zali v Boris Pahor Vlado Kresnik Marija Kostnapfel B. Zajec Marcel Texier Sklepni akordi »Prenova• mafije Pesmi Ob krizi Jugoslavije. Gianni Barral Nekaj podatkov o bretonski književnosti Izjemnost in beda nekega obdobja (Nadaljevanje in konec) Ferruccio Folkel Judovske zgodbice (Izbor) Peter Merku Iz spominov na starše lil. Majda Artač-Sturman Triptih o pokopani poeziji Ivana Hribovška Marija Kacin Še nekaj ob 40-letnici klasične Vida Jesen Sanje Carlo Curcio Addio, signorine di Tomaj! (Iz pisem Karmeli Kosovel) Boris Pahor Bodimo ustvarjalci evropske renesanse (Predlog o Charti '90 o pravicah manjšin) Miran Mihelič Glej narod, svoj dolg! Jošt Žabkar Marginalije k slovenski neodvisnosti (Pismo Borisu Pahorju) Evgen Bavčar Nekaj misli ob francoski izdaji »Nekropole* Boris Pahor Resonančni spektrum (Dnevniški zapiski) Milan Lipovec Nekoliko zamujeni Soneti na sedanjo temo Dokumenti Iz arhiva dr. F. Tončiča Fleši o novih knjigah Vlado Kresnik Slovo v Zalivu Zahvala zaliv december 1990 - štev. 1-4 revija za književnost In kulturo Izhaja štirikrat na leto, odprta je vsaki razsodni slovenski besedi za katero si upa avtor prevzeti odgovornost. Člani uredniškega odbora se prištevajo med sodelavce. Njih imena so navedena zgolj zato, da se ustreže formalnosti. Rokopisi ostanejo v lasti revije. Registrirana na sodišču v Trstu pod št. 317 111-114 Uredil: Boris Pahor Odgovorni urednik: Milan Lipovec Naslov uredništva: Boris Pahor Šalita Contovello 23 - 34136 Trieste - Trst Tel. 422.082 Poštni tekoči račun št. 15750342, Frančiška Premrl - Pahor Šalita Contovello 23 - 34136 Trieste - Trst Cena te številke 1 0.000 lir Tiskala Tip. Trlestina Trieste - Trst via Milano 16, tel. 61828 SKLEPNI AKORDI I. Jemati slovo od revije je le nekoliko težje, kot si človek misli, ko se za tak korak odloči, to še posebno če gre za četrstoletno (1966-1991) zvestobo, ki je bila hkrati izpolnjevanje potrebe po odrešnem izpovedovanju svobodnega mišljenja. Ker Zaliva namreč ni rodila samo želja po tribuni, pričevalki o ravni slovenske kulturne u-stvarjalnosti tržaško-goriško-beneškega občestva, ampak morebiti še bolj zahteva po kvalificiranem pretresu tako povojnega položaja slovenskega občestva kot razlogov, ki so ga pogojevali. Ob ti zavzetosti za oddeljene dele narodovega kompleksa se je zato nujno uveljavljalo ocenjujoče in tudi kritično razpoloženje do matičnega vodstva in njegovega ideološko naravnanega ukrepanja. Šlo je v prvi vrsti za odklon teze o preživelosti narodnega principa, teze, ki jo je zagovarjala internacionalistič-na eshatologija in zaradi katere je bila na eni strani matična republika ob svojo suverenost, na drugi pa usoda tokraj meje živečega slovenskega prebivalstva odvisna od ideoloških političnih programov. Le-ti programi so si namreč od samega začetka, to je od konca vojske, postavljali za cilj prodor delavskega razreda in zavračali vse druge politične poglede kot reakcionarne, še več, pri tem svojem proletarskem udarništvu je bilo najbolj pogubno prav načelo italijansko-slovenske simbioze, saj se je uveljavljalo v škodo enotnosti narodnostnega obrambnega sistema proti asimilizacijskemu procesu. Naravno je zato bilo, da se je Zaliv, kot laična, socialnodemokratska, vsekakor pa pluralistična revija, uprl razrednim postavkam pri obravnavanju narodne problematike; tudi levičarski socialni koncept je namreč pojmoval kot enega izmed usmeritvenih sestavin identitete narodne skupnosti in zato odklanjal njegovo integracijo v neslovenske politične sestave.