ROBNI ZAPISI ROBNI ZAPISI Mateja Sever PRIVLAČNOST NESRAMNIH USTNIC samozaložba, 1992 Mlada pisateljica Mateja Sever v svoji drugi kiijigi (tudi ta je izšla v samozaložbi) s precej modernimi pripovednimi postopki, katerih posledica je ohlapen fabulativni okvir, izpove in opiše razmerje prvoosebnega pripovedovalca (ki je verjetno pisateljica sama) do ljudi, predvsem do moških, katerih imena so hkrati naslovi poglavij v knjigi: Al, Amir, Dino. Ob tem opisu se njen prvoosebni lik razceplja, saj deluje ponekod kot odrasla figura s svojo ženskostjo in s skorajda prepotenciranim egom, ponekod pa kot izrazit puer aeternus. To daje (njenemu) odnosu do ljudi posebno ustvarjal- nost in spontanost. Iz tega razcepa, ki je pravzaprav tudi razcep med telesom in dušo, se rojeva boleče spraševanje o smislu na eni strani ter stalno odgovarjanje o praznini na drugi strani. Tako nujno ostaja vsakršen poskus zbližanja z moškim ujet v igro vloge (poglavje z naslovom Ti), ki jo igra prvoosebni lik - zato pa nazadnje vselej neuspel in lažen, saj se v njem ni zmogel realizirati cel človek, pač pa le njegova vloga kot del. Na tem mestu se etična problematika, ki jo odpira knjiga Privlačnost nesramnih ustnic, radikalizira v končno spoznanje prvoosebnega lika, da je vsak človek prvinsko in a priori sam: »V nikogaršnjo praznino se ne morem zavleči, razen v svojo.« (Nina Grafenauer) 100 LITERATURA