Nali obnejni oromet. Piše Fr. Žebot. Obmejao prebivalstvo je dolgo časa želelo in prosilo, da bi se promet na meji vendar uredil tako, da odpadejo nepotrcbne težave in sitnosti. Zgodovina boibe za ugodno rešitev tcga vprašanja je prebivalstvu ok severni meji znana. Vsled tega ne bom danes opisal po~ drobnosti izza bojev za ureditev obmejnega prometa. Omejil se bom samo na one točke, ki so že stopile v veljavo. Glavai prehodi (ceste) čez mejo: 1. Iz Rogaševcev (Prekmurje) preko Eckwiila v tiebau. 2. Iz Gederovcev preko Sicheldorfa v Radgono. 3. Cesta (most) Gornja Radgona—Radgona. 4. Most pri Gornjem Cmurejku. 5Državna cesta št. Uj—Spielfeld. 6. Cesta čez Jezersko sedlo na Bad Vellach. 7. Gesta iz Tržiča preko sedk Lubelj na Borovlje. — Po teh cestah se vrši glavni pro* met. Po teh cestah labko potujejo potniki iz ene v drugo državo tudi s polnimi listi. To je novo določilo Dosedaj se je smelo s potnimi listi prekoračiti raejo le samo z železnico. Po teh cestah se lahko prevaža z env države v drugo tudi vso, carini podvrženo blago. Zaca rinjenje se vrši na obmejnih carinamicah. Teh cest s« smejo posluževati Uidi dvolastniki ter prebivalstvo, ki ima izkaznice, oziroma prolaznice za mali obmejivi promet (prebivalci 10 km pasu tostran in onstran dižavne meje). Ceste, določene samo za mali obmejni promet, §o: Pet cest v Prekmurju, \z črnce v Purklo z* brodom (Apačka kotlina), brod pri Sladkem vihu nad Cmurekom, brod pri Marhofu—Lichendorf (ta brod se bodc nanovo zgradil), brod Ceršak—črnišine, stara cesta Plavč—Ernovž, cesta Svečina—Plavč—Ernovž, Gornja Kungota—Sv. Jurij—Lučaae, Sv. Ožbolt—Lučane, Ka pla—Airvež, Brezno—Sv. Pankracij—Oberhaag, Marenberg—sedlo Radl—Ivnik, Muta—Pernice—Mlake (jLaaken), Dravograd čez Vič na Lorenzenberg ter še nekajj cest od Dravograda do Lubelja. Te ceste služijo za dvolastnike in za prebivalstvo 10 km pasa. Pogodba pa*do-- ioča. da mara vsakdo, kdor se hoče posluževati cne Xth 6est, imeti v svoji izkaznki ali prolaznici zapisaao, katera cesta mu je dovoljena. Ttetja vrsta potov za mali promet so oiia, po ka- srih sme obmejno prebivalstvo z obeh strani voziti žim V mline preko ineje, na žage, v olarne, na stope, po katerih smejo hoditi živinozdravniki, zdravniki, babi:e m obrtuiii z obeh strani. Ta pota so dovoljena tudi aa dvolastnike, N. pr. taka pola so: Pri Murhofu in Li- hendorfu, nadaljo pot po razvodju od št. IIja do Plav Ła, od Plavča do Špiet doseči sedaaje ugodnosti.