RANŽIRNA POSTAJA ZALOG — PO PROSTORU NE NAJVEČJA, PO OBSEGU DELA PA Večjih posodobitev za zdaj ne bo Bila je sreda, dan, ko je promet na ranžirni postaji Zalog navadno manjši kot ob začetku ali koncu tedna, pa tudi ura, šlo je proti poldne-vu, ni sodila med najživahnejši časdneva; večina vlakov prispe namreč na postajo ponoči. Tako imenovana drča, po kateri spuščajo vagone iz uvozne v smemo skupino tirov, je samevala v bleščečem in vročem av-gustovskem opoldnevu. Ni bilo ne vagonov ne Ijudi. A tako zatišje na-stopi tu le malokrat in bilo je zgolj naključje, da smo se na postaji znašli prav v enem redkih micnih trenutkov. Ranžima postaja Zalog, ki po po-vršini ne sodi med največje v državi, pa tudi opremljena ni z najsodob-nejšo ranžirno tehniko, modernejši sta zagrebška in beograjska postaja, zavzema posebno _ ' mesto v slovenski železničarski mreži. Sem-kaj pnhajajo vlaki »na predelavo« iz Ijubljanske smeri in iz Zidanega mosta: na zaloški tovomi postaji, ki ji pa pripada prvo mesto glede na obseg dela, opravijo tehnične in ko-mercialne preglede in vagone preu--.merijo na postaje, kamor so name-njeni. Povprečno na ranžirni postaji v Zalogu »predelajo« vštiriindvajsetili urah 90 vlakov oziroma 2400 do 2600 vagonov, v eni izmeni pa skrbi za nemoten potek dela 85 Ijudi, predvsem glavni vlakovni odpravnik, ^lakovni odpravnik. operativni po-močnik. nadzorni vodje premika, vodje premika, rokovalci tirnih zavor, evidenčniki, tranziterji, dalji-nopisci in popisni vlakovodje. Ves promet na ranžirni postaji Zalog pa tudi na nekaterih bližnjih postajah urejajo iz dveh centralnih postavljalnic. iz katerih je dober raz- gled na dogajanje na tirih, obenem pa imajotu vlakovniodpravniki pred seboj tudi shematični prikaz položa-]a. Delo v obeh postavljalnicah — za izvoz in uvoz — zahteva precejšnjo koncentracijo. Zato vlakovni od-pravnik v uvozni skupini, ki skrbi za urejanje prometa med obema cen-tralnima postavljalnicama in na in-dustrijskih panogah, sodeluje pa tudi pri spuščanju vlakov prek drče, to delo opravlja le tri ure, potem pa s sodelavcem zamenjata delovni mesti. Poleg treh glavnih skupin tirov, to je uvozne, smerne in izvozne. so na postaji še lokalna skupina (za do-stavo praznih in naloženih vozza in-dustrijske tire), delavniška (za nego in popravilo vagonov) in postajna skupina devetih tirov ter tiri, kier opravljajo pranje in dezinfekcijo. Drčo sestavlja pet snopov. vsak od njih je namenjen za določeno smer, obenem pa se vsak tak snoprazveja v osem tirov, na katerih potem sestav-Ijajo kompozicijo. Na tovornijjostaji v Zalogu v pri-hodnjih letih ne predvidevajo razširi-tve zmogljivosti, izboljšali pa bodo Delo na tej ranžirni poslaji nam je opisal šef postaje /alog Ferdo Že-leznik svoje storitve. Novi računalnik, ki ga pričakujejo drugo leto, jim bo omo-gočil poenoStavitev nekaterih del. hkrati pa jim bodo ob vsakem tre-nutku na razpolago pbpolni podatki ovseh pošiljkah. Ze zdaj imajo delno računalniško upravljanje tovornega prometa na postaji. vendar so njihovi terminali priključeni na računalnik reškega ptt podjetja in podatki niso popolni in hitji, ker pogostokrat pri-haja do izpada linije. Lovljenje vagonov v smemi sku-pini tirov in pa javljanje podatkov prek ozvočenja povzročata hrup, ki še zlasti ponoči ne moti le bližnjih stanovalcev, marveč tudi tiste iz bolj oddaljenih krajevnih skupnosti. Že večkrat je bilo na raznih sestankih slišati vprašanja, kako bi bilo mogoče to nevšečnost odpraviti. »Mislim, da glede na obstoječe predpise in tehnološki proces hrupa tudi v prihodnosti ne bo mogoče bi-stveno zmanjšati,« nam je v zvezi s tem povedal šef postaje Zalog Ferdo Železnik. Dodal je še, da bi se ga sicer v precejšnji meri dalo omiliti s postavitvijo sekundarnih zavor ozi-roma potiskalcev v smerni skupini tirov, vendar ŽG v prihodnosti te na-ložbe zaradi pomanjkanja denar ja ne načrtuje. Kljub vsemu pa se bo stanje kaj kmalu nekouko popravilo, saj prav zdaj zamenjujejo stare UKV nuprave ? novimi. tako da bo treba manj podatkov sporočati po ozvoče-nju, kar so, zaradi pokvarjenih starih UKV aparatov. prej morali delati. Ne bo pa se mogoče izogniti na primer seznanju lovilcev s spustom vagonov po drči ali napovedati prihod vlaka v uvozno skupino tirov. • Težko in nevnrno delo, ki ga je treba opravljati ob vsakem vremenu. v izmenah, ob nedeljah in praznikih. ne privlači mladih Ijudi. V zadnjem času sicer opažajo, da se več mladih fantov kot doslej iz naše republike odloča za železničarske poklice, ven-dar so tudi v tozdu za promet Zalog v glavnem zaposleni delavci iz drugih republik. Precejšnja je tudi fluktua-cija, saj delavcem ne morejo nuditi stanovanj in je zato delo na železnici mnogim le odskočna deska. Besedilo in slike: DARJA JUVAN