Št. 2. / 2014 IGRA USTVARJALNOSTI - teorija in praksa urejanja prostora | THE CREATIVITY GAME - Theory and Practice of Spatial Planning Načrtovanje prostora je za vse! Spatial planning is for everyone! Šentrupert 2013/2014 tip delavnice type of workshop tehniški dan na osnovni šoli EDITORIAL ČLANEK ARTICLE RAZPRAVA DISCUSSION RECENZIJA REVIEW PROJEKT PROJECT DELAVNICA WORKSHOp NATEČAJ mentorji mentors doc. dr. Alma Zavodnik Lamovšek, viš. pred. mag. Mojca Foški, asist. Gašper Mrak, Tadej žaucer sodelujoči PARTICIPANTS Meta Petrič, Tanja Marn, Urban Jeriha, Špela žohar, Nadja Kmetič, Maja weisseisen, Gašper okršlar, Urša Kalčič učitelji osnovne šole dr. Pavla Lunačka, Šentrupert organizator ORGANISATION UL, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo; IPoP osnovna šola dr. Pavla Lunačka, Šentrupert naročnik osnovna šola dr. Pavla Lunačka, Šentrupert . DATUM IN KRAJ RAZSTAVE DATE AND LOCATION OF EXHIBITION I avla UL FGG, Ljubljana, od 28. 5. 2014 do 4. 6. 2014 avla osnovne šole dr. Pavla Lunačka, Šentrupert, od 18. 6. 2014 do 23. 6. 2014 PREDSTAVITEV GRADIVo PRIPRAVILI MATERIALS PREPARED BY viš. pred. mag. Mojca Foški, doc. dr. Alma Zavodnik Lamovšek, asist. Gašper PRESENTATION Mrak 106 No. 2. / 2014 VSEBINA Odnos do prostora se oblikuje že v zgodnjem razvoju otrok. Spoznanje in zavedanje, da je prostor naša skupna dobrina in da ga lahko oblikujemo po meri vseh nas - uporabnikov in s skupnimi močmi, je bilo ključno vodilo pri izvedbi tehniškega dne za učence osnovne šole. S spoznavanjem tematike prostorskega načrtovanja, prilagojene različnim starostnim skupinam, smo naredili enega prvih korakov v vzgoji otrok do boljšega odnosa do prostora. Oblikovane so bile tri naloge, prilagojene starostnim skupinam učencev v posameznem triletju osnovne šole. V prvem triletju so učenci objektom na trgu v naselju Šentrupert določali dejavnosti in vsebine. Poseben poudarek je bil na razgovoru o odnosu med dejavnostmi v objektih, njihovih uporabnikih in odnosu objektov do odprtega javnega prostora. V drugem triletju so učenci izdelali otroški turistični zemljevid, na katerem so predstavili in izpostavili zanimivosti Šentruperta in ožje okolice ter hkrati vnesli dejavnosti in objekte, ki bi jih v svoji bližnji okolici še želeli. Na podlagi vnaprej pripravljenih gradiv so izdelali zemljevide v obliki zgibanke. Naloga učencev tretjega triletja je bila zasnovati kolesarske poti in pešpoti, s katerimi lahko povežemo deželo kozolcev v Šentrupertu z zanimivostmi v njeni okolici. Delo je bilo razdeljeno v več faz, ki so potekale pod vodstvom strokovnih mentorjev in učiteljev. V prvem, uvodnem delu so bili učenci seznanjeni s problematiko in nalogami, sledil je terenski ogled, v zadnjem delu pa izdelava predlogov, zgibank, plakatov in drugih gradiv v učilnicah. Učenci so ob koncu tehniškega dne opravili tudi evalvacijo stanja prostora Šentruperta in njegove okolice ter evalvacijo poteka in zadovoljstva s tehniškim dnem. ABSTRACT In the education session for primary school pupils, the main consideration was to bring across the understanding and awareness that space is a common good and that, as a joint effort, it can be customised (to suit all users). By looking at the topics of spatial planning, adapted to the different age groups of primary school pupils, we took a first step in the education of children to improve their relation to space. The pupils of the first three-year cycle proposed new uses of the buildings in the square of the town of Šentrupert, a Slovenian municipality, and suggested how to renovate the façades. The pupils in the second three-year cycle devised a tourist map for children, while in the third three-year cycle they designed a bicycle path and a footpath in the area surrounding Šentrupert. 107