Poročevalec, št. 3 1 Ormož, 12.04.2005 12.04.2005 Letnik 3 Številka 3 13. ODLOK o spremembi lokacijskega načrta za ureditev krajevnega središča Ivanjkovci 14. ODLOK o ustanovitvi javnega zavoda za arhivsko in muzejsko dejavnost Ormož 15. ODLOK o spremembi odloka o priznanjih občine Ormož 16. PRAVILNIK o sofinanciranju programov turističnih društev v občini Ormož 17. INFORMACIJA o trendih varnostnih pojavov na območju Občine Ormož v letu 2004 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - ODLOK o spremembi lokacijskega načrta za ureditev krajevnega središča Ivanjkovci - predlog V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bodo pri obravnavi odloka sodelovali: - Zinka Hartman, tajnica Občine Ormož - Boštjan Najžar Ormož, dne 08.04.2005 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 13. Na podlagi 72. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list Republike Slovenije št.: 110/02 in 8/03) in 16. člena statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št: 11/99, 7/01) je Občinski svet Občine Ormož na ….redni seji dne ……………sprejel ODLOK o spremembi lokacijskega načrta za ureditev krajevnega središča Ivanjkovci 1. S tem odlokom se spremeni Odlok o lokacijskem načrtu za ureditev krajevnega središča Ivanjkovci (Uradni vestnik občine Ormož št. 1/04), ki ga je pod številko LN-1/05 izdelal ZEU – Družba za načrtovanje in inženiring d.o.o. iz Murske Sobote. 2. člen Sprememba lokacijskega načrta se nanaša na grafične priloge iz 3. člena. 3. UVODNE DOLOČBE člen člen Spremeni se 5. člen, kjer se v poglavju Meja območja obdelave, doda parcelna številka 267/7. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 2 4. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem Vestniku Občine Ormož. Številka : 35000 974/2004-222 Datum: Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 12.04.2005 OBRAZLOŽITEV: Občinski svet je 09.03.2005 na svoji 23. seji sprejel sklep s katerim je ugotovil, da je odlok o spremembi lokacijskega načrta za ureditev krajevnega središča Ivanjkovci primerna podlaga za drugo obravnavo. Predlog odloka se od osnutka ne razlikuje zaradi česar predlagamo občinskemu svetu, da ga v predloženi obliki sprejme. OBČINSKA UPRAVA Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - ODLOK o ustanovitvi javnega zavoda za arhivsko in muzejsko dejavnost Ormož - osnutek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bodo pri obravnavi pravilnika sodelovali: - Zinka Hartman, tajnica Občine Ormož Ormož, dne 08.04.2005 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 2.člen 14. Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91-I, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94odl US, 8/96 in 36/00), 1. odstavka 26. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 96/02), 13. člena Zakona o arhivskem gradivu in arhivih (Uradni list RS št. 20/97, 32/97) in 16. člena Statuta Občine Ormož je Občinski svet Ormož na svoji, ___ seji, dne ________ sprejel Sprejeli ODLOK O USTANOVITVI JAVNEGA ZAVODA ZA ARHIVSKO IN MUZEJSKO DEJAVNOST ORMOŽ 1. UVODNA DOLOČILA 1.člen S tem odlokom občina Ormož za izvajanje splošne muzejske in arhivske dejavnosti ustanavlja javni zavod za arhivsko in muzejsko dejavnost Ormož. V aktu uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol, se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 3. člen S tem odlokom se ureja status, organiziranost zavoda in vsebina dela zavoda, dejavnost zavoda, vrste gradiva, organi zavoda, knjigovodstvo in finančno poslovanje zavoda, premoženje, viri in način pridobivanja sredstev za delo zavoda, nastopanje v pravnem prometu, varovanje poslovne tajnosti in splošni akti zavoda. 2. STATUSNE DOLOČBE 1. Ime, sedež in pravni status zavoda 5. člen Ime zavoda je Muzej Ormož. Sedež zavoda je : Kolodvorska 9, Ormož Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga 2. Pečat zavoda Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 3 5.člen Muzej ima pečat okrogle oblike s premerom 3,2 cm. V sredini pečata je znak zavoda, ob robu krožnice je napis Muzej Ormož. Pečat uporablja zavod v pravnem prometu za žigosanje vseh aktov, dokumentov in dopisov, ki jih pošilja organom, organizacijam, društvom, občanom in uporabnikom. Število pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi direktor. 12.04.2005 - - 3. ORGANIZIRANOST ZAVODA IN VSEBINA DELA ZAVODA 6. člen V okviru zavoda sta ustanovljeni dve organizacijski enoti: 1. Muzej z naslednjimi dejavnostmi: arheologija, etnologija, zgodovina 2. Arhiv. - 7.člen Delo zavoda je javno. Javnost dela zavod zagotavlja z obveščanjem o svojem delu, z informacijami o zbirkah in razstavah ter s poročili o dejavnosti in opravljenem delu. - 4. DEJAVNOST ZAVODA 8.člen - Dejavnost zavoda se šteje kot javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu. 9.člen Zavod opravlja dejavnost varstva, raziskovanja in prezentacije kulturne dediščine. V okviru svoje dejavnosti zavod opravlja zlasti naslednje naloge: - evidentira in dokumentira kulturno dediščino in muzejsko gradivo na območju svojega delovanja - zbira, ureja, hrani in dokumentira premične spomenike in kulturno dediščino na območju svojega delovanja, - pripravlja doma in v tujini razstave in druge oblike predstavljanja kulturne dediščine s svojega delovnega področja - posreduje razstave in v drugi oblikah predstavlja domačo in tujo kulturno dediščino - skrbi za pravilno vzdrževanje, ustrezno rabo in ohranjanje premičnih spomenikov in sodeluje z drugimi imetniki, ki jih hranijo - - - ugotavlja in predlaga razlastitev dediščine za spomenik ali znamenitost in izdeluje strokovne osnove za razglasitev konservira in restavrira gradivo ter se povezuje z ostalimi muzeji ter omogoča konserviranje in restavriranje njihovih predmetov v skladu s svojim letnim programom. opravlja znanstveno raziskovalne naloge z delov svojega delovnega področja pripravlja strokovna in znanstvena srečanja in seminarje aktivno sodeluje pri slovenskem in mednarodnem kulturnem ter znanstvenem sodelovanju z drugimi muzeji ter raziskovalnimi ustanovami opravlja pedagoško in vzgojno dejavnost iz svoje dejavnosti vodi strokovno knjižnico za področja svoje dejavnosti, ki je odprta javnosti in skrbi za izvajanje knjižnične dejavnosti po zahtevanih standardih in normativih redno in načrtno sodeluje z ustanoviteljem, kulturnimi, znanstveno raziskovalnimi, vzgojno izobraževalnimi in drugimi institucijami, izdaja in zalaga publikacije, ki izhajajo iz dejavnosti zavoda ali so ji namenjene daje posameznikom in pravnim osebam pojasnila, nasvete in drugo strokovno pomoč s svojega delovnega področja prodaja muzejske publikacije in ostale predmete, povezane z dejavnostjo muzeja, druge naloge v skladu z zakonom vrednotenje dokumentarnega gradiva pri javnopravnih osebah, dajanje pojasnil v zvezi z dolžnostmi iz ZAGA, izvajanje strokovnega nadzora in usposabljanje delavcev, ki delajo z dokumentarnim gradivom zbiranje in strokovno obdelovanje javnega in zasebnega arhivskega gradiva, izdelovanje inventarjev, v drugih pripomočkov za uporabo arhivskega gradiva in njihovo objavljanje, objavljanje arhivskih virov; hranjenje in materialno varovanje arhivskega gradiva; vodenje evidenc javnega in zasebnega arhivskega gradiva izdelovanje vodnikov in drugih pripomočkov o arhivskem gradivu, ki je v tujini in se nanaša na Slovenijo in dopolnjevanje lastnega gradiva z reprodukcijami tega gradiva evidentiranje zasebnega arhivskega gradiva pravnih in fizičnih oseb sodelovanje z lastniki zasebnega arhivskega gradiva, strokovno svetovanje, izvajanje strokovnega nadzora dajanje arhivskega gradiva v uporabo, izdajanje prepisov oziroma kopij dokumentov ter potrdil na podlagi dokumentov. