Solsko blago. Iz slovnice. Zaimek. Janez bere, Jo/,e piše, Tine šteje. .Tanez, kaj delaš? .laz berem. Jože, kaj delaš tis1 .laz pišem. Titie kaj pa ti delaš? Jaz štejem. Koga imenujejo to osebo, in od koga pripovedujejo? Te osebe pripovedujejo in govore same od sebe. Na mestu kterih besedi se rabi tukaj besedica »jaz« ? Besedica »jaz« je tu namesto samostalnega, lastnega imena. Kako pa bi ti dečki (te osebe) govorili sami s seboj, ali eden k drugemu? Rckli bi: Ti bereš, ti pišeš, ti šteješ. Kako bi pa kdo drugi rekel, ako bi hotel povedati, kaj ti dečki delajo, pa bi ne imenoval njih imen ? Eekel bi: On bere, on piše, on šteje. Besede, ki jih stavimo namesto imen, da ne ponavljamo vedno samih imen, jim pravimo zaimki ali zaimena, za to ker jih stavimo namesto imen ali zaimena. Kaj pomenjajo imena: »Janez«, »Jože«, »Tine« ? Te imena pomenjajo osebe, in besedice, ki te osebe namestujejo , to je: »jaz«, »ti«, »on«, (ona, ono) so tedaj osebni zaimki. Zgledi za vaje v pisanji. Le ta je pošten, kdor storf vse, kar tirja njegova dolžnost. Ako gledaš bolj na dobiček, kakor na dolžnost, ljubiš le samega sebe, ne pa čednosti. Rosa napaja in poživlja rastline, — dobri nauki pa krepčajo in žlahtnijo mladinsko serce. Nabiraj si zgodaj lepih naukov, in zvesto jih hrani v svojem sercu! Dobri človek prinaša dobro iz zaklada svojega serca; hudobnež pa snuje hudobno iz svojega malnvrednega zaklada; zakaj, s čimur je napolnjeno serce, to kipi pri ustih. Pamet ne sme biti podobtia žitnici, v kteri seme ne raste; podobna mora biti žitnomu polju, ktero se obdeluje in donaša bogato žetev. Dobri nauki staršev in ueiteljev so knjige, v kterih naj bi se otroci pridno učili. »Vera brez del je mertva«, — domoljubje tudi. Prevzetnost je červ v bogastvu. Kdor je prevzeten, je tudi nevkreten. Lakomen človek ima velike uči, pa majhen želodec. Vednosti se ne zajemajo s korcem.