo odločil večno slavo in srečo v nebesih, ako bo povoljno izpričevalo tvojega življenja, ki ga piše tvoj angel varih in ki ga boš zagledal precej, ko pride tvoja duša v večnost k posebni sodbi? In kolika čast zate sodnji dan, če boš odličnjak, vpričo vseh ljudi! Opazuj pa še druge ljudi pri delu Skoro povsod boš zagledal kaj sličnega. Hlapci in dekle, najemniki in delavci kaj radi počivajo ali pa vnemarno in površno opravljajo svoja dela, kadar so sami. Kakorhitro pa se prikaže gospodar ali gospodinja, se urno začno gibati roke in delo se tako uspešno odseda, da je veselje. Tudi raznovrstnim rokodelcem začne zastajati delo. ali pa se polovičarsko opravlja, ako ni mojstra blizu. Zato pa pravijo, da gospodar več naredi z očmi nego posli in delavci z rokami. Zopet poudarim: Ako že toliko izda navzočnost predstojnika človeka, ki more zadržati ali utrgati le nekoliko minljivega plačila, ali se ne bomo tembolj bali najvišjega Gospoda, ki nas gleda in opazuje povsod in pri vsakem delu, ki nam je obljubil nebeško kraljestvo, ako mu zvesto služimo? Veliki gospodje dobro plačujejo svoje služabnike, a zahtevajo tudi natančne službe. Služabnik velikega gospoda ne sme biti lenuh in polovičar; posebno kadar je poleg svojega gospoda, se potrudi, da mu natanko ustreza v vseh rečeh. Mi smo pa služabniki najvišjega Gospoda, ki je vedno poleg nas, ali se ne bomo torej potrudili, da bomo vselej in povsod zvesto, natančno in goreče služili svojemu nebeškemu Kralju ? Že poganski modrijan Seneka je dal svojemu prijatelju Luciliju takle nasvet: Ako hočeš vedno pošteno živeti, misli si, da je vedno in povsod na tvoji strani plemenit in izvrsten mož, ki te opazuje pri vseh tvojih opravilih. To je izvrsten pripomoček, da se ne boš le izogibal vse zlobnosti, marveč da boš natančno izvrševal vsako delo. naj si bo še tako na skrivnem. Ko bi bil ta modrijan poznal Boga, kakor ga poznamo kristjani, bi mu pač ne bilo treba svetovati, da naj si le misli, da je pri njem tak popoln mož, marveč opozoril bi bil prijatelja le na prlčujočnost božjo. Vedno in povsod nas torej spremljaj ta dvojna misel: služabniki smo veličastnega, neskončno svetega in dobrega Gospoda, ki nas vedno in povsod opazuje, kako mu služimo '. tiMü ■r-r'rVgé^ Boštjanov Andrejec in Žagarjev Jakec. v ßÄS»lagarjev oče so gradili novo hišo in za to je VjrfSgnK treba kamenja. Lesene hiše niso marali, gsMffif zlate pa niso mogli postaviti, ker---no, >2ßgf( saj veste I Kamenja so imeli dovolj, saj ni bilo ' tam v „Grči" drugega kakor samo kamenje. Ker se je pa še držalo skupaj, ga je bilo treba razdrobiti, in zato so morali imeti smodnika. Kupili so ga poln lonec ter ga prav varno skrili v podstrešje, kamor so hodili po potrebi ponj. Njihov sin Jakec, dvanajstletni nepridiprav, jih je večkrat opre-zoval. Nekega dne, ko je slutil, da bodo šli oče zopet v podstrešje, se je zmuznil gor ter se skril. Hotel je videti, v katero omaro devajo oče smodnik in kam polagajo ključ. Nedolgo, in prišli so. V silnem strahu je bil dečko, kajti bal se je, da ga opazijo oče, ki so mu tako strogo zabičali, naj ne hodi v podstrešje. Ha — niso ga opazili. Ko se je čutil Jakec dovolj varnega in so oče odšli, se je splazil izza dimnika, poiskal ključ ter smuknil k omari. Ej, koliko je še bilo tega črnega prahu v loncu! A kam bi ga skril? V klobuk! Eno pest, dve, tri saj ne bodo nič opazili ! — Štiri . . . osem . . . Dovolj ga bo. več kot polovica klobuka ga je bilo. Sedaj pa brzo doli! Šlo je po sreči. Oče so odšli v kamnolom, mati pa so bili tam v vrtu, a bili so zamišljeni v delo Mogoče jih je skrbela Jakčeva bodoč- nost? Kdo ne pozna ljubečega materinega srca? Nič niso opazili! Kmalu je dospel Jakec na pašnik, kjer