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 - 4 posredovanje kulturnih vrednot v zvezi z arhivskim gradivom opravljanje raziskovalnih nalog na področju arhivistike, zgodovine in drugih ved, povezanih z arhivskim gradivom. Po predhodnem soglasju ustanoviteljic lahko zavod opravlja tudi druge dejavnosti, ki so povezane z muzejsko dejavnostjo. Dejavnost zavoda je v skladu z Uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti razvrščena v: 0/92.521 - dejavnost muzejev 0/92.522 - varstvo kulturne dediščine 0/92.511 - dejavnost knjižnic 0/92.320 - obratovanje objektov za kulturne prireditve 0/92.512 dejavnost arhivov DE/22.110 - izdajanje knjig DE/22.120 - izdajanje časopisov DE/22.130 - izdajanje revij in periodike DE /22.140 - izdajanje posnetih nosilcev zvočnega zapisa DE/22.150 - drugo založništvo DE/22.220 - drugo tiskarstvo DE/22.320 - razmnoževanje video zapisov G/52.486 - trgovina na drobno z umetniškimi izdelki K/72.400 - omrežne podatkovne storitve K/74.810 - fotografska dejavnost K/74.852 - fotokopiranje in drugo razmnoževanje K/74.871 - prirejanje razstav, sejmov in kongresov M/80.422 - drugo izobraževanje, d.n. 5. ORGANI ZAVODA 10.člen Organa zavoda sta: - direktor - svet zavoda 1. Direktor 11.člen Direktor zavoda opravlja hkrati funkcijo poslovnega in programskega direktorja. Direktor organizira in vodi strokovno delo ter poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda. Direktorja zavoda imenuje ustanovitelj na podlagi javnega razpisa po predhodnem mnenju sveta zavoda. Poleg javnega razpisa lahko ustanovitelj povabi posamezne kandidate tudi neposredno. Če svet zavoda ne poda mnenja iz drugega odstavka tega člena v roku 30 dni, se šteje, da je mnenje pozitivno. 12.04.2005 Mandat direktorja traja pet (5) let, po izteku te dobe je lahko ponovno imenovan. Na podlagi akta o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik. 12. člen Naloge direktorja so: 1. organizira delo zavoda 2. sprejema strateški načrt 3. sprejema program dela s finančnim načrtom 4. sprejema akt o organizaciji dela v skladu z zakonom 5. sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest v skladu z zakonom 6. sprejema kadrovski načrt 7. sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja 8. sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda 9. poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda 10. pripravi letno poročilo 11. druge naloge, določene z ustanovitvenim aktom. K aktom iz druge, tretje, četrte, pete, šeste in sedme alinee prejšnjega odstavka daje soglasje svet zavoda. Strateški načrt iz prvega odstavka tega člena je dokument srednjeročnega načrtovanja, ki upošteva prioritete nacionalnega oz. lokalnega programa za kulturo, program dela je njegov letni izvedbeni načrt, katerega sestavni del je finančni načrt. Direktor je dolžan o svojih ugotovitvah v zvezi s strokovnim delom obveščati svet zavoda ter sprejemati ukrepe za odpravo pomanjkljivosti in za napredek strokovnega dela. Direktor je samostojen pri opravljanju poslov iz svojega delovnega področja. Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda. Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika. Pri izvrševanju svoje funkcije ima direktor v delovnem procesu pravico in dolžnost določati in odrejati dela in naloge posameznim delavcem ali skupini delavcev za izvršitev določenih zadev v skladu z določbami splošnih aktov zavoda. V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru finančnega načrta (letnega izvedbenega načrta), razen: - pogodb o investicijah, za katere je potrebno soglasje sveta zavoda - pogodb, ki se nanašajo na premičnine in nepremičnine, ki jih ima zavod v upravljanju, za katere je potrebno soglasje lastnika. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 5 13.člen Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje - univerzitetna izobrazba s področja zgodovine, arheologije, etnologije ali s področja arhiviranja - tri leta delovnih izkušenj - znanje enega svetovnega jezika - poznavanje dejavnosti zavoda - vodstvene sposobnosti. Kandidat mora predložiti program dela in razvoja zavoda. 14.člen Direktor sklene delovno razmerje za določen čas, za čas trajanja mandata. Delavca, ki je bil pred imenovanjem za direktorja zaposlen v istem zavodu za nedoločena čas, se po prenehanju funkcije premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje. Pravice in dolžnosti delodajalca v razmerju do direktorja zavoda, izvaja svet zavoda, ki sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem. 15.člen Direktor je lahko razrešen pred potekom časa, za katerega je imenovan. Ustanovitelj razreši direktorja: - če direktor sam zahteva razrešitev - če nastopi kateri od razlogov, ko po predpisih iz delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu - če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi ali - če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo, ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda - zaradi bistvenih sprememb kot sta bistveno spremenjena dejavnost, zaradi katere je zavod ustanovljen ali zaradi prenosa ustanoviteljstva. Ustanovitelj mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi pridobiti mnenje sveta zavoda. Če svet zavoda ni podal mnenja v roku 30 dni se šteje, da je mnenje pozitivno. Ustanovitelj mora direktorju dati možnost, da se o razlogih za razrešitev v roku 20 dni izjasni. 16. člen Če direktorju predčasno preneha mandat in se ne izpelje redni postopek imenovanja, imenuje 12.04.2005 ustanovitelj vršilca dolžnosti, vendar največ za eno leto. Ustanovitelj imenuje vršilca dolžnosti tudi v primeru, če je bil izpeljan javni razpis za imenovanje direktorja, pa se ni nihče prijavil oz. nihče od prijavljenih kandidatov ni bil izbran. 17.člen Zoper odločitev o razrešitvi ima prizadeti pravico zahtevati sodno varstvo, če meni, da je bil kršen za razrešitev določen postopek in če je kršitev lahko bistveno vplivala na odločitev ali če niso podani razlogi za razrešitev iz predhodnega člena. Zahteva za sodno varstvo se vloži v 15 dneh po prejemu odločitve o razrešitvi pri pristojnem sodišču. 2. Svet zavoda 18. člen Svet zavoda šteje 5 članov. Svet zavoda sestavljajo: - 2 predstavnika ustanovitelja, ki ju imenuje občinski svet - 2 predstavnika uporabnikov ali zainteresirane javnosti s področja muzejske in arhivske dejavnosti, ki ju imenuje župan - 1 predstavnik delavcev zavoda, ki ga izvolijo delavci zavoda Mandat članov sveta zavoda traja 5 let z izjemo za predstavnike ustanovitelja in uporabnikov, za katere traja v skladu z mandatom občinskega sveta. Po preteku mandata so lahko ponovno imenovani oz. izvoljeni. Volitve predstavnikov delavcev zavoda se razpišejo največ 90 in najmanj 60 dni pred potekom mandata in se uredijo z aktom, ki ga sprejmejo zaposleni v skladu s predpisi o sodelovanju delavcev pri upravljanju. Na prvi konstituivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika. Prvo konstituivno sejo sveta skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oz. izvolitvi članov sveta zavoda. Svetu zavoda prične teči mandat z dnem konstituiranja. Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta. Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh članov sveta. Podrobnejše delovanje uredi svet zavoda s poslovnikom. 19. člen Svet zavoda veljavno razpravlja in odloča na sejah. Seje sveta zavoda so javne, če s sklepom sveta zavoda ni določeno drugače in se sklicujejo po potrebi. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 6 Seje sklicuje in vodi predsednik. Predsednik sveta zavoda mora sklicati sejo, če to zahteva direktor, ustanovitelj oz. njeni predstavniki. Če predsednik sveta zavoda odkloni sklic, skliče sejo direktor zavoda. 20. člen Svet zavoda ima naslednje naloge: 1. S področja upravljanja zavoda - nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda - spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda - predlaga ustanovitelj revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja - ocenjuje delo direktorja - daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela, finančnemu načrtu, sistemizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu, načrtu nabav in k zavodski kolektivni pogodbi, pogodbam o investicijah, ter nadzira njihovo izvajanje - daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin - sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem - potrjuje letno poročilo zavoda in - druge naloge v skladu z zakonodajo - daje predhodno mnenje k imenovanju direktorja. 2. S področja strokovnega dela zavoda: - spremlja in ocenjuje delovanje zavoda in politiko njenega ustanovitelja, - ugotavlja ustreznost strateškega načrta in programa dela glede na namen, zaradi katerega je zavod ustanovljen, - obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj, - daje druge pobude in predloge v zvezi z delovanjem zavoda. 21. člen Direktor zavoda, 60 dni pred iztekom mandata članom sveta zavoda, pozove ustanovitelj k imenovanju novih predstavnikov v svet zavoda. 22. člen Član sveta zavoda je lahko razrešen pred potekom mandata, za katerega je bil imenovan, če: - umre - sam zahteva razrešitev - se ne udeležuje sej - pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi - ne opravlja svojih nalog oz. jih ne opravlja strokovno - če s svojim delovanjem škoduje delu in ogledu zavoda. 12.04.2005 V primeru predčasne razrešitve člana se, za čas do izteka mandata, imenuje nov član, po istem postopku, kot je bil imenovan razrešeni član. Predlog za razrešitev člana sveta zavoda lahko poda direktor ali svet zavoda. 6. KNJIGOVODSTVO POSLOVANJE ZAVODA IN FINANČNO 23. člen Zavod vodi knjigovodstvo in knjigovodske evidence po načelih in pravilih, ki jih določa zakon. Za pravilno in zakonito vodenje knjigovodstva in knjigovodskih evidenc odgovarjata računovodja in direktor zavoda. Računovodske naloge se opravljajo v skupnem računovodstvu javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je občina. 7. VIRI IN NAČIN PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 24. člen Zavod pridobiva sredstva za opravljanje svoje dejavnosti: - iz državnega proračuna - iz proračuna ustanovitelja - s prodajo blaga in storitev na trgu - z donacijo, darili in iz drugih virov v skladu z zakonom. 25. člen Zavod uporablja sredstva iz lastne dejavnosti za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti, ki jih opredeli z letnim programom in finančnim načrtom. 26. člen O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki odloča, na predlog direktorja, svet zavoda. Ta sredstva se uporabljajo le za opravljanje in razvoj dejavnosti zavoda. 27. člen O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odloča ustanovitelj na predlog direktorja in po predhodnem mnenju sveta zavoda. 8. NASTOPANJE V PRAVNEM PROMETU 28. člen Zavod je pravna oseba in nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 7 Za svoje obveznosti odgovarja z vsemi finančnimi sredstvi, s katerimi razpolaga. 9. ODGOVORNOST USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA IN MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI 12.04.2005 Osebni podatki delavcev zavoda se smejo uporabiti samo za namene, za katere so zbrani. Le s soglasjem delavca sme direktor posredovati podatke za drugo rabo oz. namene. Listine in podatke, ki štejejo za poslovno tajnost sme posredovati pooblaščenim organom le direktor zavoda. 29. člen 11. SPLOŠNI AKTI ZAVODA Ustanovitelj odgovarja za obveznost zavoda do višine sredstev, ki jih v tekočem letu zagotavlja za delovanje zavoda. Za obveznosti, ki nastanejo z dejavnostjo namenjeno trgu, odgovarja zavod s sredstvi ustvarjenimi s to dejavnostjo. 30. člen Pristojni organ zavoda mora najmanj enkrat letno ustanovitelju posredovati poročilo o delu, sproti pa ga obveščati o morebitnih motnjah pri izvajanju dejavnosti zavoda in poslovanju. 34. člen Zavod ima naslednje splošne akte: - akt o organiziranosti dela in sistemizaciji delovnih mest - splošni akt o varstvu pri delu in požarni varnosti - splošne akte o knjigovodstvu, finančnem poslovanju in drugih zadevah s področja materialno finančnega poslovanja - poslovnik sveta zavoda - druge splošne akte. 12. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 10. VAROVANJE POSLOVNE TAJNOSTI 35. člen 31. člen Za poslovno tajnost štejejo podatki in listine, katerih nepooblaščena objava ali posredovanje bi škodovala interesom ali ugledu zavoda. 32. člen Za poslovno tajnost se štejejo podatki in listine: - osebni podatki o obiskovalcih zavoda - podatki in dokumenti, ki so s predpisi določeni za poslovno tajnost - podatki in listine, ki jih svet določi za poslovno tajnost. - podatki in listine, ki jih zavodu zaupno sporočijo pristojni organi ali druge organizacije in - dokumenti v zavodu zaposlenih delavcev. Poleg listin so lahko poslovna tajnost tudi predmeti, npr. nosilci zvoka ali slike, CD romi, računalniške baze podatkov, načrti, vzorci…. 33. člen Dokumente in podatke, ki se štejejo za poslovno tajnost, morajo varovati vsi delavci zavoda. Delavec je dolžan varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja v zavodu. Kršitev poslovne tajnosti se šteje za hujšo kršitev delovnih obveznosti. Dokumenti in podatki, določeni kot tajnost, se ne smejo sporočiti ali odstopiti drugim, razen če je to z zakonom določeno. Če je za izvrševanje dela zavoda nujno, se smejo podatki in dokumenti sporočiti pristojnim organom. Svet zavoda mora biti imenovan v roku 60 dni od uveljavitve tega odloka. 36. člen Ustanovitelj imenuje vršilca dolžnosti direktorja v roku 60 dni po ustanovitvi zavoda. Vršilec dolžnosti direktorja je pooblaščen, da pripravi vse potrebno za začetek dela in vpis v sodni register ter skliče prvo sejo zavoda. 37. člen Vso premoženje in sredstva, ki jih uporablja organizacijska enota Ormož preidejo v koriščenje novoustanovljenega zavoda. Eksponati, gradiva, ki so v hranjenju in uporabi Pokrajinskega muzeja Ptuj, in so s področja občine Ormož preidejo v hranjenje in uporabo novoustanovljenega zavoda. Občina Ormož daje zavodu v najem del grajskih prostorov v gradu Ormož, na naslovu Kolodvorska ul. 9. Zavod uporablja tudi prostore zbirke v gradu Velika Nedelja in prostore zbirke v Središču ob Dravi. Zavodu se da v upravljanje vsa oprema in sredstva, ki jih je do sedaj uporabljala organizacijska enota Ormož. 