| RAZREDNI POUK | 2018 | 3 | 4 kakšno šolo si želimo Rezultati različnih raziskav (TIMMS, PISA) nam sporočajo, da naši učenci nimajo radi šole, posameznih predmetov, saj je pouk nezanimiv, dolgočasen, da se v šoli ne dogajajo stvari, ki bi jih zanimale oziroma pritegnile. Podobne informacije prihajajo s strani staršev učencev, ki povedo, da njihovi otroci neradi hodijo v šolo, da je preveč klasičnih domačih nalog, da niso motivirani za šolsko delo, da imajo premalo podpore s strani učiteljev, zlasti, če so to otroci s posebnimi potrebami. Učitelji se pritožujejo nad vedno večjimi zahtevami šolskega prostora: • povečevanje administrativnega dela, • prenatrpani učni načrti, • veliko natančno določenih predpisov, ki jim ni mogoče slediti in vedno uresničevati v praksi, • vpeljevanje različnih novosti, ki jih šolska zakonodaja ne podpira, • interesi staršev, • poplava učbenikov in delovnih zvezkov, ki ne sledijo sodobnim trendom pouka in niso usklajeni z učnimi načrti ter prilagojeni učencem, • sodelovanje v različnih projektih, • sodobni trendi in novosti, ki jih uvajajo strokovne institucije. Na podobne probleme nas opozarjajo tudi informativne oddaje po različnih medijih in strokovnjaki s področja izobraževanja. Želimo si, da bi imeli šolo, v kateri bi bili zadovoljni tako učitelji kot učenci, v kateri ne bi čutili pritiskov, o kateri bi starši z veseljem govorili s svojimi otroki in podpirali delo učiteljev. Naša država in vodstva šol so v preteklih obdobjih veliko vlagali v zunanjo podobo šolskih poslopij, v opremo in tehnologijo. Vsi pa smo pozabili vlagati v človeške vire, v ljudi – strokovne delavce, v znanje, v šolsko kulturo, v odnose, v …. Vse bolj citirani izsledki Johna Hattiea in drugih strokovnjakov nam sporočajo, kaj je pomembno in kaj je vredno, da počnemo v šoli. Ustavimo se in razmislimo, v katero smer bomo usmerili našo barko vzgoje in izobraževanja. Nekaj idej nam zagotovo prinašajo razmišljanja avtorjev prispevkov v tej številki revije Razredni pouk. Uspešno branje. uvodnik | RaZReDni POUk | 2018 | 3 | 4 Vesna Vršič, odgovorna urednica