Prihodnost temelji na izkušnjah prejšnjih let, sedanjega stanja in realnih jutrišnjih potreb 40 let gostinskega srednjega šolstva v Ljubljani Opredelitev mladih za delo v gostinstvu ali turizmu je opredelitev za delo z Ijudmi, za zadovoljeva-nje njihovih nujnih in relativno nujnih potreb. Strokovnost, kakovost, gostoljubje in kultumi dialog pa so tiste prvlne, ki dajejo ugled, večajo promet in zagotavljajo vračanje gostov v neki ambient. Že prvo leto po osvoboditvi se je začela vzgojnoi-zobraževalna dejavnost za potrebe gostinstva in tu-rizma z ustanovitvijo prvih strpkovnih šo\ v Sloveniji, od katerih je v teh 40 lelih obstoja največ dosegla Ijubljanska Srednja šola za gostinstvo in turizem. Ustanovitelji te šole so se namreč zavedali, da brez strokovno usoosoblienih kadrov ne bo moaoče dvigniti s tal povsem neorganizirano, a za nove družbene razmere nujno potrebno gostinstvo. V 40 letih je ta Ijubljanska šola doživljala številne organizacijske in vsebinske spremembe, kot so jih narekovale spremembe v družbenoekonomski stvarnosti. 2e v prvih letih strokovnega šolstva se je tudi go-stinsko strokovno šolstvo tesno povezalo z gospo-darskimi organizacijami ter se z vzgojnoizobraže-valnimi oblikami prilagajalo naraščajočim potrebam gostinstva. S tem so želeli strokovno in praktično usposobiti gostinske delavce. Za tako usmeritev pa je bilo njuno, da je ta šola dobila svoje šolske delav-nice. V njlh in tudi v gostinskih delovnih organizaci-jah je šola organizirala sistematični praktični pouk, ki je potekal ob občasnem teoretičnem pouku. Od leta 1981 pa deluje Srednja šolaza gostinstvo in turizem, ki izobražuje mladino in delavce ob delu po programih kuharstva, strežbe in turističnih del. Bistveni poudarek v usmerjeni šoli je pridobivanje teoretičnih, splošnih in strokovnih znanj ob bistveno zmanjšanem obsegu praktičnega pouka. Kot prva in edina v Sjoveniji je bila Ijubljanska šola kasneje mentor drugim šolam, ustanovljenim v Sloveniji. Število učencev ie stalno naraščalo—od 49 prvo leto. V teh letih nam je šola dala 2.616 kuhar-jev, 2.578 natakarjev, 36 vratarjev, 1.275 gostinskih tehnikov, 279 turističnih tehnikov, 130 tehnikov ku-harstva in 120 tehnikov strežbe. Šola je strokovno usposabljala nad 1.800 gostinskih deiavcev na šte-vilnih tečajih za raznovrstna dela in naloge v gostin-stvu. In v vseh teh letih je na tej šoli učiteljevalo sko-raj 500 učiteljev. Kakor pravijo sami: »V naši srednji šoli za go-stinstvo in turizem združuje delo 163 delavcev. Delamo na šoli, na Bellivueju, pri Urški, v Ja-dranu, Pod vclbom. Naša dela in naloge so ra-zllčna. Smo kuharjl, natakarji, profesorji, adml-nistrativni delavci... a naši cllji morajo biti enaki. Oelamo v zaostrenlh pogojih gospodar-jenja, smo v panogl šolstvo in gostinstvo, ki Ima vellke probleme in te moramo reševati vsl, tako posameznikl kot družba. Tu nas čaka še veliko dela. Smo sposobnl, imamo vellko znan|a, znamo delati in znamo samoupravljati. Vsak od nas bi moral delati po svojih sposobnostlh in samoupravljati, kot mu velevajo pravice in dolž-nosti, kajti le tako bomo laže premagovall vse težave na potl k večjl uspešnostll« Ob jublleju Iskreno čestltamo! Mario L Vilhar