URN_NBN_SI_doc-F0GYX8ZT
57 Informacijska pismenost v šolski knjižnici Information literacy in a school library Irena Brilej Oddano: 8. 1. 2018 – Sprejeto: 17. 3. 2018 1.04 Strokovni članek 1.04 Professional article UDK 659.2:37.014.22:027.8 Izvleček Ena izmed nepogrešljivih kompetenc vsakega posameznika za učinkovito in enako pravno življenje v družbi 21. stoletja je informacijska pismenost. Pri doseganju ciljev informacijskega opismenjevanja ima pomembno vlogo tudi šolska knjižnica, ki s skrb no načrtovanim naborom knjižničnega gradiva, s svojimi raznovrstnimi storitvami, usmerjenimi k spodbujanju branja in utrjevanju bralne kulture ter s programom knjiž nično informacijsko znanje omogoča razvijanje veščin samostojnega iskanja, izbira nja, uporabe in predstavitve informacij, ki jih bodo njeni uporabniki, učenci ali dijaki, potrebovali v različnih življenjskih situacijah. Vsaka šolska knjižnica s svojimi dejav nostmi nudi možnosti za razvijanje tako informacijske, kot tudi drugih pismenosti. Av torica pri podajanju pogleda na pomen in preplet pismenosti izhaja iz svojega dela v srednješolski knjižnici. Poudarek prispevka je na razvijanju informacijske pismenosti preko izdelave seminarske naloge, ki vodi dijake k raziskovanju, ob katerem razvijajo tudi kritično mišljenje. Ključne besede: šolske knjižnice, pismenost, informacijska pismenost, seminarske naloge Abstract The article is based on the author’s experience at a secondary school library. She con siders that information literacy is one of key competences in the twenty-first century and a »must« for individuals to live efficiently and enjoy equal opportunities. The school library plays a vital role in achieving information literacy goals because it de velops certain skills such as how to search, select, use and present information in dependently, which are skills that secondary school students would need in various real-life situations. In order to attain this goal, the school library offers carefully pre
RkJQdWJsaXNoZXIy