504 A. L : Sibirska železnica. led, so pričeli z delom. Da so delavci, ki so stavili v struge velikanske stebre, mogli prebiti silni sibirski mraz, so zgradili lesene koče nad stebri, kjer je bilo vseskozi gor-kote do 16° R. Dandanašnji je železnica skoro do cela zgrajena. Že predlansko leto 1. malega travna je odšel prvi brzovlak iz Moskve in po novo otvorjeni progi dospel v Tbmsk. Početkom lanskega leta se je dovršila tudi proga od Tomska do Irkutska. Ker je bil na drugem koncu del med Vla- ska družba, ki je pričela graditi to železnico. Pričenja se ta proga pri Nerčinsku, prestopi mejo in teče po kitajski zemlji črez Zizihar v Nikolskoje, 80 km od Vladivo-stoka. Dolga je 2048 km in je za 548 km krajša od prvotno nameravane črte. Ker teče že bolj po južnem ozemlju, je podnebje ugodnejše in delo ložje. Ta železnica se bo tudi zvezala s pristaniščema Talienwanom in Port - Arthurom, katerega so predlanskim zasedli Rusi. S tem bo dobila sibirska ¦v A A. A.^iJ ~%J ^m HI Vrata in ulica v Pekingu. divostokom in Imanom že 1. prosinca 1895. dovršen in 1. kimavca 1897. dovršena tudi proga do Kabarovke, je v delu samo še tako zvana transbajkaljska železnica. Tu delo počasi napreduje; velikanski, vsakoletni nalivi sproti uničujejo delo, in zato je mogoče, da se ta proga tako, kakor je začrtana, nikoli ne zgradi. Mesto nje so začeli graditi tako imenovano mandžurijsko železnico, ki bo nekak del sibirske železnice. Že 1. 1895. se je ustanovila rusko - kitajska akcij- železnica prost dohod do morja in do pristanišč, ki ne zamrznejo po zimi, in tako gospodovala ne samo Sibiriji, temveč tudi vsemu severnemu delu ogromnega kitajskega cesarstva. Kakor poročila poudarjajo, je vsa gradnja zelo trpežna in močna. Širina proge meri 1*524 m, nasip je povsod širok 5015 m. Mostovi črez manjše reke so iz večine leseni, pri večjih mostovih črez večje reke pa je spodnji del kamenit in zgornji iz železa. —