38 . člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 8 Številka: Datum: Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Obrazložitev: Občina Ormož je soustanoviteljica Pokrajinskega muzeja Ptuj, katerega organizacijska enota deluje na območju občine Ormož. Soustanoviteljici bi morali uskladiti akt o ustanovitvi v skladu z zakonom do junija 2003. Občinski svet Ormož je obravnaval ustanovitveni akt dvakrat in sprejel naslednja stališča: - Občina Ormož meni, da mora imeti v svetu zavoda obvezno zagotovljenega enega člana, saj se pri nas nahaja organizacijska enota - Občina Ormož se ne strinja s prenosom nepremičnin v upravljanju zavodov saj se organizacijska enota Ormož nahaja v gradu Ormož in gradu Velika Nedelja. Organizacijska enota Ormož v gradu Ormož zaseda le del prostorov, ostale prostore pa koristi Občina Ormož in Knjižnica F.K. Meška Ormož. V navedenem objektu ni urejena etažna lastnina, zato tudi ni mogoč prenos delov stavbe v upravljanje. Za prostore v Veliki Nedelji v katerih se nahaja etnološka zbira, pa ima Občina Ormož sklenjeno najemno pogodbo z Križniškim redom iz Ljubljane, zaradi česar te nepremičnine tudi ne moremo prenesti v upravljanje. - Menimo, da je potrebno v odlok dodati dodatni člen: v primeru oblikovanja pokrajin se lahko organizacijska enota izloči iz javnega zavoda Ptuj. - Občina Ormož vztraja s soustanoviteljstvom v Pokrajinskem muzeju Ptuj - Pri odločanju sveta zavoda je potrebno dodati člen, ki se nanaša na pravico veta, ko gre za odločanje o zadevah, ki se nanašajo na organizacijsko enoto Ormož - Predlagamo sorazmerno zastopanost pri sestavi sveta - Sofinancerski delež za izvajanje javne službe mora biti sorazmeren v obsegu dejavnosti, ki se izvaja na lokaciji Ormož z obsegom dejavnosti, ki se izvaja na območju Mestne občine Ptuj. V enakem razmerju se morajo tudi financirati skupni stroški uprave Muzeja. Občina Ormož pretežno sama financira delovanje zavoda na območju občine Ormož, čeprav zavod opravlja javno službo, katero financira ministrstvo iz sredstev državnega proračuna, vendar se ta sredstva skoraj v celoti uporabijo za delovanje Pokrajinskega muzeja v Ptuju. Ker soustanoviteljica Pokrajinskega muzeja Mestna občina Ptuj ni sprejela stališč Občinskega sveta Ormož, zlasti pa ni bila pripravljena, da bi sofinancirala delovanje 12.04.2005 Pokrajinskega muzeja Ptuj v večjem obsegu oz. ni pristala, da se sredstva iz državnega proračuna enakomerno razdelijo za delovanje celotnega muzeja, je nadaljevanje obstoječega stanja nevzdržno. Zaradi tega občini Ormož ne preostane nič drugega., kot da ustanovi lastni muzej v skladu z zakonom, še zlasti ker je reševanje obstoječega statusa Pokrajinskega muzeja Ptuj zašlo v slepo ulico in delovanje muzeja ni usklajeno z zakonom. V 10. členu Zakona o arhivskem gradivu in arhivih (Uradni list RS št. 20/97, 24/2003) je predvideno, da lahko lokalna skupnost ustanovi lastni arhiv, za namen varovanja javnega arhivskega gradiva organov lokalnih samoupravnih skupnosti, izvajalcev javnih pooblastil oz. javnih služb, ki jih zagotavlja lokalna samoupravna skupnost ter skladov, agencij in drugih pravnih oseb, ki jih ustanovijo lokalne samoupravne skupnosti. Občina Ormož do sedaj te možnosti oz. obveznosti ni izkoristila. Iz obvestila Skupnosti občin Slovenije je razvidno, da je v pripravi predlog Zakona o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva ter arhivih. V pripravi je reorganizacija arhivske dejavnosti, ki je v pristojnosti države, predvidena je ukinitev regionalnih arhivov (zgodovinski arhiv Ptuj) in njihova vključitev kot izpostav v Arhiv RS. Občine, ki niso ustanoviteljice lastnega arhiva v skladu z zakonom o arhivih pa bi naj bile dolžne sofinancirati omenjene izpostave za dela, ki bi jih le ta opravljale namesto občinskih arhivov, oz. za dela, ki so s področja arhivske dejavnosti in so v pristojnosti občin. Zaradi tega je smiselno, da vzporedno z reševanjem muzejske dejavnosti, rešimo v enotnem zavodu tudi problematiko arhivske dejavnosti v občini in s tem zagotovimo kvalitetnejše in obsežnejše delovanje arhivske dejavnosti, kot bi to bilo zagotovljeno v obliki plačevanja uslug državnemu arhivu. Občina Ormož že 10 let plačuje najemnino za prostore, ki so potrebni za delovanje državnega arhiva na območju občine. V letu 2003 je občina zagotovila za delovanje Pokrajinskega muzeja Ptuj oz. njegovo organizacijsko enoto v Ormožu 10 mio SIT, v letu 2004 pa 13 mio SIT in sicer za stroške dela zaposlenih in materialne stroške. Predvideva se, da bi za normalno delo na področju muzejske dejavnosti bilo potrebno zagotoviti štiri strokovne sodelavce z univerzitetno izobrazbo in enega sodelavca s srednjo izobrazbo. Po pridobitvi pooblastila za izvajanje javne službe obstaja možnost sofinanciranja delovanja muzeja iz sredstev državnega proračuna. Od petih predvidenih zaposlenih so sedaj v organizacijski enoti Ormož zaposleni štirje, en kandidat pa je na podiplomskem študiju iz področja arheologije. Muzejska enota bi naj zaposlovala dva arheologa, enega zgodovinarja, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 9 enega etnologa in enega sodelavca s srednjo izobrazbo. Arhivska enota bi na začetku zaposlovala enega arhivarja z univerzitetno izobrazbo, v nadaljevanju pa je število zaposlenih odvisno od finančnih možnosti in obsega dejavnosti 12.04.2005 na področju varstva dokumentarnega in arhivskega gradiva. OBČINSKA UPRAVA Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - ODLOK o spremembi odloka o priznanjih občine Ormož - skrajšani postopek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bodo pri obravnavi pravilnika sodelovali: - Zinka Hartman, tajnica Občine Ormož Ormož, dne 08.04.2005 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 15. opredeljuje izročanje na slavnostni seji občinskega sveta). Na podlagi 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj št. 11/99, 7/01) je Občinski svet na svoji _____seji, dne________sprejel Ker bi lahko prišlo glede podeljevanja do neljubega dogodka (če bi kdo zahteval striktno izročanje v skladu z 10. členom), bi dopolnjen 10. člen z besedo "praviloma" zadovoljil utečeno prakso podeljevanja-izročanja, pa tudi možnost izročanja na slavnostni seji občinskega sveta. ODLOK o spremembi odloka o priznanjih občine Ormož 1. člen V 10. členu Odloka o priznanjih občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož št. 1/97) se pred besedo "izroči" doda beseda "praviloma". Ker gre za manj zahtevo dopolnitev odloka predlagam v skladu z določili 87. člena Poslovnika občinskega sveta skrajšani postopek sprejema (združitev obeh faz). OBČINSKI URAD 2. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v uradnem vestniku občine Ormož. Številka: Ormož, dne Vili TROFENIK ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Obrazložitev: Svetnik občinskega sveta Vladimir Kovačič je predlagal zgoraj navedeno spremembo odloka z naslednjo obrazložitvijo: Naziv častni občan se izroča ob praznovanju državnega praznika 26. decembra (10. člen odloka Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 10 12.04.2005 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - PRAVILNIK o sofinanciranju programov turističnih društev v občini Ormož V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bodo pri obravnavi pravilnika sodelovali: - Irena Meško Kukovec, vodja oddelka za gospodarstvo Ormož, dne 08.04.2005 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 16. Na podlagi 21. člena Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS št. 2/04) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01) je Občinski svet občine Ormož na svoji ____. seji, dne _________ sprejel PRAVILNIK o sofinanciranju programov turističnih društev v občini Ormož I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem pravilnikom se določajo merila in kriteriji za sofinanciranje programov turističnim društvom v občini Ormož iz občinskega proračuna. 