OSNUTEK Na podlagi 125. člena Statuta občine Ljubljana—Siška in pobude vodstev družbeno—političnih organizacij in izvršnih organov skupščin družbeno—političnihskupnosti in samoupravnih interesnih skupnosti Ijubljanske regije, ki temelji na dogovoru o temeljnih načelin in kriterijih združevanja sredstev za zadovoljevanje skupnih potreb delovnih Ijudi in občanov v krajevnih skupnostih Ijubljanske regije s k I e n e j o — temeljne organizacije združenega dela in druge samoupravne organizacije in delovne skupnosti, — delovni Ijudje, ki z osebnim delom in sredstvi opravljajo obrtne in podobne storitve skupaj z delavci, s katerimi združujejo svoje delo in delovna sredstva, — delovni Ijudje, ki samostojno opravljajo umetniško, kulturno, odvetniško ali drugačno svobodno poklicno dejavnost, — ter krajevne skupnosti z območja občine Ljubljana—Šiška DODATNA VARIANTA: — združenja obrtnikov in drugi.i samostojih poklicev ter medobčinska gospodarska zbornica tjubljaiske regije k SAMOUPRAVNI SPORAZUM O ZDRUŽEVANJU IN UPORABI SREDSTEV ZA ZADOVOLJEVANJE OSEBNIH IN SKUPNIH POTREB IN OBČANOV V KRAJEVNIH SKUPNOSTIH ZA DELOVNIH LJUDI OBDOBJE1981-1985 1. člen S tem sporazumom udeleženci določamo obseg in način . združevanja in uporabe sredstev, ki jih delavci temeljnih organizacij združenega dela in drugi zavezanci po tem sporazumu namenijo za zadovoljevanje osebnih in skupnih potreb delovnih Ijudi in občanov v krajevnih skupnostih. Sredstva, zbrana po tem sporazumu so namenska in se smejo uporabiti le za potrebe oziroma naloge, ki so določene s plani , krajevnih skupnosti. 2. člen Udeleženci sporazuma se sporazumemo, da je višina letnega prispevka ...% čistega dohodka temeljne ali druge organizacije združenega dela oziroma delovne skupnosti. VARIANTA: Udeleženci sporazuma se sporazumemo, da je letni prispevek temeljne ali druge organizacije združenega dela oziroma delovne skupnosti v višini ... % osnove brutto OD na zaposlenega delavca. Stopnja prispevka iz prejšnjega odstavka se lahko spremeni za vsako prihodnje leto v skiadu z resolucijo o družbeno—ekonomski politiki, oziroma skladno s sporazumno dogovorjenimi plani in ukrepi udeležencev tega sporazuma. 3. člen Delovni Ijudje, ki delamo v obrtnih in podobnih dejavnostih ter delovni Ijudje, ki samostojno opravljamo umetniško, kulturno, odvetniško ali drugačno svobono poklicno dejavnost, se obvezuje-mo, da bomo prispevali enak delež na zaposlenega delavca, kot ga prispevajo delavci v združenem delu. 4. člen Temeljne organizacije združenega dela in drugi udeleženci sporazuma bomo nakazovali sredstva po letnem zaključnem računu (polletnem obračunu): — za delavce, ki stanujejo na območju občine Ljubljana — Šiška na prehoden ,,zbirni račun za krajevne skupnosti", — za delavce, ki stanujejo na območju Ijubljanske regije na prehodne zbirne račune v občinah, kjer delavci stanujejo. — za ostale delavce pa na žiro račune krajevnih skupnosti, kjer delavci stanujejo. Številka prehodnega zbirnega računa krajevnih skupnosti v občini Ljubljana — Šiška se objavi v Uradnem listu SR Slovenije. 5. člen Delovni Ijudje inobčani v krajevnih skupnostih se obvezujemo, da bomo po tem sporazumu dobljena sredstva v svojih krajevnih skupnostih namenili za: — investicijska dela po prioritetnem programu nalog iz.6. in 9. člena tega spor zuma, — vzdrževanje komunalnih objektov in naprav krajevnega pomena, — izgradnjo in vzdrževanje skupnih objektov oziroma prostorov za delovanje samoupravnih organov, družbeno—političnih organizacij, družbenih organizacij in društev v krajevni skupnosti, — namensko združevanje sredstev za potrebe pri financiranju skupnih nalog s sosednjimi krajevnimi skupnostmi, VARIANTA - DODATNA NALOGA: — solidarnostne potrebe financiranja manj razvitih krajevnih skupnosti v občini. 