Kronika Geografski vestnik 78-1, 2006 gozdnih rezervatov. V ekonomskem pogledu je donosnost gorskih gozdov nizka, v prihodnje pa se lahko pove~a obenem z razvojem pridobivanja energije iz biomase. Omenjena delovna paketa tvorita {iroke temelje projekta. Naslednjo skupino tvorijo skoraj kon~ani DP7 in DP8 ter DP9, ki pomenijo podatkovno jedro projekta in njihovi rezultati bodo pripeljali v zaklju~no, aplikativno obdobje, to je v preverjanje orodij v testnih obmo~jih. Izbor testnih obmo~ij in prvo preverjanje pa je naloga na{ega in{tituta. O tem pa ve~ v prihodnjem poro~ilu. DIAMONT je droben kamen~ek v mozaiku mednarodnega sodelovanja, v katerega je vpet GIAM ZRC SAZU, vendar nam odpira {tevilne nove mo`nosti in nove perspektive. Tako kot z vsemi Interreg projekti je tudi z njim povezana zapletena in obse`na birokracija, ki jo nadgrajuje slovenska posebnost, to je nezadostno nacionalno sofinanciranje. Bili smo uspe{ni na razpisu in pridobili maksimalnih 15 % sredstev Ministrstva za okolje in prostor, ki skupaj z evropskimi sredstvi zagotavljajo 90 % pokritje. 10 % »luknja« ob skoraj enoletnem zamiku dotoka evropskih sredstev pa povzro~ata nemalo te`av v sistemu, kjer je ves pridobljen denar namenski. Ve~ informacij o projektu (tudi v slovenskem jeziku) na strani http://diamont.uibk.ac.at. Mimi Urbanc 3. sre~anje projektnih partnerjev mednarodnega projekta R.A.V.E. Space Var{ava, Poljska, 4.-7.4. 2006 Sre~anje raziskovalcev in strokovnjakov iz petih evropskih dr`av v Var{avi je bilo namenjeno predstavitvi delnih rezultatov in usklajevanju nadaljnjih aktivnosti projekta z akronimom R.A.V.E. Space, ki v okviru programa Interreg IIIB CADSES poteka `e od marca 2005. Slovenski raziskovalci in strokovnjaki imamo pri ambiciozno zastavljenem projektu pomembno vlogo, saj je vodilni partner projekta RAVE. Space Ministrstvo za okolje in prostor Republike Slovenije. Vodenje projekta je zaupano Poloni Dem{ar Mitrovi~ z Direktorata za prostor. Slovenijo zastopajo {e Oddelek za geografijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Geografski in{titut Antona Melika Znanstvenoraziskovalnega centra Slovenske akademije znanosti in umetnosti ter Ljubljanski urbanisti~ni zavod. K sodelovanju je bilo povabljenih pet tujih partnerjev iz obmo~ja CADSES, Srednje, Jadranske, Podonavske in Jugovzhodne Evrope, in sicer: CEI (Central European Initiative) in DPAU (Dipartimento di Progettazione Architettonica e Urbana, Universitŕ degli Studi di Trieste) iz Italije, Fundacja Innowacja iz Poljske, Regija Jonskih otokov iz Gr~ije in Zavod za {kolstvo iz ^rne gore. Sre~anje na Poljskem je organizirala Fundacja Innowacja, nevladna in neprofitna organizacija, ki jo je leta 1989 ustanovil dr. Wojciech Pomykalo, ki osebno sodeluje tudi pri predstavljenem projektu. Njihova dejavnost je usmerjena v eksperimentalno in inovativno izobra`evanje, zato so leta 1996 v ustanovili Var{avsko {olo za socialne in ekonomske {tudije, od leta 2002 pa razvijajo tudi lastno televizijsko postajo EDUSAT, ki jim omogo~a izobra`evanje na daljavo. Izku{nje poljskih partnerjev bodo vsekakor koristne za doseganje ciljev projekta R.A.V.E. Space. Namen aplikativnega projekta s popolnim naslovom Raising Awareness of Values of Space through the Process of Education je dopolniti obstoje~e izobra`evalne programe sodelujo~ih dr`av z u~nimi vsebinami in metodami, ki bi pripomogle k bolj{i ozave{~enosti mladih o vrednotah prostora in njegovega na~rtovanja v smeri trajnostnega razvoja. Kajti le tak{en razvoj bo zagotovil ~loveka dostojno `ivljenje in blaginjo prihodnjih generacij. Projekt RA.V.E. Space je tako le eden od kamen~kov v mozaiku Desetletje Zdru`enih narodov za izobra`evanje za trajnostni razvoj, kot je obdobje 2005-2015 poimenovala Organizacija Zdru`enih narodov za izobra`evanje, znanost in kulturo (UNESCO). Vzporedno s spremembo gospodarskega in politi~nega sistema je Slovenija tudi v okoljsko politiko in prakso za~ela vna{ati na~elo trajnostnega razvoja. @elja sodelujo~ih pri projektu je torej, da bi obstoje~e u~ne