Najboljši odgovor. Vsak ima svoj način obhajanja praznikov. Boljševiški način je v tem, da praznike zatirajo. Boljševik ne pozna ne Božiča ne Velike noči, pa tudi nedelje ne. Za božič je boljševiška vlada izpustila brezbožniške tolpe, da so uprizarjale bogokletno divjanije po ulieah. Za Veliko noč je bilo iz ozira na zapadni kulturni svet to divjanje omejeno na gledališča in prostorišča za kino-predstave. Tako je praznovanje praznikov brez Boga. Kdor pa krščansko Cuti, tudi praznike po krščansko obhaja. Kar velja za poedine ljudi, velja tudi za časnike. Krščansko časopisje tolmači in proslavlja o večjih praznikih tiste verske resnice, ki so podlaga ter predmet posameznim praznikom, ter izvaja iz njih nauke in zaključke za zasebno in javno življenje. Kar pa je svobodomiselnega — liberalnega ali socialističnega — časopisja, se o priliki velikih praznikov skrbno izogiba temeljni krščanskl misli in osnovi dotičnega praznika ter spušča v svet prazne fraze o človeku in človečanstvu aii oa napade na Cerkev in krščanstvo. Takšno sliko je o Veliki noči tudi nudilo slovensko naprednjaško Casopisje. »Jutro« v svoji velikonočni številki ni razpravljalo, čemur bi se pravzaprav morali čuditi, o opicah kot slavnih pradedih človekovih in o tem, kako je človek vzniknil in iz lastne moči vstal iz opičjega rodu. Morda bo razpravljanje o tem »znanstvenem« vprašanju prepustilo svoji nazunaj bolj »izobraženi« hčeri »Naši dobi«. Objavilo pa je članek, ki je tako prešinjen krščanskega duha, da kar prekipeva sovraštva zoper slovensko duhovščino. Kaj pa je naša duhovščina zagre"ila? Slovenska duhovščina je baje kiiva, da slovensko napredno časopisja ni tako razširjeno, kakor bi bilo »Jvtru« po godu. Slovensko »napredno in narodno« glasilo je namreč mnenja, da bi v sedanjih političnih prilikah sa smelo širiti samo takozvano napredno časopisje, krščansko časopisje pa bi kar moralo izginiti. Ko bi se to zgodilo, bi po »Jutrovem« mišljenju bile razmere ftri nas konsolidirane. C.ola Slovenija bi morala biti za »Jutro«, njegov mariborski »Večernik«, za očanca z imenom »Slovenski Narod«, za »Domovino« in od Velike noči tudi za »Kmetski list«: tako si Jutrovski Janezek prcdstavlja našo konsolidacijo. Imenovati bi to moralismešno, ča bi ne bila v tem tolika porcija hudobnosti. Jutrovci očitajo drugim sebič. nost, sami pa se dado voditi zgolj od tega nagiba. Drugim predbacivajo sejanje sovraštva, sami pa v svoji sovražni zagrizenosti kličejo zoper duhovščino po kancelparagrafu in po zakonu proti umazani konkurenci. Tako drzni so, da se celo upajo Zveličarja izigravati proti duhovnikom, češ, kakor jo Gospod iz templja izgnal z bičem barantače in menjalce, tako je danes treba izgnati tiste, ki smatrajo krščanske duše za robo in predmet najnižjih posvetnih in poslovnih špekulacij. Da, da z bičem je treba izgnati iz duševnega hrama našega naroda tiste barantače, ki smatrajo duše naših ljudi, zlasti še naše mladine kot predmet svojih grdih špekulacij! In veste, kfa in kdo so ti barantači in špekulanti 3 dušami našega ljudstva? To so tisti, ki objavljajo v svojih Casnikih slabe romane, povesti in črtice, ki podirajo pri mladini spoštovanje do božjih ?apovedi, zlasti strah pred prekršitvijo šeste božije zapovedi ter podžigajo ia netijo v mladini spolno strast. Ali ni to najgrša in obenem najstrašnejša špekulacija. da se pridobivaio za listo Citatelji? Ali ni to zastrupljevanje mladih, za idealni polet sposobnih duš? Ali se na ta način mladega človeka, ki hrepeni kvišku, ne vrže v blato kakor črva, češ, sedaj pa lezi v blatu naprej! Še ne davno se je neka gospa, v koje hišo zahaja takozvani napredni časopis, potožila, da se boji za svojega dečka radi povesti, ki jo ta list obijavlja. Posvarila in poučila je svojega sina: Ne čitaj tega, to je greh! Ali pa je to kaj pomagalo? Da bi naprednjaško časopisje zakrilo to svoje počenjanje, napada slovensko duhovščino, ki se proti takšnemu počenjanju postavlja v bran. Naša duhovščina vrši kakor povsod, tako tudi v svojem nastopu zoper slabo časopisje in v svogem prizadevanju za krščanske liste nesebično in požrtvovalno delo za blagor Ijudstva in posebno mladine. Podpirajmo plemenito stremljenje naše duhovščine! Naš odgovor na napade naprednjaških listov bodi: — Podpirajmo, razširjajmo in čitajmo samo -krščanske časnike!