2. člen Za sofinanciranje programov morajo društva iz 1. člena tega pravilnika izpolnjevati naslednje pogoje: - da so registrirana po zakonu o društvih, - da delujejo najmanj 2 leti - da imajo sedež v občini Ormož in da delujejo na območju občine Ormož - da imajo urejeno evidenco o članstvu in uvedeno članarino - da imajo zagotovoljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za realizacijo načrtovanih aktivnosti na področju turizma, 3. člen Predmet tega pravilnika je sofinanciranje letnih programov društev s strani občine, z naslednjimi vsebinami: - izvajanje promocijskih in informativnih aktivnosti lokalnega in širšega pomena, - spodbujanje lokalnega prebivalstva za sodelovanje pri aktivnostih pospeševanja turizma, - akcije na področju ohranjanja kulture in naravne dediščine ter urejanju okolja, - organiziranje in sodelovanje pri organizaciji turističnih prireditev lokalnega in širšega pomena, - aktivnosti za zagotavljanje turističnega podmladka. 4. člen Vsako društvo lahko kandidira praviloma z enim programom. Društvo, ki je pridobilo sredstva za prijavljene programe iz drugih proračunskih virov, ne more uveljavljati te pravice ponovno preko tega razpisa. II. POSTOPEK PRIDOBIVANJA SREDSTEV 5. člen Višina sredstev za izvajanje programov se določi v proračunu občine Ormož. Sredstva se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa, ki ga objavi župan v Uradnem vestniku občine Ormož. 6. člen Javni razpis mora vsebovati: - navedbo, da gre za zbiranje programov s področja pospeševanja razvoja turizma, - pogoje, ki jih morajo izpolnjevati ponudniki, - višino finančni sredstev, - rok za oddajo vlog - rok v katerem bodo predlagatelji obveščeni o izidu razpisa. K prijavi na razpis je društvo dolžno priložiti naslednjo dokumentacijo: - dokazilo o registraciji v skladu z Zakonom o društvih - seznam in število članov s plačano članarino Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 11 - finančno ovrednoteni program, s katerim se društvo prijavlja na razpis, z opisom programa. 7. člen Predlog izbora programov turistične dejavnosti in delitve razpoložljivih proračunskih sredstev za ta namen pripravi na osnovi določil tega pravilnika in javnega razpisa 3 članska komisija, ki jo imenuje župan. Vodja Občinske uprave v 30 dneh po končanem razpisu s sklepom obvesti vse prijavljene o izidu razpisa. Zoper ta sklep je možen ugovor županu v roku 8 dni od prejema sklepa. Odločitev župana o ugovoru je dokončna. 8. člen Z izbranim društvom sklene župan pogodbo o sofinanciranju. Pogodba vsebuje: - naziv in naslov društva, - navedbo programa, ki se sofinancira, - višina dodeljenih sredstev in proračunska postavka, - način financiranja, - način nadzora, - določilo o vračilu sredstev v primeru nenamenske porabe sredstev, - druga določila, pomembna za izvedbo sofinanciranja programa. Društva morajo po opravljenih nalogah oziroma v časovnih razdobjih, določenih s pogodbo, predložiti poročilo o izpolnitvi prevzetih obveznosti v skladu s pogodbo. Izvajanje programov spremlja Občinska uprava. V kolikor društva ne izpolnjujejo obveznosti določenih s pogodbo, se jim za ta del programa ukinejo finančna sredstva, že prejeta sredstva pa morajo vrniti v občinski proračun, skupaj z zakonsko predpisanimi obrestmi. III. MERILA IN KRITERIJI 9. člen Pri izboru programov za sofinanciranje se upoštevajo naslednja merila in kriteriji: 1. Program dela za razpisano leto: - izvajanje promocijskih in informativnih aktivnosti lokalnega in širšega pomena do 15 točk - spodbujanje lokalnega prebivalstva za sodelovanje pri aktivnostih pospeševanja turizma do 15 točk - akcije na področju ohranjanja kulturne in naravne dediščine ter urejanju okolja do 10 točk 12.04.2005 - organiziranje in sodelovanje pri organizaciji turističnih prireditev lokalnega in širšega pomena do 20 točk - aktivnosti za zagotavljanje turističnega podmladka do 10 točk 2. Število članov turističnega društva s plačano članarino: - do dvajset članov do 5 točk - do trideset članov do 10 točk - nad trideset članov do 15 točk 10. člen Programi so ocenjeni v skladu z merili in kriteriji in ob upoštevanju specifičnosti posameznih programov. Merila so določena v točkah. Vrednost točke se izračuna vsako leto na podlagi razpoložljivih proračunskih sredstev in skupnega števila točk ovrednotenih programov, prispelih na javni razpis. IV KONČNA DOLOČBA 11. člen Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: Ormož, dne _________ Vili TROFENIK ŽUPAN Obrazložitev: S pravilnikom o sofinanciranju programov turističnih društev v občini Ormož so podrobneje opredeljeni postopki, merila in kriteriji za izbor programov. V pravilniku so tudi opredeljene sankcije v primeru nenamensko porabljenih sredstev in obveznosti turističnih društev v zvezi s poročanjem o izvedbi programov. Ker se v občini Ormož pojavlja vse več turističnih društev, je nujno potrebno, da s pravilnikom opredelimo merila in kriterije za sofinanciranje turističnih programov in na podlagi javnega razpisa, damo vsem možnost, da kandidirajo za sredstva. Pravilnik nima posledic na proračun, saj se zaradi pravilnika samega ne bo spremenil obseg proračunskih sredstev za pospeševanje turizma. OBČINSKA UPRAVA Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 12 Republika Slovenija MINISTRSTVO ZA NOTRANJE ZADEVE POLICIJA POLICIJSKA POSTAJA MARIBOR Policijska postaja Ormož INFORMACIJA O TRENDIH VARNOSTNIH POJAVOV NA OBMOČJU OBČINE ORMOŽ V LETU 2004 Januar 2005 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 12.04.2005 Poročevalec, št. 3 13 12.04.2005 KAZALO: 1. KRIMINALITETA ________________________________________________________13 1.1. Gospodarska kriminaliteta____________________________________________14 1.2 Splošna kriminaliteta_________________________________________________15 1.3 Mladoletniška kriminaliteta ____________________________________________15 1.4. Organizirana kriminaliteta ____________________________________________15 2. JAVNI RED IN MIR ______________________________________________________15 3. PROMETNA VARNOST __________________________________________________16 3.1 Ukrepi policistov:____________________________________________________17 4. PROMET POTNIKOV ČEZ DRŽAVNO MEJO _________________________________18 5. DOGODKI _____________________________________________________________19 5.1. Samomori _________________________________________________________19 5.2. Nenadne smrti ______________________________________________________19 5.3. Delovne nesreče ____________________________________________________19 5.4. Požari _____________________________________________________________19 5.5 Dogodki na železnici _________________________________________________19 5.6 Onesnaženje okolja __________________________________________________19 5.7 Drugi dogodki_______________________________________________________19 6. PRITOŽBE _____________________________________________________________19 7. UPORABA PRISILNIH SREDSTEV IN NAPADI NA DELAVCE POLICIJE ___________19 7.1. Uporaba prisilnih sredstev____________________________________________19 7.2. Napadi na delavce policije ____________________________________________20 8. OBLIKE SODELOVANJA POLICIJE Z DRUGIMI SUBJEKTI PRI OMEJEVANJU NEGATIVNIH POJAVOV _______________________________________________________________20 1. KRIMINALITETA V letu 2004 so policisti na območju PP Ormož zaznali 356 (306) različnih dogodkov, ki so imeli znake kaznivega dejanja, kar je 16,34 % več kot v letu 2003. V R Sloveniji je zabeležen 9,59 % porast kriminalitete, na območju PU Maribor pa je zabeležen 42,90 % porast kriminalitete. Zaradi enotne metodologije v R Sloveniji se za prikaz zaznave KD uporabljajo statistične tabele po enoti storitve kaznivega dejanja in obdobju zaznave, za prikaz obravnave KD pa statistične tabele po enoti obravnave kaznivega dejanja in obdobju ovadbe. Tu prihaja