je, pasel krave njegov najboljši prijatelj in največji nepridiprav v vasi. Boštjanov Andrej. „Ali si ga dobil? Koliko? Pokaži sem!" je hitel izpraševati Jakca, in oči so se mu iskrile, videč pol klobuka drobnega smodnika „S čim bova pa zažigala?" vpraša Jakec. „S čim? Ne veš, s čim zažigava cigarete? Ne boj se. imam vžigalice!" Pa vzame iz klobuka za orehovo lupino smodnika, ga nasuje na kamen ter zapali z vžigalico. Pfff! je zapršilo, gost sivkast dim se je vzdignil, a na kamnu ni ostalo ničesar. Le zažigalec je bil malo opaljen. Tudi Jakec je vzel smodnika in ga zažgal. Zakadilo se je prav tako in puhnilo. „Veš kaj?" pravi Jakec, „Andrejec, zažgi ves smodnik naenkrat! Ga pa še dobim." V hipu ga je vsul na kamen ter se vsedel poleg njega. Andrej pa je vžgal vžigalico ter se približal kupu smodnika. Dva, tri hipe, in zaiskrilo se je pod vžigalico, a še isti trenotek se je zabliskalo kot ob nevihti, in gost, dušeč dim je zakril pašnik .. . Kravi, ki sta se v bližini pasli, sta prestrašeni zbežali proti gozdu. Kos, ki je tamkaj na grmu prepeval, je utihnil, in dolgouhi zajček, ki je spodaj kimal, jo je pobrisal po gozdu, nevede, kaki sovražniki ga preganjajo . . Veter je kmalu razgnal dim. Takrat je pa vstal poleg očrnelega kamna Jakec ter pogledal naokrog. Prav tik kamna je ležal na hrbtu Andrej, v obraz črn. kakor sam Bognasgavaruj, a po temenu brez las. Premikal se ni. „Kaj pa. če je mrtev?" je zastokal Jakec in — zbežal v gozd ---- Andrej je pa ležal mirno, nepremično . . . Žagarjevemu očetu se je takoj zdel sumljiv tisti dim, ki se je pokazal nad pašnikom, potem pa zopet naglo zginil. „Če je deček zakuril", so dejali samisebi. „bi se še tako kadilo!" Hiteli so tja in našli Andreja. Obstali so za trenutek, kajti šinilo jim je takoj v glavo, kaj se je zgodilo. Pred oči jim je stopila ječa, ki jih je čakala, ako je deček mrtev, ker niso dovolj čuvali nevarnega smodnika. Toda, glej, Andrejec se je začel gibati. Odprl je oči. ki k sreči niso bile poškodovane, nato pa je vstal in — jel bežali. „Kje je Jakec?" so prašali oče. „Ne vem!" je bil odgovor. „Čakaj, te bom že ozdravil!" so mu zapretill oče ter se ozrli na bližnji leskovi grm. Deček pa, ki je slutil, kako zdravilo bo zanj, je bežal na vso moč proti domu. Kako sta se doma pogledala, ne bom pravil. Tudi ni težko uganiti, kaki so bili nasledki te opekline po obrazu. Teta njegova so pravili, da ni cele tri dni in noči očesa zatisnil. kajti peklo ga je, da je neprenehoma kričal. Ko pa je prišel čez več dni v šolo, se otroci niso mogli dovolj nasmejati njegovemu še vedno očrne-lemu obrazu, pa plešasti glavi. Jakca so pa našli oče šele drugo jutro spečega na svinjaku. Prejšnji dan ga niso dolgo iskali, kajti Cestnikov Peterček jim je povedal, da ga je videl v gozdu zdravega. Ko so ga torej oče zjutraj zasledili, so stopili molče k grmu, pa si poiskali les za „piščalko", ki je malo pozneje žvižgala v vseh mogočih načinih jako žalobno pesem. Miloš R. Mladini. Kadar pride pomlad, Celo leto pridno Prazen hram imam. Delam, se potim, Seme rodni zemlji Da za zimo dobro Kmet jaz v varstvo dam. Prej se preskrbim. Pridno bodi, dete, Dokler si mladó, Da na stara leta Ti ne bo hudo ! Gradiški. Prvi rožici. Pozdravljena mi bodi, Samotna rožica, Ki prva si priklila Na dan. ubožica. Ni sestric milih dala, Ni bratcev ti pomlad, Ti prva si zacvela Sred zmrzlih še livad. Ah, zdiš se mi sirota. Ki joka vse noči, Ker nima mamke dobre, Ki naj jo preživi. Pa zdrava, zdrava bodi, Samotna rožica, Predobri Bog te varaj Nezgod, ubožica'. Slavko Slavič. Zvončki že zvonijo fo zeleni trati, pomlad cvetoča stoji preči vrati. Le za poj m o . . . ^Pisto fepo morda (§> cvetočem maju, fi ono nežno