Učiteljski teiaj za voditelje kmetsko nadaljevalnih Sol IsJ:a ibjanovinsikj viriarski špli v Marjboru je pričel 20. apriia praktični kmetijski tečaj za voditelje kmetsko nadaljevalnih šol. Tečaj sam je razdeljen v tri dele. Pričeti del traja do 16. maja, drugi del — teden dni — bo v juniju, a tretji del — tri tedne, pa v oktobru. Tcčaj je zasnovan tako, da pride y ;pryem delu do veljave prak,tika živinoreje, poljedelstva, gpzdarstva, vrtnarstva, čebelarstva, sadjarstva in vinarstva. V drugem delu ppscbno travništvo in tudi ostale panpge, v tretjem delu kletarstvo z yii>QgradništYom, sadjarstvo in tudi ostale panogc. dvojfio težko naJogo. Tam je treba najjboljši.h učiteljev, saj naši slovcnski ljudje vidijo se kaj radi tam preko le vse lepo in prav, kcr naš sosed zna še danes omamljati, kot je znal to nekoč. In čas za to mu je ugoden! Ravnatelj vkiarske šole, znani kmetijski strokovnjak, g. Priol, je ob otvoritvi teeaja 20. aprila naglasil med drugim, da je kjxietsko nadaljevalno šolstvo v dravski banovini na zavidljivi višini. Mi pa moramo gledati na to, da to šolstvo na tej višini ne samo obdržimo, nego ga še izpopolnimo. Naša naloga je to in brez nje naše delo ni popolno. Dopoldne od 8. do 12. ure se vrši teoretičcn, a od 14. do 17. ure praktičen pouk, bodisi na polju, v sadovnjaku, vrtu, hlevu ali pri čebelnjaku. Predavajo sarni stroikovnjaki in prepričani smo, da nam bodK) podali mnpgo praktičnih napotkov. Nastanjeni smo deloma v zavodu, deloma v gozdarski šoli in grajskem logu. Nad vse zadovoljni smo pod .sijreho g. ravnatelja, ki je ljubeznivp poskrbel za to. V tečaj je bilo sprejetih 30 učitel.jev, ki so v pretežni večini kmetsko - nadaljevalne išole že vodili ali na njih vsaj poučevali. Tečajniki smo iz vseh delov dravske banovine, ponajveč pa iz obmejnih srezov, kar je vsekakor dobro, saj nam je ravno v obmejnih krajih treba ne le pedagoško najboljših učiteljev, nego takih, ki bodo mogli narodui tudi gospodarsko pomagati. Našemu kmetu pomagati do tega, da se bo znal sam gospodarskp dvigniti, da bo znal iz svoje grude iztisniti več in takšno blago, kot ga zahtevajo tržišča in da bo mirno zadihal na svoji zemlji, bodi naša velika naloga. In kje je potrebna taka vzgoja bo!j kot v obmejnih krajih, kjer ima učitelj Naš kmet stopa iz svoje konzervativnosti, razmere ga silijo k tepiu, da slcdi duhu časa. Pomagajmo mu na 'tej pcrti. iIQr. "banska uprava daje lctno velike zneske za kmetsko nadaljevalne strokovne učiteljske tečaje, ki bodo gotovo rodili bogat sad. Naše kmetsko nadaljevalne šole bodo, pod vodstvom strokovno dbvolj usposobljenih voditeljev mpgle v bodoče še zadovoljivejše in uspešnejše vršiti nalbgo, ki so si jo postavile. Ob tej priliki je treba poudariti, kako velilke \ažnosti so kmetsko nadaljevalne šole, ki jih po našem podežclju vodi osnovnošolsko učiteljstvo. Delo v kmetsko nadaljevalnib šolah spada vsekakor med najkoristnejše učiteljevo izvenšolsko delo. Tu se mu nudi najlepša prilika spoznavati kmetove težave in potrebe in lahkp zastavi s\oje delp v pni smeri, kjer je njogpva ppmoč, njegpv nasvet najbplj potreben. Ka'kpr kmetskp, takp je vse ostalp nadaljevalnp šolstvp sestavni del narpdne šple in zatp je prav, da se učiteljstvp na posebnih tečajih izpopolnjuje za vodstvo takih nadaljevalnih šol, ker s tem \rši svpjo nalogp narodnega učiteljstva. š. Ljubo. Udelcženci in vodstvo teqaja.