zaradi objektivne zamude pri vnosih v centralni računalnik GPU do razhajanj z zgoraj omenjenimi podatki. V statističnem prikazu razmer na območju PP Ormož so tako zajeti podatki, ki so bili do 31.12.2004 vneseni v računalnik. Notranja struktura kriminalitete po poglavjih: Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 14 12.04.2005 2003 KD zoper premoženje KD zoper človekove pravice in svoboščine KD zoper javni red in mir KD zoper pravni promet KD zoper življenje in telo KD zoper gospodarstvo KD zoper zakonsko zvezo, družino, mladino KD zoper človekovo zdravje KD zoper uradno dolžnost in javna pooblastila KD zoper okolje, prostor, naravne dobrine KD zoper spolno nedotakljivost KD zoper splošno varnost ljudi, premoženja KO zoper delovno razmerje in socialno varnost KD zoper pravosodje KD zoper čast in dobro ime 2004 156 36 16 20 25 12 9 3 4 3 14 3 0 4 1 191 35 32 29 22 15 9 8 4 4 2 2 2 1 0 delež v letu 2004 v % 53,65 9,83 8,99 8,15 6,18 4,21 2,53 2,25 1,12 1,12 0,56 0,56 0,56 0,28 0,00 Dogodki z znaki kaznivega dejanja storjeni na območju PP Ormož, predstavljajo 0,34 % dogodkov, obravnavanih v celotnem slovenskem prostoru. Med obravnavanimi kaznivimi dejanji je bilo 350 (287) ali 98,31 % kaznivih dejanj splošne kriminalitete in 22 (19) ali 6,18 % kaznivih dejanj gospodarske kriminalitete. Zaradi suma storitve kaznivega dejanja je bilo državnemu tožilstvu ovadenih 252 (236) osumljencev, kar je 6,78 % več kot v letu 2003. Med ovadenimi je bilo 17 (10) ali 6,75 % mladoletnikov in 91 (110) ali 36,11 % povratnikov. Preiskanost kaznivih dejanj se je v primerjavi z letom 2004 je nekoliko nižja. V letu 2004 ugotavljamo 61,04 % preiskanost, v letu 2003 pa je le-ta znašala 68,85 %. Povprečna raziskanost KD v RS je 37,30 %. 1.1. Gospodarska kriminaliteta Na območju PP Ormož je bilo obravnavanih 22 (19) kaznivih dejanj gospodarske kriminalitete. Notranja struktura gospodarske kriminalitete po poglavjih: 2003 KD zoper gospodarstvo KD zoper premoženje KD zoper pravni promet KD zoper delovno razmerje in socialno varnost KD zoper uradno dolžnost in javna pooblastila 2004 9 3 0 0 3 10 5 4 2 1 delež v letu 2004 v % 45,45 22,73 18,18 9,09 4,55 v letu 2004 iz nekaterih poglavij niso bila obravnava KD gospodarske kriminalitete, zato je v tabeli za leto skupno število samo 15. V strukturi celotne kriminalitete se je delež gospodarske kriminalitete glede na primerjalno obdobje nekoliko znižal in znaša 6,17 %, dočim pa je v letu 2003 ta delež znašal 6,21 %. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 15 12.04.2005 1.2 Splošna kriminaliteta Na našem območju je bilo obravnavanih 350 (287) zaznanih dejanj splošne kriminalitete, kar je 21,95 % več kot v letu 2003. V notranji strukturi splošne kriminalitete prevladujejo: 2003 KD zoper premoženje KD zoper človekove pravice in svoboščine KD zoper pravni promet KD zoper javni red in mir KD zoper življenje in in telo KD zoper gospodarstvo KD zoper zakonsko zvezo, družino, mladino KD zoper človekovo zdravje KD zoper uradno dolžnost in javna pooblastila KD zoper okolje, prostor, naravne dobrine KD zoper spolno nedotakljivost KD zoper splošno varnost ljudi, premoženje KD zoper delovno razmerje in socialno varnost KD zoper pravosodje 153 35 20 16 25 3 9 3 1 3 14 3 0 4 2004 191 35 29 27 22 15 9 7 4 4 2 2 2 1 delež v letu 2004 v % 54,57 10,00 8,29 7,71 6,29 4,29 2,57 2,00 1,14 1,14 0,57 0,57 0,57 0,29 Znotraj kaznivih dejanja zoper premoženje so najštevilčnejše tatvine 80 (62), sledijo poškodovanje tuje stvari 39 (18), goljufije 33 (17), velike tatvine 27 (43), zatajitev 6 (8), odvzem motornega vozila 3 (0), izsiljevanje 2 (0) in nezakonita vselitev v enem primeru (0). 1.3 Mladoletniška kriminaliteta Na območju PP Ormož je bilo med osumljenci kaznivih dejanj obravnavanih tudi 17 (10) mladoletnikov. Delež mladoletnikov predstavlja 6,75 % (4,76 %) vseh osumljencev. Mladoletniki so bili osumljeni storitve 12 (8) kaznivih dejanj ali 3,57 % vseh obravnavanih kaznivih dejanj na našem območju. V primerjavi z letom 2003 se je število kaznivih dejanj, glede na odstotek, ki so jih storili mladoletniki, nekoliko zmanjšalo. 1.4. Organizirana kriminaliteta Na območju PP Ormož je bilo obravnavanih 6 (9) kaznivih dejanj organizirane kriminalitete, ki predstavljajo 1,69 % vseh kaznivih dejanj. Med kaznivimi dejanji organizirane kriminalitete smo obravnavali eno (5) kaznivo prepovedanega prehoda čez državno mejo in eno (1) preprečitve uradnega dejanja. 2. JAVNI RED IN MIR Na območju PP Ormož je bilo v letu 2004 obravnavanih 633 (386) kršitev predpisov, ki urejajo javni red in mir ter splošno varnost ljudi in premoženja. (v informaciji za leto 2003 so bili uporabljeni podatki po enoti obravnave, za leto 2004 pa so uporabljeni podatki po enoti storitve) Ugotavljamo, da se je število kršitev v primerjavi z letom 2003 povečalo za 63,99 %. Med zaznanimi kršitvami so prevladovale kršitve Zakona o tujcih, ki jih je bilo 246 (110) ali 38,86 %. Sledijo kršitve Zakona o prekrških zoper javni red in mir, ki jih je bilo 240 (189) ali 37,91 %, kršitve Zakona o prijavi Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 16 12.04.2005 prebivališča, ki jih je bilo 69 (15) ali 10,90 %, kršitve Zakona o nadzoru državne meje, ki jih je bilo 21 (20) ali 3,32 %, kršitve Zakona o osebni izkaznici, ki jih je bilo 19 (4) ali 3,00 %, kršitve Zakona o orožju, ki jih je bilo 13 (18) ali 2,05 %, kršitve Zakona o proizvodnji in prometu s prepovedanimi drogami 12 (18) ali 1,90 %, kršitve Zakona o javnih zbiranjih 4 (4) ali 0,79 %, kršitve Zakona o omejevanju porabe alkohola 4 (2) ali 0,63 % in kršitve Zakona o osebnem imenu 4 (1) ali 0,63 %. 2003 Zakon o tujcih Zakon o prekrških zoper javni red in mir Zakon o prijavil prebivališča Zakon o nadzoru državne meje Zakon o osebni izkaznici Zakon o orožju Zakon o proizvodnji in prometu s prepovedanimi… Zakon o javnih zbiranjih Zakon o omejevanju porabe alkohola Zakon o osebnem imenu 110 189 15 20 4 18 18 9 2 1 2004 246 240 69 21 19 13 12 5 4 4 povečanje v delež v letu letu 2004 v % 2004 v % 123,64 26,98 360,00 5,00 375,00 -27,78 -33,33 -44,44 100,00 300,00 38,86 37,91 10,90 3,32 3,00 2,05 1,90 0,79 0,63 0,63 Zaradi kršitev predpisov, ki urejajo področje javnega reda in miru ter splošno varnost ljudi in premoženja, je bilo obravnavanih 539 (349) oseb. Za 83 (32) kršitev predpisov, ki urejajo javni red in mir ter splošno varnost ljudi in premoženja, so bila izrečena opozorila. 3. PROMETNA VARNOST V letu 2004 se je na cestah na območju PP Ormož zgodilo 295 (270) prometnih nesreč, v katerih je bilo udeleženih 564 (495) oseb. V primerjavi z letom 2003 se je tako število prometnih nesreč povečalo za 9,25 %, Število udeležencev pa za 13,94 %. Na slovenskih cestah se je pripetilo 43.049 prometnih nesreč oziroma za 4,19 % več kot v primerjalnem obdobju leta 2003. Na območju PU Maribor pa se je pripetilo 9.041 prometnih nesreč oziroma za 4,01 % več kot v primerjalnem obdobju leta 2003. Prometni nesreči s smrtnim izidom sta bili 2 (1), 144 (102) prometnih nesreč se je končalo s telesno poškodbo, 149 (167) pa je bilo prometnih nesreč I. kategorije. V prometnih nesrečah sta umrli 2 (1) osebi, 8 (9) jih je bilo hudo in 236 (145) pa lažje telesno poškodovanih, 318 (340) udeležencev pa ni bilo telesno poškodovanih. V naseljih se je zgodilo 204 (170) ali 69,15 % prometnih nesreč, v katerih je 1 (0) oseba umrla, 4 (6) osebe so bile hudo telesno poškodovane in 139 (78) oseb lažje telesno poškodovanih. V primerjavi z letom 2003 se je število prometnih nesreč v naseljih povečalo za 20,00 %. Izven naselij se je zgodilo 91 (100) ali 30,85 % prometnih nesreč, v katerih je 1 (1) oseba umrla, 4 (3) so bile hudo in 97 (67) pa lažje telesno poškodovanih. V primerjavi z letom 2003 se je število prometnih nesreč izven naselij zmanjšalo za 9,00 %. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 17 12.04.2005 Povzročitelji prometnih nesreč po vrstah: 2002 2003 voznik osebnega avtomobila 224 256 delež v letu 2004 v % 84,21 voznik tovornega vozila 31 30 9,87 voznik traktorja 4 7 2,30 voznik kolesa z motorjem 6 5 1,64 voznik kombiniranega vozila 1 3 0,99 voznik mopeda 2 1 0,33 voznik motornega kolesa 3 1 0,33 voznik specialnega vozila 2 1 0,33 Vzroki prometnih nesreč so bili: Nepravilna stran, smer vožnje Neprilagojena hitrost Premiki z vozilom Neustrezna varnostna razdalja Ostalo Neupoštevanje pravil o prednosti Nepravilno prehitevanje Nepravilnosti na tovoru Nepravilnosti na vozilu 2003 72 55 36 33 25 32 11 5 1 2004 +/- v % 95 31,94 54 -1,82 47 30,56 35 6,06 29 16,00 27 -15,63 4 -63,64 4 -20,00 0 -100,00 Prisotnost alkohola je bila ugotovljena v 38 (38) prometnih nesrečah, to je v 14,88 % (14,07 %) vseh prometnih nesreč. Povprečna stopnja alkoholiziranosti povzročiteljev je bila 1,56 (1,36) g alkohola na kg krvi. V prometnih nesrečah je bilo udeleženih 9 (8) otrok in 18 (13) mladoletnikov, ki skupaj predstavljajo 4,43 % (4,24 %) vseh udeležencev. Podatki kažejo, da se je število otrok, udeleženih v prometnih nesrečah v primerjavi z letom 2003 povečalo za 12,50 %, število mladoletnikov pa za 38,46 %. Hude telesne poškodbe je zadobil 1 (2) mladoletnik, lahko telesno poškodovanih je bilo 9 (6) otrok in 12 (7) mladoletnikov. Mladoletniki so bili povzročitelji prometnih nesreč v 5 (5) primerih in predstavljajo 1,59 % (1,89 %) vseh povzročiteljev. Na območju PP Ormož je bilo obravnavanih 27 (24) prometnih nesreč s pobegom, kar je 12,50 % več kot leta 2003. Od prometnih nesreč s pobegom sta se 2 (5) končali s telesnimi poškodbami, 25 (19) pa je bilo prometnih nesreč I. kategorije. Raziskali smo 24 (17) oziroma 88,88 % (70,83 %) prometnih nesreč s pobegom. Neraziskana je ostala 1 (2) prometna nesreča s telesno poškodbo in 2 (5) prometni nesreči I. kategorije. Obravnavali smo tudi 273 (274) prometnih nesreč – dogodek (povoženje divjadi, itd.). 3.1 Ukrepi policistov: Policisti PP Ormož so v 1.996 (2.237) primerih odredili preizkus alkoholiziranosti z alkotestom, kar je 10,77 % manj kot v letu 2003. Alkotest je bil pozitiven v 391 (436) primerih ali v 19,59 % (19,49 %). Pri pozitivnih preizkusih je 98 (114) ali 25,06 % (26,15 %) kršiteljev imelo več kot 1,5 g/kg alkohola v krvi oziroma izdihanem zraku. V zvezi z ugotovljenimi kršitvami cestno prometnih predpisov so policisti PP Ormož podali 988 (1.013) predlogov za uvedbo postopka o prekršku ter kršiteljem izrekli 4.732 (5.319) denarnih kazni in 97 (40) opozoril. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 18 12.04.2005 Najpogosteje so bili sodniku za prekrške predlagani kršitelji zaradi: • 236 (215) kršitev - vožnja brez veljavnega vozniškega dovoljenja, • 175 (177) kršitev - vožnja pod vplivom alkohola od 0,51 do 1,10 g/kg alkohola, • 146 (179) kršitev - vožnja pod vplivom alkohola nad 1,11 g/kg alkohola, • 96 (78) kršitev - odklon preizkusa alkoholiziranosti oziroma str. pregleda in • 85 (113) kršitev - prekoračitev hitrosti vožnje v naselju za več kot 30 km/h Najpogosteje izrečene denarne kazni so bile: • 1.605 (1.948) kršitev - prekoračitev hitrosti vožnje v naselju od 11 - 20 km/h, • 897 (923) kršitev - neuporaba varnostnega pasu (spredaj), • 455 (529) kršitev - prekoračitev hitrosti vožnje v naselju od 21 - 31 km/h, • 384 (566) kršitev - prekoračitev hitrosti vožnje v naselju do 10 km/h in • 198 (206) kršitev - neregistrirano vozilo. Kršitelji so za 521 (764) kršitev plačali kazen na mestu prekrška, zoper 245 (231) kršitev pa so podali ugovor. Najpogosteje izrečena opozorila so bila: • 29 (22) kršitev - neprižgane luči podnevi, • 22 (1) kršitev - voznik nima predpisanih naprav in pripomočkov, • 9 (2) kršitev - uporaba meglenk pri vidljivosti večji od 50 m, • 8 (2) kršitev - neregistrirano vozilo in • 6 (5) kršitev – voznik nima dokumentov. Pri kršitvah cestno prometnih predpisov je bila pri 87 (96) obravnavanih osebah ugotovljena stopnja alkoholiziranosti večja kot 1,5 g/kg, poleg tega je 104 (86) oseb odklonilo preizkus alkoholiziranosti. 4. PROMET POTNIKOV ČEZ DRŽAVNO MEJO V letu 2004 je na območju občine Ormož potovalo čez mejne prehode 2.722.780 (2.713.672) potnikov, kar je 0,34 % več kot leta 2003. Med potniki je bilo 811.688 (811.165) ali 29,81 % (29,89 %) državljanov R Slovenije in 1.911.092 (1.902.507) ali 70,19 % (70,11 %) tujcev. Na območju občine Ormož je čez mejne prehode državno mejo prevozilo 698.288 (717.094) motornih vozil, kar je 2,62 % manj kot leta 2003. Med motornimi vozili je bilo 619.432 (605.420) osebnih vozil, 4.360 (4.421) avtobusov in 74.496 (107.253) tovornih vozil. Zavrnjenih je bilo 96 (226) vozil. Preko mejnih prehodov za železniški promet je državno mejo prevozilo 5.363 (5.587) vlakov. Po sporazumu o vračanju oseb na državni meji nam tuji varnostni organi v letu 2004 niso vrnili tujcev (3), ki so k njim prišli ilegalno z ozemlja R Slovenije, mi pa smo tujim varnostnim organom vrnili 148 (61) tujcev, ki so k nam prišli ilegalno z njihovega ozemlja. Zaradi neizpolnjevanja pogojev za vstop v R. Slovenijo so policisti zavrnili skupno 428 (769) tujcev, na izstopu pa 87 (66) potnikov, ki so bili brez dokumentov za prestop državne meje. Med razlogi prevladuje v 58% razlog nevarnosti za javni red, kazniva dejanja ter izvajanje nasilja, 29,10% zavrnjenih tujcev ni imelo veljavne listine, 5,80 % tujcev pa smo zavrnili zaradi suma zaposlovanja na črno. Zaradi suma opravljanja dela na črno smo na Inšpektorat RS za delo ter davčno in tržno inšpekcijo poslali 6 (3) poročil o sumu zaposlovanja tujcev na črno. Ilegalno je na območju občine Ormož v tem obdobju prestopilo državno mejo 243 (110) oseb oziroma 120,90 % več kot leta 2003. Med osebami, ki so ilegalno prestopile državno mejo, prevladujejo državljani Turčije 49 (0), nato sledijo državljani Hrvaške 47 (53), Srbije in Črne gore 34 (10), Bangladeša 31 (3), Albanije 28 (0), Pakistana 12 (9), Bosne in Hercegovine 11 (10), Iraka 10 (0), Indije 9 (8), Slovenije 7 (9), Makedonije 2 (0), Egipta 1 (0), Madžarske 1 (0) in Palestine 1 (0). Na mejnih prehodih na območju občine Ormož je bilo odkritih 23 (8) ponarejenih listin. Policisti so na meji v 1 (5) primeru odkrili posest prepovedane droge. Zaseženo je bilo tudi 15 (20) kosov orožja. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 19 12.04.2005 5. DOGODKI 5.1. Samomori Na območju PP Ormož smo obravnavali 6 (8) samomorov, kar je 25,00 % manj kot leta 2003. Načini storitve samomorov so bili: z ustrelitvijo 3 (1), z obešenjem 2 (6) in z zastrupitvijo 1 (10). Med samomorilci je bilo 4 (6) moški in 2 (2) ženski. 5.2. Nenadne smrti V letu 2003 smo na območju naše postaje obravnavali 1 (6) primer nenadne smrti. 5.3. Delovne nesreče Na območju PP Ormož smo obravnavali 2 (1) delovni nesreči, v kateri je bila 1 (0) oseba hudo telesno poškodovana in 1 (1) oseba lažje telesno poškodovana. 5.4. Požari Na območju PP Ormož smo obravnavali 11 (14) požarov, v katerih je 1 (0) oseba umrla. Drugih telesnih poškodb pa ni bilo. 5.5 Dogodki na železnici V letu 2004 nismo obravnavali dogodkov na železnici. 5.6 Onesnaženje okolja Nismo obravnavali nobenega (1) primer onesnaženja. 