untitled

9 5 IZOBRAŽEVANJE ZA KATALOGIZACIJO IN ORGANIZACIJO INFORMACIJ Alenka Šauperl Oddano: 5.4.2005 – Sprejeto: 16.9.2005 Strokovni članek UDK 378.602.53/.54(497.4) Izvleček Izobraževanje za katalogizacijo bi moralo izhajati iz funkcij kataloga, izobraževanje za organizacijo informacij pa iz funkcij podatkovnih zbirk. Preobrazba univerzitetnega izobraževanja v duhu Bolonjske deklaracije (1999) je spodbudila premišljevanje o prenovi izobraževanja za katalogizacijo in organizacijo informacij na Oddelku za bibli- otekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo Filozofske fakultete v Ljubljani. Dvost- openjski način študija (3+2 leti) izhaja iz Bolonjske deklaracije. Večstopenjsko prido- bivanje znanja za področje katalogizacije in organizacije znanja pa je zamišljeno tako, da bi sledilo funkcijam kataloga in podatkovnih zbirk na eni strani in specializacijskim željam študentov in študentk na drugi. Tako bi v vsakem letniku ponudili enega ali več predmetov, katerih poglobljenost bi glede na že absolvirano znanje naraščala do najzahtevnejših tem v 2. letniku druge stopnje. Izobraževanje za to področje pa ne bi smelo ostati le teoretično. Že med šolanjem bi se moralo z vajami, seminarskimi nalog- ami in obvezno prakso navezovati na delovno okolje knjižnic in informacijskih ustanov. Pripravništvo bi moralo biti običajen zaključek šolanja. Stalno strokovno izpopolnjevan- je pa bi moralo biti sestavni del kariere vsakega knjižničarja in informacijskega strok- ovnjaka. Ključne besede: katalogizacija, organizacija znanja, izobraževanje, univerze Professional article UDC 378.602.53/.54(497.4) Abstract Just as education for cataloging has to follow functions of the catalog, education for knowledge organization needs to stem from the functions of databases. The reform of ŠAUPERL, Alenka: Education for cataloging and knowledge organization. Knjižnica, Ljubljana, 49(2005)3, 95-111

RkJQdWJsaXNoZXIy