vsebine prepletli z nekaterimi novimi vsebinami, ki bi u~ence u~inkoviteje usmerjale k prepoznavanju vrednot prostora, k pravilnemu ravnanju z okoljem in k celostnemu razumevanju vzrokov in posledic posegov ~loveka v prostor. Zato so aktivnosti pri projektu usmerjene: 110 Geografski vestnik 78-1, 2006 Kronika • v analizo obstoje~ih u~nih na~rtov na razli~nih stopnjah izobra`evanja, s poudarkom na zastopanosti vsebin o prostoru; • v ugotavljanje odnosa u~iteljev do novih vsebin in njihovega vpeljevanja v u~ne na~rte s pomo~jo anketnih vpra{alnikov; • v izdelavo koncepta izobra`evanja o trajnostnem razvoju in prostorskih vrednotah, ki naj bi bil izhodi{~e za pripravo ustrezne strategije pou~evanja vsebin prostorskega na~rtovanja in trajnostnega razvoja v osnovnih in srednjih {olah; • v pripravo u~il, kot so knjige, priro~niki, u~ni listi, video kasete, ve~jezi~ne bro{ure, ter v razvijanje potencialnih novih u~nih metod; • v organizacijo in izvedbo seminarjev za u~itelje v sodelujo~ih dr`avah; • v pripravo mednarodne poletne delavnice, na kateri bodo u~itelji in u~enci preverili rezultate projekta; • v zasnovo in snemanje serije dvanajstih izobra`evalnih oddaj, ki bodo brezpla~no posredovane {olam iz vseh petih sodelujo~ih dr`av; • v predstavitev podrobnej{ih informacij o projektu in njegovih aktivnostih na medmre`ju (http:// www.rave-space.org) in nenazadnje • v izmenjavo izku{enj, primerov dobre prakse in znanja. Projekt se vsebinsko navezuje tudi na izhodi{~a Strategije izobra`evanja za trajnostni razvoj, ki so jo oblikovali predstavniki dr`av ~lanic Ekonomske komisije Zdru`enih narodov za Evropo (UNECE) skupaj z UNESCO-m in nevladnimi organizacijami in jo marca 2005 na zasedanju visokih predstavnikov ministrstev za okolje in ministrstev za {olstvo v Vilni v Litvi tudi sprejeli. Strategija izobra`evanja za trajnostni razvoj le-to v splo{nem opredeljuje kot izobra`evanje, ki razvija in krepi sposobnost posameznikov, skupin, skupnosti, organizacij in dr`av za sprejemanje takih odlo~itev in izbir, ki podpirajo trajnostni razvoj. Medtem ko se pojem »trajnostni razvoj« nana{a na socialni, gospodarski in prostorski Udele`enci sestanka v Var{avi. 111 Kronika Geografski vestnik 78-1, 2006 vidik, se projekt R.A.V.E. Space osredoto~a predvsem na na~rtovanje prostorskih komponent v smeri trajnostnega razvoja, ki pa seveda ne more potekati lo~eno od ostalih dveh. Projekt je v ve~ji meri (75 %) financiran iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj, 15 % sofinanciranje pa je slovenskim partnerjem zagotovilo Ministrstvo za okolje in prostor Republike Slovenije. Preostalih 10 % sredstev so sodelujo~i partnerji dol`ni prispevati sami. Zavedamo se, da univerzalnega modela, ki bi prinesel celovite spremembe v miselnosti in ravnanju prebivalcev na{ega planeta in s tem pozitivno prispeval k njihovi »trajnostni pismenosti« (sustainability literacy), `al ni mogo~e pripraviti. Zato smo si partnerji projekta R.A.V.E. Space zadali nalogo, da glede na svojevrstne potrebe, prioritete in danosti posameznih dr`av najdemo nekaj skupnih in kar najbolj uporabnih na~inov za doseganje zastavljenih ciljev. Rezultati projekta bodo uporabni tudi za Slovenijo, ki si kot njegova pobudnica prizadeva, da bi bili njeni dr`avljani sposobni ve~plastno presojati posege v prostor in tako tudi bolj ustvarjalno sodelovati v procesih prostorskega na~rtovanja in upravljanja s prostorom. Jerneja Fridl Slavko Brinovec - sedemdesetletnik Kranj, 25.4.2006 Letos je sedemdeset let izpolnil mag. Slavko Brinovec, ki ga geografi, zlasti u~itelji geografije, poznamo predvsem kot plodnega avtorja {tevilnih u~nih pripomo~kov za na{ predmet. S tem prispevkom `elimo {e posebej opozoriti na tiste njegove dose`ke, ki ga postavljajo ob bok najpomembnej{im slovenskim strokovnjakom za {olsko geografijo 20. stoletja. Rojen je bil 25.4.1936 v Kranju kot prvi od {tirih otrok v trgovski dru`ini. Osnovno {olo in gimnazijo je obiskoval v rojstnem Kranju, kjer se je resneje za~el ukvarjati s {portom, zlasti s plavanjem, 112