6. člen Udeleženci tega sporazuma bomo vsako leto posebej sporazumno razporedili sredstva posameznim krajevnim skupno-stim in ob upoštevanju njihovih prioritetnih nalog, določenih na podlagi srednjeročnih in letnih planov. Hkrati bomo določali ustrezna sredstva za vzajemne in soiidarnostne naloge skupaj za več ali posamezne krajevne skupnsoti, ki zaostajajo v svojem razvoju, ker nimajo minimalnih lastnih virov sredstev. V ta namen bomo na podlagi tega sporazuma na prehodnem zbirnem računu v občini zbrana sredstva sporazumno delili odvisno od števila in potreb manj razvitih KS v občini: — 70% (varianta: 80%) sredstva za ufesničevanje planiranih nalog KS po prioritetnem programu, — 30% (varianta: 20%) sredstev za vzajemne in solidarnostne naloge. 7. člen Udeleženci tega sporazuma bomo na podlagi medsebojno usklajenih sporazumov o temeljih svojih srednjeročnih planov oblikovali srednjeročne in letne plane. Krajevne skupnosti dostavijo svoje letne plane skupaj s poročilom o realizaciji plana (ocena realizacije) za tekoče leto, odboru podpisnikov tega sporazuma v občini, najkasneje do 1. novembra. 8. člen Udeleženci sporazuma se dogovorimo za skupen organ, odbor podpisnikov sporazuma, ki bo spremljal njegovo izvajanje. Odbor podpisnikov ima članov in sicer: — .. . .delegatov imenuje zbor krajevnih skupnosti skupščine občine po predhodnem soglasju skupščin krajevnih skupnosti, — .... delegatov imenuje zbor združenega dela skupščine občine, po predhodnem soglasju delavskih svetov ali zborov delavcev v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela in delovnih skupnostih. VARIANTA: — 1 delegata iz združenja obrtnikov v občini. Enotno listo kandidatov za člane odbora predlaga predsedstvo občinske konference SZDL. 9. člen Odbor podpisnikov samoupravnega sporazuma ima predvsem naslednje naloge: — na podlagi sprejetih planov krajevnih skupnosti za naslednje leto in poročila o izvajanju planov za tekoče leto, pripravi pregled potreb vseh krajevnih skupnosti ter predlog prioritetne-ga programa pokrivanja potreb KS iz združenih sredstev najkasneje do .1. decembra in ga da v razpravo vsem udeležencem tega sporazuma, — skrbi za delitev skladno s programom in spremlja uporabo sredstev skladno s tem sporazumom ter o svojih ugotovitvah obvešča vse udeležence, daje predloge za urejanje spornih vprašanj, za morebitni postopek pred sodiščem združenega dela aii pred drugimi organi, ki so pristojni za ugotavljanje kršitev sporazuma in sprejemanjem ukrepov, — obvešča javnost o realizaciji določil tega sporazuma, opravlja tudi druge naloge, ki mu jih zaupajo udeleženci. 10. člen Administrativno tehnične naloge v zvezi z delom odbora podpisnikov opravlja upravni organ občine. i 11.člen Pri pripravi predloga prioritetnega programa delitve sredstev mora odbor podpisnikov upoštevati, da so pogoji življenja delovnih Ijudi in občanov v krajevnih skupnostih .odvisni predvsem od rezultatov njihovega lastnega dela in s samoprispevki zbranih sredstev, ki jih zavestno in na samoupraven način koristijo v krajevnih skupnostih, v katerih prebivajo. Pri pripravi prioritetnega programa delitve sredstev je odbor podpisnikov dolžan sodelovati s krajenimi skupnostmi. Po. zaključeni javni razpravi pripravi odbor podpisnikov dokončen predlog delitve sredstev in ga predloži v potrditev zboru krajevnih skupnosti in zboru združenega dela skupščine občine, kot skupnemu organu podpisnikov sporazuma. Udeleženci tega sporazuma soglašamo, da zbor združenega dela in zbor krajevnih skupnosti skupščin občine s skupnim zasedanjem predstavljata najvišji organ podpisnikov sporazuma. 