PROGRAM PODPORA RAVNATELJEM Poročilo o izvedbi (2012-2013) Podpora ravnateljem Kranj, december 2013 ■ Program Podpora ravnateljem Poročilo o izvedbi (2012-2013) Anja Ussai Timotej Štritof Barbara Kuk Žgajnar Josephine Ledezma Izdala in založila: Šola za ravnatelje, Kranj Odgovorna oseba: Andrej Koren Oblikovanje: B&S d.o.o. Kranj, 2013 © 2013 Šola za ravnatelje Priprava publikacije je financirana iz sredstev Evropskega socialnega sklada. CIP - Kataložni zapis o publikaciji Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana 37(497.4)10.034.2) PROGRAM Podpora ravnateljem [Elektronski vir] : poročilo o izvedbi [2012-2013] / Anja Ussai ... [et al.]. - El. knjiga. - Kranj : Šola za ravnatelje, 2013 Način dostopa [URL]: http://www.solazaravnatelje.si/ISBN/978-961-6637-52-7.pdf Način dostopa [URL]: http://www.solazaravnatelje.si/ISBN/978-961-6637-53-4/flipbook.html ISBN 978-961-6637-52-7 (pdf) ISBN 978-961-6637-53-4 (html) 1. Ussai, Anja 270848768 PROGRAM PODPORA RAVNATELJEM Poročilo o izvedbi (2012-2013) Podpora ravnateljem ravnateljem O T) O 5D c O 2! CD 0 g S-s 1 s d o — n ro o o is} j> NJ XI S £ co -5 VSEBINA UVOD.............................................. I. E-PODPORA RAVNATELJEM .4 .5 NOVE OBJAVE....................................................................................................................6 OPOMNIK PO MESECIH....................................................................................................6 DOKUMENTI.......................................................................................................................8 VPRAŠANJA IN ODGOVORI..............................................................................................10 POSVETOVALNI OBISKI. TEMATSKE DELAVNICE .15 DELAVNICA O INTERVENTNIH UKREPIH NA PODROČJU JAVNEGA SEKTORJA........16 DELAVNICE S PODROČJA SKLEPANJA IN UREJANJA DELOVNIH RAZMERIJ...........16 DELAVNICA O IZDELAVI AKTA O SISTEMIZACIJI DELOVNIH MEST..............................17 DELAVNICA O UVELJAVITVI NOVEGA ZAKONA O DELOVNIH RAZMERJIH..................17 PREDSTAVITEV NOVEGA ZAKONA O DELOVNIH RAZMERJIH NA ZDRUŽENJU RAVNATELJIC IN RAVNATELJEV VRTCEV SLOVENIJE..................................................17 IV. EVALVACIJA PROGRAMA PODPORE RAVNATELJEM. .19 ANALIZA STANJA PRAVNEGA POSLOVANJA VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNI H ZAVODOV.........................................................................20 ANALIZA POROČIL PRVEGA CIKLA POSVETOVALNIH OBISKOV..................................22 EVALVACIJA IZVEDBE POSVETOVALNIH OBISKOV........................................................23 ravnateljem -a "o o n o O Q< CD XI > TI O O "D O ^ X) INJ > W XI °> m ro GO ZAKLJUČEK. .26 ravnateljem O T) ° S o O 2! (D o g o > N 1 S d o — n NJ O 73 > NJ XI 2 > co -5 PO UVOD V okviru projekta VseživLjenjsko učenje ravnateljev - usposabljanje za vodenje šol in vrtcev II (v nadaljevanju VZU II) Šola za ravnatelje kot nosilka projekta izvaja Podporo ravnateljem. Program je namenjen dvigu kakovosti pravnega poslovanja zavodov, spodbujanju ravnateljev k samostojnemu reševanju pravnih problemov, širitvi pravnega znanja ravnateljev ter spodbujanju večjega zavedanja vloge ravnatelja kot poslovodnega organa. V obdobju 201 2-2013 je bila v okviru programa Podpore ravnateljem nude na strokovna podpora, ki zajema: • vzpostavitev interaktivne spletne strani za E-podporo, na katero je prijavljenih 792 uporabnikov, tj. ravnateljev šol in vrtcev, • izvedbo 166 posvetovalnih obiskov v šolah in vrtcih, • izvedbo petih tematskih delavnic za ravnatelje, na katerih je bilo skupaj 799 udeležencev. Poročilo obravnava vse tri oblike podpore, E-podporo ravnateljem preko spletne Stran!, posvetovalne obiske in tematske delavnice. V prvem delu poročila sta opisana koncept in izvedba E-podpore ravnateljem s predstavitvijo vsebine posameznih sklopov, na katere je razdeljena spletna stran. V nadaljevanju so predstavljeni potek, izvedba in vsebina posvetovalnih obiskov ter izvedba in vsebina izvedenih tematskih delavnic. V poglavju »Evalvacija Podpore ravnateljem« so najprej predstavljene skupne ugotovitve o pravnem poslovanju šol, obiskanih v letu 2012, iz katerih je mogoče zaključiti, da pravno poslovanje zavodov predstavlja ravnateljem časovno in vsebinsko zahtevno področje, na katerem potrebujejo pomoč. E-podpora ravnateljem je glede na odgovore ravnateljev dobro sprejeta in dokaj pogosto uporabljena. Po zaključku prvega cikla posvetovalnih obiskov je bila narejena analiza vsebine poročil, ki so bila posredovana ravnateljem. Analiza kaže, da se pri vseh zavodih pojavljajo podobne napake, znotraj istovrstnih zavodov pa podobne napake, ki so značilne samo za posamezno vrsto zavoda. Tako se npr. pri vseh vrtcih pojavljajo enake napake kot pri vseh zavodih, poleg tega pa tudi napake, ki se pojavljajo pri vseh vrtcih, se pa, zaradi drugačnih zakonskih zahtev, ne morejo pojaviti npr. pri osnovnih šolah. Enako velja za osnovne šole, srednje šole itd. Evalvacija posvetovalnih obiskov kaže, da je Šola za ravnatelje ravnateljem ponudila izredno uporabno pomoč, saj so ravnatelji skoraj v celoti zadovoljni s poročili in odgovori, prejetimi na podlagi posvetovalnih obiskov, hkrati pa so posvetovalni obiski vzpodbudili širšo uporabo E-podpore in samostojno reševanj pravnih vprašanj. Iz evalvacije posvetovalnih obiskov pa je tudi razvidno, da se priporočila iz poročil uresničujejo v manjši meri kot bi bilo zaželje-no. To dejstvo bi bilo potrebno upoštevati pri načrtovanju programa Podpore ravnateljem v prihodnosti in najti ustrezno obliko podpore, ki bi povečala dejansko realizacijo priporočil, podanih na podlagi posvetovalnih obiskov. . E-PODPORA RAVNATELJEM ravnateljem O T) ° S o O 2! (D o g o > N i S d o — n NJ O AJ > NJ XI S £ co -5 PO Pravna vprašanja so vse kompleksnejša, hkrati pa se na tem področju dogajajo vedno nove spremembe, zato je biLa spletna aplikacija E-podpora ravnateljem zasnovana kot orodje ravnateljev, poslovodnih oseb vzgojno-izobraževalnih zavodov, s pomočjo katerega lažje in hitreje dobijo odgovore na svoja vprašanja oziroma ki pripomore k bolj kvalitetnemu pravnemu poslovanju njihovih zavodov. V E-podporo ravnateljem je bilo ob zaključku projekta VZU II vključenih 792 ravnateljev. Do E-podpore lahko dostopajo samo ravnatelji, ki sta jim, na njihovo prošnjo, dodeljena uporabniško ime in geslo. Spletna stran E-podpore je razdeljena na več sklopov, ki jih v nadaljevanju podrobneje predstavljamo: • nove objave, • opomnik po mesecih, • dokumenti, • vprašanja in odgovori. NOVE OBJAVE V sklopu »Nove objave« so objavljene povezave do najnovejših dokumentov, sicer objavljenih v sklopu »Dokumenti«. Povezava se v sklopu »Nove objave« objavi vsakič, ko so objavljeni novi ali prenovljeni vzorci notranjih aktov oziroma obvestila o spremembi zakonodaje, ki je vsebinsko pomembna za ravnatelje. Na tak način je ravnateljem olajšan dostop do novih objav, hkrati pa so zmanjšane možnosti, da bi pomembno novo objavo spregledali. Z odprtjem zavihka »Nove objave« se odpre tudi opomnik za tekoči mesec, ki ravnatelja opozori na opravila, ki jih mora opraviti. Več o opomniku po mesecih je zapisano v naslednji točki. Z novimi objavami je povezano tudi dodatno obveščanje, ki poteka preko e-pošte do prijavljenih uporabnikov. To do sedaj ni bilo pogosto uporabljeno, vendar pa bi veljalo razmisliti o tej možnosti pri širjenju uporabnosti E-podpore pri ravnateljih. OPOMNIK PO MESECIH V opomniku so zajeta vsa opravila, ki jih ravnatelji morajo opraviti, in navedeni roki, do katerih je posamezna opravila potrebno ali priporočljivo opraviti. »Opomnik po mesecih« je razdeljen na pet poglavij: • pedagoško vodenje, • akti in dokumenti, • kadrovske zadeve, • finančno in računovodsko poslovanje, • druge dejavnosti. Razdelitev po poglavjih sledi dejanskim področjem, na katerih mora ravnatelj opraviti različne naloge, in je namenjena večji preglednosti in s tem lažji uporabi opomnika. Vsebina opomnika se od meseca do meseca zelo razlikuje, saj je vezana na zahteve zakonodaje. Nekatere obveznosti so enkratne in se pojavijo samo v enem mesecu v koledarskem letu. V mesecu januarju opomnik tako npr. opozarja na obveznost izdaje obvestila zaposlenim o dohodkih v preteklem letu in pripravo poročila o popisu sredstev na dan 31. 12., v mesecu februarju npr. na nujnost izdelave zaključnega računa in letnega poročila, izpolnitev in oddajo izjave o notranjem nadzoru javnih financ za preteklo koledarsko Leto, v marcu na izdajo obvestila o letnem dopustu, imenovanje šolskih izpitnih komisij za splošno in poklicno maturo ipd. Nekatere obveznosti pa se pojavljajo večkrat letno in so zato zajete vveč mesecih (npr. aktivnosti v zvezi z napredovanji v plačne razrede in nazive). V nadaljevanju je prikazan primer opomnika za mesec januar 2013. Upoštevajte, da gre le za prikaz primera opomnika. KADROVSKE ZADEVE Dejavnost Postopek Rok Opombe obveščanje zaposlenih o dohodkih v preteklem letu 31. 1. 2013 ocenjevanje zaposlenih za napredovanje v plačne razrede seznanitev zaposlenih z oceno 15. 3. 2013 Kljub temu, da bo v letu 2013 napredovanje omejeno z določbami Zakona za uravnoteženje javnih financ, je zaposlene potrebno oceniti. Ocena se sestavlja tudi s pomočjo zapisnikov letnih razgovorov. FINANČNO IN RAČUNOVODSKO POSLOVANJE Dejavnost Postopek Rok Opombe priprava poročila o popisu sredstev po stanju na dan 31.12. poročilo priprav' popisna komisija, obravnava ga svet zavoda 31. 1. 2013 Popisne razlike je potrebno poknjižiti. pričetek izdelave računovodskih izkazov za preteklo leto DRUGE DEJAVNOSTI Dejavnost Postopek Rok Opombe izredna prijava kandidatov k poklicni maturi individualna prijava kandidatov 25. 1. 2013 Le kandidati, ki se do 6.12. niso prijavili iz opravičljivih razlogov. polletni pregled realizacije letnega delovnega načrta priporočljivo izvedba odjave kandidatov za poklicno maturo 31. 1. 2013 Navodila, roki in obrazci so na voljo na spletni strani RIC. ravnateljem "D T! ° S o O G; o ° S o > N i S D" O _ XI ISJ O o ISJ XI > M £ co -5 Slika 1: Primer iz opomnika za mesec januar 2013 DOKUMENTI »Dokumenti« so razdeljeni na tri področja, in sicer: • gradivo z izobraževanj, • pravno področje in • finančno področje. Vsebinsko so te tri kategorije Ločene z namenom olajšanja iskanja objavljenih dokumentov. GRADIVO Z IZOBRAŽEVANJ je Ločeno od preostalih dveh področij zato, ker so v sklopu objavljena gradiva, ki so po izvedenih izobraževanjih oziroma delavnicah, o katerih bo več govora v nadaljevanju, bolj aktualna, hkrati pa je na ta način mogoče gradiva z izobraževanj lažje najti tudi v primeru kasnejše uporabe. Objavljena gradiva na pravnem in finančnem področju so ločena zaradi velikega števila objavljenih gradiv na posameznem področju. Ločitev je namenjena lažjemu iskanju posameznih dokumentov, ki pa so znotraj področja razdeljeni še na ožja področja, kar je razvidno iz nadaljevanja tega poročila. PRAVNO PODROČJE je zaradi enostavnejše uporabe in preglednosti razdeljeno na sedem podpodročij: • spremembe zakonodaje, • pogodbe, • interni akti, • delovna razmerja, • pravna odgovornost ravnatelja, • integriteta in preprečevanje korupcije in • javno naročanje. Pri podpodročju »spremembe zakonodaje« je bilo letos posebno pozornost potrebno nameniti uveljavitvi novega Zakona o delovnih razmerjih, spremembam kolektivnih pogodb in zakonodaje s področja osnovnega šolstva, predvsem Zakona o osnovni šoli, Pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli ter nekaterim drugim pravilnikom, ki jih je izdalo ministrstvo. V okviru podpodročja »pogodbe« so objavljeni vzorci podjemne pogodbe, pogodbe o avtorskem delu, pogodbe o donaciji, pogodbe o sponzorstvu in pogodbe o najemu poslovnih prostorov. V okviru podpodročja »interni akti« je objavljenih več vzorcev pravilnikov, katerih sprejem zakonodaja nalaga zavodom, med njimi: • Pravila o šolski prehrani, • Pravilnik o prilagajanju šolskih obveznosti, • Pravilnik o zavarovanju osebnih podatkov za osnovne šole, • Pravilnik o zavarovanju osebnih podatkov za vrtce in • Pravilnik o organizaciji dela in sistemizaciji delovnih mest. Ker je bilo ugotovljeno, da ravnatelji potrebujejo tudi vzorce aktov, ki sicer po zakonodaji niso obvezni, vendar urejajo dokaj zapletena vprašanja, so v okviru »internih aktov« objavljeni tudi vzorci: • Pravilnika o pečatih, • Poslovnika o delu sveta zavoda, • Poslovnika o delu sveta staršev in • Pravilnika o uporabi službenih mobilnih telefonov. Urejanje delovnih razmerij je področje, ki zavzema precejšen del nalog in obveznosti ravnateljev in je hkrati zelo obsežno, zato je podpodročje »delovna razmerja« zaradi preglednosti razdeljeno na deset poglavij. Posamezna poglavja obravnavajo: • določanje dopustov, • interventne ukrepe, • postopke odpovedi pogodb o zaposlitvi, • preprečevanje nasilja na delovnem mestu, • varnost in zdravje pri delu, • spremembe Zakona o delovnih razmerjih - ZDR-1, • pogodbe o zaposlitvi, • personalne mape zaposlenih in • plače v javnem sektorju. V okviru posameznih poglavij so tako objavljeni vzorci različnih dokumentov, ki jih ravnatelji uporabljajo pri svojem delu, npr. vzorec: • obvestila o določitvi dolžine letnega dopusta, • dogovora o nadaljevanju delovnega razmerja, • sklepa o prenehanju veljavnosti pogodbe o zaposlitvi po Zakonu za uravnoteženje javnih financ, • pravilnika o ukrepih za varovanje delavcev pred nasiliem na delovnem mestu, • zapisnika o posvetovanju z delavci s področja varnosti in zdravja pri delu, • pravilnika o ugotavljanju prisotnosti prepovedanih substanc, • pogodbe o zaposlitvi za določen/nedoločen čas, • aneksa k pogodbi o zaposlitvi, • izjave za povračilo stroškov za prihod na delo in odhod z dela. Poleg tega so objavljeni tudi nekateri dokumenti, ki povzemajo določbe posameznih zako-novz namenom olajšanja nekaterih opravil ravnateljem, npr. povzetek postopka imenovanja ravnatelja in pomočnika ravnatelja in priporočena vsebina kadrovske mape. V okviru podpodročja »pravna odgovornost ravnatelja« je objavljen članek, ki ravnateljem omogoča razmislek o svo|i vlogi v zavodu z vidika pravne odgovornosti. Podpodročje »integriteta in preprečevanje korupcije« je povezano z izpolnitvijo nalog, ki jih ravnateljem nalagata Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije ter Zakon o javnih uslužbencih. V okviru podpodročja so objavljeni vzorec obrazca za sprejem daril, vzorec seznama daril z navodili o možnostih sprejemanja daril, navodila, kako ravnati v primeru lobi-ranja, in vzorec načrta integritete s prilogami. Kljub temu, da je prvotni rok za oddajo načrta potekel že v letu 2012, je vsebina namenjena tistim ravnateljem, ki so morda rok zamudili ali kot pomoč pri posodabljanju že pripravljenih načrtov integritete. V podpodročju »javno naročanje« je poudarek predvsem na postopkih oddaje javnih naročil male vrednosti, s katerimi se ravnatelji največ srečujejo. Tako so v okviru podpodročja obja- ravnateljem "D T! ° S o O G; o ° S o > N i S D" O _ XI ISJ O o ISJ XI > M £ co -5 ravnateljem O T) ° S o O 2! (D o g o > N 1 S d o — n NJ O 73 > NJ XI 2 > co -5 po vLjeni vzorci obrazcev, potrebnih za izvedbo postopka oddaje javnega naročila male vrednosti (sklep o začetku postopka, povabilo k oddaji ponudbe, podatki o ponudniku, izjava o izpolnjevanju pogojev, ponudba, predračun, pogodba o dobavi blaga, pogodba o izvedbi storitev, zapisnik o odpiranju ponudb, odločitev o oddaji naročila) in opis postopka javnega naročanja s spremembami zakonodaje. FINANČNO PODROČJEje zaradi preglednosti in enostavnejše uporabe pravtako razdeljeno na osem podpodročij: • letno poročilo, • polletno poročilo, • popis, • pravilnik o gibanju knjigovodskih listin, • register tveganj, • pravilnik o računovodstvu, • davčni obračun, • računovodska dokumentacija. V okviru vsakega od podpodročij so objavljeni vzorci pravilnikov, navodil, sklepov in drugih dokumentov, ki jih ravnatelj pri svojem delu potrebuje. VPRAŠANJA IN ODGOVORI Zaradi potreb ravnateljev po pomoči pri sprotnem reševanju težav je v okviru spletne aplikacije vzpostavljena možnost, da ravnatelji preko spletnega obrazca pošiljajo vprašanja v zvezi s pravnim poslovanjem zavodov. Od vzpostavitve te možnosti je bilo zastavljenih preko 150 vprašanj. Odgovori so bili posredovani ravnateljem, ki so vprašanja posredovali, približno tretjina odgovorov pa je bila objavljena tudi na spletni strani, in sicer tako, da so odgovori dostopni vsem ravnateljem, ki imajo dostop do spletne aplikacije. Objavljeni so odgovori, ki vsebujejo pomembne in dovolj splošne informacije, ki jih lahko koristno uporabijo tudi ravnatelji, ki se sicer s konkretno težavo še niso srečali. Velika večina vprašanj se nanaša na področje urejanja delovnih razmerij, saj se največ vprašanj pojavlja v zvezi z določanjem dopusta, postopki zaposlovanja, povračili stroškov prevoza na delo, prehrane ipd. Zaradi lažjega iskanja že zastavljenih in odgovorjenih vprašanj in zaradi večje preglednosti celotnega sklopa je bilo oblikovanih več podpodročij, v katerih so objavljeni posamezni odgovori. Ravnatelji tako lahko, preden postavijo svoje vprašanje, preverijo, če je bilo na enako oziroma podobno vprašanje že odgovorjeno v enem od naslednjih podpodročjih: delovna razmerja - dopust, delovna razmerja - odpovedi, delovna razmerja - plača, delovna razmerja - razno, finančno poslovanje, integriteta in preprečevanje korupcije, izobraževanja in posvetovalni obiski, javno naročanje, notranji akti, pogodbena razmerja, poslovanje sveta zavoda, razno. POSVETOVALNI OBISKI ravnateljem O T) ° S o O 2! (D o g o > N i S d o — n ro o o ./, is} j> NJ XI S £ co -5 Ravnatelji se soočajo s številnimi vprašanji, povezanimi z vodenjem zavodov, notranjimi akti ter drugimi pravnimi vprašanji Z obiski predavateljev - pravnikov Šole za ravnatelje na vzgojno-izobraževalnih zavodih so ravnatelji pridobili odgovore oziroma pojasnila, povezana z vprašanji števila obveznih notranjih pravnih aktov, vsebine le-teh, uporabe že pripravljenih vzorcev ipd. Načrtovanje izvedbe posvetovalnih obiskov, priprava gradiv ter druge aktivnosti v zvezi s tem so potekale od januarja do marca 201 2. Prvi cikel posvetovalnih obiskov je trajal od marca 201 2 do januarja 2013, drugi pa od januarja 2013 do vključno avgusta 2013. Vsi posvetovalni obiski so bili izvedeni na sedežih zavodov. Do zaključka projekta Podpora ravnateljem so bili posvetovalni obiski izvedeni na 166 zavodih. Razpis za izvedbo posvetovalnih obiskov v prvem ciklu je bil na spletni strani Šole za ravnatelje objavljen januarja 2012. Prijavilo se je 96 zavodov, od tega 16 vrtcev, 55 osnovnih šol (OŠ), 6 srednjih šol (SŠ), 7 gimnazij (Gim), 5 šolskih centrov (ŠC), 2 glasbeni šoli (GŠ), 2 zavoda za izobraževanje otrok s posebnimi potrebami (PP), 2 dijaška domova (DD) in 1 mladinski dom (MD). Novembra 2012 je bil na spletni strani Šole za ravnatelje objavljen razpis za izvedbo drugega cikla posvetovalnih obiskov v okviru programa Podpora ravnateljem. Prijavilo se je 70 zavodov, od tega 10 vrtcev, 49 osnovnih šol, 1 srednja šola, 2 gimnaziji, 1 šolski center, 3 glasbene šole, 3 zavodi/osnovne šole za izobraževanje otrok s posebnimi potrebami in 1 dijaški dom. Skupno število obiskanih zavodov po regijah in ravneh izobraževanja je razvidno iz spodnje tabele. Preglednica Is Izvedba posvetovalnih obiskov po regijah in ravneh izobraževanja1 Regijska zastopanost Število Ljubljanska 38 22,89 Mariborska 22 13,25 Gorenjska 22 13,25 Celjska 20 12,05 Posavska 14 8,43 Dolenjska 14 8,43 Severnoprimorska 9 5,42 Koroška 9 5,42 Obalno-kraška 8 4,82 Notranjsko-kraška 7 4,22 Pomurska 3 1,81 1 Celoten seznam zavodov, kjer so bili izvedeni posvetovalni obiski, je v prilogi 1. Raven izobraževanja Število % vrtec 26 15,66 OŠ 10-4 62,65 SŠ 7 4,22 Gim 9 5,42 ŠC 6 3,61 GŠ 5 3,01 PP 5 3,01 DD 3 1,81 MD 1 0,60 166 100 Posamičen obisk sta v paru izvedla dva predavatelja - pravnika, povprečno so bili izvedeni trije posvetovalni obiski na teden. Posvetovalni obiski na vzgojno-izobraževalnlh zavodih so potekali med 8. in 16. uro, odvisno od zahtevnosti pregleda pravnega poslovanja posameznega zavoda ter drugih dejavnikov. Uvodnemu razgovoru z ravnateljem zavoda je sledil pregled vseh notranjih ter drugih aktov zavoda, neposredno povezanih z Le-termi (npr. ustanovitvenega akta). Po pregledu je bil izveden pogovor z ravnateljem, med katerim se je ravnatelj že seznanil z ugotovitvami glede urejenosti pravnega poslovanja zavoda, morebitnimi pomanjkljivostmi, predlogi izboljšav ... Hkrati je bil pogovor namenjen tudi odgovorom na vprašanja ravnatelja, predstavitvi načinov izognitve ponavljanju nekaterih napak v prihodnosti, uporabe vzorcev notranjih aktov, približanju področja prava in siceršnji možnosti oblik nadaljnjega sodelovanja vzgojno-izobraževalnih zavodov s Šolo za ravnatelje. Ugotovitve pregleda, morebitna vprašanja ravnatelja ter druge posebnosti obiska sta izvajalca posvetovalnega obiska zbrala v obliki zapisnika. Na podlagi izvedenega posvetovalnega obiska je bilo izdelano in po e-pošti ravnatelju poslano poročilo, v katerem so bile zbrane vse ugotovitve izvajalcev obiska, npr.: • navedba nepravilnosti s predlogi popravkov, • navedba obveznih notranjih aktov, ki jih zavod še ni sprejel, • navedba zastarelih notranjih aktov, ki jih zavod več ne potrebuje, • odgovori na vprašanja ravnatelja ter • napotitev na gradiva, objavljena na spletni strani Podpore ravnateljem. ravnateljem O T) O 5D c O 2! CD 0 g S-s 1 s d o — n ro o o isj j> NJ XI S £ co -5 . TEMATSKE DELAVNICE ravnateljem O T) ° S o O 2! (D o g o > N i S d ro o o V okviru programa Podpora ravnateljem je bilo izvedenih več tematskih delavnic. Glede na to, da se ravnatelji zelo pogosto srečujejo s kompleksnimi vprašanji s področja delovnega prava, njihovo reševanje pa je dokaj zahtevno, se je vsebina vseh tematskih delavnic nanašala na področje delovnega prava z različnimi poudarki. Tako je bilo v šolskih letih 201 1/2012 in 2012/13 izvedenih šest delavnic, ena v zvezi z interventnimi ukrepi na področju javnega sektorja, tri s področja sklepanja in urejanja delovnih razmerij, ena na temo izdelave akta o sistemizaciji delovnih mest ter ena s poudarkom na uveljavitvi novega Zakona o delovnih razmerjih. Poleg tega je bila vsebina zadnje delavnice predstavljena tudi na Združenju ravnateljic in ravnateljev vrtcev Slovenije. Ravnatelji so se na delavnice večinoma prijavili preko razpisov, ki jih je objavila Šola za ravnatelje. Preglednica 2: Izvedene tematske delavnice "D O Tematska delavnica Izvedba Izvajalci Število 1 > udeležencev Ž Interventni ukrepi na p adročju I. junij 2012 Ksenija Mihovar Globokar, 357 "Z. > —i javnega sektorja Sebastjan Cagran Sklepanje in urejanje delovnih razmerij 22. november 2012, 27. november 2012, 7. marec 2013 Sebastjan Cagran, Barbara KukZgajnar, Timotej Štritof, Anja Ussa 75 Izdelava akta o sistemizaciji delovnih mest 8. november 2012 Sebastjan Cagran, Barbara KukZgajnar, Timotej Štritof, Anja Ussai 9 Uveljavitev novega Zakona o delovnih razmerjih - ZDR-1 17. april 2013 Ksenija Mihovar Globokar, Timotej Štritof, Anja Ussa 317 Uveljavitev novega Zakona o delovnih razmerjih - ZDR-1 - predstavitev na Združenju ravnateljic in ravnateljev vrtcev Slovenije 11. april 2013 Ksenija Mihovar Globokar, Timotej Štritof, Anja Ussai 41 DELAVNICA 0 INTERVENTNIH UKREPIH NA PODROČJU JAVNEGA SEKTORJA Interventni ukrepi na področju javnega sektorja so bili ravnateljem predstavljeni v obsegu šestih pedagoških ur. Za delavnico je bilo pripravljeno gradivo z vsebino Zakona za uravnoteženje javnih financ. Potek delavnice je sledil vsebini pripravljenega gradiva, predavatelji pa so tekom delavnice odgovarjali tudi na vprašanja udeležencev. DELAVNICE S PODROČJA SKLEPANJA IN UREJANJA DELOVNIH RAZMERIJ Delavnice s področja sklepanja in urejanja delovnih razmerij so bile izvedene v obsegu šestih pedagoških ur. Priprave na delavnice so poleg priprav splošnih gradiv obsegale tudi pripravo gradiv za udeležence v obliki praktičnih primerov, saj je bil poudarek delavnic prav na vzpodbujanju ravnateljev k samostojnemu reševanju pravnih vprašanj s področja delovnih razmerij. Del delavnic je bil namenjen predstavitvi temeljnih zakonov in pojmov s področja delovnih razmerij. Po splošnem delu so bili udeležencem razdeljeni delovni listi s primeri in konkretnimi vprašanp ki so pri reševanju zahtevali uporabo določb različnih zakonov s področja delovnega prava. Udeleženci so se razdelili v skupine in obravnavali posamezne primere, predavatelji pa so udeležencem nudili potrebno pomoč in usmerjali delo skupin. Predstavnik posamezne skupine udeležencev je v sklepnem delu delavnice predstavil rešitev, ostali udeleženci so podali svoje predloge, predavatelji pa so razpravo usmerjali tako, da je privedla do pravilne rešitve posameznega primera. DELAVNICA 0 IZDELAVI AKTA 0 SISTEMIZACIJI DELOVNIH MEST Delavnica o izdelavi akta o sistemizaciji je bila izvedena v obsegu štirih pedagoških ur. Udeleženci delavnice so bili ravnatelji, ki so bili na delavnico povabljeni na podlagi ugotovitev na posvetovalnih obiskih na njihovih zavodih. Za delavnico je bil pripravljen nov vzorec akta o sistemizaciji delovnih mest. Uvodni del delavnice je obsegal predstavitev zakonskih podlag za pripravo akta o sistemizaciji delovnih mest in predstavitev vzorca akta o sistemizaciji delovnih mest. V nadaljevanju delavnice so udeleženci vsak za svoj zavod pripravili akt o sistemizaciji delovnih mest, predavatelji pa so udeležencem nudili pomoč in odgovarjali na vprašanja, ki so se pojavljala ob pripravi aktov. ravnateljem "D T! ° S o O G; o ° S o > N 1 S D" O _ "O isj o 2 X! K> >■ M X £ co -5 DELAVNICA 0 UVELJAVITVI NOVEGA ZAKONA 0 DELOVNIH RAZMERJIH Delavnica o uveljavitvi novega Zakona o delovnih razmerjih je bila izvedena v obsegu šestih pedagoških ur. Za delavnico je bilo pripravljeno gradivo z vsebino Zakona o delovnih razmerjih s poudarki na novostih in spremembah, ki jih je uvedel novi Zakon o delovnih razmerjih, Potek delavnice je sledil vsebini pripravljenega gradiva, saj je bil Zakon o delovnih razmerjih predstavljen v celoti, obširneje pa so bile predstavljene pomembnejše novosti in spremembe. Predavatelji so tekom delavnice odgovarjali tudi na vprašanja udeležencev. PREDSTAVITEV NOVEGA ZAKONA 0 DELOVNIH RAZMERJIH NA ZDRUŽENJU RAVNATELJIC IN RAVNATELJEV VRTCEV SLOVENIJE Enaka vsebina kot je bila predmet delavnice o uveljavitvi novega Zakona o delovnih razmerjih je bila v skrajšani obliki v obsegu dveh pedagoških ur predstavljena tudi na Združenju ravnateljic in ravnateljev vrtcev Slovenije. ravnateljem 7 ° S 0 O 0< CD ° S ° i N g S O. O 2" a _ "O l-o O 2 to NJ J> 1 _ k) o > s < IV. EVALVACIJA PROGRAMA PODPORE RAVNATELJEM V okviru dejavnosti programa Podpora ravnateljem so bili spremljani in evalvirani različni vidiki dejavnosti, in sicerso bile opravljene: • analiza pravnega poslovanja vzgojno-izobraževalnih zavodov, • analiza poročil o posvetovalnih obiskih, poslanih šolam v prvem ciklu izvedbe posvetovalnih obiskov, • evalvacija zadovoljstva ravnateljev z izvedbo različnih dejavnosti v programu Podpore ravnateljem s poudarkom na izvedbi posvetovalnih obiskov in poročil, izdelanih na podlagi posvetovalnih obiskov. Podatki so bili pridobljeni z analizo anketnih vprašalnikov in analizo dokumentacije. ANALIZA STANJA PRAVNEGA POSLOVANJA VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNIH ZAVODOV Ob posvetovalnih obiskih, izvedenih v letu 2012, je bila izvedena anketa o težavah, s katerimi se ravnatelji srečujejo pri svojem poslovodnem delu ravnateljevanja. Ravnatelji so vprašalnike reševali med posvetovalnim obiskom ali ob prejetju poročila o posvetovalnem obisku. Od 96 poslanih vprašalnikov je bilo prejetih 53 vprašalnikov (55,21 %). vrsta zavoda vrtec osnovna šola in vrtec osnovna šola srednja šola dijaški dom drugo ni razvidno število (odstotek) 8 (15,09 %) 11 (20,75 %) 15 (28,30 %) 13 [24-,53 %) 1 (1,89%) 3 (5,66 %) 2 (3,77 %) Pravno, kadrovsko in finančno področje Analiza odgovorov iz vprašalnikov jasno kaže, da ravnatelji potrebujejo pomoč pri reševanju pravnih, kadrovskih in finančnih zadev. Večina anketiranih ravnateljev dojema navedena področja kot zelo zahtevna na začetku ravnateljevanja in kot zahtevna v nadaljevanju poklicne kariere na mestu ravnatelja. Kako pomembno/zahtevno je po vaši oceni urejanje pravnih, kadrovskih in finančnih zadev? sploh ni ni srednje zahtevno zelo ni odgovora pomembno 1 (1,9%) 18 (34,0%) 32 (60,4 %) 2 (3,8%) zahtevno 1 (1,9%) 17 (32,1 %) 32(60,4 %) 3 (5,7 %) Kako zahtevno je bilo urejanje pravnih, kadrovskih in finančnih zadev ob pričetku ravnateljevanja/sedaj? zelo enostavno enostavno srednje težko zahtevno zelo zahtevno ni odgovora ob pričetku 1 (1,9 %) 1 (1,9 %) 6 (11,2%) 10 (18,9%) 34 (64,2 %) 1 (1,9%) sedaj 2 (3,8 %) 22 (41,5 %) 25 (47,2 %) 3 (5,6 %) 1 (1,9%) ravnateljem O T) O S c O 2! O 0 g J S 1 s d o — n po O o ./, po j> plo XI S £ co -5 Glede na analizo odgovorov večina ravnateljev za reševanje pravnih, kadrovskih in finančnih zadev porabi od 8 do 24- ur na teden, zaradi česar, po njihovem mnenju, trpi pedagoški del ravnateljevanja. Izrazili so potrebo po večji podpori na pravnem, kadrovskem in finančnem področju, saj poudarjajo, da težko sledijo hitrim spremembam zakonodaje. Koliko ur tedensko posvetite urejanju pravnih, kadrovskih in finančnih zadev? manj kot 8 ur od 8 do 16 ur od 16 do 24 ur od 24 do 36 ur več kot 36 ur ni odgovora 4 (7,5 %) 25 (47,2 %) 17 (32,1 %) 5 (9,4 %l 2 (3,8 %) Ali vam zaradi tega zmanjkuje časa za opravljanje nalog s področja pedagoškega vodenja? sploh ne ne oziroma redko da,občasno da, precej pogosto da, pogosto ni odgovora 1 (1,9 %) 12 (22,6 %) 22 (41,5 %) 17 (32,1 %) 1 (1,9 %) Zakaj imate težave? stalno spreminjanje zakonov/pomanjkanje časa, nepoznavanje predpisov, zahtevnost in obseg gradiv/ker nisem pravnik/slabo poznavanje zakonodaje/preveč administracije/ slaba podpora ministrstva pri uvajanju sprememb in novosti/preveč različnih področij ravnateljem "D T! ° S o O G; o ° S o > N i S D" O _ XI ISJ O o ISJ XI > M £ co -5 Uporaba spletne strani programa Podpore ravnateljem Spletna stran Podpore ravnateljem je glede na analizo odgovorov ravnateljev zelo dobro sprejeta in pogosto uporabljena. Anketirani ravnatelji na spletni strani Podpore ravnateljem najbolj pogosto uporabljajo vzorce notranjih aktov ter opomnik za ravnatelje. Kljub pogosti uporabi spletne strani Podpore ravnateljem anketirani ravnatelji menijo, da jim slednja le delno pomaga pri delu v zvezi s pravnim, kadrovskim in finančnim poslovanjem, kar potrjuje smiselnost širše palete načinov pravne podpore znotraj programa Podpore ravnateljem, ki jih v obliki posvetovalnih obiskov in tematskih delavnic nudi Šola za ravnatelje. zasnova programa zelo dobra dobra sprejemljiva slaba zelo slaba ni odgovora 30 (56,6 %) 19 (35,8 %) 2 (3,8 %) 1 (1,9 %) 1 (1,9 %) preglednost zelo pregleden pregleden delno pregleden nepregleden povsem nepregleden 17 (32,1 %) 33 (62,3 %) 1 (1,9 %) 2 (3,8 %) uporabnost zelo uporaben uporaben delno uporaben neuporaben povsem neuporaben 26 (49,1 %) 25 (47,2 %) 1 (1,9 %) 1 (1,9 %) ravnateljem O T) ° 5D 0 O D? CD 5 S s-s 1 s d a — "O N> O 2 TO isj j> K> XI S £ co -5 Kolikokrat mesečno obiščete spletno stran Podpore ravnateljem? manj kot 1 krat od 1 do 2 krat od 2 do 3 krat od U do 5 krat več kot 5 krat 4 (7,5 %) 21 (39,6 %) 11 (20,8 %) 9 (17,0 %) 8 (15,1 %) Katerih vsebin se najpogosteje poslužujete? opomnik za ravnatelje gradiva obrazcev in vzorcev primeri dobrih praks pogosto zastavljena vprašanja 30 (56,6 %) 4-8 (90,6 %) 17 (32,1 %) 23 (43,4%) Kako je uporaba vsebin programa Podpora ravnateljem prispevala k zmanjšanju administrativnih bremen vašega dela? zelo v veliki meri delno nekoliko, vendar ne občutno sploh ne 6 (11,2 %) 15 (28,3 %) 24 (45,3 %) 7 (13,2 %) 1 (1,9 %) ANALIZA POROČIL PRVEGA CIKLA POSVETOVALNIH OBISKOV Po prvem ciklu posvetovalnih obiskov je biLa narejena analiza 99 poročil, ki so bila poslana zavodom - 17 vrtcem, 57 osnovnim šolam, 14- srednjim šolam, 6 gimnazijam, 2 glasbenima šolama in 3 dijaškim domovom. Analiza se je skladno s strukturo poročila osredotočila na interne akte, ki jih vzgojno-izobraževalni zavod mora sprejeti v skladu z veljavno zakonodajo. Ugotovljene napake oziroma pomanjkljivosti so bile razdeljene v tri stopnje: 1 - manjša napaka ali pomanjkljivost, 2 - večja napaka ali pomanjkljivost, 3 - velika napaka ali pomanjkljivost, zaradi česar je potrebno sprejetje novega akta. Ugotovitve Analiza obveznih internih aktov kaže na pogoste napake oziroma pomanjkljivosti na področju varnosti in zdravja pri delu. Kljub temu, da je bilo na večini zavodov dejansko izvedeno posvetovanje z delavci v zvezi z izjavo o varnosti z oceno tveganja, zapisniki v zvezi s tem izjavi pogosto niso priloženi. Poleg tega ukrepi proti trpinčenju na delovnem mestu večinoma niso prilagojeni konkretnemu zavodu, definicija nasilja na delovnem mestu in določitev ukrepov zavoda pa ne veljavni zakonodaji. Akti o sistemizaciji delovnih mest zavodov večinoma ne zadostujejo vsem zahtevam Zakona o sistemu plač v javnem sektorju, Pravilniki o varovanju osebnih podatkov pa pogosto niso usklajeni z veljavnimi predpisi, predvsem v zvezi s posredovanjem osebnih podatkov zunanjim uporabnikom. Analiza obveznih internih aktov osnovnih šol je pokazala, da osnovne šole večinoma še niso sprejele pravilnika, ki ureja način prijave, časovno razporeditev dela izpitnih komisij ter potek izpitov. Na pogoste pomanjkljivosti kaže analiza tudi v zvezi s pravili šolske prehrane in pravili o prilagajanju šolskih obveznosti. Mnoge šole namreč s pravili še vedno (nepravil- no) urejajo subvencioniranje šolske prehrane, prilagajanje šolskih obveznosti pa ni urejeno skladno z veljavnimi predpisi. V zvezi z obveznimi notranjimi akti srednjih šol analiza kaže največ pomanjkljivosti šolskih pravil in šolskih pravil o zaključnem izpitu, k gimnazije od 6, zajetih z analizo, še niso sprejele Poslovnika o načinu odločanja pritožbenih organov. EVALVACIJA IZVEDBE POSVETOVALNIH OBISKOV Po izvedbi posvetovalnih obiskov je bil ravnateljem poslan vprašalnik o posvetovalnem obisku. Izpolnjenih je bilo 99 vprašalnikov. Evalvacija vprašalnikov je sestavljena iz treh delov: kakovost obiskov, kakovost poročil in stanje izvajanja priporočil. Posvetovalni obiski Ravnatelji so bili zelo zadovoljni s profesionalnostjo izvajalcev posvetovalnih obiskov. Več kot 60 % ravnateljev trdi, da so že med posvetovalnim obiskom prejeli jasne odgovore na svoja vprašanja in da izvajalci posvetovalnih obiskov zelo dobro poznajo zakonodajo in poslovanje vzgojno-izobraževalnih zavodov. Ali ste med posvetovalnim obiskom dobili jasne odgovore na svoja vprašanja' v celoti v pretežnem delu deloma v manjšem delu 61 (61,6%) 38 (38,4%) Kako dobro po vašem mnenju izvajalci posvetovalnega obiska poznajo zakonodajo in poslovanje vzgojno-izobraževalnih zavodov? v celoti v pretežnem delu deloma v manjšem delu 64- (64,6%) 35 (35,4%) Poleg tega je mogoče ugotoviti, da so posvetovalni obiski z individualnim pristopom ravnateljem pomagali k boljšemu razumevanje pravnega področja ter spodbudili zanimanje za različne oblike podpore, ki jih ponuja spletna aplikacija Podpora ravnateljem. Približno 70 % ravnateljev je namreč potrdilo, da jih je posvetovalni obisk vzpodbudil k bolj samostojnemu reševanju pravnih vprašanj, približno 60% ravnateljev pa po posvetovalnem obisku pogosteje uporablja spletno aplikacijo Podpora ravnateljem. Ali po posvetovalnem obisku bolj pogosto uporabljate spletno aplikacijo Podpora ravnateljem? da ne ni odgovora 69 (69,7 %) 29 (29,3 %) 1 (1 %) Ali vas je posvetovalni obisk spodbudil k bolj samostojnemu reševanju pravnih vprašanj? da ne ni odgovora 59 (59,6 %) 26 (26,3 %) 14 (14,1 %) ravnateljem O T) ° S o O 2! (D o g o > N i S d o — n ro o o ./, is} j> NJ XI S £ co -5 Kakovost poročil S poročili o posvetovalnih obiskih so bili ravnatelji zelo zadovoljni. Več kot 85% ravnateljev meni, da je poročilo o obisku zavoda v celoti razumljivo, pregledno ter vsebuje v celoti uporabna priporočila. Poročilo o obisku zavoda je razumljivo. v celoti v pretežnem delu deloma v manjšem delu ni odgovora 85 (85,9 %) 9 (9,1 %) Poročilo o obisku zavoda je pregledno. 10 (10,1 %) 5 (5,1 %) v celoti v pretežnem delu deloma v manjšem delu ni odgovora 86 (86,9 %) 8 (8,1 %) 5 (5,1 %) Poročilo o obisku zavoda vsebuje uporabna priporočila. v celoti v pretežnem delu deloma v manjšem delu ni odgovora 3 (3 %) Uresničevanje priporočil Za oceno dodane vrednosti posvetovalnih obiskovje zanimivo tudi, v kolikšni meri so ravnatelji priporočila iz poročil o posvetovalnih obiskih že uresničili. Glede na izid ankete je priporočila v celoti uresničila slaba tretjina ravnateljev, nekaj več kot polovica pa jih je priporočila uresničila v pretežnem delu. V kolikšni meri ste uresničili priporočila iz poročila o obisku zavoda? v celoti v pretežnem delu v manjšem delu nismo ni odgovora 30 (30,3 %) 53 (53,5 %) 10 (10,1 %) 1 (1 %) 5 (5,1 %) Eden od ciljev programa Podpore ravnateljem je vzpodbuditi ravnatelje za samostojno reševanje pravnih vprašanj pri svojem delu, brez vključevanja zunanjih sodelavcev, ki svoje storitve zavodu zaračunavajo. Zato je zelo razveseljiva ugotovitev, da, na podlagi odgovorov, več kot 80 % ravnateljev trdi, da so priporočila iz poročil o posvetovalnih obiskih uresničili skupaj s sodelavci oziroma sami, le manjši delež (7,1 %) ravnateljev pa se je poslužil pomoči zunanjih izvajalcev. Priporočila iz poročila o obisku zavoda sem/smo uresničil/-!: skupaj s sodelavci sam s pomočjo zunanjih izvajalcev s pomočjo drugih ravnateljev ni odgovora 73 (73,7 %) 10 (10,1 %) 7 (7,1 %) 2 (2 %) 7 (7,1 %) Ravnatelji so v zvezi s posvetovalnimi obiski med drugim predlagali tudi, da bi bilo potrebno uvesti posvetovalne obiske kot »stalno prakso« in opraviti tudi posvetovalni obisk po odpravi pomanjkljivosti z namenom ugotovitve, ali so bile ugotovljene pomanjkljivosti ustrezno odpravljene. Ravnatelji so dodatno odgovarjali tudi na vprašanja, kako podpora, ki jo nudi Šola za ravnatelje, prispeva k njihovemu vodenju in v kolikšni meri dopolnjuje znanje, ki ga imajo kot ravnatelji. Večinoma se ravnatelji strinjajo, daje tovrstna podpora zelo dobrodošla in v veliki meri prispeva k reševanju pravnih težav. ravnateljem O "D ° S 0 O Q< O ° S S S 1 S D- O _ "O isj o 2 X! K> >■ M £ co -5 ZAKLJUČEK Glede na ugotovitve, zapisane v prejšnjem poglavju, se potrjuje pravilna usmeritev programa Podpore ravnateljem. Dejstvo je, da se ravnatelji vsakodnevno srečujejo z bolj ali manj zapletenimi pravnimi situacijami, v katerih kot nepravniki potrebujejo pomoč. Znotraj programa Podpore ravnateljem so bili razviti različni načini nudenja pomoči, kar omogoča, da se ravnatelji sami odločajo, koliko in kakšno pomoč bodo uporabili. Vsi načini, tako E-pod-pora, posvetovalni obiski kot tudi tematske delavnice, so pri ravnateljih dobro sprejeti, kar pomeni, da bi bilo vse oblike potrebno ohraniti tudi v prihodnosti. Vse oblike se med seboj dopolnjujejo in imajo skupni cilj - višjo kakovost dela ravnateljev, ki se prenaša v višjo kakovost dela šol in vrtcev. Vsekakor bo v prihodnosti potrebno več pozornosti nameniti področju prenosa pridobljenih znanj in priporočil v prakso. Poudariti je potrebno, da priprave vzorcev notranjih aktov, poročil o posvetovalnih obiskih ali izobraževanj v obliki delavnic same po sebi nimajo smisla, če se tako pridobljene informacije in znanja ne prenesejo v dejansko delo ravnatelja. V okviru E-podpore bi tako veljalo razmisliti o obveščanju ravnateljev o pomembnejših novostih preko e-pošte, saj je poznavanje novosti nujen pogoj za njihovo uporabo v praksi. Na ta način bi dosegli večjo in predvsem hitrejšo seznanitev ravnateljev z novostmi, kar bi pomenilo tudi možnost hitrejše uporabe novosti v praksi. Na področju posvetovalnih obiskov je bila kot največja pomanjkljivost ugotovljena pomanjkljiva realizacija priporočil iz poročil o posvetovalnih obiskih, zato za prihodnje izvedbe obiskov že načrtujemo izvedbo dodatnih delavnic, kjer bi bila ravnateljem omogočena strokovna pomoč pri uresničevanju priporočil. Z izvedbo nekaj takšnih delavnic, ki bi bile namenjene ravnateljem šol in vrtcev, na katerih so bili izvedeni posvetovalni obiski, bi skušali doseči višjo, pravilnejšo in popolnejšo realizacijo priporočil. Nenazadnje pa bo potrebno v okviru E-podpore nadaljevati s sprotnim posodabljanjem vzorcev notranjih aktov in spremljanjem sprememb zakonodaje, saj bo E-podpora le tako ostala aktualno in uporabno orodje v rokah ravnateljev v vsakem trenutku. Priloga 1: SEZNAM ZAVODOV, NA KATERIH SO BILI IZVEDENI OBISKI 1 2. 