5.7 Drugi dogodki Obravnavali pa smo tudi 4 (4) primere drugih dogodkov v katerih so bile 3 (0) osebe lahko telesno poškodovane. Obravnavani dogodki so nesreče, ki so se pripetile pri delu ali ostalih opravilih doma in okolici posameznikov. 6. PRITOŽBE V letu 2004 so se osebe pritožile zoper ukrepanje ali neukrepanje policistov PP Ormož v 16 (16) primerih. V primerjavi z letom 2003 je število pritožb enako. Trije pritožniki o odstopili od pritožb, 10 pritožb je bilo neutemeljenih, 2 pritožbi sta bili s sklepom zavrženi in ena (1) pritožba je bila utemeljena. Največkrat so se občani pritoževali zaradi suma prekoračitve pooblastil policistov pri postopkih. 7. UPORABA PRISILNIH SREDSTEV IN NAPADI NA DELAVCE POLICIJE 7.1. Uporaba prisilnih sredstev Policisti PP Ormož so na območju občine Ormož v 42 (28) primerih uporabili 75 (54) prisilnih sredstev zoper 45 (29) oseb. Prisilna sredstva so največkrat uporabili pri vzpostavitvi javnega reda in miru 21 (22) in pri varnosti cestnega prometa 16, preiskovanje kaznivih dejanj 2, dogodki 2, in mejne zadeve 1. Največkrat so bila uporabljena prisilna sredstva za vezanje in vklepanje 40 (27), nato pa fizična sila – strokovni prijem 29 (26). Vse uporabe prisilnih sredstev so bile zakonite in strokovne. Policisti PP Ormož in PMP Središče ob Dravi so v preteklem letu odvzeli prostost 144 (81) osebam. Tako so policisti pridržali 69 (49) oseb, ko je bila zakonska podlaga za pridržanje v členu 109/2 Zakona o prekrških. 32 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 20 12.04.2005 (21) oseb je bilo pridržanih, ko je bila zakonska podlaga v členu 108/2 Zakona o prekrških, 43 (21) oseb je bilo pridržanih, ko je bila zakonska podlaga v Zakonu o kazenskem postopku po 157 členu. 7.2. Napadi na delavce policije Na območju PU Maribor je bilo storjenih 26 (47) kaznivih dejanj napadov oziroma preprečitev uradnih dejanj policistom. Kazniva dejanja zoper policiste: • 13 (26) kaznivih dejanj preprečitve uradnega dejanja uradni osebi; • 13 (21) kaznivih dejanj napada na uradno osebo, ko ta opravlja naloge varnosti. • na območju občine Ormož ni bilo obravnavanih zgoraj navedenih dejanja. Na območju PU Maribor je bilo obravnavanih tudi 588 (594) primerov prekrškov po Zakonu o prekrških zoper javni red in mir po členu 11/2 – nedostojno vedenje do uradne osebe. Na območju občine Ormož pa je bilo obravnavanih 30 (22) primero prekrškov po Zakonu o prekrških zoper javni red in mir po členu 11/2 – nedostojno vedenje do uradne osebe. 8. OBLIKE SODELOVANJA POLICIJE Z DRUGIMI SUBJEKTI PRI OMEJEVANJU NEGATIVNIH POJAVOV Sodelovali smo z vodstvom občine Ormož in predstavniki v lokalnih skupnostih. V okviru preventivne dejavnosti smo aktivno sodelovali s Svetom za vzgojo in preventivo v cestnem prometu, kakor tudi z vsemi vrtci, osnovnimi šolami, gimnazijo, vodstvom Zdravstvenega doma Ormož, Kabelsko televizijo Ormož, Centrom za socialno delo in vodstvom Psihiatrične bolnice Ormož. Velik poudarek smo namenili tudi sodelovanju s Sodnikom za prekrške in pravosodnimi organi v Ormožu in na Ptuju. Dobro smo sodelovali s PMP Središče ob Dravi, PMP Zavrč, PP Gorišnica, PP Ptuj in PMP Ljutomer v smislu zagotavljanja ugodnih varnostnih razmer. V smislu še boljšega sodelovanja z lokalnimi skupnostmi, člani občinskega sveta, člani varnostnega sosveta in ostale zainteresirane javnosti ter dajanja pobud in predlogov za izboljšanje dela v lokalnih skupnostih navajamo naslednje podatke: 113 • klic v sili • anonimna telefonska številka 080 1200 • Policijska uprava Maribor (02) 229 12 29 pumb@policija.si • Policijska postaja Ormož (02) 741 08 60 pp_ormoz.pumb@policijsa.si • Postaja mejne policije Središče ob Dravi (02) 713 48 60 mp.sredisce@policija.si Miran HORVAT KOMADIR POLICIJSKE POSTAJE policijski inšpektor I Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 21 12.04.2005 PREGLED ŠTEVILA KAZNIVIH DEJANJA PO LETIH 350 število KD - podane ovadbe enajstletno povprečje 300 288 283 262 245 245 250 220 221 249 221 200 170 169 167 150 131 100 50 0 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 22 12.04.2005 PREGLED ŠTEVILA KAZNIVIH DEJANJA po 217. členu KZ (goljufija) 40 skupno število KD petletno povprečje 34 35 30 26 25 20 20 20 15 12 10 9 5 0 2000 2001 2002 2003 2004 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 23 12.04.2005 PREGLED ŠTEVILA KAZNIVIH DEJANJA po 212. Členu KZ (velika tatvina) 120 skupno število KD 103 petletno povprečje 100 77 80 56 60 43 40 31 27 20 0 2000 2001 2002 2003 2004 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 24 12.04.2005 PREGLED ŠTEVILA KAZNIVIH DEJANJA po 211. Členu KZ (tatvina) 100 92 90 skupno število KD petletno povprečje 81 80 70 64 61 60 50 45 39 40 30 20 10 0 2000 2001 2002 2003 2004 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 25 12.04.2005 Kršitve Zakona o prekrških zoper javni red in mir 250 225 221 213 231 240 204 200 174 150 145 144 1994 1995 189 182 100 50 0 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 26 12.04.2005 PREGLED PROMETNIH NESREČ IN POSLEDI PROMETNE NESREČE UDELEŽENCI POSLEDICE POSLEDICE POSLEDICE skupno število PN 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 enajstletno povprečje skupno število z materialno udeležencev škodo s smrtnim izidom s telesno poškodbo 251 8 61 182 458 10 26 50 372 274 4 47 223 509 4 23 37 445 313 1 61 251 552 1 27 45 479 287 5 63 219 514 6 24 57 427 281 6 51 224 503 7 14 53 429 292 4 45 243 547 7 24 47 469 304 2 49 253 540 2 16 70 452 288 3 68 217 511 3 10 91 407 289 1 83 205 526 1 6 107 412 270 1 102 167 495 1 9 145 340 295 2 144 149 564 2 8 236 318 mrtvi hudo telesno lahko telesno poškodovani poškodovani Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana brez poškodb Poročevalec, št. 3 27 12.04.2005 Pregled kršitev ZVCP na območju PP Ormož 2000 2002 2003 2004 6.284 6.534 7.281 6.000 5.728 7.000 2001 7.462 8.000 5.000 148 65 80 62 94 114 47 107 117 87 251 318 330 320 203 96 94 87 107 57 352 1.000 493 461 505 461 901 2.000 1.218 817 1.081 1.024 1.974 3.000 2.673 2.692 3.062 2.470 4.000 0 skupno število kršitev ZVCP kršitve 117. člena ZVCP kršitve 120. člena ZVCP kršitve 127. člena ZVCP (brez kršitve 28. člena, Č točke kršitve 28. člena, A, B in C kršitve 72. člena (varnostni kršitve 73. člena (varnostna (območje PP) (alkohol) (odklon preizkusa ali VD) ZVCP (predlog SP - hitrost) točke ZVCP (denarna kazen - pas) čelada) strokovnega pregleda) hitrost) Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 28 12.04.2005 PREGLED POSLEDIC PROMETNIH NESREČ 300 236 250 mrtvi hudo telesno poškodovani lahko telesno poškodovani 200 145 150 107 91 100 70 57 50 53 45 47 37 50 26 23 0 10 4 1994 1995 27 1 1996 24 24 14 6 1997 7 1998 16 7 1999 2 2000 10 3 2001 6 1 2002 9 1 2003 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 8 2 2004 Poročevalec, št. 3 29 12.04.2005 PREGLED ŠTEVILA PROMETNIH NESREČ IN UDELEŽENCEV 600 547 540 564 526 550 514 511 503 552 495 500 509 450 458 400 350 313 292 287 287 288 281 274 300 304 295 289 270 287 251 250 200 150 skupno število PN enajstletno povprečje skupno število udeležencev 100 50 0 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 2004 Poročevalec, št. 3 30 12.04.2005 Pregled števila ilegalnih prehodov 10000 9000 8665 8092 8000 Število ilegalnih prebežnikov na območju PP Ormož 7000 Število ilegalnih prebežnikov, ki jih je obravnavala PP Ormož Število oseb 6000 5000 4000 3000 2140 1760 2000 1000 312 212 110 89 224 242 0 2000 2001 2002 2003 2004 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 3 31 12.04.2005 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana