Pomen prvih otrokovih slušnih izkušeni na kasnejši govorni razvoj Z govorico ljudjc med scboj komunicirajo, se sporazumevajo drug z drugim. Otrok ima prirojcno zanimanjc za človcške glasove in po naravi teži k temu, da prisluhnc in zbrano spremlja kadar mu kdo govori. Če se z otrokom veliko pogovarjate, ga s tcm ne bostc le vspodbujali, da bo sam bolj zgovorcn, ampak mu boste tudi pomagali. da se bo hitreje učil izgovarjati vcdno bolj zahtcvne glasovc. Kadarkoli mu boste kaj rekli, bo pozorno prisluhnil in vas glcdal v obraz. Otroci se učijo govoriti s poslu-šanjcm in posnemanjcm, zato naj sc otrok že zgodaj uči sprejemati siušne vtise - zvokc, jih razlikovati in pravilno reagirati nanje v vsakdanjih situacijah. S slušnimi vtisti si otroci pridobijo jasnejše predstavc o pred-mctih in dogajanjih v okolju. Otrok zaznava zvokc in šume, ko mečka papir, ko povzroča ropot z ropotuljico, zvočnimi igračami, ko hodi po listju, lomi veje ipd. Otrok posluša in glcda prcdmet, ki povzroča zvok in ugotavlja: zvonenje telcfona, hišnega zvonca, ure budilke, odklepanje in odpiranje vrat, premikanje stola, zvoke vozečih avtomobilov. šumenje vetra ipd. Otrok le s sluhom lahko ugotavlja vrsto zvoka, smch zvoka, spoznava in razlikuje glasove ljudji (govor, jok, smeh), prepoznava ljudi po govoru. Malčck se nc bo mogcl zares vključiti med ljudi, dokler ne bo razumel človcške govoricc in jc znal uporabljati. Vsc dotlej boste morali tudi ugibati, kaj si otrok žcli in kaj potrebujc. Za našega malčka je ncpri-mcrno pomembneje, da govorico razume, kot pa da dejansko govori. Ko vas bo rcsnično razumel sc bo začel sporazumevati z vami. Če pa ga boste poskušali učiti tako, da bi posnemal besede prcdno bi razumei njihov pomen, ravnatc z niim kot s papigch.i________,~ Irena Logonder dipl. def. logoped