3. k. 5. 6. 7. 8. 9. 10 11 12 13 U 15 16 17 18 19 20 21 22 23 Ik 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 OŠ Lucija OŠ Ledina OŠ Istrskega odreda Gračišče Center za korekcijo sluha in govora Portorož Vrtec Miškolin Novo Polje OŠ Sečovlje OŠ Oskarja Kovačiča Škofije OŠ Šentvid OŠ Antona Globočnika Postojna Vrtec Martin Krpan Cerknica Uršulinski zavod - Angelin vrtec Vrtci Brezovica OŠ Otlica OŠ Horjul Vrtec Jožice Flander Maribor Vrtec Vrhovci OŠ Maksa Durjave Maribor OŠ Šoštanj Srednja frizerska šola Ljubljana Vrtec Ivana Glinška Maribor OŠ Juršinci OŠ Cvetka Golarja Škofja Loka OŠ Brezno Podvelka OŠ Benedikt šolski center L j u b Ij a n a Gimnazija Kranj Gimnazija Tolmin OŠ Središče ob Dravi Vrtec Bled Prva gimnazija Maribor Vrtec Medvode OŠ Helene Puhar Kranj OŠ Jurija Vege Moravče OŠ Škofja Loka - Mesto 35. OŠ Voličina 36. OS Staneta Žagarja Kranj 37. Vrtec Antona Medveda Kamnik 38. Vrtec Mavrica Brežice 39. Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana 40. Vrtec Otona Zupančiča Slovenska Bistrica 41. Vrtec Ribnica 42. OŠ Majšperk 43. OŠ Selnica ob Dravi 44. Vrtec Trbovlje 45. OŠ Duplek 46. Dvojezična srednja šola Lendava 47. Glasbena šola Radovljica 48. OŠ Mozirje 49. OŠ Muta 50. OŠ Simona Kosa Podbrdo 51. OŠ Radlje ob Dravi 52. OŠ Brežice 53. OŠ dr. Franceta Prešerna Ribnica 54. OŠ Podbočje 55. OŠ Pod goro 56. Tehniški šolski center Kranj 57. OŠ Ob Dravmii 58. OŠ dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica 59. Gimnazija Jesenice 60. Vrtec Rogaška Slatina 61. OŠ Črna na Koroškem 62. OŠ Idrija 63. Mladinski dom Maribor 64. Dijaški dom Lizike Jančar Maribor 65. Dijaški dom Bežigrad 66. OŠ Vitanje 67. OŠ Podgora Kuteževo 68. OS Frana Kocbeka Gornji Grad ravnateljem "D "D ° s 0 O G< o 5" S S S 1 S D- O _ "O isj o o x; M >■ M ^ Ž co -5 ravnateljem O T) O 5D c O 2! CD 0 g S-s 1 s d o — n ro o o is} j> NJ XI S £ co -5 69. OŠ Gustava Šiliha Laporje 70. Šolski center Novo mesto 71. OŠ Ivana Tavčarja Gorenja vas 72. OŠ Gabrovka - Dole 73. . gimnazija v Celju 74. OŠ Toneta Okrogarja 75. Gimnazija Litija 76. OŠ Marjana Nemca Radeče 77. Glasbena šola Laško-Radeče 78. OŠ Zbora odposlancev Kočevje 79. OŠ Martina Koresa Podlehnik 80. OŠ narodnega heroja Rajka Hrastnik 81. OŠ Spodnja Idrija 82. OŠ Prebold 83. Gimnazija Škofja Loka 84. OŠ Ivana Groharja Škofja Loka 85. OŠ Šenčur 86. OŠ Komenda Moste 87. Vrtec Mladi rod 88. Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje 89. Srednja šola za farmacijo, kozmetiko in zdravstvo 90. Srednja zdravstvena šola Ljubljana 91. Srednja medijska in grafična šola Ljubljana 92. OŠ Danile Kumar 93. OŠ narodnega heroja Maksa Pečarja 94. OŠ Poljane 95. Biotehniški izobraževalni center L ubljana 96. Cene Štupar- Centerza izobraževanje odraslih 97. OŠ Franceta Bevka 98. Glasbena šola Lartko 99. OŠ Domžale 100 OŠ Jakoba Aljaža Kranj 101. 1. OŠ Žalec 102. Dijaški in študentski dom Krani 103. OŠ Matije Valjavca Preddvor 104. OŠ Mirana Jarca 105. OŠ Trbovlje 106. OŠ heroja Janeza Hribarja 107. OŠ Tončke Ceč 108. OŠ Loče 109. Šolski center Postojna 110. OŠ Tabor Logatec 111. Glasbena šola Tolmin 112. OŠ Poldeta Stražišarja Jesenice 113. OŠ Šmartno v Tuhinju 1U. OŠ Trebnje 115. OŠ Rečica ob Savinji 116. Vrtec Ilirska Bistrica 117. OŠ Fokovci 118. Gimnazija Ormož 119. OŠ Bistrica ob Sotli 120. OŠ Kapela 121. OŠ Dušana Flisa Hoče 122. OŠ Hajdina 123. OŠ Toneta Cufarja Maribor 124. OŠ Cirila Kosmača Piran 125. OŠ Dobrovo 126. OŠ Ketteja in Murna 127. OŠ Koprivnica 128. OŠ Dobova 129. OŠ Bizeljsko 130. OŠ Livade Izola 131. OŠ Simona Gregorčiča Kobarid 132. OŠ Mežica 133. OŠ Planina pri Sevnici 134. OS Dušana Muniha Most na Soči 135. OS Cepovan 136. OŠ dr. Mihajla Rostoharja Krško ravnateljem "D "D ° s 0 O G< o 5" S S S 1 S D- O _ "O l-o O o x; M >■ M ^ Ž co -5 ravnateljem O T) O 5D c O 2! CD 0 g S-s 1 s d o — n ro o o is} j> NJ XI S £ co -5 137. Prva OŠ Slovenj Gradec 138. OŠ Mislinja 139. OŠ Mokronog UO. OŠ Milke Šobar-Nataše U1. OŠ Adama Bohoriča Brestanica 1 42. OŠ Šmartno pri Slovenj Gradcu U3. Vrtec Tržič T44. OŠ Dobje 145. OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica U6. Druga OŠ Slovenj Gradec 147. OŠ Slivnica pri Celju U8. Gimnazija Franceta Prešerna 149. OŠ Brusnice 150. OŠ Dobravlje 151. Otroški vrtec Metlika 152. OŠ Gustava Šiliha Velenje 153. OŠ Martina Krpana 154. Vrtec Mojca 155. OŠ Spodnja Šiška 156. OŠ Vodmat 157. Vrtec Slovenske Konjice 158. Vrtec Zagorje ob Savi 159. Vrtec Jarše 160. Vrtec Viški gaj 161. OŠ Sava Kladnika Sevnica 162. OŠ Nazarje 163. Vrtec Trnovo 164. Srednja šola za gostinstvo in turizem Radenci 165. Glasbena šola Risto Savin Žalec 166. Vrtec Zelena Jama ravnateljem O "D ° S 0 O Q< O ° S S S 1 S D- O _ "O l-o O 2 K> >■ M ^ £ co -5 ravnateljem O T) ° S o O 2! (D o g o > N i S d o — n NJ O 73 > NJ XI S £ co -5 po PROGRAM PODPORA RAVNATELJEM Poročilo o izvedbi (2012-20131 šola za ravnatelje REPUBLIKA SLOVENIJA MINISTRSTVO ZA IZOBRAŽEVANJE, ZNANOST IN ŠPORT Naložba v vašo prihodnost Opbracljo delno fenancera Bvbopska unda Evropski socialni sklad