GEOGRAFSKI OBZORNIK • 19. Visokogorske kmetije v Zgornji Radovni (Gašper Svetlin, Alenka Svetlin, Edita Alagič, CSUI Jesenice, Naravoslovna gimnazija, men- tor: Nataša Torkar), • 20. Vloga specializiranih trgovin v Ljubljani (Renata Ciglar, Srednja šola za trgovinsko dejavnost Ljubljana, mentor: Tatjana Ferjan), • 21. Zemlja in človek ob Muri od Avstrije do Hrvaške (Vanja Jerebic, Gimnazija Murska Sobota, mentor: Vida Puklavec) in • 22. Znajdi se sam na otokih jezera Tana in v Etiopiji sami (Ida Vidmar, Gimnazija Kranj, mentor: Marta Frantar). Vsi udeleženci so dobili pisna priznanja in knjižna darila, ki so jih pripravili Geograf- ski inštitut Antona Melika ZRC SAZU, Inšti- tut za geografijo Univerze, Zveza geografskih društev Slovenije in Zemljepisni muzej Slove- nije. Komisija je z izletom v tujino nagradila nalogi pod zaporednima številkama 6 in 12, z objavo v Geografskem obzorniku in s tem pripadajočim avtorskim honorarjem naloge pod zaporednimi številkami 3, 6 in 13, z brezplačnim izletom, ki ga daje Ljubljansko geografsko društvo, pa naloge z zaporednimi številkami 17. 18 in 21. Vse mlade raziskovalce in njihove men- torje vabimo na srečanje mladih raziskovalcev leta 1993. SIMPOZIJ GEOGRAFIJA BREZ MEJA Tatjana Resnik V Grenoblu, Francija, je od 16. do 18. 9. 1992 potekal mednarodni simpozij z naslovom Geografija brez meja ("Geographie sans fron- tières"). Na simpoziju so sodelovali geografi iz Kube, Švice, Portugalske, Belgije, Velike Bri- tanije, Martiniqua, Italije, Alžirije, Nemčije, Španije, Norveške, Nizozemske, Danske, Kor- zike in Finske. Iz Slovenije smo sc ga udele- žile N. Cigler (Zavod za šolstvo in šport), K. Cundcr (Zavod za šolstvo in šport) in T. Resnik (Oddelek za geografijo Filozofske fakul- tete). Po Boulderju avgusta tega leta je bil to že drugi pomembnejši mednarodni sestanek didaktikov. Organizirali so ga francoski geo- grafi z očitnim namenom, da se francoska didaktična šola pridruži oziroma vključi v nove tokove in težnje na področju didaktike geografije po svetu. Obravnavane teme so bile: poučevanje geografije v višjih razredih srednješolskega izobraževanja, didaktično raziskovanje na področju geografije, uporaba novih učnih tehnologij, geografija v visokošolskem izobra- ževanju v Evropi - konvergence in divergence, poučevanje geografije na univerzah izven geografskega študija, poučevanje geografije v sklopu urbanizma, uskladitev in enako- vrednost diplom ter možnost izdelave "Evrop- ske diplome", študentje in njihove poklicne možnosti, projekt o knjigi "Evropa brez meja". pedagoško diferenciiranje ter poučevanje geo- grafije. Simpozij je večinoma potekal v obliki delavnic. Udeleženke smo Slovenijo oziroma pouk geografije v Sloveniji predstavile s tekstom "Geografija včeraj, danes in jutri", publikacijo "Slovenia - Geographic Aspects of a New In- dependent European Nation" in zemljevidi Slovenije. Ob zaključku simpozija smo udeleženci sprejeli Grenobelsko pobudo (Initiative de Gre- noble), v kateri je poudarjena želja po prese- ganju ozkega nacionalnega omejevanja diplom ter potreba po medsebojnem sodelovanju geo- grafskih oddelkov evropskih držav na področ- ju vsebin, metod poučevanja in nivoja zah- tevanega znanja. Pri tem se naj ne bi opusti- le različnosti, kajti le te so bogastvo, ki ga je treba ohraniti. Udeleženci predlagamo dve obli- ki sodelovanja na področju podeljevanja dip- lom: • Med seboj povezani oddelki za geografijo različnih držav naj bi izdajali skupne diplo- me. Pogoji za pridobitev take diplome bi bili sledeči: študent bi moral eno leto preživeti na tuji univerzi, aktivno uporabljati jezik te drža- ve in opraviti poklicni staž na tej univerzi. • Potrebno bi bilo izdelati in uresničiti študij- ske programe, ki bi se zaključili z mednarod- no diplomo, priznano od več držav ali nad- državne ustanove, npr. Evropske skupnosti. Udeleženci se zavedamo težav, povezanih z uresničitvijo navedenega, vendar mislimo, da jih je mogoče preseči. Obenem smo se obveza- li, da bomo dajali pobude za napredek omenje- nih idej v svojih državah. SPOROČILO Z OKROGLE MIZE O VPLIVU GEOPOLITIČNEGA POLOŽAJA SLOVENIJE NA STRATEGIJO RAZVOJA SLOVENIJE Dušan Nendl, Marko Kos in Vladimir Klemenčič Okrogla miza je bila v Preddvoru 19. junija 1992, udeležili so se je ugledni strokov- njaki iz Slovenije, zamejstva in izseljenstva, v organizaciji Ministrstva za znanost in tehno- logijo in Švetovnega slovenskega kongresa. Geopolitični položaj Slovenije je pomem- ben dejavnik razvoja Slovenije, vendar pod pogojem, da zmoremo z aktivnimi politikami sami izkoristiti njegove (razvojne) prednosti in omiliti možne negativne učinke tega položaja. Pri tem se prednosti oz. pretnje ocenjujejo z vidika gospodarskega razvoja, narodnokultur- ne identitete, varovanja okolja in z vidika zmožnosti socialno vzdržati pritiske, ki jih narekuje proces družbene spremembe oz. modernizacije Slovenije. Geopolitični položaj Slovenije določa izra- zita mednarodna evropska in transkontinen- talna tranzitna funkcija njenega ozemlja. Preko njega potekata predvsem dve evropski prometni "magistrali". Prometna prehodnica povezuje gospodarsko najbolj razviti del Evro- 34