Svečanost pokladanja temeljnega kamena českemu gledišču v Pragi. (Dalje.) Taki po deveti je naznanjalo pokanje možarjev na Žižkovem bregu, da je prevod začel iti od hiše iuvalidov. Na nkrat se začnje muzika od 40 band, ki so bile razdeljene po celem prevodu in ki so godle same slovanske pesmi, v ^revodu je bilo gledati više 200 različnih lepih bauder. Pred prevodom se je peljal v odprti kočiji član odbora slovesno8ti g. dr. Kučera na jedni strani poleg kočije je jezdil sokolovec na drugi pa eden člau odbora Blovesnosti. V prevodu je naj naprej šla banda mestjanskih ostrostrelcev v prazniiki obleki, za njo je bla banderija Hanakov. Lepi jihovi konji so imeli upletene črlene trake v grivah. Polo- vica jezdecev ni nosila jopičev-, tetnoč je jezdila ravno tako prost o oblečena, kakor Nanoški kraetovje po poletu doma jezdijo, druga poluvica pa je nosila zelene z zlatoto obšite jopiče, iz okroglih klobukov, ki so bili z umetnim cvetjem okinčani, je plahtala množina crlenib trakov. — Za banaško banderijo je šla knietiška banderija, ki je imela ne samo lepo kmetiško obleko različnih krajev iz Česke, teuioč tudi posebno lepe konje doujače reje. Naj lepša med vsenii je morebiti bila banderija iz Hrudiina, ii je iruela same izvrstne konje. Jezdeci te banderije so i meli belo črlene preveze okol pra in ravo take trake okol klobukov. Vsaki je tudi nosil banderico iz deželnih barev. Zlo lepe so tudi bile l)anderije česko-brodska v zeleni obleki, Karolinske doline in Kolinska, zaduji so imeli modre suknje. Banderijo iz Koufima je vodil velikiposestnik grof Rumerskircb ono iz Unošti pa zlah. Ondrejavsky. Pred drugini oddelkoin prevoda je šla banda praškib mestjanskib pešcev, za njo je naj prej šla sokolovska na konj ih v lepi svoji sokolovski obleki s črleno-belimi prevezi okol pvs. Za njinii je došla velika množina praških cehov in sicer je šel naj naprej mesarski ceb. Ta ceh je vodil grbodržec, ki je držal prav visoko česki grb (česki lev ua črlenem polju), grbodržca so obdavali ščitonosci in paži v bogati lepi obleki, za njimi so šli mesarski pomočniki, ki so imeli bele jopiče in bele prepasnike, na rami pa je iiesel vsaki lepo mesarsko sekiro, na kteii se je videlo 1868. Za njimi so šli napovedniki (heroldi) io za njiini je jezdil baiideraš, ki je imel bogato belo-črleno obleko in ki je nosil ono staro bandero, ktero so imeli praški mesarje, ko so junaški branili mesto proti napadu Švedov. Banderaševega konja, ki je bil tudi zlo bogoto in krasno okinčan, sta peljala dva krasno oblečena paža. Vsi kostumi so bili iz žameta ali svile. Za mesarskim cehom je šel pivarski ceh, ljudje tega ceha so imeli zelene kape s zlatimi portami, zelene jopiče in bele predpasnike. Vsaki je nesel v roki sekiro za led. V sredini tega ceha je jezdil kralj Gaiiibriiius, ki je ali celo tako oblečen, kakor se o njem pravi, da se je nosil, ogrnjen je imel črleni s kožubovino inienovano hermelin zorobljen plašč ščitonosci, ki so nosili cebovske ščite so ga obdavali. Bogato kostumirani paži so nesli pivarska znanienja iu sicer bmelinje in ječnienove iati. Na črlenem žamatnem vankušu, ki je bil z zlatimi portami obrobljen, so nesli ono veliko kositrno majolko. ki je že 16 stoletja napravljena in ktere pokvov jebil l vencetn iz jeČTnenovih lati okinčan. Za tem so došli sledeči cehi: sodarski, krznarski, pekovski in onib, ki delajo čokolado, suknjarski, nogovičarski, vsi s svojirui banderami in s znamenji ceba. Vrvarji so nesli dolgo za 4 palce debelo vrv, ktero so darovali za stavljeuje gledišča. Krznarji so imeli modre kape, ki so bile s hertnelinom obrobljene. Za teni še so šli zlatarji, nožarji, orozarji, puškarji, steklarji, sambolji različni malarji, mebanikarji, optikarji, steklarji itd. Vsaki ceb je imel svojo lepo z cveticanii okinčano veliko bandero in vsi barideraši so imeli starinsko-eesko bogato obleko; vsaki ceb je imel tudi svojo bando. (Dalje prihodnjič.)