12. člen Udeleženci sporazuma bomo vsako leto, najkasneje v oktobru vsak prek svojega najvišjega samoupravnega organa (skupščine KS, delavskega sveta oziroma zbora delavcev) ocenili izvajanje določil sporazuma hkrati z oceno izvajanja svojih planskih dokumentov in na tej osnovi sprejeli ukrepe za prihodnje obdobje in predlagali ukrepe (opomin, odpoklic) organom in posameznikom, ki niso opravili svojih nalog za uresničevanje s tem sporazumom določenih obveznosti. 13. člen V postopku spremljanja izvajanja tega sporazuma se bomo udeleženci prek odbora podpisnikov najmanj enkrat na tri mesece medsebojno informirali o vseh ukrepih in predlogih za urejanje spornih vprašanj ter v ta namen predlagali skupno obravnavo v zboru KS in zboru združenega dela občinske skupščine. 14. člen Ta samoupravni sporazum začne veljati, ko ga po javni razpravi v organizacijah SZDL in sindikatov sprejmejo skupščine krajevnih skupnosti in delavski sveti, oziroma zbori delavcev ter podpišejo njihovi pooblaščeni predstavniki. Sporazum velja za srednjeročno obdobje 1981-1985. Z dnem podpisa tega sporazuma preneha veljati samoupravni sporazum o združevanju in uporabi sredstev za financiranje programa in planov krajevnih skupnosti iz leta 1975. 15. člen Sporazum se objavi v Uradnem listu SR-Slovenije. Številka: PODPISNIKI: Datum: BELE2KE: PRIKAZ ZBEANIH SREDSTBV ZA FINANCIRANJE FLAITOV IIT PEOGHAMDV RAZVOJA KS V NASLEDNJEM PETLETNEM OBDOBJU, GLEDE NA VARIANTO o,5 %, 0,4 % in o,3 y OD BRUTTO OD NA ZAPOSLEHEGA ™w §§Mitf> STEVILO ZAPOSL. PREBIV. o,5% od brutto OD (76o) o.4% od brutto OD (61o) o,3% od brutto OD (458) loo %______65 %________loo %_______65 %_________loo %_______65 % 1981 85.935 1982 87.65o 1983 99.4o3 1984 91.191 1985 93-014 38.74o 4o. 143 4o.945 41.765 42.6oo 29,442.4oo 3o,508.680 31,118.2oo 31,741.4oo 19,1^7-560 19,83o.642 2o,226.830 2o,631.91o 23,631.4oo 24,487.23o 24.976.45o 25,476.65o 15,36o.41o 15,916.699 16,234.692 16,559.822 17,742.92o 18,385.494 18,752.81o 18,128.37o ll,532.29o 11,950.571 12,189.326 12,433.44o 32,376.ooo 21,o44.4oo 25-986.000 16,89o.9oo 19,51o.8oo 12,682.o2o SEUPAJ: 155,186.68o loo,871.3^o 124.557.73o 8o.962.523 93,52o.394 6o,788.247 ŠTEVILO 2AP0SLENIH PEEBIVALCEV IZ OBČINE V LEO?U 1978 = 37«o9o OD TEGA V OBČINI ŠIŠKA = 14.843 Upoštevaooč povprečni OD v občini ob polletju 198o znese: a) o,5 % od brutto OD na zaposlenega 76o din letno b) o,4 o,'o od brutto OD na zaposlenega 6I0 din letno c) o,3 % od brutto 0D#na zaposlenega 458 din letno V 2. členu delovnega osnutka samoupravnega sporazuma o združevanju in uporabi sredstev za zadovoljevanje osebnih in skupnih potreb delovnih Ijudi in občanov v krajevnih skupnostih za obdobje 1981—1985 sta navedeni dve varianti vira sredstev in sicer od čistega dohodka TODZ ter od osnove brutto OD na zaposlenega delavca. V tabeli, ki je priložena delovnemu osnutku samoupravnega sporazuma so podane variante procentov (0,3; 0,4 in 0,5%) in na osnovi teh predvideno zbrana sredstva. Tabela sloni na izračunu vira od osnove brutto OD na zaposlenega delavca, s teoretično možnimi zbranimi sredstvi (100 % in 65 % kar so nam pokazale izkušnje v tem srednjeročnem obdobju. Zbiranje sredstev iz vira čistega dohodka TOZD in drugih delovnih skupnosti pa predstavlja približno isti procent kot od osnove brutto OD na zaposlenega delavca za isto višino zbranih sredstev. BELE2KE: