DENAR ZA PRULSKI MOST JE ZAGOTOVUEN Odločitve o tem kakšen naj bo, pa še ni! Zaprtje Prulskega mostu za ves promet (razen za pešce in kolesarje) je v tem delu naše občine še bolj zapletlo že tako ne preveč idealno prometno ureditev. Most je do-trajen, zato je treba narediti novega. Vendar kakšnega? Načrt za nov most je namreč že narejen v treh različicah in kar je še pomembneje: denar za gradnjo novega mostu ali obnovo starega je v letošnjem letu zagotovljen. Treba je vedeti, da »stoji« most v naši občini in je na desnem bregu Ljubljanice »pripet« na mejo z občino Center. Kljub temu pa v trnovski krajevni skupnosti niso nameravali o mostu odločati sami. Zbora krajanov še niso sklicali, medtem ko je na Prulah že bil. Ceprav je potekal zelo umirjeno v primerjavi z marsikatero doseda-njo razpravo o podobnih vprašanjih, je odločitev Prulča-nov skrajna: zavzemajo se za nov most, ki bi bil še vedno namenjen le peščem in kolesarjem. Ta odločitev je pravzaprav rezultat bojazni, da bi bil novi most narejen po katerikoli različici od treh, ki so pripravljeni. Čeprav se ne bomo spuščali v podrobne podatke o načrtih za novi most, naj povemo, da naj bi bil namenjen ne le osebnemu, ampak tudi tovornemu in avtobusnemu prometu, njegove mere pa bi dokončno uničile ta del Plečnikove Ljubljanice in njenih brežin, namenjenih sprehodom pod vrbami in počitku na rečnih bregovih. Prulčani imajo za svojo odločitev za most brez motor-nega prometa več oprijemljivih razlogov. Tik ob mostuje namreč prulska osnovna šola, v bližnji okolici pa kar trije vrtci. Poleg tega je soseska oziroma krajevna skupnost »stara«, v njej živi veliko starejših ljudi, ki bi hrup takega prometa težko prenesli. Poleg tega pa tudi ostala cestna mreža za pretok tako gostega prometa, kot bi ga pritegnil tako megalomansko narejen most, ne bi prenesla. Če vso stvar pogledamo s stališča krajanov s Pnil, je torej odločitev za most brez motornega prometa razum-ljiva. Ob tem opozarjajo tudi na dejstvo, da hodi za Prule iz Trnovega kar 40 odstotkov vseh otrok na prulski šoli. Ti otroci bi bili seveda v veliki nevarnosti na poti v šolo in iznje. Ce pa stvar pogledmo iz tmovskega zornega kota, je vsa stvar malo drugačna. Čeprav Traovčani svojih stališč do novega mostu še niso povedali, je kaj malo verjetno, da bodo pristali le na »peš most«. Zdaj morajo namreč zaradi zapore Prulskega mostu delati velike ovinke, da pridejo na Dolenjko ali naprej proti Mostam. Kar zadeva osnovnošolce iz Trnovega, jih na prulski osnovni šoli kmalu ne bo več veliko, še posebno zato, ker bo na Rakovi Jelši zrastla nova šola, tako da bo na tmovski dovolj prostora za vse trnovske otroke. Prav gotovo tudi Traovčani ne bodo (ali ne bi bili) za predlog, da bi bil novi most odprt za ves promet, verjetno pa se bodo zavzeli za to, da bi bil po njem varno speljan peš in kolesarski promet, most pa odprt tudi za promet z osebnimi avtomobili. To seveda ne pomeni, da bi morali most zdaj narediti lako, da bi bila njegova velikost ravno pravšnja le za te tri vrste potnikov čezenj. Verjetno za kaj takega nismo dovolj bogati. Ne nazadnje se da zgraditi trden most, ki bo prenesel tudi velike obremeni-tve — za vsak slučaj, vse ostalo pa je mogoče urediti z vertikalno in horizontalno prometno signalizarijo. Kakršnakoli odločitev bo padla, bo morala pasti hitro. Denar je namreč zagotovljen za letos, in če ga krajani z obeh strani Ljubljanice ne bodo uporabili, ga prihodnje leto ne bo več.