MAJA ODLOČITEV O NOVI POTNIŠKI POSTAJI Prva faza že trka na vrata Najbrž še dolgo ne bomo več doživeli takšne-i ga odziva javnosti na urbanistični poseg v pro-stor, kot smo mu bili priča lansko pomlad ob javni predstavitvi zazidalnega načrta, ter pred-videnega prihodnega razvoja nove Ijubljanske potniške postaje. Razstavo v Jurčku na Gospo-darskem razstavišču si je ogledalo 7226 obi-skovalcev, ki so ob ogledu zapisali kopico pri-pomb. Pripravljeni so bili izčrpni odgovori na-nje, Zavod za izgradnjo Ljubljane, tozd Urbani-zem pa je marca letos že izdelal predlog zazi-dalnega načrta za območje zazidalnega otoka ' PP - potniška postaja Ljubljane, ki ga bodo maja obravnavali in sprejeli tudi delegati beži-grajske občinske skupščine. Med ključnimi vprašanji, ki so se ponavljala v času lanske dvomesečne javne razprave, so bila tudi štiri, ki se precej dotikajo Bežigrada. Ljudje so menili, da je predvidena nova avtobu-sna postaja Ljubljana utesnjena med tire, Tito-vo cesto in novo Vilharjevo cesto južno od Gospodarskega razstavišča. Menili so. da bi bila zategadelj boljša lokacija v Župančičeyi jami ob Vilharjevi cesti. ZIL, tozd Urbanizem je v odgovoru zapisal, da ima nova avtobusna postaja predvidenih 56 postajnih mest, 9 re-zervnih in 36 parkirnih mest. Posebej ima tri mesta za zvezo z letališčem, skupaj pa okrog 25 tisoč kvadratnih metrov operativne površine za avtobuse in 6 tisoč kvadratnih metrov opera- tivne površine za avtobuse in potnike na Trgu OF. Takšno povečanje zmogljivosti presega potrebe do leta 2000 in čez, zato ni razloga. da bi avtobusno postajo zidali v 400 metrov bolj oddaljeni Župančičevi jami. Nekateri so v javni razpravi menili, da bo takšna lokacija avtobu-sne postaje južno od Gospodarskega razstavi-šča in ureditev nove Vilharjeve ceste s priključ-kom na Titovo cesto utesnila razvoj Gospodar-skega razstavišča. Razvojni program Gospo-darskega razstavišča In njegova postopna ure-ditev v gospodarsko poslovni center s stalno razstavno in prodajno dejavnostjo ter preseli-tev občasnih sejmov na nove lokacije je uskla-jena z razvojem potniške postaje, so odgovorili arhitekti. Na podlagi rezultatov javne razprave je bil predlog zazidalnega načrta tudi dopolnjen s cestno povezavo pod ali nad tiri, ki je bila tehnično preverjena in vrisana v načrt. teče pa od Vojkove do Resljeve ceste in povezuje sever z jugom. V razpravi so občani med drugim tudi izrazih bojazen, da bo priključek Vilharjeve ceste na Titovo v semaforskem krizišču močno poslab-šal prometne razmere na Titovi cesti in v obsto-ječem podvozu. Strokovnjaki so v odgovoru zagotovili. da se to ne bo zgodilo. če bo Titova cesta pred križiščem Bavarski dvor ustrezno urejena in če bo avtobusni promet na postajo dosledno usmerjen z vzhoda - po Vilharjevi cesti na križišče s Topniško in Šmartinsko ce-sto. Zahodni del Vilharjeve ceste pa bo rezervi-ran za dostop do postaje z osebnimi vozili in za mestni potniški promet. Izčrpna obdelava pro-blemov in argumentirani odgovori na vsa raz-vojna vprašanja v javni razpravi pa temeljne zasnove bodoče Potniške postaje v Ljubljani niso spremenile, ampak le dopolnile. Ko bo zazidalni načrt sprejet. bo lahko stekla tudi prva etapa izgradnje, ki bo opredeljena v družbenih planih občin in mesta Ljubljane za naslednje srednjeročno obdobje do leta 1990 Predstavniki Zavoda za izgradnjo Ljubljane so na nedavni seji bežigrajskega izvršnega sveta ocenili, da bi za prvo fazo potrebovali približno 100 starih milijonov dinarjev. Porabili pa bi jih za rekonstrukcijo tirnih naprav, Titove. Šmar-tinske, Robbove in Vilharjeve ceste. za izdelavo severnega dela avtobusne postaje s potniško postajo in air-terminalom. za izdelavo potni-škega nadhoda čez tire v podaljšku Miklošiče-ve ulice. za izgradnjo vzhodnega dela objekta Železniškega gospodarstva. PTT objekta. za re-konstrukcijo Masarykove ceste ter Trga OF. Seveda pa predvideva prva faza izgradnje tudi nekatera rušenja. predvsem hale G in upravne hiše Gospodarskega razstavišča. kompieksa Veletekstila. ter izpeljavo nove trase Vilharjeve ceste.A VIDA PETROVČIČ